Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TE-toimiston mukaan minun pitäisi hakea työpaikkaa 40 kilometrin päästä ilman autoa. Kulkuyhteydet työpaikalle aivan järjettömät

Vierailija
23.04.2023 |

Työt alkaisivat kello 06.30.

Linja-auto täältä työpaikalle lähtisi kello 04.50 ja olisin 05.40 työpaikkakunnalla. Sitten pari kilometriä kävelyä sinne töihin.

Seuraava linja-auto lähtisi kello 06.30 eli en voi ottaa sitä.

Iltapäivällä on niin, että sopivin eka bussi lähtee kello 16.10. Siihen kello 15.10 bussiin en ehdi millään.

Kotona olisin siis kello 17.00. Kun olen herännyt neljältä niin 13 tunnin jälkeen olenkin vihdoin kotona.

Kommentit (749)

Vierailija
561/749 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää juoksen joka päivä töihin 50km, enkä nuku yöllä kuin tunnin, ihme valitusta.

Vierailija
562/749 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haet vain paikkaa. Kerrot työnantajalle suoraan tilanteesi ja ettet pääse millään töihin. Kun hän kysyy että miksi hait niin sano suoraan että kela velvoitti hakemaan paikkaa. Jos saat työpaikan niin työnantajasi tietää ettet pääse millään töihin joten ei tule yllätyksiä.

Miksi työnantaja ylipäänsä valitsisi töihin henkilön joka ei pääse edes kulkemaan töihin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/749 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi herrajumala. 40km ei ole mitään. Osta muutaman tonnin auto alkuun ja kulje sillä, jos julkiset on aikataulun osalta hankalat.

Miten voi olla noin saamattomia ihmisiä. Todellakin joutaa kiristää työttömyysturvaa, kun ei tuon vertaista matkaa jakseta kulkea.

Ja jos sinulla ei ole ajokorttia niin hommaa se. Ei ole muiden asia elättää tuommoisia loisia.

Oma työmatka on noin 50km suuntaansa ja toisinaan kuljen bussilla, vaikka aikaa meneekin hieman enemmän. Yleensä ajan omalla, muutaman tonnin autolla. Jolla olen muuten ajanut jo useamman vuoden, että ei tarvitse edes ostaa sitä kallista autoa.

Mistä se työtön, jolla ei ole palkka- tai pääomatuloja, pystyy repimään sen pari, kolme tonnia auton ostoon?

Vierailija
564/749 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pistä chatGPT kirjoittamaan tahallisesti huonon hakemuksen huonolla suomenkielellä.. Itse asiassa kokeilen nyt: 

Arvoisa yrityksen johtaja,

Olen iloinen voidessani hakea tehtäväänne, johon en kuitenkaan toivo tulevani valituksi. Olen nimittäin tottunut loisimaan ja nauttimaan kansaneläkelaitoksen sosiaalituista, joten haluan jatkaa samaa elämäntyyliä.

Omaan erittäin heikon työmoraalin ja olen usein myöhässä, jos pääsen paikalle lainkaan. Minulle on ominaista vältellä vastuuta ja syyttää muita omista virheistäni. Työssäni olen erittäin hidastempoinen, eikä minulla ole minkäänlaista innokkuutta kehittyä ammatillisesti.

Lisäksi olen huomannut, että usein unohdan tärkeitä tehtäviä tai jätän ne kesken. Tämä on johtanut moniin ongelmiin aiemmissa työpaikoissani, minkä vuoksi olen päätynyt jättämään ne tai saanut potkut.

Olen myös varsin epäsosiaalinen ja vaikeasti lähestyttävä, joten en sovi työyhteisöön, jossa vaaditaan tiimityöskentelyä ja hyviä vuorovaikutustaitoja. Lisäksi olen erittäin huono ottamaan kritiikkiä vastaan ja saatan suuttua helposti.

Kokemukseni ja koulutukseni ovat täysin irrelevantteja tähän tehtävään, joten en usko, että minulla olisi mitään annettavaa yrityksellenne. Toivon, että otatte tämän hakemukseni huomioon ja päätätte jättää minut valitsematta tehtävään.

Kiitos mielenkiinnostanne ja oikein mukavaa päivänjatkoa!

Ystävällisin terveisin,

[Tässä kohtaa laitat nimesi]

Tämä jos mikä on raatorehellinen työhakemus!

Vierailija
565/749 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan halua verorahoillani elättää tuollaisia, jotka eivät vaivaudu muuttamaan 40 kilometrin päähän lähelle työpaikkaa. Itse olen muuttanut monestikin työpaikan perässä enkä väärinkäyttänyt yhteiskunnan varoja.

Vierailija
566/749 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi herrajumala. 40km ei ole mitään. Osta muutaman tonnin auto alkuun ja kulje sillä, jos julkiset on aikataulun osalta hankalat.

Miten voi olla noin saamattomia ihmisiä. Todellakin joutaa kiristää työttömyysturvaa, kun ei tuon vertaista matkaa jakseta kulkea.

Ja jos sinulla ei ole ajokorttia niin hommaa se. Ei ole muiden asia elättää tuommoisia loisia.

Oma työmatka on noin 50km suuntaansa ja toisinaan kuljen bussilla, vaikka aikaa meneekin hieman enemmän. Yleensä ajan omalla, muutaman tonnin autolla. Jolla olen muuten ajanut jo useamman vuoden, että ei tarvitse edes ostaa sitä kallista autoa.

Kuinka paljon auto ja ajokortti maksaa? Puhut sekavia koska sosiaaliturvaa pitää nostaa jos odotetaan että työttömät alkaa autoja ostelemaan ja ylläpitämään.

No ei tarvi. ostaa auton vasta kun saa työpaikan. Kyllä, autoja saa ostettua ihan minuuteissa...

Sanotaanko sitten haastattelussa että en pääse kulkemaan töihin mutta ostan auton jos tulen valituksi hakemaani paikkaan?

Vierailija
567/749 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kasvoin perheessä jossa vanhemmat muutti paikkakunnalta toiselle työn perässä. Ei se meitä lapsia haitannut. Aina saatiin uudet kaverit. Aikuisiällä olen tehnyt ihan samoin eikä mun lapset ole siitä mitenkään kärsineet.

Ainahan ton lapsi kortin voi vetää esille jos ei muuta keksi.

molemmat vanhemmat oli sinulla ja lisäksi sisaruksia? mitä jos yh muuttaa paikasta toiseen yhden lapsen kanssa?kyllä sitä aika juurettomaksi jää. minö itse asuin samalla paikkakunnalla koko elämäni mutta 4 eri asunnossa eri kaupunginosissa. oi kuinka kateellinen olin kavereille keillä oli ok talot ja ydinperheet. minulla ei ollut mitään ns lapsuuskotia, vuokra-asunnosta toiseen muutettiin äidin kanssa. nyt aikuisena olen juureton, edelleen olen tietyllä tavalla kateellinen kavereille keillä on se sama lapsuudenkoti edelleen ja menevät kylään sinne omien lapsiensa kanssa. 

ehkä erona on se jos on molemmat vanhemmat ja ok taloudellinen tilanne voi se olla jännä seikkailu mutta köyhän yh äidin kanssa jatkuvat muutot ei sitä olleet.

Vierailija
568/749 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä se työtön, jolla ei ole palkka- tai pääomatuloja, pystyy repimään sen pari, kolme tonnia auton ostoon?

Tyhmä, osamaksulla muutama satanen. Jos palkka 2000€ niin ei ole ongelma. Kaikki autoliikkeet antavat rahoitusta. 

Vierailija
569/749 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ihan normaalia ostaa auto töiden takia.

Ei muuten ole.

On taloudellisesti järjetöntä ostaa 10 000-20 000 euroa maksavaa käytettyä autoa käydäkseen töissä pystyäkseen maksamaan auton osamaksut, polttoaineet, verot, huollot ym autoilun kulut.

Kuka stanan idiootti käy työssä saadaksen kasan ruosteista rautaa parkkipaikalle`?

Juu totta, kyllä kannattaa ennemmin maata kotona muitten elättinä syrjäytymässä ja valittamassa rahanpuutteesta. Tyhmähän se, joka ostaa auton käydäkseen töissä ja tienatakseen rahaa...

Saako 577euron kuukausituloilla osamaksulla auton? Entäs bensan sähkön millä se nyt kulkeekaan...20tuhannen auto 36kk maksuaikaa on yli viissataa per kk.

500€:lla saat sen ensimmäisen auton, jolla ajat ekavuoden kunnes pitää katsastaa. Ja ekavuonna olet tienannut vähintään (min. palkka 1800€/kk)  21000€. Verot on olemattoman pienet pinissä tuloissa. 

Jos ei 21 000 €:lla kykene pitämään 500€-3000€ autoa, olet tyhmä tai lusmuilija. Kumpi haluat olla, vai haluatko tulla oikeaksi yhteiskuntaa ylläpitäväksi kansalaiseksi?

Ostaisin heti 500 € auton, jos sillä todellakin ajelisi ongelmitta ja turvallisesti! Tasan tarkkaan tietää, että tuon hintainen auto on jatkuvasti pa*kana ja syydät moninkertaisesti remontteihin rahaa ja elät koko ajan vit*tuksen vallassa, koska rahaa kuluu ja ikinä et voi luottaa pääsetkö perille. Puhumattakaan nyt sitten tuon hintaisen auton turvallisuudesta tuolla maanteillä...

