Soitin yöllä ahdistuksissani useille ystäviksi luulemilleni --- kukaan ei vastannut ja he paljastuivat pelkiksi LIEROIKSI
Ahdistaa. Ahdistaa. Ahdistaa. Soitan yöllä ystäville kertoakseni tästä, saadakseni tukea HÄDÄN HETKELLÄ. Ei aamulla vaan HÄDÄN HETKELLÄ. Kukaan ei vastaa. Ei kukaan. Nämä ystävät paljastuivat pelkiksi LIEROIKSI. Oletko sinäkin tällainen LIERO, joka ei auta?
Kommentit (74)
Minulla ei ole yhtäkään ystävää, jolle kehtaisin soittaa ja ruikuttaa keskellä yötä.
Soita johonkin päivystykseen, siellä on ammatti-ihmiset neuvomassa.
Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ne ystävät olisivat auttaneet ahdistukseen? Onko sellainen ahdistuksen laji, mihin auttaa toisen ihmisen äänen kuuleminen, vai auttaako siihen se, jos kaadat kaikki ongelmasi toisen niskaan?
En todellakaan vastaisi yöllä mihinkään puheluun, mikä veisi omat yöunet.
Kun sinä tiput laiturilta pääsi lyöden tajuttomana veteen, haluaisitko tilannetta vierestä seuraavan ystävän auttavan sinua?
AP
Siis jos kotona kaatuu ja lyö päänsä pöytään, puhelin kädessä, niin silloin soitetaan ambulanssi.
Mitä apua ystävä voi antaa siinä tilanteessa?
Alottaja(trolli) mukamas ehdottaa, että ystävillä on velvollisuus kuunnella hänen murheitaan kellonajasta riippumatta. No ei ole.
Tietenkin puhelin on yöllä äänettömällä paitsi jos oma teini on ulkona vielä kun menen nukkumaan.
Itse en soita ystäville yöllä. Pidän itseni koossa kunnes on aamu.
Jos ystävällä on hirveä kriisi mistä tiedän, sanon hänelle että pidän puhelimen yöllä päällä ja minulle saa soittaa heti jos siltä tuntuu. Silloin tietenkin olen häntä varten.
Minä vastaan puhelimeen aina. Yölläkin. Joskus jollakin ystävällä on ollut vaikeaa ja hän soittaa yölläkin. Olen sanonut hänelle, että soita milloin vain, jos haluat puhua.
Ei niitä usein tule, mutta vastaan kyllä.
Mullakin on puhelimessa aina äänet päällä. Jos joku soittelisi humalassa tia muuten häiriköisi öisin, niin laittaisin hänen numeronsa estoon, en kaikkien muidenkin.
Soittelepa ap äidillesi öisin, niin minunkin lapseni tekee.
Vierailija kirjoitti:
Minä vastaan puhelimeen aina. Yölläkin. Joskus jollakin ystävällä on ollut vaikeaa ja hän soittaa yölläkin. Olen sanonut hänelle, että soita milloin vain, jos haluat puhua.
Ei niitä usein tule, mutta vastaan kyllä.
Sinä olet OIKEA ystävä etkä LIERO.
AP
LIEROILLE: 💩💩💩💩
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä usein tule, mutta vastaan kyllä.Sinä olet OIKEA ystävä etkä LIERO.
AP
LIEROILLE: 💩💩💩💩
Sun kannattaa mennä ongelle, jos on pelkkiä lieroja ympärillä.
No siinä sä nyt kuitenkin olet ruikuttamassa. Onnea kaikille jotka nukkui yönsä eikä tuhlannut ap:n kanssa yöuniaan.
Olen, koska puhelimeeni on yöksi ajastettu "älä häiritse". Olisit soittanut johonkin palvelevaan puhelimeen. Nyt hyvä neuvo: tallenna puhelimeesi sellainen numero, johon vastataan yölläkin.
Olisit soittanut jo päivällä, olisin soittanut takaisin jos olisin huomannut puhelusi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ne ystävät olisivat auttaneet ahdistukseen? Onko sellainen ahdistuksen laji, mihin auttaa toisen ihmisen äänen kuuleminen, vai auttaako siihen se, jos kaadat kaikki ongelmasi toisen niskaan?
En todellakaan vastaisi yöllä mihinkään puheluun, mikä veisi omat yöunet.
Kun sinä tiput laiturilta pääsi lyöden tajuttomana veteen, haluaisitko tilannetta vierestä seuraavan ystävän auttavan sinua?
AP
Se vieressä seisova ystävä ei luultavasti ole nukkumassa niin kuin minä olin viime yönä.
Soita niille nyt, kun ehkä ovat jo heränneet.
Seuraavalla lääkärikäynnillä pyydä ahdistuslääkkeitten lisäksi unilääkettä.
Ystävät eivät ole vastuussa sinun voinnistasi. Terveydenhuolto on sitä varten. Ei ole reilua kuormittaa ystäviä tuollaisella keskellä yötä varsinkaan kun heillä ei ole koulutusta hoitaa tuon kaltaisia asioita. Vaikutat muutenkin melko itsekkäältä niin ehkä ihan heidän onnensa etteivät vastanneet.
Vierailija kirjoitti:
Ystävät eivät ole vastuussa sinun voinnistasi. Terveydenhuolto on sitä varten. Ei ole reilua kuormittaa ystäviä tuollaisella keskellä yötä varsinkaan kun heillä ei ole koulutusta hoitaa tuon kaltaisia asioita. Vaikutat muutenkin melko itsekkäältä niin ehkä ihan heidän onnensa etteivät vastanneet.
Tuo se vasta kuullostaa itsekkäälle. "Koulutusta hoitaa tuon kaltaisia asioita". Wtf? Joo, ei ketään tartte öisin häiritä, sillä ihmiset tarttee lepoa eikä siitä tarvitse ketään syyttää lieroksi. Mutta sun vastaus kyllä osoittaa kylmintä huippua mitä on odotettavissa nykyajan suomalaisilta. Ei ihme että moni voi huonosti. Tsiisus. -eri
Mulla on yötila puhelimessa, mutta miehen, lasten, vanhempien, sisarusten ja kolmen ystävän puhelut tulee läpi yölläkin. Eli oikealle ystävälle vastaan. Ei ne turhaan soita yöllä.
Sinulla siis ei ollut mitään oikeaa asiaa? Olisit vain halunnut herättää jonkun muun ja levittää hänelle samanlaista pahaa oloa? Mikset soita päivällä ihmisille - en kyllä yhtään ihmettele munkä takia ihmiset eivät vastaa, jos puhelusi ovat aina jotain ikävää. Ammattiauttajia saa kyllä kiinni myös yö aikaan, ei tarvitse yhdenkään kaverin yöunia tuhota "ahdistuksen" vuoksi.
En usko että aloittajalla edes on yhtään ystävää tuolla meiningillä. Puolituttujen ahdistukset ei kiinnosta.
Mee töihi!