Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TE-toimiston mukaan minun pitäisi hakea työpaikkaa 40 kilometrin päästä ilman autoa. Kulkuyhteydet työpaikalle aivan järjettömät

Vierailija
23.04.2023 |

Työt alkaisivat kello 06.30.

Linja-auto täältä työpaikalle lähtisi kello 04.50 ja olisin 05.40 työpaikkakunnalla. Sitten pari kilometriä kävelyä sinne töihin.

Seuraava linja-auto lähtisi kello 06.30 eli en voi ottaa sitä.

Iltapäivällä on niin, että sopivin eka bussi lähtee kello 16.10. Siihen kello 15.10 bussiin en ehdi millään.

Kotona olisin siis kello 17.00. Kun olen herännyt neljältä niin 13 tunnin jälkeen olenkin vihdoin kotona.

Kommentit (749)

Vierailija
201/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ihan normaalia ostaa auto töiden takia.

Millä rahalla? Kun ei ole rahaa ostaa autoa niin ei ole.

Itse ainakin otin lainaa auton ostoon, kun sain työpaikan 100 km päästä. Luulin, että on ihan normaalia toimia näin..

Työtön ei saa lainaa.

Kyllä saa, jos ei ole sössinyt luottotietojaan. Ja työttömästähän tulee työssäkäyvä, kun kerran saa työpaikan.

Työtön ei kyllä todellakaan lainaa saa. Todennäköisesti ei minimipalkalla osa-aikaista työtä tekeväkään. Lainaa varten tehdään aina laskelmat tuloista, menoista ja muista veloista, ja yleensä työn edellytetään kyllä olevan tarpeeksi pitkäkestoinenkin.

Vierailija
202/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, hae. Sano hakemuksessa että olet julkisen liikenteen käyttäjä. Eiköhän se rekrytoija tiedä millaiset liikenneyhteydet työpaikkaan on. Joten....

Hakeminen on eri asia kuin työhön valituksi tuleminen.

AP se onkin jo ennen hakemista herännyt töihin neljältä, myöhästynyt paristakin bussista, ollut jopa 13 tuntia hereillä ja palannut kotiin töistä klo 17, täysin uupuneena. Ja tietenkin tulee valituksi, tai no eihän tossa tarvi valita, eikä mitään turhia hakemuksiakaan oikeestaan - AP voi kirjoittaa varmaan työsopimuksenkin omatoimisesti.

Onko teidän (nuorten?) ajatus todella loisiminen koko loppuiän? Tulevat 60 vuotta istutte kotona kännyn ja Netflixin kanssa? Ei autoa, ei töitä, ei rahaa tehdä yhtään mitään. Meneehän se noinkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap. Jos Muhamed ei mene vuoren luo, niin vuoren on mentävä Muhamedin luo. Jos saat painan, muuta lähelle työpaikkaa.

En ole ap, mutta en todellakaan muuta minnekään sen takia, että saisin keskellä korpea olevasta leipomosta kuuden kuukauden pätkän osa-aikaista työtä.

Tämä! Ja oon justiinsa ihmetellyt näitten töihin potkijoiden mielipiteitä tästä aiheesta. Ei kukaan ala muuttamaan minnekään lyhyehkön pätkätyön takia, sehän on ihan järjetöntä. Siinä saisi kokoajan olla muuttamassa ympäri suomea. Ja ennenkuin on riittävän hyvä työ tiedossa, pysyvä työsuhde ja kunnon palkka, niin ei kannata työn perässä muuttaa. Paitsi ehkä kasvukeskuksiin ennalta esim parempien työmarkkinoiden alueelle.

Mä en ymmärrä miksi kaikki pitää saada heti; vakityö, hyvä palkka, kaikki edut.

Kannattaa aloittaa pätkätöistä, kyllä ne poikii uutta työtä jos hyvin hommasi hoidat.

Esimerkkejä minulla olisi monta mutta mun siskon poika, nuorimies, opiskeli amk:ssa ja meidän työpaikalla aukesi saman alan paikka, tosin vaatimuksena alempi koulutus ja paikka oli määräaikainen. Sanoin, että hae sitä (kun oli korona-aika ja opiskelut oli etänä pääasiassa). No sitten alkoi se mutina, ei ole mun koulutusta vastaavaa ja pätkätyö plaa plaa.

No haki sitten kumminkin ja sai paikan. Sai pätkän ja perään toisen. Valmistui siinä välissä ja sitten aukesikin työpaikalla korkeampaa koulutusta vastaava homma. Oli talossa tuttu, hyvin hoitanut työnsä ja sitä hänelle suorastaan tarjottiin. Palkkakin tuplaantui. 

Hieno juttu siskonpojallesi, mutta millä tavalla tuo liittyi edelliseen viestiin? Muuttiko siskonpoikasi pätkätyön perässä eri paikkakunnalle?

-eri

Vierailija
204/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihan normaalia ostaa auto töiden takia.

Joo ei mullakaan tuota rahansyöppöromua olisi ellen kävisi töissä. Just jouduin ostamaan uudet kesärenkaat siihen. Kyllä rahaa säästyy työttömänä kummasti kun ei tarvitse autoa pitää. Mutta bussilla aluksi sinne kuljin. Jos bussiyhteys on kehno, tee niin kuin joku jo ehdotti eli valitat työhaastattelussa siitä. Eivät varmasti valitse sua, mutta työkkäri on tyytyväinen kun sentään yritit.

Vierailija
205/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko niin, että jos muuttaa jonnekin korpeen, ei ikinä enää tarvitse mennä töihin? Ja työpaikan pitäisi olla kävelymatkan päässä?

Jos työpaikkoja ei ole eikä tule tulevaisuudessakaan ilmaantumaan niin lähelle asuntoa, että voisi kuvitella menevänsä töihin, niin harkitsisin kyllä muuttamista lähemmäksi työpaikkoja. Tai tosiaan ilmoittaisin, etten ole käytännössä työmarkkinoiden käytettävissä.

Tämä. Eihän sun tarvii töihin mennä, mutta älä sitten vie myöskään muiden rahoja vaan elä omillasi. Ihmiset on kautta aikojen muuttaneet merienkin yli saadakseen leipää pöytään, miksi yhteiskunnan pitäisi kuljettaa sulle leipä sinne korpeen ?

Hetkinen. Eikö tässä jo pitkään olla hoettu ettei työtön saisi asua kaupungissa kun se on kallista. Nyt sitten ei saisi asua myöskään siellä missä on halvempaa.

Nimenomaan. Jatkuvasti saa kuulla että heti kun on työtön pitää muuttaa Kainuuseen syrjäkylälle jossa 0 työpaikkaa viemästä asuntoja työssäkäyviltä.

No eihän Suomessa muuta olekaan kuin muutama kaupunki ja loput on Kainuun syrjäkyliä.On se kumma kun aina löytyy näitä ääripäitä vaikka tässä maassa on vaikka kuinka paljon pienempiä paikkakuntia kaupunkien läheisyydessä  joista löytyy työpaikkoja ja asuminen on kohtuuhintaista.

No ei täällä Porissa kyllä ainakaan töitä löydy. Asuminen kyllä on kohtuuhintaista.

No täällä lähialueella on yli 1000 vakituista kokoaikaista työpailkkaa.

Siis missä?

Kyllähän täällä Porissakin on työpaikkoja auki, mutta eivät ne sellaisia ole, joihin voisi kuka tahansa hakea. Tiedän koska seuraan avoimia työpaikkoja jatkuvasti ja lähetän hakemuksen heti kun löydän vähänkin sopivan. Mutta ihan turha minun on kosmetologiksi, asbestipurkajaksi ja teatterin ompelijaksi hakea, niissä kun on edellytykset, joita en täytä.

Vierailija
206/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita vaan rehellinen työhakemus, eipä kalva omatunto sen jälkeen. Voit toki laittaa hakemuksen lopputekstiin, miten kuljet kyseiselle työpaikalle. Jos olet niin onnekas, että saat sen työpaikan, ehkä viihdyt siellä todella hyvin. Niinkuin joku jo mainitsi, saattaa samalta suunnalta tulla joku autolla ja ottaa sinut kyytiin. Sovi vaikka ystävälliselle kyydin tarjoajalle maksavasi tankin täyteen bensaa silloin, kun auton omistaja katsoo sen aiheelliseksi.

Autolla tosiaan 40 km ei ole mikään iso ponnistus. Siinä se matka menee radiota kuunnellessa.

Vierailija
207/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap. Jos Muhamed ei mene vuoren luo, niin vuoren on mentävä Muhamedin luo. Jos saat painan, muuta lähelle työpaikkaa.

En ole ap, mutta en todellakaan muuta minnekään sen takia, että saisin keskellä korpea olevasta leipomosta kuuden kuukauden pätkän osa-aikaista työtä.

Tämä! Ja oon justiinsa ihmetellyt näitten töihin potkijoiden mielipiteitä tästä aiheesta. Ei kukaan ala muuttamaan minnekään lyhyehkön pätkätyön takia, sehän on ihan järjetöntä. Siinä saisi kokoajan olla muuttamassa ympäri suomea. Ja ennenkuin on riittävän hyvä työ tiedossa, pysyvä työsuhde ja kunnon palkka, niin ei kannata työn perässä muuttaa. Paitsi ehkä kasvukeskuksiin ennalta esim parempien työmarkkinoiden alueelle.

Kannattaa aloittaa pätkätöistä, kyllä ne poikii uutta työtä jos hyvin hommasi hoidat.

Esimerkkejä minulla olisi monta mutta mun siskon poika, nuorimies, opiskeli amk:ssa ja meidän työpaikalla aukesi saman alan paikka, tosin vaatimuksena alempi koulutus ja paikka oli määräaikainen. Sanoin, että hae sitä (kun oli korona-aika ja opiskelut oli etänä pääasiassa). No sitten alkoi se mutina, ei ole mun koulutusta vastaavaa ja pätkätyö plaa plaa.

No haki sitten kumminkin ja sai paikan. Sai pätkän ja perään toisen. Valmistui siinä välissä ja sitten aukesikin työpaikalla korkeampaa koulutusta vastaava homma. Oli talossa tuttu, hyvin hoitanut työnsä ja sitä hänelle suorastaan tarjottiin. Palkkakin tuplaantui. 

Hieno juttu siskonpojallesi, mutta millä tavalla tuo liittyi edelliseen viestiin? Muuttiko siskonpoikasi pätkätyön perässä eri paikkakunnalle?

-eri

No ihan siten, että harva, ja etenkään työtön, tänä päivänä saa suoraan vakituisen työn vieläpä hyvällä palkalla vaan JOS töitä ylipäätään haluaa niin on pakko tinkiä vaatimuksistaan kunnes on siinä vaiheessa, että töitä tarjotaan. Ennen sanottiin, että pitää olla nöyrä - ei kynnysmatto mutta nöyrä.

Vierailija
208/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

No ihan siten, että harva, ja etenkään työtön, tänä päivänä saa suoraan vakituisen työn vieläpä hyvällä palkalla vaan JOS töitä ylipäätään haluaa niin on pakko tinkiä vaatimuksistaan kunnes on siinä vaiheessa, että töitä tarjotaan. Ennen sanottiin, että pitää olla nöyrä - ei kynnysmatto mutta nöyrä.

No mutta eihän tuo edellinen kirjoittaja sanonut, ettei kannata mennä pätkätöihin, vaan että niiden takia ei kannata muuttaa.

Vierailija
209/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et aja ajokorttia ja hommaa autoa?

Aika triviaalia kuitenkin, jopa naisilta onnistuu

Vierailija
210/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Miksi kuvittelet, että kaikki työttömät ovat aina olleet työttömiä? Että he kaikki aloittavat nollasta, eivätkö ole jo osoittaneet olevansa hyviä työntekijöitä? 

Vierailija
211/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän hakeminen tarkoita, että pääsisit edes haastatteluun. Teet sellaisen massahakemuksen, joka ei mitenkään jää mieleen, mutta josta ei käy ilmi, ettetkö hakisi tosissasi. Oletettavasti sulla on joku valmis hakemuspohja, johon vaan vaihdat haetun paikan tiedot. Sellaisen kun täyttää niin, ettei siitä ilmene mitään erityiskiinnostusta sitä ko. yritystä kohtaan, ei varmasti pääse haastatteluunkaan.

Mutta jos nyt haluat töihin tuonne, niin olisiko sulla mahdollista saada autoa lainaan korvausta vastaan koeajan ajaksi? Siis jos ajokortti löytyy. Omaa ei kannata ostaa, jollei ole vakipaikka ja silloinkin tietysti vasta, kun koeaika on päättynyt. Autollahan tuo 40 km ei ole mikään matka, eikä olisi bussillakaan, jos vuorot sopisivat paremmin yhteen työajan kanssa.

Vierailija
212/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet paikkaa ja pidät huolen, ettet pääse työhaastattelua pidemmälle jos ne sinne asti kutsuu.

Vierailija
213/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä sitten valita, jos jok hermoherkkä kolaroi kanssasi ja joudut päättömänä sairaalaan. 

Vierailija
214/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis vain 12h pois kotoa, ihan normi aika. 

Vierailija
215/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen työ? - Kyllä itse olen aatellut, että jos työpaikka on "tarpeeksi hyvä" mutta sinne kulkeminen vaatii oman autoa, niin sitte hankin sen auton, jos saan tuon työpaikan. (Itseni tietysti hyvä sanoa kun mulla on ajaokortti mutta en ole ajanut autoa varmaan yli 10 vuoteen) Ongelma tietysti on, että voiko luottaa siihen, että tuo työpaikka säilyy edes niin kauan, että saa auton maksettua.  

Toisaalta vastahan täällä joku kriiseili sen kanssa kun oli ottanut vuoden määräaikasen työpaikan useamman sadan kilometrin päästä, ennestääm vieraalta paikkakunnalta vastaan jossa täysimääräinen koeaika, niin saako jatkaa edes koeajan jälkeen vai onko pian työttömänä vieraassa ympärsitössä.....

Kokeilepa 8-10e/tunti pitää omaa autoa ja kulkea 80km/pvä 2,20e/l hinnalla.

Vierailija
216/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on semmoinen näkemys näistä pätkä töistä, ettei paljoa kannata. Kyllä hyvä työnantaja tarjoaa kunnon palkan lisäksi pitkää työsuhdetta. Mutta näin voi työntekijäkin karsia huonoimmat työnantajat pois laskuista. Ei tartte mennä orjapalkalla hanttihommiin.

Vierailija
217/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voithan sää hakea mutta sinun ei tarvitse saada sitä työpaikkaa...kirjoita vain hakemukseen että olet alkoholisti

Eli voimme poistaa sinulta työttömyyskorvauksen kokonaan koska et ole työmarkkinoiden käytettävissä .

Vierailija
218/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä sitten valita, jos jok hermoherkkä kolaroi kanssasi ja joudut päättömänä sairaalaan. 

Sanotko että naiset ovat lähtökohtaisesti huonoja kuskeja?

No, muutenkin tuo tuntuu asuvan korvessa. Millä lienee opiskelut onnistuneet  :)

Vierailija
219/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyisin ei kannata olettaa, että vajaaälyiset työnvieroksujat tätä ymmärtää, vaikka tosiasia on, että kuka tahansa työnantaja palkkaa mieluummin valmiiksi työssäolevan kuin työttömän.

Vierailija
220/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluttaudun sairaanhoitajaksi

Muutan asumaan paikkaan jossa on 40km lähimpään paikkaan jossa voisin tehdä töitä

Uhriudun kun työnantaja ja te-toimisto olettaa minun menevän töihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme