Päivi Räsänen vetää kirkon oikeuteen Riihimäellä.
Uusi Suomi uutisoi.
Ite nostan peukkua, on kova mimmi kun jaksaa taistella. Suurin osa jo väsyisi.
Kommentit (1164)
Vierailija kirjoitti:
No mitä se kirkko ja kirkon henkilökunta on tehnyt? Vihkivät samaa sukupuolta olevia?
Avioliitto voi olla raamatun mukaan ainoastaan biologisen miehen ja biologisen naisen välinen. Muut liitot eivät ole avioliittoja. Näin asia on edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka muka ottaa muutenkaan kaiken Raamatusta kirjaimellisesti? Ei kukaan.
Minä ,joka sanan.
Montako orjaa sinulla on?[/quote Emme elä orjayhteiskunnassa.
Et kai käytä vaatteita, joissa on sekoitekuituja?
Tuhansien vuosien hebrealaisten tavat eivät sido mitenkään .Se on itseasiassa naurettava kysymys.
Uskotko luomiskertomukseen ja jättiläisiin?
Pohojanmaa kirjoitti:
Lukekaa Raamattua mitä sielä lukee ei sitä voi tulkita niin kuin itse haluaa ja hypätä ne kirjoitukset yli mitkä eivät miellytä
Raamattua ei tarvitse lukea ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ,joka sanan.
Tuhansien vuosien hebrealaisten tavat eivät sido mitenkään .Se on itseasiassa naurettava kysymys.
Uskotko luomiskertomukseen ja jättiläisiin?
Tottakai.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ,joka sanan.
Mutta heidän 10 käskyään sitovat? Mikä niistä tekee parempia kuin muista juutalaisten säädöksistä?
Vierailija kirjoitti:
Hyvä. Kirkostaeroamisluvut onkin olleet alhaisia. Vähän piristettä.
Siinä tuli ilmi syy tälle keskustelun avaukselle.
Vierailija kirjoitti:
Mihin ihmeen jättiläisiin?
Koskaan kuullut Goljatista? Sekä https://answersingenesis.org/bible-characters/giants-in-the-bible/
Vierailija kirjoitti:
Jättiläiset olivat langenneiden enkelien ja ihmisten jälkeläisiä.
Jaksaakohan vetää?
Onko kirkko edes jalaksilla?
Mä uskon maahisiin ja tonttuihin. Niistäkin on tarinoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kierin naurusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö enkelit enää nykyisin lankeile kun ei ole jokusiin tuhansiin vuosiin jättiläisiä näkynyt? Jos ei niin miks ei?
Päivi, anna jo olla. Olet hävinnyt jo. Maailma muuttuu, halusit tai et. Se on hukkaan heitettyä aikaa näistä asioista vinkua vuodesta toiseen. Jos kirkko päättää toisin niin siinä ei yhden naisen kitinät auta. Raamattu on hyvin tulkinnan varainen ja monikerroksinen, luotettavuus on uskon asia. Varmoja todisteita ei ole edelleenkään mistään. Emme voi tietää yhdenkään asian paikkaansa pitävyyttä varmasti, lukipa siinä sitten niin näin. Miksi Jumala ei voi ilmoittaa asiasta tai edes olemassa olostaan vaan jättää ihmiset tappelemaan tänne jonkun tuhansia vuosia vanhojen tekstien pohjalta?
Päiville on tärkeämpää päästä itse julkisuuteen kuin se mitä mieltä hän sattuu jostain asiasta olemaan.
Ihmiset voivat ja saavat asua yhdessä, vaikka heitä ei olisi vihitty. Sitä ei mikään kirja voi eikä pysty kieltämään.
Kirkkohäät ovat nolo tilanne, kun niistä vihittävistä pareista yli 90 prosenttia ei käy kirkossa muuten kuin vaan mennäkseen naimisiin. Tietysti käyvät häävieraina katsomassa tuttujensa vihkimistilaisuuksia.
Tuleepahan katsottua tämäkin loppuun asti. Sitten ei ole enää aihetta jatkaa kun asia on oikeudellisesti ratkaistu. Kohta mennään naimisiin kaikissa kirkoissa.
Tämä on otsikoitu väärin. Kirkollisvalitus Hämeenlinnan hallinto-oikeuteen on tekeillä, muitakin luottamushenkilöitä kuin Päivi R allekirjoittajina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäli kirkollisvalitus on tehty vain sillä perusteella, että päätös olisi lainvastainen, on valitus nähdäkseni perusteeton, ottaen huomioon, että Suomen evankelilaisluterilainen kirkko pitää avioliittoa pyhänä sakramentaalina. Sakramentaalit eivät ole Jumalan, vaan kirkon asettamia.
https://evl.fi/sanasto/-/glossary/word/Pyh%C3%A4
Raamatun mukaan henki kuuluu Jumalalle ja Jumala on tehnyt liiton kaiken lihan kanssa (1. Moos. 9:8-17).
Näin ollen kaikki se, mikä kuuluu Jumalalle, on myös pyhää, myös liha.
Kirkon oppi miehen ja naisen välisestä avioliitosta itsessään ei voi olla kuitenkaan pyhä vaan se on perinnäissääntö. Perinnäissäännöllä ei voi tehdä tyhjäksi Jumalan Sanaa (Matt. 15:3, Matt. 22:39).
Se, joka ei salli Jumalan armoa lähimmäiselleen ja asettaa kirkon opin (perinnäissäännön) Jumalan armon edelle, tosiasiassa vihaa Jumalaa. Rakkaudettomuus ei voi olla koskaan pyhää (1. Joh. 3:15, 1. Joh. 4:20, 1. Kor. 6:1, Matt. 12:30-32).
Kun, otetaan huomioon, että avioliittoon vihkiminen ei tarkoita kannanottoa kenenkään seksuaaliseen käyttäytymiseen, on myös homoavioliittoon vihkiminen aina kirkollinen pyhä toimitus.
Vaikka kuinka kirkossa homoliittoja solmitaan ja pappi siunaa ne, eivät ne ole pyhiä avioliittoja Jumalan silmissä. Siinä rikotaan räikeästi Jumalaa vastaan pappia myöden. Jumala on Raamatussa antanut hyvin selvät ja yksinkertaiset ohjeet avioliitolle, joka on myös taivaassa siunattu vain miesten ja naisten välillä. Miksi halutaan pappeja myöten rikkoa Jumalan sanaa vastaan? Taitavat olla kapinahengen riivaamia.
Sitä päivää tässä on jo tovi ooteltu, että joku sen Jumalan esittelis! On se hemmetin kova tyyppi, kovin moni siitä puhuu, kukaan ei oo nähnyt.. on ku paikallisten juoruakkojen kerholainen. 😎
Itse asiassa hyvin moni on tavannut Jeesuksen minä mukaanlukien. Islamilaisissa maissa Hän tekee käännytystyötä yksinkertaisesti ilmestymällä jollekin hyvin tavalliselle ihmiselle, joka uskoo nähtyään Jeesuksen ja ehkä keskusteltuaan Hänen kanssa. Siitä kyseinen henkilö kertoo niille, joille uskaltaa ja he perustavat seurakunnan. Raamattuja salakuljetetaan paljon noihin maihin. Me tavalliset uskovaiset emme tarvitse sirkustemppuja uskoaksemme. Hänen läsnäolonsa myös tuntee hyvin väkevästi. Hän on aina kanssamme lupauksensa mukaan aikojen loppuun saakka.
Vierailija kirjoitti:
Olisi kyllä aika jäätävä kuitti jos Päivi toisi ensin Jeesuksen todistajaksi mutta kirkko toisikin sen jälkeen itse Jumalan joka sanoisi Jesselle että poika, poika, älä yritä opettaa isääs naimaan.
Siis onko Päivin juttu lähtenyt jo niin laukalle, että puhutaan kirkon ja Päivin välisestä oikeustaistelusta???
Päivi todettiin syyttömäksi homojen herjaamiseen ja asia oli ollut sillä pihvi, mutta valtakunnan syyttäjä halusi jatkaa muistaakseni Hoviin. Minä olen Päivin syyttömyyden kannalla ja rukouksiin tuen häntä.
Tärkein kysymys on Raamatussa Jumalan valtakuntaan kuulumisesta.
Onneksi Harri Nykänen vastaanotti Jumalan lapsen aseman ennen kuolemaansa.