Nettiautossa on nytkin jopa 73 kpl tieliikennekelpoista alle 501€:n autoa. Osta sellainen, osta ekatilistä vaikka neljä samanlaista lisää, niin joku toimii varmasti. Tai osta vähän parempi 2000€ auto.

Rahoituksella joissakin auto vain 10€/kk . 

'Miten se jollekin on noin vaikeata ymmärtää?

Vierailija
570/749 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työmatka 74km/ suunta. Toki autolla kuljen.

Eivät kaikki adu duunin lähellä.

Vierailija
571/749 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän moni täällä kuvittelee että työtön saa rahaa jostain taikaseinästä siihen korttiin ja autoon.

monilla työttömillä on kykyä säästää.

Ei kyllä jää säästöön työttömyystuesta. Ei riitä edes elämiseen.

kaverini on työmarkkinatuella ja saa joka kuukausi säästöön varmasti 100 euroa, usein 200, joskus onnistuu saamaan 250. ELi kyllä onnistuu

Siis sun kaverin menot on vain joku 300e/kk?

No mulla näin perheellisenä enemmän joten ei todellakaan työmarkkinatuki riitä.

Vierailija
572/749 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni teistä laiskaksi haukkujista olisi oikeasti valmis samaan? Heräämään neljältä aamulla joka arkipäivä? Eihän tuossa jää mitään elämää jäljelle. Ja miten tuohon jonkun perhe-elämän sovittaisi?

Ja ajokorttia ei välttämättä sa

a esimerkiksi epilepsian takia. Ja epileptikotkin käy ihan normaalisti töissä.

Totuus on, että heistä kukaan ei itse olisi valmis tekemään sitä. He vaan inhoavat omaa elämäänsä ja työtään ja haluaisivat, että jollain muulla olisi vielä kurjemmat oltavat, jolloin voisivat lohduttaa itseään, että no eivät itse sentään kaikkein pohjimmalla ole.

Jos työt alkaa viideltä niin on herättävä jo ennen neljää ja sitä tehdää viitenä päivänä viikossa.Katsos kun toiset tekee ja toiset keksi syitä miksi ei voi tehdä mitään.

No mutta kun aloituksen työt eivät ala viideltä vaan 6:30. Sellaisen työttömän joka sattuu asumaan lähempänä tuota paikkaa ei tarvitsisi herätä ennen neljää sitä varten. Onko näissä työttömän ja potentiaalisen työpaikan yhdistelemisissä mahdollista käyttää vähän järkeäkin?

Jos aloittajan työpaikkatyrkytys on ns. työtarjous, niin ei niissä ole tarkoituskaan olla mitään järkeä. Ne ovat vain työttömän kyykytystä ja kiusantekoa varten. Sain itse jokunen vuosi sitten työtarjouksen, jossa työpaikka oli reilusti yli sadan kilometrin päässä, ja työ määräaikainen pätkä. Aivan mahdoton yhtälö autottomalle. Hain työtä kuuliaisesti, mutta en tietenkään saanut, kun jo koulutus ja kokemuskin oli eri mitä tarjouksessa vaadittiin, mutten ainakaan antanut työkkärille mahdollisuutta lätkäistä karenssia. Nyt jälleen töissäkäyvänä olen vain suunnattoman iloinen, ettei tarvitse enää hyppiä työkkärin typerien temppujen mukaan. Näistä toimenpiteistä ei hyödy kukaan.

eri

Vierailija
573/749 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luojan kiitos - oon ollut melkein kaksi vuotta eläkkeellä! Kyllä sain taistella työkkärin kanssa ihan tarpeeksi. Olin vielä niin tyhmä, että sanoin epäileväni kenenkään palkkaavan yli 60-vuotiasta töihin.

Olin oikeassa, mutta siitä olisi pitänyt olla hiljaa. Sain työnhakuosoituksia joihinkin ministeriöihin ja hain, kun oli pakko. Mua haluttiin nöyryyttää oikein olan takaa.

Hakemukset olivat lyhyitä, ei-innokkaita, koska tiesin että haetaan jotain alle 30-vuotiasta tyyppiä. Olin oikeassa. Sittemmin opin ja valehtelin hakeneeni sinnetänne, mutta en saanut paikkaa. Siihen tyydyttiin. Se sopi työkkärin väelle. Totuus ei.

Aivan. Et tehnyt kunnollisia hakemuksia, joten aivan itse varmistit sen ettet päässyt mihinkään ja sitten vielä uhriudut kaiken hyvän lisäksi.

Vierailija
574/749 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni teistä laiskaksi haukkujista olisi oikeasti valmis samaan? Heräämään neljältä aamulla joka arkipäivä? Eihän tuossa jää mitään elämää jäljelle. Ja miten tuohon jonkun perhe-elämän sovittaisi?

Ja ajokorttia ei välttämättä sa

a esimerkiksi epilepsian takia. Ja epileptikotkin käy ihan normaalisti töissä.

Totuus on, että heistä kukaan ei itse olisi valmis tekemään sitä. He vaan inhoavat omaa elämäänsä ja työtään ja haluaisivat, että jollain muulla olisi vielä kurjemmat oltavat, jolloin voisivat lohduttaa itseään, että no eivät itse sentään kaikkein pohjimmalla ole.

Jos työt alkaa viideltä niin on herättävä jo ennen neljää ja sitä tehdää viitenä päivänä viikossa.Katsos kun toiset tekee ja toiset keksi syitä miksi ei voi tehdä mitään.

No mutta kun aloituksen työt eivät ala viideltä vaan 6:30. Sellaisen työttömän joka sattuu asumaan lähempänä tuota paikkaa ei tarvitsisi herätä ennen neljää sitä varten. Onko näissä työttömän ja potentiaalisen työpaikan yhdistelemisissä mahdollista käyttää vähän järkeäkin?

Jos aloittajan työpaikkatyrkytys on ns. työtarjous, niin ei niissä ole tarkoituskaan olla mitään järkeä. Ne ovat vain työttömän kyykytystä ja kiusantekoa varten. Sain itse jokunen vuosi sitten työtarjouksen, jossa työpaikka oli reilusti yli sadan kilometrin päässä, ja työ määräaikainen pätkä. Aivan mahdoton yhtälö autottomalle. Hain työtä kuuliaisesti, mutta en tietenkään saanut, kun jo koulutus ja kokemuskin oli eri mitä tarjouksessa vaadittiin, mutten ainakaan antanut työkkärille mahdollisuutta lätkäistä karenssia. Nyt jälleen töissäkäyvänä olen vain suunnattoman iloinen, ettei tarvitse enää hyppiä työkkärin typerien temppujen mukaan. Näistä toimenpiteistä ei hyödy kukaan.

eri

Hyötyyhän. Jos halua välttyä työllistämistoimilta työtön menee töihin eikä jää kotiin makaamaan. Kaikki hyötyy kun potentiaalinen loinen ryhtyy ansaitsemaan itse. Eli työttömiä pitää potkia vieläkin aktiivisemmin keinoja kaihtamatta itse yrittämään työnhakua

Vierailija
575/749 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lain mukaan ei tartte hakea työpaikkaa jos työmatka kestää 2 tuntia. Kestääkö sulla?

Kokopäivätuöhön 3 tuntia ,osa-sikatyöhön 2 tuntia. Jumaliste 40 kilometriä kulkee autolla noin 35-45 minuuttia tiestä ja muusta liikenteestä riippuen.

Jos asuu syrjässä ja julkisenliikenteen ulottumattomissa niin se työmatka on ihan oma valinta

Vierailija
576/749 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko kyseisestä TE-keskuksen tarjoamasta työstä olisi palkka?

Tärkein asia jäi aloituksessa kertomatta!

Vaikuttaa asiaan olennaisesti onko palkka bruttona 1300€ vai 5000€..

Vierailija
577/749 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakemisen työpaikkaan/haastattelun/puhelinsoiton  voi mokata tahallaan,  varmistat ettet saa työtä eli ei ongelmaa! Voit myös neuvotella työnantajan kanssa ettei anna sinulle paikkaa, kerrot miten hankala sinun on kulkea.

No problem. 

Vierailija
578/749 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lain mukaan sinun voidaan olettaa pystyvän hakevan töitä 80km päästä tai niin, että työmatkoihin menee enintään 3 tuntia päivässä. Jos pystyt todentamaan, että matkaa on yli 80km tai matkoihin menee päälle 3h, niin voit lain mukaan kieltäytyä töistä.

Vierailija
579/749 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakemisen työpaikkaan/haastattelun/puhelinsoiton  voi mokata tahallaan,  varmistat ettet saa työtä eli ei ongelmaa! Voit myös neuvotella työnantajan kanssa ettei anna sinulle paikkaa, kerrot miten hankala sinun on kulkea.

No problem. 

Työnantajia on joka lähtöön. Ei voi aina neuvotella. Moni työnantaja ilmoittaa työkkäriin, että työ ei kiinnosta, jolloin katsotaan työnhakijan aiheuttaneen itse tilanteen, ettei palkata. Seurauksena varoitus ja karenssin uhka.

Vierailija
580/749 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäriä ei kiinnosta, kuinka menet työhön, kunhan menet. 40 km ei ole heidän mielestään kohtuuton. Eri asia, jos.on matkaa yli 80 km tai matka-aikaa on yli 3 tuntia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä