Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TE-toimiston mukaan minun pitäisi hakea työpaikkaa 40 kilometrin päästä ilman autoa. Kulkuyhteydet työpaikalle aivan järjettömät

Vierailija
23.04.2023 |

Työt alkaisivat kello 06.30.

Linja-auto täältä työpaikalle lähtisi kello 04.50 ja olisin 05.40 työpaikkakunnalla. Sitten pari kilometriä kävelyä sinne töihin.

Seuraava linja-auto lähtisi kello 06.30 eli en voi ottaa sitä.

Iltapäivällä on niin, että sopivin eka bussi lähtee kello 16.10. Siihen kello 15.10 bussiin en ehdi millään.

Kotona olisin siis kello 17.00. Kun olen herännyt neljältä niin 13 tunnin jälkeen olenkin vihdoin kotona.

Kommentit (749)

Vierailija
221/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ihan normaalia ostaa auto töiden takia.

Ei muuten ole.

On taloudellisesti järjetöntä ostaa 10 000-20 000 euroa maksavaa käytettyä autoa käydäkseen töissä pystyäkseen maksamaan auton osamaksut, polttoaineet, verot, huollot ym autoilun kulut.

Kuka stanan idiootti käy työssä saadaksen kasan ruosteista rautaa parkkipaikalle`?

Toinen vaihtoehto on tietysti muuttaa lähemmäksi niitä työpaikkoja. Niinhän sitä on tehty iät ajat. On menty jopa Australiaan, USA:n, Kanadaan ja Ruotsiin. Itse olen muuttanut Pohjanmaalta Helsinkiin.

Mikä kumma on muuttaa Pihtiputaalta Kuopioon tai Jyväskylään?

Vierailija
222/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä rahalla? Kun ei ole rahaa ostaa autoa niin ei ole.

Itse ainakin otin lainaa auton ostoon, kun sain työpaikan 100 km päästä. Luulin, että on ihan normaalia toimia näin..

Työtön ei saa lainaa.

Kyllä saa, jos ei ole sössinyt luottotietojaan. Ja työttömästähän tulee työssäkäyvä, kun kerran saa työpaikan.

Ei saa.

Mulla on luottotiedot tallella ja lainaa en saa koska olen työtön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et aja ajokorttia ja hommaa autoa?

Aika triviaalia kuitenkin, jopa naisilta onnistuu

Älä sitten valita, jos jok hermoherkkä kolaroi kanssasi ja joudut päättömänä sairaalaan. 

Sanotko että naiset ovat lähtökohtaisesti huonoja kuskeja?

No, muutenkin tuo tuntuu asuvan korvessa. Millä lienee opiskelut onnistuneet  :)

En ole ap, mutta eihän se tarkoita, että asuu korvessa, jos yksikin potentiaalinen työpaikka on hankalan matkan päässä.

Ihan yhtä hyvin se työpaikka voi olla korvessa.

Vierailija
224/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet työtä ja kerrot työnantajalle ongelmasta, jos satut pääsemään haastatteluun asti. Loppu riippuu työnantajasta ja tuurista.

Olen autottomana kulkenut 50km päähän töihin, kun selvisi, että sinne pääse toimivalla kimppakyydillä. Toinen paikka oli lähempänä, mutta työnantaja kauhistui autottomuuttani, eikä siihen vedoten palkannut, vaikka itse olisin ollut valmis bussilla kulkemaan.

Vierailija
225/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työn perässä muuttaminen on vaihtoehto sekin ainakin jos tarjolla on vakinainen työpaikka.

Vierailija
226/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei muuten ole.

On taloudellisesti järjetöntä ostaa 10 000-20 000 euroa maksavaa käytettyä autoa käydäkseen töissä pystyäkseen maksamaan auton osamaksut, polttoaineet, verot, huollot ym autoilun kulut.

Kuka stanan idiootti käy työssä saadaksen kasan ruosteista rautaa parkkipaikalle`?

Hyvin moni, todella moni

Vierailija
227/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla ei edes ole ajokorttia. Jos pitäisi ensin ottaa ajotunteja ja läpäistä inssi.

ja kaikki ei edes saa sitä ajokorttia, jos on vaikkapa joku terveysongelma. Voivat kuitenkin olla työttömiä, joiden on haettava niitä neljää työpaikkaa joka kuukausi.

Ei auta kuin hakea töitä siedetävän bussimatkan tai pyöräilymatkan päästä tai muuttaa lähemmäs sitä paikkaa jonka saa.

Vierailija
228/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyh kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle ehdotettiin työtä noin kolmen tunnin matkan päästä.

TE-virkailija oli ilmeisesti itse muuttanut tänne muualta, eikä ollut ihan perillä alueen laajuudesta ja teiden kunnosta/nopeuksista ja tieverkoston vähyydestä.

