Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TE-toimiston mukaan minun pitäisi hakea työpaikkaa 40 kilometrin päästä ilman autoa. Kulkuyhteydet työpaikalle aivan järjettömät

Vierailija
23.04.2023 |

Työt alkaisivat kello 06.30.

Linja-auto täältä työpaikalle lähtisi kello 04.50 ja olisin 05.40 työpaikkakunnalla. Sitten pari kilometriä kävelyä sinne töihin.

Seuraava linja-auto lähtisi kello 06.30 eli en voi ottaa sitä.

Iltapäivällä on niin, että sopivin eka bussi lähtee kello 16.10. Siihen kello 15.10 bussiin en ehdi millään.

Kotona olisin siis kello 17.00. Kun olen herännyt neljältä niin 13 tunnin jälkeen olenkin vihdoin kotona.

Kommentit (749)

Vierailija
541/749 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai haet työtä. Työstä saat rahaa ja sen jälkeen et ole enää työtön työnhakija. Voit halutessasi hakea myös jotain muuta mieluisampaa työtä. Tällaisen saamattomuuden takia työttömyysputki vain venyy ja sitten istut yksinäsi taskut tyhjinä köntsät housussa kotona.

Vierailija
542/749 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä ketjua lukiessa ymmärtää hyvin, miksi jotkut ovat pitkäaikaistyöttömiä. Aina on tekosyitä ja selityksiä. Minun perheessäni, suvussani ja tuttavapiirissäni toimitaan toisin. Auto ostetaan tietysti, vaikka velaksi. Tai muutetaan työn lähelle, vaikka osa perheestä jäisi muualle. Pätkätyökin kelpaa. Kerätään kokemusta ja suhteita. Opiskellaan lisää. Tärkeintä on pysyä liikkeessä. Koko ajan etsitään parempaa työtä, ja sitähän löytyy, kun kokemusta kertyy. Yli kolmekymppisistä tutuistani ei kukaan ole työtön, ja palkat nousevat kokemuksen myötä. Neuvoni työttömille: älä pysähdy, älä odota palvelua kotiisi vaan toimi. Aloita pohjalta ja kiipeä ylöspäin.

Teidän suvussa siis ihminen on ensisijaisesti työntekijä, ja työ menee ihan kaiken edelle? Kyllä minusta ainakin on ihan sairasta pitää itsestäänselvyytenä, että työn takia jopa hajoitetaan perhe ja luovutaan lapsista. Olisin itse kyllä mieluummin työtön kuin muuttaisin yksin eri paikkakunnalle ja jättäisin lapset. He ovat kuitenkin lapsia vain vähän aikaa ja koen, etä heidän oikeutensa yhteiseen aikaan ja yhteiseen elämään omien vanhempien kanssa painaa vaakakupissa enemmän kuin jonkun työnantajan intressi saada työntekijä. 

Varsinkin, kun sillä työnantajalla olisi todennäköisesti liuta potentiaalisia työntekijöitä ihan lähiseudullakin!

Niin just. Työkkäriltä on pelkkää v**tuilua tarjota töitä kaukaa, ja toisaalta on järjetöntä edellyttää, että jossain hanttihommissa käydään pitkän matkan päästä. Työ, johon kelpaa lähes kuka tahansa, ei keipaa työntekijää toiselta puolen maakuntaa - omalta paikkakunnalta löytyy aina joku, jolle sen voi nakittaa. Silloin, kun on kyse työstä. johon kelpaa kuka tahansa, täytyisi alkaa haravoida lähellä olevia henkilöitä ensin - nuo työthän eivät ole sellaisia, joihin kukaan oikeasti panostaa, vaan ne vain tehdään rahan tai pakon takia, ja kyseisistä töistä lähdetään pois heti jos ulospääsy löytyy paremman työn, eläkkeen, sairauden tai työttömyysmahdollisuuden muodossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/749 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni teistä laiskaksi haukkujista olisi oikeasti valmis samaan? Heräämään neljältä aamulla joka arkipäivä? Eihän tuossa jää mitään elämää jäljelle. Ja miten tuohon jonkun perhe-elämän sovittaisi?

Ja ajokorttia ei välttämättä sa

a esimerkiksi epilepsian takia. Ja epileptikotkin käy ihan normaalisti töissä.

Totuus on, että heistä kukaan ei itse olisi valmis tekemään sitä. He vaan inhoavat omaa elämäänsä ja työtään ja haluaisivat, että jollain muulla olisi vielä kurjemmat oltavat, jolloin voisivat lohduttaa itseään, että no eivät itse sentään kaikkein pohjimmalla ole.

Jos työt alkaa viideltä niin on herättävä jo ennen neljää ja sitä tehdää viitenä päivänä viikossa.Katsos kun toiset tekee ja toiset keksi syitä miksi ei voi tehdä mitään.

Vierailija
544/749 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän ongelma lasten kanssa,joutuisivat olemaan kahdestaan...eikä minulla ole ajokorttia eikä varaa sellaiseen. Vai kenellä työttömällä on 2000 e ylimääräistä?

Ap kannattaa miettiä kuka hakee lapset,tai auttaa koululaista läksyissä tekee ruokaa jne. Täytyy olla puoliso jos on tuollaiset työajat.

t: yh

Erosta huolimatta lapsilla on se toinen vanhempi sekä isovanhemmat.

Sinä väität ,että yksinhuoltajien pitää saada elatuksensa yhteiskunnalta kun ei voi mennä töihin lasten takia ?

Kyllä yh voi mennä töihin. Kyllähän iso osa heistä onkin töissä. Mutta ei työ normaalisti tarkoitakaan useiden tuntien työmatkoja /pvä. Ja mitä isovanhemmat tähän liittyvät? Hehän voivat asua vaikka toisella puolen Suomea, olla itse työelämässä tai vaikka hoivakodissa.

Vierailija
545/749 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko niin, että jos muuttaa jonnekin korpeen, ei ikinä enää tarvitse mennä töihin? Ja työpaikan pitäisi olla kävelymatkan päässä?

Jos työpaikkoja ei ole eikä tule tulevaisuudessakaan ilmaantumaan niin lähelle asuntoa, että voisi kuvitella menevänsä töihin, niin harkitsisin kyllä muuttamista lähemmäksi työpaikkoja. Tai tosiaan ilmoittaisin, etten ole käytännössä työmarkkinoiden käytettävissä.

Useimmiten nämä 40 km:n päähän työosoituksen saaneet eivät suinkaan asu korvessa, vaan kyseessä voi olla esimerkiksi pieni kaupunki, josta saa työosoituksen toiseen pieneen kaupunkiin. Molemmissa olisi kyllä työttömiä,joille kyseisen paikan voisi osoittaa, mutta työkkäri voi tarjota kaupungista A työtä kaupungissa B asuvalle, ja samaan aikaan siellä kaupunsissa A asuvalle paikkaa kaupungissa B. Järkevämpää olisi ollut tietenkin tarjota paikkaa sille, joka jo asuu kyseisellä paikkakunnalle, mutta se ei mene työkkärin kohdalla aina niin. Ja nuo työkkärin työosoitusket EIVÄT ole sellaisia, joita osaa tehdä vain muutama ihminen koko maassa, ja siksi tätä Harvinaista Asiantuntijaa täytyy lähteä hakemaan 40 km:n päästä. Tällaisia työmatkoja voi kyllä olla niillä Harvinaisilla Asiantuntijoillakin, mutta heidät rekrytään toista kautta, ja he saavat niin hyvät työehdot, että pitkä työmatka kompensoituu - esim. työmatka katsotaan työajaksi, ja sitten siinä pendelöidessä tehdään jotain duuneja, tai sitten saa pitää vaikka 3-4 etätyöpäivää, ja saa vähän lisäkorvausta pitkistä työmatkoista. Mutta työkkärin tarjoamat työt ovat paskaduuneja, joissa on huonot ehdot.

Ei tartte olla edes kaupunki vaan vaikkapa kuntaliitoksen takia välimatkat on pitkiä.

Asun kunnassa joka on muodostettu 4 kunnasta ja etäisyydet on pitkiä eikä täällä ole julkista liikennettä.

Työkkärinkurssitkin on 40km päässä, ei niihin pääse ilman omaa autoa mitenkään.

Vierailija
546/749 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni teistä laiskaksi haukkujista olisi oikeasti valmis samaan? Heräämään neljältä aamulla joka arkipäivä? Eihän tuossa jää mitään elämää jäljelle. Ja miten tuohon jonkun perhe-elämän sovittaisi?

Totuus on, että heistä kukaan ei itse olisi valmis tekemään sitä. He vaan inhoavat omaa elämäänsä ja työtään ja haluaisivat, että jollain muulla olisi vielä kurjemmat oltavat, jolloin voisivat lohduttaa itseään, että no eivät itse sentään kaikkein pohjimmalla ole.

Jos työt alkaa viideltä niin on herättävä jo ennen neljää ja sitä tehdää viitenä päivänä viikossa.Katsos kun toiset tekee ja toiset keksi syitä miksi ei voi tehdä mitään.

No mutta kun aloituksen työt eivät ala viideltä vaan 6:30. Sellaisen työttömän joka sattuu asumaan lähempänä tuota paikkaa ei tarvitsisi herätä ennen neljää sitä varten. Onko näissä työttömän ja potentiaalisen työpaikan yhdistelemisissä mahdollista käyttää vähän järkeäkin?

Vierailija
547/749 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jotkut valitsevat työn, jossa on inhimilliset työajat ja ovat niin tyytyväisiä työnsä sisältöön, että ei tarvitse alkaa tyrkyttää muille epämieluisia töitä. Vähän kuulostat siltä että teet itsestäsi marttyyria. Itse teen töitäni ihan mielelläni, pääsin lapsuuteni unelma-ammattiin, en yhtään kadehti työttömiä, mutta ei minua myöskään häiritse yhtään se, jos joku ei halua mennä töihin joko ollenkaan tai johonkin tiettyyn työhön. Jos minulla olisi vaihtoehtona joku työkkärin tuputtama p*skatyö ja työttömyys, niin itsekin valitsisin mieluummin työttömyyden. Ja epämieluisan työn eteen en olisi valmis liikauttamaan eväänikään. Toki tätä nykyistä työtäni teen mielelläni.

Vierailija
548/749 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työmatka päivittäin lähes 200km, ei autoa joten julkisilla mennään: kävellen -> dösä -> juna -> dösä -> kävellen. Matka-aika päivässä yhteensä vähän alta 6h. Palkka 1800€/kk.

Päädyin tähän viisi vuotta sitten koska työkkäri. Mitään muuta elämää ei ole kuin tämä "duuni"+työmatkat. Syön aamupalan junassa, illallisen junassa, jotain lounaan tapaista työpaikalla. Kotiin tullessa kaadun sänkyyn ja aamusta ylös jotta varttia vaille 8 duunipaikalla. Toisaalta, palkka on niin huono ettei sillä pystyisi mitään tekemään muutenkaan. Matkakulut rokottavat suurimman osan, ja loput menevät asumiseen ja  ruokiin.

Asuntoa katsonut lähempää mutta silloin asumisen kulut ylittäisivät reippaasti tulot ja saldo olisi negatiivinen. Nyt säästöön jää noin 25€ kuukaudessa. Muita paikkoja hakenut heti alusta pitäen mutta ei onnistu koska nykyinen firma on iso tahra ansioluettelossa.

Ihan hirveä tilanne sulla! Toivon todella, että saat pian työtä lähempää tai vaikka lottovoiton.

Vierailija
549/749 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huisii kirjoitti:

Älä nyt vaan ainakaan ala inttää vastaan ja missään nimessä et vetoa siihen ettei ole autoa.

Siitä joutuu ns työvoiman ulkopuoliseksi työnhakijaksi eli et saa työttömyyskorvausta ennen kuin todistat olevasi työmarkkinoiden käytettävissä. Todistaminen tapahtuu olemalla vähintään 5kk kokopäivätyössä. Todistamiseen ei riitä auton osto.

Ja kun se on joka tapauksessa epätodennäköistä, että sut valittaisiin siihen tehtävään, niin haet vaan kiltisti.

Jos sut kutsutaan haastatteluun, niin käyttäydyt siellä huonosti ja nuriset työajoista tms. niin ei ne sua valitse, mutta työkkäri on tyytyväinen.

Kuulin kerran kaupassa kun joku kertoi kauhuissaan 3 h työmatkasta edestakaisin julkisilla ja pitkät odotusajat.

Puheista päätellen päätti ottaa karenssin.

Mutta entäs jos saisit joltain välillä autoa lainaan?

Saa nähdä miten itselle käy. Tosin ikä on este työllistymiseen.

Näitä autolainauksia ehdotellaan myös aina välillä, mutta kuka ehdottajista olisi itse valmis lainaamaan oman autonsa jollekin tutulle, jotta tämä voi käydä laina-autolla töissä? Käytännössä siis lainaaja itse maksaisi auton kulut, mutta ei voisi itse käyttää omaa autoaan. Missä tällaisia kavereita on, käyn heti hakemassa sieltä itselleni jonkun autonomistajan kaveriksi!

Vierailija
550/749 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän moni täällä kuvittelee että työtön saa rahaa jostain taikaseinästä siihen korttiin ja autoon.

monilla työttömillä on kykyä säästää.

Ei kyllä jää säästöön työttömyystuesta. Ei riitä edes elämiseen.

kaverini on työmarkkinatuella ja saa joka kuukausi säästöön varmasti 100 euroa, usein 200, joskus onnistuu saamaan 250. ELi kyllä onnistuu

Vierailija
551/749 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ihan normaalia ostaa auto töiden takia.

Ei muuten ole.

On taloudellisesti järjetöntä ostaa 10 000-20 000 euroa maksavaa käytettyä autoa käydäkseen töissä pystyäkseen maksamaan auton osamaksut, polttoaineet, verot, huollot ym autoilun kulut.

Kuka stanan idiootti käy työssä saadaksen kasan ruosteista rautaa parkkipaikalle`?

Juu totta, kyllä kannattaa ennemmin maata kotona muitten elättinä syrjäytymässä ja valittamassa rahanpuutteesta. Tyhmähän se, joka ostaa auton käydäkseen töissä ja tienatakseen rahaa...

Saako 577euron kuukausituloilla osamaksulla auton? Entäs bensan sähkön millä se nyt kulkeekaan...20tuhannen auto 36kk maksuaikaa on yli viissataa per kk.

500€:lla saat sen ensimmäisen auton, jolla ajat ekavuoden kunnes pitää katsastaa. Ja ekavuonna olet tienannut vähintään (min. palkka 1800€/kk)  21000€. Verot on olemattoman pienet pinissä tuloissa. 

Jos ei 21 000 €:lla kykene pitämään 500€-3000€ autoa, olet tyhmä tai lusmuilija. Kumpi haluat olla, vai haluatko tulla oikeaksi yhteiskuntaa ylläpitäväksi kansalaiseksi?

Ostaisin heti 500 € auton, jos sillä todellakin ajelisi ongelmitta ja turvallisesti! Tasan tarkkaan tietää, että tuon hintainen auto on jatkuvasti pa*kana ja syydät moninkertaisesti remontteihin rahaa ja elät koko ajan vit*tuksen vallassa, koska rahaa kuluu ja ikinä et voi luottaa pääsetkö perille. Puhumattakaan nyt sitten tuon hintaisen auton turvallisuudesta tuolla maanteillä...

Vierailija
552/749 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan ensimmäisenä on pakko todeta, että 40 km ei ole mikään pitkä matka töihin. Oma työmatkani on ollut nyt 13 vuoden ajan 30 km ja pidän sitä lyhyenä matkana. Sitä ennen työmatkan pituus oli 60 km kahdeksan vuoden ajan, joista kolme vuotta käytin bussia (eka bussi lähti klo 6.00 ja oli perillä 6.30, siitä kävelyä 5 minuuttia toiselle bussille ja odottelua 25 minuuttia ja toinen bussi lähti 7.00 ja oli perillä 7.55). Työpaikalle piti vielä kävellä hiukan vajaa kilsa, joten sellaista puolijuoksua piti mennä, että ehti ajoissa klo 8.00 perille.

Ei tullut noina aikoina mieleen, että olisi jokin vaihtoehto olla menemättä töihin. Tosin ostin auton, jolloin työmatka lyheni kerta heitolla alle tuntiin mutta saihan siinäkin maksaa mukavasti kilometreistä ja auton huolloista ja veroista.

40 kilometriä on oikeasti pitkä matka töihin, olen sitä muutaman vuoden ajanut autolla, paras on kävelymatka etäisyys, jos mahdollista.

Tuntuu ihan hullulta että 40 kilsaa olisi pitkä matka, kun itse on suhannut 50 kilometrin työmatkaa nyt 15 vuotta. Tai no nyt saan tehdä lähes täysin etää, mutta 14 vuotta suhasin. Jotenkin siihen on vaan niin tottunut ettei se enää tunnu sen ihmeemmältä työmatkalta.

Vierailija
553/749 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lain mukaan ei tartte hakea työpaikkaa jos työmatka kestää 2 tuntia. Kestääkö sulla?

Vierailija
554/749 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä olen viimeiset 20v ajellut 40km päähän töihin. Pitänyt itsestäänselvänä koska täällä maalla ei töitä ole. Autonon hajoamispisteessä. Hankittava joku parin tonnin koska kohta tilalle.

Täällä nyt vaikuttais olevan useampikin, joiden kyvyt riitti vain otsikon lukemiseen, jonka jälkeen olikin jo kiire päästä pätemään kuinka itse kulkee OMALLA AUTOLLA saman pituisen työmatkan. 🙄 Kyllähän kotipihasta omaan autoon hyppäämistä ja suoraan työpaikalle ajamista voi verrata bussin aikataulujen mukaan kulkemiseen...

Vierailija
555/749 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan ensimmäisenä on pakko todeta, että 40 km ei ole mikään pitkä matka töihin. Oma työmatkani on ollut nyt 13 vuoden ajan 30 km ja pidän sitä lyhyenä matkana. Sitä ennen työmatkan pituus oli 60 km kahdeksan vuoden ajan, joista kolme vuotta käytin bussia (eka bussi lähti klo 6.00 ja oli perillä 6.30, siitä kävelyä 5 minuuttia toiselle bussille ja odottelua 25 minuuttia ja toinen bussi lähti 7.00 ja oli perillä 7.55). Työpaikalle piti vielä kävellä hiukan vajaa kilsa, joten sellaista puolijuoksua piti mennä, että ehti ajoissa klo 8.00 perille.

Ei tullut noina aikoina mieleen, että olisi jokin vaihtoehto olla menemättä töihin. Tosin ostin auton, jolloin työmatka lyheni kerta heitolla alle tuntiin mutta saihan siinäkin maksaa mukavasti kilometreistä ja auton huolloista ja veroista.

40 kilometriä on oikeasti pitkä matka töihin, olen sitä muutaman vuoden ajanut autolla, paras on kävelymatka etäisyys, jos mahdollista.

Tuntuu ihan hullulta että 40 kilsaa olisi pitkä matka, kun itse on suhannut 50 kilometrin työmatkaa nyt 15 vuotta. Tai no nyt saan tehdä lähes täysin etää, mutta 14 vuotta suhasin. Jotenkin siihen on vaan niin tottunut ettei se enää tunnu sen ihmeemmältä työmatkalta.

Niiiin?? Omalla autolla ilmeisesti?

Vierailija
556/749 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja voi miettiä ratkaisunsa itse. Täältä saa harvemmin mitään tukea, vaan idioottien haukkumista. Olen ilmiantanut todella monta solvaajaa täällä, ja ihmiset tuntuvat unohtavan että vaikka sinulla ei ole edes nimimerkkiä niin kommenttisi voidaan poistaa ennenkuin ehdit kissaa sanoa.

Vierailija
557/749 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae työpaikkaa, työnantaja tekee sitten oman johtopäätöksensä sen suhteen kenet palkkaa.

Vierailija
558/749 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin siis miksi ei voi muuttaa lähemmäs työpaikkaa? Jos syy on esim., että puolison työpaikka on nykyisessä asuinkunnassa, niin olisiko mahdollista muuttaa työpaikkojen puoliväliin?

Sain nykyisen työpaikkani 15 vuotta sitten. Asuin 30 kilometrin päässä työpaikasta ja työmatkaan kului kahdella bussilla 2 tuntia suuntaansa. Olen hyvin matkapahoinvointinen, joten tuollainen määrä bussissa istumista oksennus kurkussa oli täyttä tuskaa. Jaksoin sitä hullutusta kolme vuotta. Koska olen surkea kuski eikä yksityisautoilu muutenkaan istu arvomaailmaani, ainut vaihtoehto oli muuttaa lähemmäs työpaikkaa. Viimeiset 12 vuotta olen siis kulkenut 3 kilometrin työmatkaa (suuntaansa) kävellen. Ei tarvitse kulkea bussilla, ei tarvinnut hankkia autoa eikä tarvitse stressata että pitäisi jaksaa lähteä työpäivän jälkeen erikseen lenkille kun sekin hoituu siinä samalla. Olisihan sitä tietysti voinut vaikka irtisanoutua, mutta kuka hullu lähtee hyvästä ja kivasta työpaikasta jos asian voi järjestää muullakin tavalla. 

Jos olisi tiedossa, että tulee olemaan tuossa paikassa töissä seuraavat 15 vuotta, niin totta kai kannattaisi harkita muuttoa. Mutta jos kyseessä on jokin tyypillinen muutaman kuukauden pätkätyö, ja vieläpä osa-aikainen sellainen, niin kuka ihme sellaisen takia muuttaisi minnekään?

Juu ei tietenkään silloin jos kyseessä on joku lyhytkestoinen pesti. Ei tullut edes mieleen että tässä mahdollisesti tarkoitettiin sellaista. Sori kun oletin väärin. :)

Luuletko, että työkkärin työosoitukset ovat jotain eläkevirkoja? hah.

En tiedä enkä luule siitä mitään kun en ole koskaan ollut tekemisissä työkkärin kanssa. Eikä ollut tarkoitus kenenkään mieltä pahoittaa. En tiedä minkälaisella seudulla tämä ap asuu ja missä tämä työ olisi, joten ihan ystävällisessä hengessä yritin tällaista vaihtoehtoa tiedustella. :)

Vierailija
559/749 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä voi ihan hyvin hakea. Tuskin tulee valituksi, ja jos tulisikin, niin ihan yhtä laillahan karenssin olisi saanut jos ei olisi hakenutkaan. Eli hakemalla työtä on kuitenkin huomattavasti pienempi riski saada karenssi. Toki kannattaa tehdä huono työhakemus, mutta ei mikään pellehakemus - sellainen geneerisen tylsä vaan, hutaisten ja nopeasti tehty, ja CV epäammattimaisesti muotoiltuna.

Vierailija
560/749 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työkkärin tontteja kiinnosta ollenkaan, että onko työttömällä realistisia mahdollisuuksia kulkea työhän. Kunhan laittelevat osoituksia menemään. Ihan turhaa kaikkien resurssien tuhlausta, mutta tällaista järjestelmää halutaan jostain syystä ylläpitää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän