Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Soitin yöllä ahdistuksissani useille ystäviksi luulemilleni --- kukaan ei vastannut ja he paljastuivat pelkiksi LIEROIKSI

Vierailija
22.04.2023 |

Ahdistaa. Ahdistaa. Ahdistaa. Soitan yöllä ystäville kertoakseni tästä, saadakseni tukea HÄDÄN HETKELLÄ. Ei aamulla vaan HÄDÄN HETKELLÄ. Kukaan ei vastaa. Ei kukaan. Nämä ystävät paljastuivat pelkiksi LIEROIKSI. Oletko sinäkin tällainen LIERO, joka ei auta?

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin, liero-hullu.

Vierailija
42/74 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin vanhanaikainen ajatus jostain leffoista, että ystävän pitäisi yöllä vastata puhelimeen. Ehkä jos ystävä asuu toisella puolella maailmaa jossa on silloin päivä. Todennäköisesti puhelin on äänettömällä ja puhelu koetaan känniläisen häirikkösoittona. Se ystävä jos on oikea ystävä kyllä kysyy seuraavana päivänä mitä kuuluu, onko kaikki hyvin.

Meillä ainakin ystäväpiirissä voidaan "pantata" parikin päivää näitä aiheita ja se jolla on tarvetta soittaa yleensä itse ja silloinkin kysyy onko nyt hyvä hetki esim. puhelua edeltävällä viestillä. Vaikka itsellä olisi huolia niin täytyy myös kunnioittaa toisen omaa tilaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soita auttavaan puhelimeen yms.

Tuo yösoittelu karkoiteta viimeisetkin kaverit.

Siskolla rajatiladiagnoosi ja itse jouduin kuuntelemaan hänen murheita lapsesta asti.

Jokainen tarvitsee yöunensa.

Kaipaan YSTÄVÄN tukea.

AP

Kuka sun kanssa muka oikeasti haluaa olla ystävä, kun päissäsi soittelet öisin, kun taas AHDISTAA. Lopeta dokaaminen ja kännipuhelut öisin, niin joku voi lähteä vaikka torille kahville heti aamusta.

Vierailija
44/74 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kuulostaa just niiltä tyypeiltä joiden puheluihin ei useimmiten viitsi vastata päivälläkään. Sitten ne ihmettelee kun ovat yrittäneet monta viikkoa soitella.

Vierailija
45/74 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö toi sun käytös ole itsessään tosi itsekästä? Aikuinen ihminen ottaa vastuun omasta pahoinvoinnistaan eikä kaada sitä muiden päälle.

Vierailija
46/74 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on puhelin aina öisin äänettömällä, en vastaile kenenkään ahdistuspuheluihin.

Vierailija
47/74 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kenenkään pitäisi vastata yöllä puhelimeen? Yöllä nukutaan. Terv.huollon päivystys on sitä varten.

Vierailija
48/74 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä mitä tarkoittaa tuollainen "ahdistus".

En minäkään. Millaista se on ja mitä siinä tapahtuu?

Vierailija
49/74 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttavat puhelimet on ahdustuskohtauksia varten, ystävät eivät ole terapeutteja.

Vierailija
50/74 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti provo, mutta itse olen viilentänyt välejä "ystävään", jonka kanssa ainoa yhteydenpito oli öiset (känniset) avautumiset, muihin vuorokauden aikoihin ei sopinut jutella eikä kiinnostanut pätkääkään vastavuoroisesti kuunnella minun juttujani. Nykyään panostan vastavuoroisiin ystävyyssuhteisiin.

Vierailija
51/74 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän takia jengi ottaa etäisyyttä tietynlaisiin mt-vaivaisiin: splittaat aivan jäätävän vahvasti. Toiselle jäisi rooli, että selitellään, että miksi ei yöllä vastata... Ei kiitos. Toki voin ahdistuksessa tukea toista, mutta kyllä se tehdään aikuisten ihmisten ehdoilla, eli sovitaan tapaaminen tai soittoaika. Ei se, että toisella on ongelmia tarkoita kenenkään muun kannalta yhtään mitään. Siltikin moni näistä ihmisistä varmaan ihan oikeastikin haluaa/haluaisi tukea sinua ja voivat tehdän sen päiväsaikaan, kunhan et kuormita ketään yksilöä kohtuuttomasti. 

Vierailija
52/74 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä niin kovasti ahdisti? Taivaan Isän puhelinnumero Psalmi 50:15 toimii myös yöllä.

Vierailija
53/74 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla soi aamuisin klo 5 herätyskello(ei tänään kun  olen flunssassa).

En todellakaan halua keskellä yötä saada itkuisia ahdistussoittoja että "viillän just ranteet yhyy, yhyy, kukaan ei tykkää musta yhyy".

Päivällä voimme käydä kahvilla ja kuuntelen, mutta yöllä nukun.  

Vierailija
54/74 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ne ystävät olisivat auttaneet ahdistukseen? Onko sellainen ahdistuksen laji, mihin auttaa toisen ihmisen äänen kuuleminen, vai auttaako siihen se, jos kaadat kaikki ongelmasi toisen niskaan?

En todellakaan vastaisi yöllä mihinkään puheluun, mikä veisi omat yöunet.

Kun sinä tiput laiturilta pääsi lyöden tajuttomana veteen, haluaisitko tilannetta vierestä seuraavan ystävän auttavan sinua?

AP

Tottakai, ja ihan haluaisin tuntemattomankin auttavan. Ihan sama kuka auttaa. Mutta miten tää liittyy siihen että sä soittelet yöllä kavereillesi? Oliksä lyönyt pääsi ja olit tajuton?

Vierailija
55/74 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kuulostaa sellaiselta ihmiseltä jolle kenenkään on turha koettaa puhua omista ongelmistaan tai ap suuttuu ja syyttää itsekkääksi "TÄSSÄ ON KYSE MINUSTA, EI SINUSTA. MINÄ EN OLE TÄÄLLÄ SINUA VARTEN, SINÄ OLET TÄÄLLÄ MINUA VARTEN!"

Olin aikoinaan tuollaisen henkilön kaveri. Kuuntelin itkuisia kännipuheluita öisin, kuskasin tk:hon kun oli kova migreeni. Kun mummoni kuoli tämä ystävä ei edes vastannut puhelimeen ja kun minulla oli influenssa, ei voinut tuoda särkylääkettä vaikka asui saman kadun päässä "en minä oo apteekki". Vastasin että "en minäkään oo taksi " ja ystävyys hyytyi sitten siihen, etten enää kuskailut arvon prinsessaa pitkin kaupunkia enkä vastaillut yöllisiin puheluihin.

Vierailija
56/74 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epävakaa persoonallisuushäiriö

Tämä.

Vierailija
57/74 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aina äänettömällä.

Minulla on aina puhelin yötilassa ilta 22 lähtien ja aamuun asti . Eli puhelut ei tule läpi. Minä nukun !

Voit laittaa poikkeuksia tuohon eli päästää tietyt soitot lävitse. Teetkö näin vai onko lierous muutenkin sinulle tuttua?

AP

Poikkeuksena on oma lapsi ja puolisoni. Muut joutaa venata aamuun.

Vierailija
58/74 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö toi sun käytös ole itsessään tosi itsekästä? Aikuinen ihminen ottaa vastuun omasta pahoinvoinnistaan eikä kaada sitä muiden päälle.

Jos nyt oikein toden teolla näin ajatellaan, niin kaikki mielenterveyden ammattilaisetkin ovat sitten täysin turhia. Mihin niitä tarvitaan, jos aina ja kaikessa täytyy pärjätä yksin?

Mä olen aina pärjännyt hyvin kaikkien ongelmieni kanssa juuri siksi, että mulla on hyviä ystäviä, joiden kanssa voin käydä asioita läpi ja joilta voin tarvittaessa saada tukea. Sama tietysti toisin päin kaikkien kanssa.

Pari kertaa kävin kyllä juttelemassa psykologin kanssa, mutta koin sen ihan turhaksi.

Vierailija
59/74 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epävakaa persoonallisuushäiriö

Tämä.

Reaalimaailmassa kriteeriksi ei riitä toisten haukkuminen. Mutta hei, kiva että sun somesta on löytynyt uusi termi 🤗

Vierailija
60/74 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykoottinen akka soittaa yöllä 🤣