Kerroin tästä liian pitkästä (ajallisesti) työmatkasta, ja hän kysyi voisinko aluksi lainata tai ostaa auton, mutta autolla se aika juuri oli mitattukin. Hän oli ajatellut sitä ilmeisesti linnuntietä :D ja kuvitellut, että siitä menee joku moottoritie.

En hankkisi autoa työn vuoksi heti, mutta jos työ olisi kiinnostava ja hyvin palkattu (eli korvaisi mielestäni tarpeeksi työmatkoihin kuluvaa aikaa), voisin ap:n tapauksessa kokeilla ja jos saisin vakipaikan, sitten miettiä auton ostoa.

Työssäkäyntialue on 80 km per suunta ja ne työkkärintädit ei niitä paikkoja ja ehdotuksia mitenkään katso tai tarkista. Ne painaa nappia, kone printtaa kaikki työpaikat, jotka vastaa työnhakijoiden hakusanoihin. Ne postitetaan työpaikka suosituksina ja niitä on haettava. Tädit saa niistä provikkaa.

T. Excursion työkkärin tätinä tehnyt, jonja mielestä työkkäri pitäisi lakkauttaa kokonaan.

Mitä höpölöpöä! Vai vielä provikkaa!

Vierailija
229/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten? Ihan normaalia ihmisen työssäkäyntiä. Ap on laiska.

Vierailija
230/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, teet hakemuksen siihen paikkaan. Ethän sä ainut hakija ole. Olet yksi monien kymmenien ellet satojen joukossa.

Työkkäri ei todellakaan nykyään osoita normaali palkkatyöpaikkaa, että menet paikkaan x.

Työkkäri vain pakottaa sut hakemaan paikkaa x satojen muiden joukossa.

Tuskin edes pääset haastatteluun.

Vierailija
231/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei muuten ole.

Toinen vaihtoehto on tietysti muuttaa lähemmäksi niitä työpaikkoja. Niinhän sitä on tehty iät ajat. On menty jopa Australiaan, USA:n, Kanadaan ja Ruotsiin. Itse olen muuttanut Pohjanmaalta Helsinkiin.

Helsinkiin on helppo muuttaa ja vähän eri juttu kuin joku kuopio.

Vierailija
232/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. Jos Muhamed ei mene vuoren luo, niin vuoren on mentävä Muhamedin luo. Jos saat painan, muuta lähelle työpaikkaa.

Sanonta menee kylläkin toisin päin. Vuori ei koskaan mene kenenkään luo. Jos vuori ei tule muhametin luo, muhamet menee vuoren luo. Ohis, mutta kuitenkin.

Vierailija
233/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pistä chatGPT kirjoittamaan tahallisesti huonon hakemuksen huonolla suomenkielellä.. Itse asiassa kokeilen nyt: 

Arvoisa yrityksen johtaja,

Olen iloinen voidessani hakea tehtäväänne, johon en kuitenkaan toivo tulevani valituksi. Olen nimittäin tottunut loisimaan ja nauttimaan kansaneläkelaitoksen sosiaalituista, joten haluan jatkaa samaa elämäntyyliä.

Omaan erittäin heikon työmoraalin ja olen usein myöhässä, jos pääsen paikalle lainkaan. Minulle on ominaista vältellä vastuuta ja syyttää muita omista virheistäni. Työssäni olen erittäin hidastempoinen, eikä minulla ole minkäänlaista innokkuutta kehittyä ammatillisesti.

Lisäksi olen huomannut, että usein unohdan tärkeitä tehtäviä tai jätän ne kesken. Tämä on johtanut moniin ongelmiin aiemmissa työpaikoissani, minkä vuoksi olen päätynyt jättämään ne tai saanut potkut.

Olen myös varsin epäsosiaalinen ja vaikeasti lähestyttävä, joten en sovi työyhteisöön, jossa vaaditaan tiimityöskentelyä ja hyviä vuorovaikutustaitoja. Lisäksi olen erittäin huono ottamaan kritiikkiä vastaan ja saatan suuttua helposti.

Kokemukseni ja koulutukseni ovat täysin irrelevantteja tähän tehtävään, joten en usko, että minulla olisi mitään annettavaa yrityksellenne. Toivon, että otatte tämän hakemukseni huomioon ja päätätte jättää minut valitsematta tehtävään.

Kiitos mielenkiinnostanne ja oikein mukavaa päivänjatkoa!

Ystävällisin terveisin,

[Tässä kohtaa laitat nimesi]

Yritetäänkö tässä olla vitsikkäitä halvemtamalla työttömiä?

Ja haluaisin tietää mitä pyysit tekoälyltä? Kirjoittaisitko huonon hakemuksen, jolla ei saa töitä? Vai pyysitkö, että kirjoita sossupummi ja työtävieroksuvan suomalaisen henkilön hakemus, vai kenties kirjoitit tuon itse omien asenteiden perusteelta? Veikkaan viimeistä.

Kirjoita suomeksi lyhyt vapaamuotoinen työhakemus firman johtajalle joka takaa sen että minua ei valita tehtävään ja saan jatkaa loisimista kansaneläkelaitoksen sosiaalituilla

Laitoit siihen oman oletukseksi, että henkilön motiivi on loisiminen? Itse kyllä ymmärsin aloitusesta, että työ olis liian hankalien matkojen päässä ja silti sitä on velvoitettu hakemaan. En näe mitään sosiaalituilla loisismista siinä. Ihmisistä on työttöminä, se ei tarkoita loista. Ja joskus työtä ei onnistu liittämään muihin elämään. Esim en olisi lasten luota pois ja tuöskentelidis viikot toisella paikkakunnalla. Joku muu pystyy sen tekemään, itse en. Enkä usko, että kukaan sitä edes vaatisi tai ajattelisin loiseksi, koska työhalut on olemassa.

Eihän sinulla ole työhaluja kun et tahallasi tee sellaisia ratkaisuja, jotka mahdollistaisi työllistymisesi ja sen ettet loisi kakaroinesi yhteiskunnan elättinä.

Ihmiset saavat olla työttömänä. Ei voida vaatia liian suuria uhrauksia työpaikan takia, kuten muuttamisia. Ja työmatkojen ja aikojen pitää olla kohtuulliset. Myös ns paskaduuneja ei ole kaikkien pakko tehdä vaan ammattia vastaavaa työtä.

Saa tietenkin olla, mutta olkoon sitten omin rahoin, eikä väärinkäyttäisi työttömyyskorvausta, joka on tarkoitettu TYÖHALUISILLE työttömille.

TYÖHALUINEN voi myös olla sellainen joka ei halua uhrata koko elämäänsä työpaikan takia. Luopumaan omasta vapaa-ajastaan tai kodistaan. Oletko sinä valmis niistä luopumaan työn takia?

Vierailija
234/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä lusmujahan on Suomi pullollaan. Lähellä olevat työt on liian vaativia ja kauas ei pysty menemään. Tai jos aloittaa , niin on parin viikon sisällä saikulla.Kuvottavia tyyppejä.

Vierailija
235/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin kiitän onneani, että ei ole luottotietoja. Ei voida velvoittaa ottamaan autolainaa. Työmatkani on 3h/vrk bussilla. Sen vielä kestää, koska työpaikka on mukava. Teen siis mielelläni työtä, mutten minäkään koko elämääni uhraisi työn vuoksi vain koska te käskee.

Vierailija
236/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei muuten ole.

Miksi muuttaa pienen työttömyys% alueelta paikkakunnalle, jossa on korkea työttömyys%?

Vierailija
237/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n tilanne ratkeaa, kun TE-toimisto ryhtyy oikeasti toimimaan lakien mukaan eli käynti TE-toimistossa 2 vko välein. Jos ei saavu, katkeaa etuus ja kun riittävän monta kertaa ei pääse tapaamiseen, onkin ilman etuutta siihen asti, että on kerryttänyt työssäoloehdon. Sen jälkeen saa olla rauhassa siellä 40 km päässä kaikesta. Ap kiittää ja yhteiskunta kiittää.

Vierailija
238/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin kaksi kesää töissä vastaavilla ehdoilla.

Herätys 4:30, aamutoimet ja pyörällä pysäkille, mistä oli lähtö 5:10 toiselle paikkakunnalle. Siellä odottelin marketin aulassa puoli tuntia, että kannatti pyöräillä tätä vasten hankitulla romufillarilla 3 km työpaikalle. Iltapäivällä sama toisin päin.

Sitten olisin päässyt vakituiseksi ja tarkoitus oli muuttaa työpaikkakunnalle, kun saama puolison parempi työtarjous veikin toisaalle.

Tietty olisin voinut lusmuilla kotona tuon ajan teidän muiden rahoilla. En vaan nähnyt mitään syytä olla laiska paska.

Vierailija
239/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei muuten ole.

Autoni maksoi 2000€ ja pääsin tienaamaan sen hankittuani bruttona 1600€/kk. Tämä tuplasi tuloni työttömyyskorvauksiin verrattuna. Lisäksi sain verotonta km-korvausta n. 40 snt/km, jolla olen tähän mennessä kustantanut niin auton polttoaineet, vakuutukset, verot kuin hankintahinnankin.

Kymmenen kertaa kalliimman auton hankkiminen todellakin olisi ollut typerää.

Vierailija
240/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haet paikkaa ja pidät huolen, ettet pääse työhaastattelua pidemmälle jos ne sinne asti kutsuu.

Voi vaikka myöhästyä bussista matkalla haastatteluun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi