Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TE-toimiston mukaan minun pitäisi hakea työpaikkaa 40 kilometrin päästä ilman autoa. Kulkuyhteydet työpaikalle aivan järjettömät

Vierailija
23.04.2023 |

Työt alkaisivat kello 06.30.

Linja-auto täältä työpaikalle lähtisi kello 04.50 ja olisin 05.40 työpaikkakunnalla. Sitten pari kilometriä kävelyä sinne töihin.

Seuraava linja-auto lähtisi kello 06.30 eli en voi ottaa sitä.

Iltapäivällä on niin, että sopivin eka bussi lähtee kello 16.10. Siihen kello 15.10 bussiin en ehdi millään.

Kotona olisin siis kello 17.00. Kun olen herännyt neljältä niin 13 tunnin jälkeen olenkin vihdoin kotona.

Kommentit (749)

Vierailija
621/749 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan monta työpaikkaa vapautuisi suomalaisille, jos esim. tehtaanrakentajia joista suurin osa ulkolaisia( ns. komennusmiehiä) ei otettaisi suomeen laisinkaan töihin? Ja näitä on monia autollisia iltaisin lidlissä (eivät muuten osaa edes parkkeerata autojaan oikein). Minusta ensisijaisesti suomalaiset rakentajat töihin, ei tarvitsisi työttömänä katsella kun ulkolaiset rakentaa tehtaita. Eikö tähän pitäisi puuttua ihan laillisesti? Joku toimittaja voisi käydä asian kimppuun. Suomessa suomalaisille töitä! Kansalaisaloite.

Suomalaisia rakentajia ei hommat kiinnosta. Kato kun elämänlaatu kärsii ja työmatkaankin kuluu aikaa ja autokin pitäisi olla. Ei kannata.

Vierailija
622/749 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajokorttiin saa maksuaikaa jopa 3 vuotta. 

Auton hankinta rahoituksella alk. muutama kymmenen euroa kuukaudessa.

Mikä on ongelma?

Kuule, sen 10 vuotta kun olen tätä palstaa lukenut, täällä on saarnattu, että köyhän ei ikinä, ikinä, IKINÄ kannata ostaa mitään osamaksulla, EI MITÄÄN, ei edes jääkaappia, säilyttää sitten vaikka ruokansa naapurin jääkaapissa, tai syö pelkkiä kuivaraksuja kunnes on säästänyt uuteen jääkaappiin. EI OSAMAKSUJA. EI MITÄÄN TEKOSYITÄ.

Joten olen ottanut tästä ikuisuusneuvosta vaarin, enkä osta ikinä, IKINÄ miTÄÄÄÄÄÄN osamaksulla, en KOSKAAN.

jos ihminen saa töitä, niin hän ei ole sitten enää niin köyhä kuin ennen töitä, jolloin voi tehdä järkevän osamaksusopimuksen. Esimerkiksi hankkia sen auton, jolla pääsee töihin saamaan rahaa.

Se riippuu kyllä ihan täysin töistä. Osa-aikaisilla minimipalkkatöillä ei kyllä makseta mitään autoja.

Ostin eka auton kun keräsin marjoja ja möin tukkurille. Tee sinäkin niin äläkä valita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/749 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pitkäaikaistyötön 45 v eikä ole koskaan ollut varaa ajaa ajokorttia. Ei täällä pk seudulla kaikilla korttia ole. ihne huutelua tuo auton ostaminen ihmiselle joka ei ole vielä ole tullut edes valituksi saati aloittanut työssään. työmarkkinatuella ei tosiaan autoja ostella.

Lopeta valehteleminen.

Ajokortin hankinta ei ole talousongelma, siihen saa lainaa, jopa pikavippi riittää.  Autokoulut tarjoaa parhaimmillaa jopa 36kk maksuaikaa  (CAP).  Voi maksaa sen tulevasta palkasta, siihen riittää jopa ensimmäinen tilipäivä.

Suomessa on 3,74 miljoonaa ajokorttia. Kaikki saavat, jotka haluaa ja on asenne kohdillaan.

Ei saa. Moni sairaus on este ajokortille, joten todella vastuutonta väittää tuollaista! Ja he käyvät töissä myös.

Epileptikko kun saa ajokortin jos on vaan asenne kohdillaan mitä poliisista, lääkäreistä tai muista ihmisistä välittämään :) entäs näkövammaiset, haluatko heidät liikenteeseen?

Miten todellakin joku kieltäytyy työstä kun ei ole varaa suorittaa ajokorttia? Kun jopa 3 vuoden maksuaikaakin annetaan kortille. Ja käytetyt autot eivät maksa juuri mitään. Ostaa jo ekatilistä.

Milläs ne ajokortin osamaksut sitten maksetaan kun se muutaman kuukauden määräaikainen työ loppuu ja olet taas työtön?

Voi voi kun on vaikeeta. Ajokorttikin tuli hankittua. Eikä ole varaa maksaa n.30€/kk. 

Mitähän jos ne 3,74 miljooona suomalaista olisi jättäneet kortin suorittamatta ja jääneet sinne takametsiin valittamaan ikuista avuttomuuttaan?

Aika monille sen on vanhemmat hankkineet kun 18 v täyttää.

Vierailija
624/749 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on ongelma?

Kuule, sen 10 vuotta kun olen tätä palstaa lukenut, täällä on saarnattu, että köyhän ei ikinä, ikinä, IKINÄ kannata ostaa mitään osamaksulla, EI MITÄÄN, ei edes jääkaappia, säilyttää sitten vaikka ruokansa naapurin jääkaapissa, tai syö pelkkiä kuivaraksuja kunnes on säästänyt uuteen jääkaappiin. EI OSAMAKSUJA. EI MITÄÄN TEKOSYITÄ.

Joten olen ottanut tästä ikuisuusneuvosta vaarin, enkä osta ikinä, IKINÄ miTÄÄÄÄÄÄN osamaksulla, en KOSKAAN.

Eli olet koko ikäsi työttömänä ja köyhänä kun et halua investoida ajokorttiin? Ja siihen eka autoon. 

Tuolla asenteella pysyt ikäsi köyhänä. Mielestäni köyhyytesi on itseaiheutettua.

Olen eri, mutta mikä mielipide tämä on? Eihän työssäkäynnin edellytys ole auto. Ne, jotka asuvat oikeasti korvessa, omistavat jo auton, ja lähinnä autottomana pärjääkin kaupunkialueilla. Ja kyllä niissä on valtavasti työssäkäyviä ihmisiä, jotka kulkevat töihin kävellen, pyörällä, työmatkabussilla tai julkisella liikenteellä. Ei autottomuus tarkoita sitä, etteikö voisi tehdä töitä. Ja normaalisti työmatkat ovatkin siedettäviä ja järkeviä, eikä autottomuus mikään ongelma olekaan.

Vierailija
625/749 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kasvoin perheessä jossa vanhemmat muutti paikkakunnalta toiselle työn perässä. Ei se meitä lapsia haitannut. Aina saatiin uudet kaverit. Aikuisiällä olen tehnyt ihan samoin eikä mun lapset ole siitä mitenkään kärsineet.

Ainahan ton lapsi kortin voi vetää esille jos ei muuta keksi.

molemmat vanhemmat oli sinulla ja lisäksi sisaruksia? mitä jos yh muuttaa paikasta toiseen yhden lapsen kanssa?kyllä sitä aika juurettomaksi jää. minö itse asuin samalla paikkakunnalla koko elämäni mutta 4 eri asunnossa eri kaupunginosissa. oi kuinka kateellinen olin kavereille keillä oli ok talot ja ydinperheet. minulla ei ollut mitään ns lapsuuskotia, vuokra-asunnosta toiseen muutettiin äidin kanssa. nyt aikuisena olen juureton, edelleen olen tietyllä tavalla kateellinen kavereille keillä on se sama lapsuudenkoti edelleen ja menevät kylään sinne omien lapsiensa kanssa. 

ehkä erona on se jos on molemmat vanhemmat ja ok taloudellinen tilanne voi se olla jännä seikkailu mutta köyhän yh äidin kanssa jatkuvat muutot ei sitä olleet.

vanhempien töiden perässä muutin lapsesta asti. MIlloin asuttiin lännessä, milloin idässä, miloin etelässä.  Ennen kuin synnyin, toinen vanhempani oli ulkomaillakin töissä. Niin tekivät muutkin ikäpolveni lapset (ja heidän vanhempansa). Ei siinä kovin juureton ole, kun aina löytyy jostain joku sukulainen ja uusia ystäviä nyt saa aina.  Olen oikeastaan onnellinen etten ole ollut yh-äidin lapsi, sillä se olisi merkinynt sitä, että oltaisiin jumahdettu samalle perähikiän paikkakunnalle. Toki olisi juuret saanut, mutta samalla kyvyttömyyden muuttaa omaa rutiineja. Tämän eron nimittäin näen joka kerta, kun käyn äitini kotipaikkakunnalla .

Nämä ovat valintoja. Joko ihminen haluaa kituuttaa köyhänä, koska pelkää muuttamista ja uusia ihmisiä, tai sitten hän lähtee varastuttamaan itseään ja muuttaa töiden perässä.

Ei se samalla paikkakunnalla asuminen välttämättä sekään hyvä ratkaisu ole. Ihmiset jumiutuvat omiin rooleihinsä kylissä ja tulee piintyneitä tapoja, jotka sitten estävät kaiken muutoksen.

Kuvitteletko oikeasti, että ihminen vaurastuu matkustelemalla ympäri Suomea matalapalkkaisten pätkätöiden perässä?

tajuatko, että siitä se vaurastuminen lähtee, kun ottaa vastaan sen ensimmäisen työpaikan. Sillä saa uskottavuutta työmarkkinoilla. Että on työkyinen eikä liian nirso

Sanoiko ap että kyseessä on eka työpaikka?

Vierailija
626/749 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kasvoin perheessä jossa vanhemmat muutti paikkakunnalta toiselle työn perässä. Ei se meitä lapsia haitannut. Aina saatiin uudet kaverit. Aikuisiällä olen tehnyt ihan samoin eikä mun lapset ole siitä mitenkään kärsineet.

Ainahan ton lapsi kortin voi vetää esille jos ei muuta keksi.

molemmat vanhemmat oli sinulla ja lisäksi sisaruksia? mitä jos yh muuttaa paikasta toiseen yhden lapsen kanssa?kyllä sitä aika juurettomaksi jää. minö itse asuin samalla paikkakunnalla koko elämäni mutta 4 eri asunnossa eri kaupunginosissa. oi kuinka kateellinen olin kavereille keillä oli ok talot ja ydinperheet. minulla ei ollut mitään ns lapsuuskotia, vuokra-asunnosta toiseen muutettiin äidin kanssa. nyt aikuisena olen juureton, edelleen olen tietyllä tavalla kateellinen kavereille keillä on se sama lapsuudenkoti edelleen ja menevät kylään sinne omien lapsiensa kanssa. 

ehkä erona on se jos on molemmat vanhemmat ja ok taloudellinen tilanne voi se olla jännä seikkailu mutta köyhän yh äidin kanssa jatkuvat muutot ei sitä olleet.

vanhempien töiden perässä muutin lapsesta asti. MIlloin asuttiin lännessä, milloin idässä, miloin etelässä.  Ennen kuin synnyin, toinen vanhempani oli ulkomaillakin töissä. Niin tekivät muutkin ikäpolveni lapset (ja heidän vanhempansa). Ei siinä kovin juureton ole, kun aina löytyy jostain joku sukulainen ja uusia ystäviä nyt saa aina.  Olen oikeastaan onnellinen etten ole ollut yh-äidin lapsi, sillä se olisi merkinynt sitä, että oltaisiin jumahdettu samalle perähikiän paikkakunnalle. Toki olisi juuret saanut, mutta samalla kyvyttömyyden muuttaa omaa rutiineja. Tämän eron nimittäin näen joka kerta, kun käyn äitini kotipaikkakunnalla .

Nämä ovat valintoja. Joko ihminen haluaa kituuttaa köyhänä, koska pelkää muuttamista ja uusia ihmisiä, tai sitten hän lähtee varastuttamaan itseään ja muuttaa töiden perässä.

Ei se samalla paikkakunnalla asuminen välttämättä sekään hyvä ratkaisu ole. Ihmiset jumiutuvat omiin rooleihinsä kylissä ja tulee piintyneitä tapoja, jotka sitten estävät kaiken muutoksen.

Kuvitteletko oikeasti, että ihminen vaurastuu matkustelemalla ympäri Suomea matalapalkkaisten pätkätöiden perässä?

tajuatko, että siitä se vaurastuminen lähtee, kun ottaa vastaan sen ensimmäisen työpaikan. Sillä saa uskottavuutta työmarkkinoilla. Että on työkyinen eikä liian nirso

Huonopalkkaisissa hanttihommissa on kyse ihan muusta kuin vaurastumisesta. Nämä eivät liity toisiinsa millään lailla. Ne, jotka vaurastuvat työllään, eivät ole niitä, jotka muuttavat nöyrästi pätkätöiden perässä ympäri maakuntia.

Vierailija
627/749 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kovasti huudetaan sitä, että miksi pitää asua korvessa. Tsekkasin ihan mielenkiinnosta, miten vaikkapa Oulun keskustasta (!!!) pääsisi Haukiputaan HalpaHalliin töihin, jos vaikka pitäisi olla 6.30 perillä. Matkaahan on n. 20 km.

Keskustasta bussi lähtisi klo 4.55 ja tuohon tulisi kävelymatkaa 1,1 km, perillä olisi sitten laskennallisesti kävelyn jälkeen 5:44. Edellinen bussi lähtisi klo 00:06. Seuraava bussi taasen lähtisi 6.52, eli olisi jo lähtiessään myöhässä.

Entä, jos ei asuisikaan Oulun keskustassa vaan vaikkapa Oulunsalossa. Kaikki samaa kaupunkia, mutta nyt kävisikin sitten niin, että pitäisi hypätä bussiin Oulunsalossa jo 01.25, jotta olisi perillä 4.55. Odotteluaikaa tulisi keskustassa sitten rapiat 3 tuntia ja risat.

Puhutaan yhdestä Suomen suurimmista kaupungista (myös ennen kuntaliitosta).

-ohis

Vierailija
628/749 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on ongelma?

Eli olet koko ikäsi työttömänä ja köyhänä kun et halua investoida ajokorttiin? Ja siihen eka autoon. 

Tuolla asenteella pysyt ikäsi köyhänä. Mielestäni köyhyytesi on itseaiheutettua.

Ei, en ole koko ikääni työttömänä ja köyhänä. En vain osta autoa, enkä osamaksulla mitään muutakaan.

Jestas sentään tätä palstaa.

Vierailija
629/749 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä kovasti huudetaan sitä, että miksi pitää asua korvessa. Tsekkasin ihan mielenkiinnosta, miten vaikkapa Oulun keskustasta (!!!) pääsisi Haukiputaan HalpaHalliin töihin, jos vaikka pitäisi olla 6.30 perillä. Matkaahan on n. 20 km.

Keskustasta bussi lähtisi klo 4.55 ja tuohon tulisi kävelymatkaa 1,1 km, perillä olisi sitten laskennallisesti kävelyn jälkeen 5:44. Edellinen bussi lähtisi klo 00:06. Seuraava bussi taasen lähtisi 6.52, eli olisi jo lähtiessään myöhässä.

Entä, jos ei asuisikaan Oulun keskustassa vaan vaikkapa Oulunsalossa. Kaikki samaa kaupunkia, mutta nyt kävisikin sitten niin, että pitäisi hypätä bussiin Oulunsalossa jo 01.25, jotta olisi perillä 5.44. Odotteluaikaa tulisi keskustassa sitten rapiat 3 tuntia ja risat.

-ohis

korjaus

Vierailija
630/749 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä, jos ei asuisikaan Oulun keskustassa vaan vaikkapa Oulunsalossa. Kaikki samaa kaupunkia, mutta nyt kävisikin sitten niin, että pitäisi hypätä bussiin Oulunsalossa jo 01.25, jotta olisi perillä 4.55. Odotteluaikaa tulisi keskustassa sitten rapiat 3 tuntia ja risat.

-ohis

Jotkut ovat tietysti sitä mieltä, että ihan hyvin voisi lähteä bussilla klo 01.25 ja käyttää yön sitten bussipysäkillä tai halpahallin edessä katoksen alla "vaikka opiskeluun, lukemiseen tai Netflixin katseluun, koska onhan se odottelukin sitä omaa vapaa-aikaa". Ja sitten joka ilta klo 19 nukkumaan, että ehtii nukkua 6 tunni yöunet ennen seuraavaa yöbussia ja yöllistä odottelua.

Vierailija
631/749 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun aivan kaupungin keskustassa, eikä tässä asunnossa tai lähistöllä ole yhtään autopaikkoja. Ellei sitten halua kaupungin maksulliseen halliin laittaa. Eli keskustassa asuessa pitäisi ostaa auto, ostaa autopaikka jostain (mistä??) jos työkkäri päättää laittaa korpeen töihin, minne ei kulkisi busseja.

Minun työpaikalle on matkaa 5km ja silti ei mene bussia ennen klo 6.

Vierailija
632/749 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asut väärällä paikkakunnalla. Voit hakea te-toimiston suosittelemaa työpaikkaa, ja jos saat sen, muutat sinne missä töitä on. Mikä tässä nyt on niin vaikeaa. Auton hankkiminen ei ole ratkaisu.

Vierailija
633/749 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän moni täällä kuvittelee että työtön saa rahaa jostain taikaseinästä siihen korttiin ja autoon.

monilla työttömillä on kykyä säästää.

Ei kyllä jää säästöön työttömyystuesta. Ei riitä edes elämiseen.

kaverini on työmarkkinatuella ja saa joka kuukausi säästöön varmasti 100 euroa, usein 200, joskus onnistuu saamaan 250. ELi kyllä onnistuu

Siis sun kaverin menot on vain joku 300e/kk?

No mulla näin perheellisenä enemmän joten ei todellakaan työmarkkinatuki riitä.

silloinhan sinä saat lisäksi sitten lapsista maksettavia monenlaisia rahoja ja mahdollisesti elatusmaksujakin tulee tilille. jos et osaa elää suu säkkiä myöten, niin kannattaisi opetella

Monenlaisia rahoja? Ihan 199e lapsilisät tulee.

Elämme todellakin suu säkkiä myöten mutta mihinkään ylimääräiseen tai säästöön rahaa ei ole. Ihan jo ruokaan menee vähintään 500e.

tuhlaat siis ruokaan, sieltä voi nipistää tekemällä järkeviä ostoksia

Vierailija
634/749 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ohis

Jotkut ovat tietysti sitä mieltä, että ihan hyvin voisi lähteä bussilla klo 01.25 ja käyttää yön sitten bussipysäkillä tai halpahallin edessä katoksen alla "vaikka opiskeluun, lukemiseen tai Netflixin katseluun, koska onhan se odottelukin sitä omaa vapaa-aikaa". Ja sitten joka ilta klo 19 nukkumaan, että ehtii nukkua 6 tunni yöunet ennen seuraavaa yöbussia ja yöllistä odottelua.

Ihme vetelyksiä työttömät kun ei voi tuollaista matkaa mennä, vaan pitää meidän muiden rahoilla kupata kun työpaikka pitäisi tulla nenän eteen?? Kyllä minäkin kuljen 80km kesät talvet hiihtäen enkä valita!!

Vierailija
635/749 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on ongelma?

olen työtön yh eikä rahaa mihinkään ylimääräiseen ole. Ei edes sitä muutamaa kymppiä.

kun saat töitä, et ole enää työtön!! jestas....

Älä vastaa, kyseessä on trolli. Toivottavasti ylläpito pian poistaa koko ketjun.

voi olla toki trollikin, mutta valitettavasti monen hänen esittämänsä ihmisen logiikka kulkee juui noin kuin hän täällä esittää. Eräs naapuritalossa asuva pian kuusikymppinen nainen on tuollainen. Hän on mielestään köyhä, yhtään ei jää rahaa säästöön, koska se laina, jonka hän ex.miehensä kanssa joskus otti ja pitää nyt maksella hänen sitä takaisin. SILTI hän löytää rahaa käydä noin 4 kertaa vuodessa ulkomailla ottamassa brunaa, ostamassa alkoholia ja tupakkaa ja täällä suomessa ravintolailtoja vähintään kaksi kuukaudessa ja kaikenmaailman kulttuuritapahtumissa käymistä. Tottahan hän toki puhuu siinä, etät kun rahaa ei jää yhtään säästöön - ei varmasti, kun tuhlaa, mutta  outoa on se, että ei vaan millään tajua mihin hän rahansa tuhlaa.

Vierailija
636/749 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asut väärällä paikkakunnalla. Voit hakea te-toimiston suosittelemaa työpaikkaa, ja jos saat sen, muutat sinne missä töitä on. Mikä tässä nyt on niin vaikeaa. Auton hankkiminen ei ole ratkaisu.

Ihan älyttömiä nämä muuttoehdotukset. Jos kyseessä on määräaikainen ja huonopalkkainen työ, ei oikeasti ole mitään järkeä lähteä tällaisten töiden perässä muuttamaan. Sen ymmärrän, jos joku saa hyväpalkkaisen asiantuntijatyön jostain ja muuttaa sen vuoksi, mutta ei kukaan OIKEASTI muuta vaikka jonkun R-kioskin myyjän duunin tai osa-aikaisen siivoustyön takia.

Vierailija
637/749 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ohis

Ihme vetelyksiä työttömät kun ei voi tuollaista matkaa mennä, vaan pitää meidän muiden rahoilla kupata kun työpaikka pitäisi tulla nenän eteen?? Kyllä minäkin kuljen 80km kesät talvet hiihtäen enkä valita!!

kyseessä on vaarallinen tauti, jolle ei kai ole vielä nimeä. Kun ihminen on ollut työttömänä vuosia ja saanut liikaa kiitti, mutta, ei kiitti, vastauksia, niin sitä alkaa itsekin uskoa siihen ja alkaa luoda itselleen identiteettiä, jossa on työtön eikä sille mitään voi. Sitten sitä vain elää kuten ennen ja ihmettelee miksei rahat riitä. Jos joku sanoo, että riittäisi, mutta kun tuhlaat, niin keksitään kehäselityksiä ja muita vastaavia tekosyitä sille miksei sitlikään onnistu. Siinä vain yritetään pitää kiinni identiteetistä. Sillä lailla siis tuollainen harhaisuus ei ole sen vähäpalkkaisen yh-työttömän syy, vaan sitä edesauttaa myös yhteiskunta.  Rangaistuksilla ja uhkauksilla ei työttömiä saa töihin, mutta kannustuksella ja palkkioilla voi saada.

Vierailija
638/749 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan halua pienipalkkaista hanttihommaa. Enkä yhtään syytä siitä, sillä onhan nämä melkoista orjatyötä. Ja orjuus on kiellettyä, myös suomessa. Ei noiden pienipalkkaisten hanttihommien tekeminen palvele työntekijän etua. Sitä työkkäri vaan luulee sen jälkeen, että tälle ihmiselle voidaan nakittaa kaikki huonoimmat hommat. Lisäksi siinä väsyy, uupuu ja ei saa kunnon korvausta vaikka raskaita hommia tekee. Ei tämmöisiä pienpalkkaisia aloja edes pitäisi ollakaan. Kaikille kuuluu kunnon palkka eikä halpatyöt.

Vierailija
639/749 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on ongelma?

olen työtön yh eikä rahaa mihinkään ylimääräiseen ole. Ei edes sitä muutamaa kymppiä.

kun saat töitä, et ole enää työtön!! jestas....

Älä vastaa, kyseessä on trolli. Toivottavasti ylläpito pian poistaa koko ketjun.

voi olla toki trollikin, mutta valitettavasti monen hänen esittämänsä ihmisen logiikka kulkee juui noin kuin hän täällä esittää. Eräs naapuritalossa asuva pian kuusikymppinen nainen on tuollainen. Hän on mielestään köyhä, yhtään ei jää rahaa säästöön, koska se laina, jonka hän ex.miehensä kanssa joskus otti ja pitää nyt maksella hänen sitä takaisin. SILTI hän löytää rahaa käydä noin 4 kertaa vuodessa ulkomailla ottamassa brunaa, ostamassa alkoholia ja tupakkaa ja täällä suomessa ravintolailtoja vähintään kaksi kuukaudessa ja kaikenmaailman kulttuuritapahtumissa käymistä. Tottahan hän toki puhuu siinä, etät kun rahaa ei jää yhtään säästöön - ei varmasti, kun tuhlaa, mutta  outoa on se, että ei vaan millään tajua mihin hän rahansa tuhlaa.

Tottakai hän sen tajuaa. Mutta miten tämä naapurisi tilanne liittyy siihen, että työttömillä peruspäivärahan saajilla ei jää rahaa säästöön? Tuskin ne työttömät reissaavat neljä kertaa vuodessa ulkomailla ja ramppaavat kulttuuritapahtumissa koko ajan. Vähän eri asia. Naapurillasi on enemmän rahaa ja hän haluaa tuon elämäntyylin - sen takia hänellä ei jää rahaa säästöön. Joku minituloilla elävä taas ei voi itse valita elintasoaan eikä hänellä jää rahaa säästöön.

Vierailija
640/749 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan monta työpaikkaa vapautuisi suomalaisille, jos esim. tehtaanrakentajia joista suurin osa ulkolaisia( ns. komennusmiehiä) ei otettaisi suomeen laisinkaan töihin? Ja näitä on monia autollisia iltaisin lidlissä (eivät muuten osaa edes parkkeerata autojaan oikein). Minusta ensisijaisesti suomalaiset rakentajat töihin, ei tarvitsisi työttömänä katsella kun ulkolaiset rakentaa tehtaita. Eikö tähän pitäisi puuttua ihan laillisesti? Joku toimittaja voisi käydä asian kimppuun. Suomessa suomalaisille töitä! Kansalaisaloite.

Suomalaisia rakentajia ei hommat kiinnosta. Kato kun elämänlaatu kärsii ja työmatkaankin kuluu aikaa ja autokin pitäisi olla. Ei kannata.

Tiedän rakentajia, jotka ajavat töihin jopa 100 km aamuin illoin, joten eipäs yleistetä. Kysymys on siitä että ulkomaalaiset saadaan halvemmalla töihin. Pääkaupunkiseudulla tosin asukkaat kitisevät ettei autoa saisi parkkeerata mihinkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi