Sloggi -alkkarit pienentyneet
Ootteko huomanneet että Sloggi -housujen koot ovat selvästi aiempia pienemmät?
Käytän mallia Maxi ja kokoa 42. Ovat erittäin tiukat, ettei voi käyttää. Huijausta pr...
Kommentit (106)
Slogit pienentyneet tai muut suurentuneet. 🤷🏻
Käytän vain puuvillaisia alkkareita. Vuosikausiin en ollut ostanut yksiäkään Sloggeja, koska ovat kalliita, yhden paketin hinnalla kun saa halppiksia kolmen paketin.
Päätin pitkästä aikaa ostaa Slogit ja oli kyllä aika järkytys, kun normaalikokoni 36 kiristi ja puristi. Ostin 38 - pienet. Vasta koko 40 oli hyvä. 😆 Painoa mulla on 56 kg eikä ahteri ole iso.
Ja eipä noiden nyky Sloggien laadussa muutenkaan kehumista ole ollut. Samalla tavalla niissäkin vyötärökuminauhan ommel aukeaa ja kangas reikiintyy, kuin halppiksissa. Muistan jostain menneiltä vuosilta, et Slogit kesti vaikka ydinräjähdyksen.
Vierailija kirjoitti:
Slogit pienentyneet tai muut suurentuneet. 🤷🏻
Käytän vain puuvillaisia alkkareita. Vuosikausiin en ollut ostanut yksiäkään Sloggeja, koska ovat kalliita, yhden paketin hinnalla kun saa halppiksia kolmen paketin.
Päätin pitkästä aikaa ostaa Slogit ja oli kyllä aika järkytys, kun normaalikokoni 36 kiristi ja puristi. Ostin 38 - pienet. Vasta koko 40 oli hyvä. 😆 Painoa mulla on 56 kg eikä ahteri ole iso.
Ja eipä noiden nyky Sloggien laadussa muutenkaan kehumista ole ollut. Samalla tavalla niissäkin vyötärökuminauhan ommel aukeaa ja kangas reikiintyy, kuin halppiksissa. Muistan jostain menneiltä vuosilta, et Slogit kesti vaikka ydinräjähdyksen.
Niinpä. Ostin samoihin aikoihin sloggeja ja Tokmannin halpisalkkareita. Yhtä aikaa hajosivat.
Olen laihtunut n.15kg ja ostin uusia Sloggeja, samaa kokoa kuin lihavimmillani käytin. Uudet Sloggit kiristävät päällä, eli kokoa on pienennetty. Kangas on myös luokattoman huonoa.
Äiteemuorin sloggeja tuossa juuri ripustelin kun oli murtanut ranteensa ja menin auttelemaan kotitöissä. Katselinkin että oudon pienen näköisiä ja kauhean hiutulaa kangasta ne mitä oli kuulemma just ostanut. Oli oikeasti sen näköiset että ois mulle just sopivat, ja meillä kuitenkin painoeroa joku 20kg.
Mulle kaikki markettivaatteet on liian isoja. Alushousutkin näyttää hehtaaritavaralta.
No on niiden M ainakin paljon pienempi kuin Lindexin M. Sain jouluna sloggin alkkareita, mutta ne ovat tiukkoja! En tykkää.
Mulla on tai-mallisia varmaan 20kpl kokoa 42 ja aika puristavat ovat, olen 170/70. Joskus kun olin 60kg niin koko 38 oli jopa vähän löysähkö. Reikäkin tulee nykyään siihen kuminauhan alapuolelle viimeistään siinä 10 käyttökerran jälkeen! Kerran tuli jo kun kaksi kertaa oli vasta käyttänyt, kyllä harmitti. No, käytän niitä silti.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olen huomannut saman. Ostin vähän aikaa sitten 42 kokoa ja ovat liian pieniä. Entiset 42 kyllä sopii, joten pelkästä ahterin leviämisestä ei ole kyse.
Kai sinä ymmärrät, että vaatteet venyvät käytössä? Siksi uudet ovat pienemmät kuin vanhat.
Käytössä Sloggi Maxit. Ostin juuri kolme paria kokoa 40 ja vertasin vuoden vanhoihin. Mielestäni juuri ostetut ovat korkeammat ja kapeammat - mallinmuutos?
Miesten Sloggit varmaankin valmisteetaan mystisesti eri tehtaalla. Painoni on ollut plus-miinus kahden kilon tarkkuudella sama viimeiset 30 vuotta ja ostan edelleenkin samaa kokoa Sloggia kuin 1990-luvulta asti, kun en tykkää toimivaan kajota. En ole huomannut mitään eroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olen huomannut saman. Ostin vähän aikaa sitten 42 kokoa ja ovat liian pieniä. Entiset 42 kyllä sopii, joten pelkästä ahterin leviämisestä ei ole kyse.
Kai sinä ymmärrät, että vaatteet venyvät käytössä? Siksi uudet ovat pienemmät kuin vanhat.
Hauskaa, että tällekin itsestään selvälle viestille ensimmäinen peukku osoitti alaspäin.
Vierailija kirjoitti:
Miesten Sloggit varmaankin valmisteetaan mystisesti eri tehtaalla. Painoni on ollut plus-miinus kahden kilon tarkkuudella sama viimeiset 30 vuotta ja ostan edelleenkin samaa kokoa Sloggia kuin 1990-luvulta asti, kun en tykkää toimivaan kajota. En ole huomannut mitään eroa.
Todennäköisesti kyllä. Miesten vaatteet tehdään muutenkin vahvemmista materiaaleista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse pesen alusvaatteet aina 60 asteessa ja se jonkin verran kutistaa puuvillaisia vaatteita.
Kyllä mulla tuolla logiikalla kaikki vaateet venyneitä, ennen xxxl, ja nykyään marketeista ei tahdo löytyy millään tarpeeksi pieniä, pituussuuntaan ei kangasta tuhlata, mutta leveyttä on vaikka muille jakaa, lastenosaston vaateet ei huomioi pyöreätä perää, onneksi erikoisliikeistä saa jotain.
leikkaus on muuttunut , edestä haarusista nivustaipaasta hankaa
Numerointi pitäisi jättää pois ja siirtyä kunnon standardeihin. EU:ssa on olevinaan tämä https://en.wikipedia.org/wiki/Joint_European_standard_for_size_labellin… käytössä, mutta kyllä meillä edelleen on ns. kiinalaisia kokoja, joissa XL tarkoittaa S:ää jne.
Leivinuuni on muurattu isommaksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi, kuin nauraa palstan äipille. Kuvitellaan, että uudet samankokoiset vaatteet kutistuu ja käytetyt eivät veny :-D
Alushousuja tulee ostettua useammin kuin muutaman vuoden välein. Ostin itsekin parit sloggit vähän aikaa sitten ja ne tuntui paljon tiukemmilta mitä aikaisemmat. Materiaaleissa on eroja. Joskus viitisen vuotta sitten sloggeista meni sormet läpi vaikka housut oli uudet, myös kuminauhojen ompeleet irtoili. Harmitti, kun olin ostanut useammat samaan aikaan ja ne kaikki oli yhtä huonoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti kyllä. Miesten vaatteet tehdään muutenkin vahvemmista materiaaleista.
Jep.
Kiva elää patriarkaatin voittavalla puolella, jossa alushousutkin ovat niin kuin ennen!
Mullakin ne nykyään puristaa vyötäröltä. Liekö vika sitten alkkareissa vai vyötärössä. Muuten kyllä menee samankokoiset vaatteet kuin ennenkin. Oikeastaan vanhat vaatteet, jotka ovat olleet vuoden verran pois käytöstä, koska olivat vyötäröltä liian pienet, sopivat nyt ihan hyvin. Olen kyllä aika tasapaksu mallilltani, että jos ne sloggit on tehty kurvikkaammille naisille.