Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TE-toimiston mukaan minun pitäisi hakea työpaikkaa 40 kilometrin päästä ilman autoa. Kulkuyhteydet työpaikalle aivan järjettömät

Vierailija
23.04.2023 |

Työt alkaisivat kello 06.30.

Linja-auto täältä työpaikalle lähtisi kello 04.50 ja olisin 05.40 työpaikkakunnalla. Sitten pari kilometriä kävelyä sinne töihin.

Seuraava linja-auto lähtisi kello 06.30 eli en voi ottaa sitä.

Iltapäivällä on niin, että sopivin eka bussi lähtee kello 16.10. Siihen kello 15.10 bussiin en ehdi millään.

Kotona olisin siis kello 17.00. Kun olen herännyt neljältä niin 13 tunnin jälkeen olenkin vihdoin kotona.

Kommentit (749)

Vierailija
161/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla ei edes ole ajokorttia.

Sehän on oma valinta.

No ei todellakaan ole. Kaikilla ei ole siihen varaa, ajokortti on kallis hankinta. Jos elää kädestä suuhun työttömänä tai matalapalkkatyöllä niin ajokortti maksaa liikaa. Velkaakaan ei voi ottaa jos elää kädestä suuhun. Helppo puhua niiden, joille vanhemmat maksoivat kortin lukiolaisena.

On myös monia sairauksia ja rajoitteita jotka estävät ajokortin saamisen. Joidenkin kohdalla on ihan selvä, että ajokorttia ei yksinkertaisesti voi saada, sitä ei anneta jos on tietty diagnoosi. Sitten esim. minun kohdallani pidän epätodennäköisenä, että kykenisin saamaan kortin tai ainakaan sitten oikeasti käyttämään autoa. Minulla on paha hahmotushäiriö, enkä usko, että oppisin ajamaan vaarantamatta itseäni ja muita.

Kumma kyllä minulla oli vara maksaa ajokorttini itse opiskelijana ollessani. Ei mitään vaikeutta pitäisi työttömänä ollessa sitä hankkia. Varsinkin kun niiden hinnat (tarvittavien tuntien määrä) on romahtaneet huimasti.

Kuinka paljon maksoit esim. asumisestasi, paljonko sinulla jäi rahaa pakollisten menojen jälkeen? Kumma kyllä kaikkien tilanne ei ole samanlainen ja monilla ei jää pakollisten menojen kuten asumisen jälkeen rahaa yhtään säästöön.

Asumisesta maksoin markkinavuokran KO paikkakunnalla ja "pakollisiin" menoihin saa kuka tahansa menemään ihan niin paljon kuin haluavat. Siitähän se on kyse että osaako PRIORISOIDA menojansa ja tulojansa. Kun elää tulojensa mukaan niin takuulla jää vähän taskun pohjalle. Näitä säästöjä sitten voi käyttää niihin vähän kalliimpiin hankintoihin. Mutta ymmärrän hyvin että tämä on "mahdoton" ajatus osalle ihimisistä, joiden impulssikontrolli on kahviajuoneen oravan tasolla.

Maksoit 500e työttömyyskorvauksella kaiken ja jäi vielä säästöönkin?

Onnittelut.

Vierailija
162/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävää, miten moni tässä ketjussa on sisäistänyt kuuliaisen palkkaorjan mentaliteetin ja on velvoittamassa ap:ta hommaamaan rahoillaan auton tai jopa muuttamaan lähemmäksi työpaikkaa. 

Onneksi minä itse toimin alalla, jossa voin tehdä etätöitä. En ikimaailmassa lähde enää aamuruuhkaan täpötäyteen bussiin, jossa istuu ankean näköisiä ihmisiä rumissa vaatteissaan, päästäkseni työpaikalle, jossa odottaa liuta veemäisiä runkkuja. Ja illalla odottaisi uusi masentava ruuhkabussimatka. Elämässä pitää olla muutakin kuin työntekoa eikä työn pidä antaa määrätä omaa elämää ja asuinpaikkaa.

Olen jokseenkin samaa mieltä! Tuntuu ajattelevan, että ihmisen pitäisi uhrautua työpaikan takia ja joustaa valtavasti. En ole ihan samaa mieltä. Mielestäni työnantajankin pitää joustaa vähintään yhtä paljon esim palkan ja työaikojen suhteen. Liian monilla tosiaan tuo orja-mentaliteetti jossa tavallista ihmistä podetään orjan asemassa työmarkkinoilla. Näitten juttuja ei kannata ottaa tosissaan kuten nämä loisijaksi haukkujat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän on oma valinta.

No ei todellakaan ole. Kaikilla ei ole siihen varaa, ajokortti on kallis hankinta. Jos elää kädestä suuhun työttömänä tai matalapalkkatyöllä niin ajokortti maksaa liikaa. Velkaakaan ei voi ottaa jos elää kädestä suuhun. Helppo puhua niiden, joille vanhemmat maksoivat kortin lukiolaisena.

On myös monia sairauksia ja rajoitteita jotka estävät ajokortin saamisen. Joidenkin kohdalla on ihan selvä, että ajokorttia ei yksinkertaisesti voi saada, sitä ei anneta jos on tietty diagnoosi. Sitten esim. minun kohdallani pidän epätodennäköisenä, että kykenisin saamaan kortin tai ainakaan sitten oikeasti käyttämään autoa. Minulla on paha hahmotushäiriö, enkä usko, että oppisin ajamaan vaarantamatta itseäni ja muita.

Kumma kyllä minulla oli vara maksaa ajokorttini itse opiskelijana ollessani. Ei mitään vaikeutta pitäisi työttömänä ollessa sitä hankkia. Varsinkin kun niiden hinnat (tarvittavien tuntien määrä) on romahtaneet huimasti.

Kuinka paljon maksoit esim. asumisestasi, paljonko sinulla jäi rahaa pakollisten menojen jälkeen? Kumma kyllä kaikkien tilanne ei ole samanlainen ja monilla ei jää pakollisten menojen kuten asumisen jälkeen rahaa yhtään säästöön.

Asumisesta maksoin markkinavuokran KO paikkakunnalla ja "pakollisiin" menoihin saa kuka tahansa menemään ihan niin paljon kuin haluavat. Siitähän se on kyse että osaako PRIORISOIDA menojansa ja tulojansa. Kun elää tulojensa mukaan niin takuulla jää vähän taskun pohjalle. Näitä säästöjä sitten voi käyttää niihin vähän kalliimpiin hankintoihin. Mutta ymmärrän hyvin että tämä on "mahdoton" ajatus osalle ihimisistä, joiden impulssikontrolli on kahviajuoneen oravan tasolla.

Onnittelut.

En vaan OPINTOTUELLA ja asumistuella. Työttömyyskorvauksellahan se olisi ollut lasten leikkiä maksaa.

Vierailija
164/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän on oma valinta.

Oma valinta jos esimerkiksi sairauden takia ei saa ajokorttia? Selvä..

Juu kaikki kortittomathan ovat tietenkin sairaita. Selvä se.

Eivätkä voi pyöräillä kun pyörästä on kumi puhki ja jalat on amputoitu.

Mikään ei voi onnistua keneltäkään koskaan.

Vierailija
165/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävää, miten moni tässä ketjussa on sisäistänyt kuuliaisen palkkaorjan mentaliteetin ja on velvoittamassa ap:ta hommaamaan rahoillaan auton tai jopa muuttamaan lähemmäksi työpaikkaa. 

Onneksi minä itse toimin alalla, jossa voin tehdä etätöitä. En ikimaailmassa lähde enää aamuruuhkaan täpötäyteen bussiin, jossa istuu ankean näköisiä ihmisiä rumissa vaatteissaan, päästäkseni työpaikalle, jossa odottaa liuta veemäisiä runkkuja. Ja illalla odottaisi uusi masentava ruuhkabussimatka. Elämässä pitää olla muutakin kuin työntekoa eikä työn pidä antaa määrätä omaa elämää ja asuinpaikkaa.

Mitähän sinunkin elämästäsi tulisi, jos kaikki tekisivät samoin?

Vierailija
166/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TE-toimiston " asiakaspalvelu" on erittäin suhteellista. Helposti joutuu silmätikuksi ja kiusataan koko ajan tai sitten ketään sieltä ei ota mitään yhteyttä ikinä.

Tämä oli varmaan totta joskus. Ei niillä enää ole resursseja ketään piinata, suurin osa niistä tantoista on jo siirretty asiakkaiksi.

Vierailija
167/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moniin paikkoihin ei palkata ajokortitonta, vaikkei töissä tarvitsisi ajaakaan.

Näkyy olevan järkevä linja karsia kaikkein laiskimmat.

Vierailija
168/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän sinunkin elämästäsi tulisi, jos kaikki tekisivät samoin?

Veikkaan, että olisi paremmat asemat työntekijöillä markkinoilla. Siis vaan positiivista kehitystä. Työntekijän oikeudet olisivat kehittynyt paremmiksi. Vaikuttaisi jokaiseen positiivisesti.

Vierailija
169/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän on oma valinta.

Onnittelut.

En vaan OPINTOTUELLA ja asumistuella. Työttömyyskorvauksellahan se olisi ollut lasten leikkiä maksaa.

Lasten leikkiä maksaa jos tulot on 500e? Mulla tulot jopa 760e eikä yhtään senttiä jää koska kaikki menee elämiseen.

Vierailija
170/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pistä chatGPT kirjoittamaan tahallisesti huonon hakemuksen huonolla suomenkielellä.. Itse asiassa kokeilen nyt: 

Arvoisa yrityksen johtaja,

Olen iloinen voidessani hakea tehtäväänne, johon en kuitenkaan toivo tulevani valituksi. Olen nimittäin tottunut loisimaan ja nauttimaan kansaneläkelaitoksen sosiaalituista, joten haluan jatkaa samaa elämäntyyliä.

Omaan erittäin heikon työmoraalin ja olen usein myöhässä, jos pääsen paikalle lainkaan. Minulle on ominaista vältellä vastuuta ja syyttää muita omista virheistäni. Työssäni olen erittäin hidastempoinen, eikä minulla ole minkäänlaista innokkuutta kehittyä ammatillisesti.

Lisäksi olen huomannut, että usein unohdan tärkeitä tehtäviä tai jätän ne kesken. Tämä on johtanut moniin ongelmiin aiemmissa työpaikoissani, minkä vuoksi olen päätynyt jättämään ne tai saanut potkut.

Olen myös varsin epäsosiaalinen ja vaikeasti lähestyttävä, joten en sovi työyhteisöön, jossa vaaditaan tiimityöskentelyä ja hyviä vuorovaikutustaitoja. Lisäksi olen erittäin huono ottamaan kritiikkiä vastaan ja saatan suuttua helposti.

Kokemukseni ja koulutukseni ovat täysin irrelevantteja tähän tehtävään, joten en usko, että minulla olisi mitään annettavaa yrityksellenne. Toivon, että otatte tämän hakemukseni huomioon ja päätätte jättää minut valitsematta tehtävään.

Kiitos mielenkiinnostanne ja oikein mukavaa päivänjatkoa!

Ystävällisin terveisin,

[Tässä kohtaa laitat nimesi]

Yritetäänkö tässä olla vitsikkäitä halvemtamalla työttömiä?

Ja haluaisin tietää mitä pyysit tekoälyltä? Kirjoittaisitko huonon hakemuksen, jolla ei saa töitä? Vai pyysitkö, että kirjoita sossupummi ja työtävieroksuvan suomalaisen henkilön hakemus, vai kenties kirjoitit tuon itse omien asenteiden perusteelta? Veikkaan viimeistä.

Kirjoita suomeksi lyhyt vapaamuotoinen työhakemus firman johtajalle joka takaa sen että minua ei valita tehtävään ja saan jatkaa loisimista kansaneläkelaitoksen sosiaalituilla

Laitoit siihen oman oletukseksi, että henkilön motiivi on loisiminen? Itse kyllä ymmärsin aloitusesta, että työ olis liian hankalien matkojen päässä ja silti sitä on velvoitettu hakemaan. En näe mitään sosiaalituilla loisismista siinä. Ihmisistä on työttöminä, se ei tarkoita loista. Ja joskus työtä ei onnistu liittämään muihin elämään. Esim en olisi lasten luota pois ja tuöskentelidis viikot toisella paikkakunnalla. Joku muu pystyy sen tekemään, itse en. Enkä usko, että kukaan sitä edes vaatisi tai ajattelisin loiseksi, koska työhalut on olemassa.

Eihän sinulla ole työhaluja kun et tahallasi tee sellaisia ratkaisuja, jotka mahdollistaisi työllistymisesi ja sen ettet loisi kakaroinesi yhteiskunnan elättinä.

Ihmiset saavat olla työttömänä. Ei voida vaatia liian suuria uhrauksia työpaikan takia, kuten muuttamisia. Ja työmatkojen ja aikojen pitää olla kohtuulliset. Myös ns paskaduuneja ei ole kaikkien pakko tehdä vaan ammattia vastaavaa työtä.

Yhteiskunnan ei myöskään ole pakko kaikkia tuollaisia loisia elättää. Tukien leikkaus on paikallaan, että rupeaa se itsensä elättäminen kiinnostamaan.

Vierailija
171/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pistä chatGPT kirjoittamaan tahallisesti huonon hakemuksen huonolla suomenkielellä.. Itse asiassa kokeilen nyt: 

Arvoisa yrityksen johtaja,

Olen iloinen voidessani hakea tehtäväänne, johon en kuitenkaan toivo tulevani valituksi. Olen nimittäin tottunut loisimaan ja nauttimaan kansaneläkelaitoksen sosiaalituista, joten haluan jatkaa samaa elämäntyyliä.

Omaan erittäin heikon työmoraalin ja olen usein myöhässä, jos pääsen paikalle lainkaan. Minulle on ominaista vältellä vastuuta ja syyttää muita omista virheistäni. Työssäni olen erittäin hidastempoinen, eikä minulla ole minkäänlaista innokkuutta kehittyä ammatillisesti.

Lisäksi olen huomannut, että usein unohdan tärkeitä tehtäviä tai jätän ne kesken. Tämä on johtanut moniin ongelmiin aiemmissa työpaikoissani, minkä vuoksi olen päätynyt jättämään ne tai saanut potkut.

Olen myös varsin epäsosiaalinen ja vaikeasti lähestyttävä, joten en sovi työyhteisöön, jossa vaaditaan tiimityöskentelyä ja hyviä vuorovaikutustaitoja. Lisäksi olen erittäin huono ottamaan kritiikkiä vastaan ja saatan suuttua helposti.

Kokemukseni ja koulutukseni ovat täysin irrelevantteja tähän tehtävään, joten en usko, että minulla olisi mitään annettavaa yrityksellenne. Toivon, että otatte tämän hakemukseni huomioon ja päätätte jättää minut valitsematta tehtävään.

Kiitos mielenkiinnostanne ja oikein mukavaa päivänjatkoa!

Ystävällisin terveisin,

[Tässä kohtaa laitat nimesi]

Yritetäänkö tässä olla vitsikkäitä halvemtamalla työttömiä?

Ja haluaisin tietää mitä pyysit tekoälyltä? Kirjoittaisitko huonon hakemuksen, jolla ei saa töitä? Vai pyysitkö, että kirjoita sossupummi ja työtävieroksuvan suomalaisen henkilön hakemus, vai kenties kirjoitit tuon itse omien asenteiden perusteelta? Veikkaan viimeistä.

Kirjoita suomeksi lyhyt vapaamuotoinen työhakemus firman johtajalle joka takaa sen että minua ei valita tehtävään ja saan jatkaa loisimista kansaneläkelaitoksen sosiaalituilla

Laitoit siihen oman oletukseksi, että henkilön motiivi on loisiminen? Itse kyllä ymmärsin aloitusesta, että työ olis liian hankalien matkojen päässä ja silti sitä on velvoitettu hakemaan. En näe mitään sosiaalituilla loisismista siinä. Ihmisistä on työttöminä, se ei tarkoita loista. Ja joskus työtä ei onnistu liittämään muihin elämään. Esim en olisi lasten luota pois ja tuöskentelidis viikot toisella paikkakunnalla. Joku muu pystyy sen tekemään, itse en. Enkä usko, että kukaan sitä edes vaatisi tai ajattelisin loiseksi, koska työhalut on olemassa.

Eihän sinulla ole työhaluja kun et tahallasi tee sellaisia ratkaisuja, jotka mahdollistaisi työllistymisesi ja sen ettet loisi kakaroinesi yhteiskunnan elättinä.

Ihmiset saavat olla työttömänä. Ei voida vaatia liian suuria uhrauksia työpaikan takia, kuten muuttamisia. Ja työmatkojen ja aikojen pitää olla kohtuulliset. Myös ns paskaduuneja ei ole kaikkien pakko tehdä vaan ammattia vastaavaa työtä.

Yhteiskunnan ei myöskään ole pakko kaikkia tuollaisia loisia elättää. Tukien leikkaus on paikallaan, että rupeaa se itsensä elättäminen kiinnostamaan.

Onneksi suomessa on toimiva sosiaaliturva kaikille ja tätähän ei olla purkamassa vaikka jotkut haluisivat ilmeisesti mielummin asua banaanivaltiossa. Suomi on hyvinvointi yhteiskunta jossa työttömiäkin elätetään. Jos tämä ei kelpaa niin voi muuttaa muualle.

Vierailija
172/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ihan normaalia ostaa auto töiden takia.

Ei muuten ole.

On taloudellisesti järjetöntä ostaa 10 000-20 000 euroa maksavaa käytettyä autoa käydäkseen töissä pystyäkseen maksamaan auton osamaksut, polttoaineet, verot, huollot ym autoilun kulut.

Kuka stanan idiootti käy työssä saadaksen kasan ruosteista rautaa parkkipaikalle`?

No osta sitten 1000-2000 euron auto, vtn idiootti.

Joka hajoaa muutaman kuukauden päästä tai hajoaa korjauskelvottomaksi ihan vanhuuttaan tai ajettujen kilometrien seurauksena.

Liian halpaa, vanhaa, paljon ajettua autoa ei kannata ostaa jos haluaa, että se on varmatoiminen ja sillä pääsee töihin vielä ensiviikollakin.

Autoa ei kannata ostaa pelkästään työtön pääsemisen vuoksi, sillä se on järjettömin syy ottaa itselleen sellaista taloudellista taakkaa muutaman satasen vuoksi, joka siitä työstä jää käteen kun yhtälöstä poistetaan auton hankinta ja käyttökulut.

Järkeäkin saa käyttää näissä hommissa rakas höppänä ystäväiseni :-)

Vahoissa autoissa pitää olla tarkin, mutta silloin saa oikeasti toimivimman auton hintaansa nähden. Jos on sopiva merkki ja malli, niin korjaus ja varaosatkin ovat huokeita. Nähdäkseni töissäkäynti on toiseksi tärkein syy ostaa auto (syrjäinen asuinpaikka, missä kaikki on kaukana 1.) Mitä muuta varten auton edes hankkisi näillä bensan hinnoilla?

Vierailija
173/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järkevät kulkuyhteydet. En ymmärrä mitä tarkoitat järjettömillä.

Vierailija
174/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän on oma valinta.

Ymmärrän hyvin, että sinun on mahdotonta ajatella asiaa kenenkään muun kuin itsesi näkökulmasta. Meillä on tällä hetkellä ihan jopa työssäkäyviä matalapalkkaisia ihmisiä, joiden on täytynyt alkaa käydä ruokajonoissa kun kaikki on kallistunut. Luuletko, että se on kovinkin kivaa ja helppoa ja että nämäkään ihmiset eivät jo olisi säästäneet kaikesta? Jos rahaa jää säästöön kuussa ehkä muutama euro tai jopa kymppi niin ei sillä ajokortteja makseta.

Pakolliset menot juu. Niitä ovat esim. asuminen, puhelin ja netti (älä sano, että nykyään on realistista kehottaa ihmistä käyttämään nettiä kirjastossa) sekä matkakortti, joka esim. pääkaupunkiseudun ABC- vyöhykkeellä on jo satasen. Jo lähiöissä ovat vuokrat niin kalliita, että se isoin pakollinen meno eli asuminen, voi viedä ihmiseltä melkein kaikki tulot.

Vierailija
175/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole selitys. Itsellä aikoinaan on ollut kaksi kertaa pitkäaikainen työ, jossa pelkkä bussin vaihto - odotus kesti yli 2 h päivässä joka arkipäivä ja matkat päälle. Aamulla lähdin aikaisin kun työ alkoi klo 07 ja illalla vasta klo 18.00 jälkeen kotona. Omaan autoon ei ollut varaa.

Toisessa työssä kävelin päivän mittaan jopa 10 km työmatkoja kun ei kulkenut bussit ja kohteet oli missä milloinkin. Ei ollut pyörää eikä autoa.

Pari vuotta on vaikka heinäseipäänä ja hakee parempaa työtä.

Sä varmaan harjoitit tuota reippautta ja urhoollisuutta jo aikoinasi hiihtämällä kouluun kesät talvet susien näykkiessä isoveljeltä perittyjen monojen kantapäitä.

Vierailija
176/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei kiellä sinua hakemasta töitä lähempää. Jos lähellä ei ole töitä, niin sitten kannattaa hankkia se auto tai muuttaa.

Vierailija
177/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ihan normaalia ostaa auto töiden takia.

Ei muuten ole.

On taloudellisesti järjetöntä ostaa 10 000-20 000 euroa maksavaa käytettyä autoa käydäkseen töissä pystyäkseen maksamaan auton osamaksut, polttoaineet, verot, huollot ym autoilun kulut.

Kuka stanan idiootti käy työssä saadaksen kasan ruosteista rautaa parkkipaikalle`?

No osta sitten 1000-2000 euron auto, vtn idiootti.

Joka hajoaa muutaman kuukauden päästä tai hajoaa korjauskelvottomaksi ihan vanhuuttaan tai ajettujen kilometrien seurauksena.

Liian halpaa, vanhaa, paljon ajettua autoa ei kannata ostaa jos haluaa, että se on varmatoiminen ja sillä pääsee töihin vielä ensiviikollakin.

Autoa ei kannata ostaa pelkästään työtön pääsemisen vuoksi, sillä se on järjettömin syy ottaa itselleen sellaista taloudellista taakkaa muutaman satasen vuoksi, joka siitä työstä jää käteen kun yhtälöstä poistetaan auton hankinta ja käyttökulut.

Järkeäkin saa käyttää näissä hommissa rakas höppänä ystäväiseni :-)

Vahoissa autoissa pitää olla tarkin, mutta silloin saa oikeasti toimivimman auton hintaansa nähden. Jos on sopiva merkki ja malli, niin korjaus ja varaosatkin ovat huokeita. Nähdäkseni töissäkäynti on toiseksi tärkein syy ostaa auto (syrjäinen asuinpaikka, missä kaikki on kaukana 1.) Mitä muuta varten auton edes hankkisi näillä bensan hinnoilla?

Autoilu alkaa olemaan liian kallista pientuloisille ja varsinkin, jos työmatkaa paljon. Itse suosisin julkista liikennettä aina kun mahdollista. Käytetyn auton ostaminen monesti arpapeliä, että minkälaisen saa. Yllättäviä remontteja voi olla ja autohuijareita liikaa myös, jotka ei ole rehellisiä myymänsä auton suhteen ja pyytää ylihintaa yms.

Vierailija
178/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän on oma valinta.

Oma valinta jos esimerkiksi sairauden takia ei saa ajokorttia? Selvä..

Juu kaikki kortittomathan ovat tietenkin sairaita. Selvä se.

Eivätkä voi pyöräillä kun pyörästä on kumi puhki ja jalat on amputoitu.

Mikään ei voi onnistua keneltäkään koskaan.

loisilta ei ainakaan töiden tekeminen onnistu, vaikka työpaikkakin tarjotaan valmiiksi.

varastelu ja pössyttely näyttää kuitenkin onnistuvan. pössyheinää saa kyllä haettua vaikka 40 km päästä. se ei tuota ongelmaa.

Vierailija
179/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moniin paikkoihin ei palkata ajokortitonta, vaikkei töissä tarvitsisi ajaakaan.

Näkyy olevan järkevä linja karsia kaikkein laiskimmat.

Ihminen on laiska jos haluaa töihin? Ihminen haluaa parantaa taloudellista tilannettaan ja voisi ehkä sen kortinkin pystyä hankkimaan jos olisi työ, mutta työhön ei pääse jos ei ole korttia. Jos ajokortittomuus on merkki ihmisen kelvottomuudesta ja sen perusteella on varaa nirsoilla työnhakijoista vaikka työssä ei ajaa tarvitse, niin ei sitten kannata ulista kuinka kaikki pitäisi saada töihin ja miksi on matalapalkka-aloilla työvoimapula.

Vierailija
180/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole selitys. Itsellä aikoinaan on ollut kaksi kertaa pitkäaikainen työ, jossa pelkkä bussin vaihto - odotus kesti yli 2 h päivässä joka arkipäivä ja matkat päälle. Aamulla lähdin aikaisin kun työ alkoi klo 07 ja illalla vasta klo 18.00 jälkeen kotona. Omaan autoon ei ollut varaa.

Toisessa työssä kävelin päivän mittaan jopa 10 km työmatkoja kun ei kulkenut bussit ja kohteet oli missä milloinkin. Ei ollut pyörää eikä autoa.

Pari vuotta on vaikka heinäseipäänä ja hakee parempaa työtä.

Sä varmaan harjoitit tuota reippautta ja urhoollisuutta jo aikoinasi hiihtämällä kouluun kesät talvet susien näykkiessä isoveljeltä perittyjen monojen kantapäitä.

Aina löytyy näitä jotka kehuskelee suorituksillaan, mutta niistä ei kannata olla moksiskaan. Vähän samaa kategoriaa kuin ne jotka nuukina säästää joka asiasta ja pesee viilipurkit uusiokäyttöä varten ja harjoittaa muutakin kummallisuutta sekä kehuskelee muille asialla. Ei oo järkevää ja normaalia semmoinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan