TE-toimiston mukaan minun pitäisi hakea työpaikkaa 40 kilometrin päästä ilman autoa. Kulkuyhteydet työpaikalle aivan järjettömät
Työt alkaisivat kello 06.30.
Linja-auto täältä työpaikalle lähtisi kello 04.50 ja olisin 05.40 työpaikkakunnalla. Sitten pari kilometriä kävelyä sinne töihin.
Seuraava linja-auto lähtisi kello 06.30 eli en voi ottaa sitä.
Iltapäivällä on niin, että sopivin eka bussi lähtee kello 16.10. Siihen kello 15.10 bussiin en ehdi millään.
Kotona olisin siis kello 17.00. Kun olen herännyt neljältä niin 13 tunnin jälkeen olenkin vihdoin kotona.
Kommentit (749)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ihan normaalia ostaa auto töiden takia.
Ei muuten ole.
On taloudellisesti järjetöntä ostaa 10 000-20 000 euroa maksavaa käytettyä autoa käydäkseen töissä pystyäkseen maksamaan auton osamaksut, polttoaineet, verot, huollot ym autoilun kulut.
Kuka stanan idiootti käy työssä saadaksen kasan ruosteista rautaa parkkipaikalle`?
Kuka saatanan idiootti ostelee noin kalliita autoja??? Olen käynyt töissä 30 vuotta max 1000 euron autolla.
Minä.
Auto maksoi 32000e. Pitää työttömälläkin olla kunnon auto.
Mulla ei ole ikinä ollut noin kallista autoa eikä tule - typerä sijoitus kaiken kaikkiaan. Ostankin autoni aina käteisellä.
Kallein autoni on nykyinen, joka maksoi käytettynä 13 000 ja olen sillä nyt ajanut 13 vuotta, mittarissa on 290 000 km. Kaksi kertaa on vaihdettu jakohihna. Työmatka on 76 km suuntaan. Tosin kimppakyydeillä mennään, auto täys, minulla vain yksi ajovuoro viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko niin, että jos muuttaa jonnekin korpeen, ei ikinä enää tarvitse mennä töihin? Ja työpaikan pitäisi olla kävelymatkan päässä?
Jos työpaikkoja ei ole eikä tule tulevaisuudessakaan ilmaantumaan niin lähelle asuntoa, että voisi kuvitella menevänsä töihin, niin harkitsisin kyllä muuttamista lähemmäksi työpaikkoja. Tai tosiaan ilmoittaisin, etten ole käytännössä työmarkkinoiden käytettävissä.
Tämä. Eihän sun tarvii töihin mennä, mutta älä sitten vie myöskään muiden rahoja vaan elä omillasi. Ihmiset on kautta aikojen muuttaneet merienkin yli saadakseen leipää pöytään, miksi yhteiskunnan pitäisi kuljettaa sulle leipä sinne korpeen ?
Hetkinen. Eikö tässä jo pitkään olla hoettu ettei työtön saisi asua kaupungissa kun se on kallista. Nyt sitten ei saisi asua myöskään siellä missä on halvempaa.
Nimenomaan. Jatkuvasti saa kuulla että heti kun on työtön pitää muuttaa Kainuuseen syrjäkylälle jossa 0 työpaikkaa viemästä asuntoja työssäkäyviltä.
No eihän Suomessa muuta olekaan kuin muutama kaupunki ja loput on Kainuun syrjäkyliä.On se kumma kun aina löytyy näitä ääripäitä vaikka tässä maassa on vaikka kuinka paljon pienempiä paikkakuntia kaupunkien läheisyydessä joista löytyy työpaikkoja ja asuminen on kohtuuhintaista.
No onhan tässä vielä se vaihtoehto että etsit työn lähempää kotia ennen kuin tämä työ alkaa, sillähän tämä ratkeaa.
Onneksi tulee oikeistohallitus, joka leikkaa loisten tukia tarpeeksi. Siitä ne työhalut kummasti lisääntyy
Voithan sää hakea mutta sinun ei tarvitse saada sitä työpaikkaa...kirjoita vain hakemukseen että olet alkoholisti
Vierailija kirjoitti:
Millä rahalla? Kun ei ole rahaa ostaa autoa niin ei ole.
Ihme juttu kun en ole saanut työtä läheltä enkä kaukaa vaikka olen hakenut. No ikää yli 60 mutta ajokortti on..jos ajokortti olisi ilmainen tai alle 100 e maksava se olisi kaikilla työhön kykenevillä täysi-ikäisillä. Sain parin viikon pätkätyön mutta auto hajosi, kuljin sitten sukulaisen kanssa ja olin pari tuntia ennen työajan alkua työpaikalla, aika uupunut olin. Keskisuurissa kaupungeissa ei aina ole toimivaa joukkoliikennettä. 25 km keskustasta ja bussiliikenne loppuu klo 19
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko niin, että jos muuttaa jonnekin korpeen, ei ikinä enää tarvitse mennä töihin? Ja työpaikan pitäisi olla kävelymatkan päässä?
Jos työpaikkoja ei ole eikä tule tulevaisuudessakaan ilmaantumaan niin lähelle asuntoa, että voisi kuvitella menevänsä töihin, niin harkitsisin kyllä muuttamista lähemmäksi työpaikkoja. Tai tosiaan ilmoittaisin, etten ole käytännössä työmarkkinoiden käytettävissä.
Tämä. Eihän sun tarvii töihin mennä, mutta älä sitten vie myöskään muiden rahoja vaan elä omillasi. Ihmiset on kautta aikojen muuttaneet merienkin yli saadakseen leipää pöytään, miksi yhteiskunnan pitäisi kuljettaa sulle leipä sinne korpeen ?
Hetkinen. Eikö tässä jo pitkään olla hoettu ettei työtön saisi asua kaupungissa kun se on kallista. Nyt sitten ei saisi asua myöskään siellä missä on halvempaa.
Nimenomaan. Jatkuvasti saa kuulla että heti kun on työtön pitää muuttaa Kainuuseen syrjäkylälle jossa 0 työpaikkaa viemästä asuntoja työssäkäyviltä.
No eihän Suomessa muuta olekaan kuin muutama kaupunki ja loput on Kainuun syrjäkyliä.On se kumma kun aina löytyy näitä ääripäitä vaikka tässä maassa on vaikka kuinka paljon pienempiä paikkakuntia kaupunkien läheisyydessä joista löytyy työpaikkoja ja asuminen on kohtuuhintaista.
No ei täällä Porissa kyllä ainakaan töitä löydy. Asuminen kyllä on kohtuuhintaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moniin paikkoihin ei palkata ajokortitonta, vaikkei töissä tarvitsisi ajaakaan.
Näkyy olevan järkevä linja karsia kaikkein laiskimmat.Et muuta nälvimistä keksinyt?
Ei se ole nälvimistä vaan täyttä totta. Ajokortti on enemmänkin kuin pelkkä todistus siitä, että saa laillisesti kuljettaa autoa.
No ei sinne ole edes pakko hakea. Kunhan ilmoitat että hait.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli luottotietosikin olet jo sössinyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin otin lainaa auton ostoon, kun sain työpaikan 100 km päästä. Luulin, että on ihan normaalia toimia näin..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin otin lainaa auton ostoon, kun sain työpaikan 100 km päästä. Luulin, että on ihan normaalia toimia näin..
Työtön ei saa lainaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin se onkin, paitsi luottotiedot menettäneen mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole rahaa ei tarkoita että luottotiedot on menneet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työtön ei saa lainaa.
Kyllä saa, jos ei ole sössinyt luottotietojaan. Ja työttömästähän tulee työssäkäyvä, kun kerran saa työpaikan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole rahaa ei tarkoita että luottotiedot on menneet
No silloinhan saa lainaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei täällä Porissa kyllä ainakaan töitä löydy. Asuminen kyllä on kohtuuhintaista.
No täällä lähialueella on yli 1000 vakituista kokoaikaista työpailkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap. Jos Muhamed ei mene vuoren luo, niin vuoren on mentävä Muhamedin luo. Jos saat painan, muuta lähelle työpaikkaa.
En ole ap, mutta en todellakaan muuta minnekään sen takia, että saisin keskellä korpea olevasta leipomosta kuuden kuukauden pätkän osa-aikaista työtä.
Tämä! Ja oon justiinsa ihmetellyt näitten töihin potkijoiden mielipiteitä tästä aiheesta. Ei kukaan ala muuttamaan minnekään lyhyehkön pätkätyön takia, sehän on ihan järjetöntä. Siinä saisi kokoajan olla muuttamassa ympäri suomea. Ja ennenkuin on riittävän hyvä työ tiedossa, pysyvä työsuhde ja kunnon palkka, niin ei kannata työn perässä muuttaa. Paitsi ehkä kasvukeskuksiin ennalta esim parempien työmarkkinoiden alueelle.
Mä en ymmärrä miksi kaikki pitää saada heti; vakityö, hyvä palkka, kaikki edut.
Kannattaa aloittaa pätkätöistä, kyllä ne poikii uutta työtä jos hyvin hommasi hoidat.
Esimerkkejä minulla olisi monta mutta mun siskon poika, nuorimies, opiskeli amk:ssa ja meidän työpaikalla aukesi saman alan paikka, tosin vaatimuksena alempi koulutus ja paikka oli määräaikainen. Sanoin, että hae sitä (kun oli korona-aika ja opiskelut oli etänä pääasiassa). No sitten alkoi se mutina, ei ole mun koulutusta vastaavaa ja pätkätyö plaa plaa.
No haki sitten kumminkin ja sai paikan. Sai pätkän ja perään toisen. Valmistui siinä välissä ja sitten aukesikin työpaikalla korkeampaa koulutusta vastaava homma. Oli talossa tuttu, hyvin hoitanut työnsä ja sitä hänelle suorastaan tarjottiin. Palkkakin tuplaantui.
Et muuta nälvimistä keksinyt?