Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työttömät, mt-kuntoutujat ja tk eläkeläiset, mistä te etsitte vakituista parisuhde kumppania itsellenne?

Vierailija
19.04.2023 |

Tällainen tuli mieleeni. Oletettavasti jossain tinderin tapaisissa melko pinnallisissa sovelluksissa ei statuksella "työtön" tai "tk eläkeläinen" kovin helposti löydä itselleen seuraa, ei ainakaan pitkäaikaista ellei sitten satu olemaan hyvin kaunis nainen. Olisiko siis olemassa muita väyliä jos hylkäämme baarit, harrastukset, puuhapajat, vapaaehtoistyön ja vertaistukiryhmät pois laskuista. Siis ihan netti sivuja/treffi sovelluksia lähinnä ajattelen.

Voisin kuvitella, että miksei vaikkapa kaksi tk eläkeläistä, työtöntä tai mt kuntoutujaa voisi toisiaan kohdata. Kahden työttömän tuloilla pärjää paljon paremmin kuin yhden, ristiriitoja ei synny ainakaan toisistaan kovin poikkeavista elämäntilanteista ja aikaahan on tehdä yhdessä kaikenlaista mukavaa (edullista).

Ja voisihan se rakkaus, toinen toistaan tukeva seura ja yhdessä touhuaminen toimia jopa lääkkeenä, jonka voimin hiljalleen noustaankin takaisin normaalimpaan elämään.

Ps. En nyt tässä tarkoita sitä, että joku hyvin kaunis alle 30v työtön nainen on löytänyt treffipalstalta itselleen työssäkäyvän miehen elättäjäksi, vaan siis sellaista, missä kaksi samanlaisessa tai samankaltaisessa elämäntilanteessa olevaa olisivat kohdanneet tai voisivat kohdata toisensa.

Kommentit (155)

Vierailija
21/155 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En edes halua miestä, tämä nykyinen elämä riittää, ystävät, harrastukset, omat lapset. Tk-eläkkeellä v. 2018. On omat rutiinit ja nautin yksin olemisesta kotonani

Kiva. Mä sen sijaan haluaisin parisuhteen koska yksineläminen on niin kallista.

Kyllä se parisuhdekkin voi kalliiksi tulla. Itse olen pärjännyt taloudellisesti paremmin sinkkuna.

Vierailija
22/155 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useimilla Mt- eläkeläisellä paras kaveri,kumpani on kalja ja savukkeet.

Onko noin kuitenkaan? Ei lääkkeiden kanssa edes saa juoda.

Mikään lääkitys ei estä alkoholin käyttöä. Ainoastaa greippi on kiellettyä Ketipinorin käyttäjillä. Joten lonkerot joissa on greippiä on kieltolistalla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/155 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimilla Mt- eläkeläisellä paras kaveri,kumpani on kalja ja savukkeet.

Näin voi olla sinun tuttavapiirissäsi, jos noita asioita harrastat. Muutoin ei se ole sen yleisempää kuntoutujissa kuin muussa väestössä. Alkoholin käyttö kyllä sotkee lääkityksen ja estää kuntoutumista. Silloin kyseessä saattaa olla ihan päihdeongelma.

Vierailija
24/155 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En edes halua miestä, tämä nykyinen elämä riittää, ystävät, harrastukset, omat lapset. Tk-eläkkeellä v. 2018. On omat rutiinit ja nautin yksin olemisesta kotonani

Entä jos rakastut ihmiseen, joka haluaa kyllä sitoutuneen suhteen mutta ei avo- tai avioliittoon?

Sitten rakastun ja olen hänen kanssaan. Ei elämä mene aina niin kuin etukäteen ajattelee.

Vierailija
25/155 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se parisuhdekkin voi kalliiksi tulla. Itse olen pärjännyt taloudellisesti paremmin sinkkuna.

On se noin myös jos saa huonon puolison.

Vaan kahdestaan olisi mahdollista asua leveämmin kuin yksiössä.

Vierailija
26/155 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset etsi kämppistä? Eihän sinulla ole mitään takeita siitä, että ihminen, johon rakastut, haluaa avoliittoon tai ainakaan että hän olisi siihen valmis muutamaan vuoteen.

Vierailija
27/155 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka käskee asua yksiössä? Olen asunut kaksiossa ja kolmiossa. En vielä kertaakaan elämäni aikana yksiössä.

Vierailija
28/155 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mistään. Ennen sairastumista olin tapailu vaiheessa ja lopetin senkin,kun halusin keskittyä itseeni ja parantumiseen.

No sitä ei tapahtunut. Vaan vointi meni huonommaksi.

Mielestäni ei voi edes verrata ns. Työttömät,vs tk-eläkeläiset.

Oma vointi sen verran huono, etten todellakaan koe, että olisi toiselle ihmiselle mitään annettavaa.

Eikä se koske mitään rahaa vaan ihan muita.

Olisiko jollain halua "hoitajaksi"? Tai sitten nähdä kerran kuukaudessa? En uskonutkaan.

Mutta edelleen: työttömyys ei ole diagnoosi. Mt-kuntoutujia on varmaan joka lähtöön ja tk-eläkeläisetkin ovat varmasti kaikkea muuta kuin homogeeninen ryhmä.

Vierailija
29/155 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä, ja tämä luultavasti jatkuu myös tulevaisuudessa, en etsi mistään tai missään.

Olen kokeillut kaikenlaista ja etsinyt monesta paikasta, mutta se yksi asia, joka näiden kokeilujen seurauksena nousi esille oli se, että omaan niin pitkän listan asioita, jotka ovat epäedullisia deittailumarkkinoilla, että ei minun kannata siellä lainkaan pyöriä. Liikaa pettymyksiä, liikaa kiusallisia tilanteita ja liikaa häpeää itseäni kohtaan. Ei se ole sen arvoista.

Voi olla, jos pitkäaikaistyöttömyys olisi ainoa esteeni niin jatkaisin yrittämistä, mutta kun se on ehkä ongelmistani pienin niin ei tässä kannata älyttömästi parisuhteesta haaveilla. 

Vierailija
30/155 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmh, 13 vuotta yhdessä, tavattiin terapiassa, sittemmin molemmat joutunu pysyvälle tk eläkkeelle.

Me ollaan oltu toistemme tuki ja turva, ajatus siitä että me van kaksin verroin möyrittäis yhdessä ongelmissa on ihan absurdi ja itsekäs.

Vierailija
31/155 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumppani oli jo olemassa siinä vaiheessa kun sairastuin ja minut todettiin työkyvyttömäksi. Sama kumppani on edelleen, toista en edes "hakisi", enkä todellakaan mistään tinderistä, yök.

Vierailija
32/155 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmh, 13 vuotta yhdessä, tavattiin terapiassa, sittemmin molemmat joutunu pysyvälle tk eläkkeelle.

Me ollaan oltu toistemme tuki ja turva, ajatus siitä että me van kaksin verroin möyrittäis yhdessä ongelmissa on ihan absurdi ja itsekäs.

Hienoa, että löysitte toisenne, ja että teillä toimii. Tuo ei kuitenkaan ole mikään yleinen tarina. Ja teillä on ihan varmasti muutakin yhteistä kuin se, että molemmat on eläkkeellä. Useimmat yritelmät epävakailta ihmisiltä muodostaa parisuhdetta kariutuu ymmärrettävästi. Teillä on sen sijaan kestänyt yli kymmenen vuotta, eli sovitte yhteen hyvin.

Se ei tarkoita sitä, etteikö joku toinen saa ajatella, eytei koe mitenkään luontevaksi etsiä seuraa muiden mt-ongelmaisten parista.

Vierailija
33/155 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä muutanko enää ikinä kenenkään kanssa yhteen vaikka suhde löytyisikin. Täytyy voida levätä aivan omassa rauhassa.

Mitäköhän AP oikein hakee tässä, tarkoitatko että pitäisi olla omat nettideitit kyseisille ryhmille? Tai että nettideiteissä olisi joku raksi ruutuun, että mitä olet? Omat mt-asiat ja kuntoutus on niin yksityinen asia, että en kyllä tuo ilmi tai jaa niitä ennen kuin ollaan oikeasti tutustuttu.

En koe että yhdessä asuminen olisi parempaa kuin asua yksin, silloin on talousasiatkin täysin omassa hallussa.

Vierailija
34/155 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistava liikeidea, työttömien tinder

Vierailija
35/155 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mielenterveyseläkkeellä ja satunnaisille kyselijöille kerron vaan olevani työtön. Omaa diagnoosia ei kannata tuoda ilmi. Aina on mahdollista että luottamus petetään, ja asiat juoruillaan eteenpäin.

Suhteessa voi olla hyvin ongelmallisia, kun ei voi pahoittaa mieltään tai ilmaista suuttumusta. Aina pitäisi olla hyvällä tuulella ja pirtsakka. Olen kokenut kaikista turvallisemmaksi olla omissa oloissa. Itselläni ei tarvetta parisuhteelle, viihdyn mainiosti kotona yksinään.

Toki olisi kiva ihan tutustua uusiin ihmisiin, mutta treffipalveluissa on monesti tullut bannit, syystä jota en tiedä. Ehkeivät halua mielialaongelmaisia tindereihin tai mahdollisesti joku tuttava voinut sabotoida seuranhakua.

Vierailija
36/155 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa, että löysitte toisenne, ja että teillä toimii. Tuo ei kuitenkaan ole mikään yleinen tarina. Ja teillä on ihan varmasti muutakin yhteistä kuin se, että molemmat on eläkkeellä. Useimmat yritelmät epävakailta ihmisiltä muodostaa parisuhdetta kariutuu ymmärrettävästi. Teillä on sen sijaan kestänyt yli kymmenen vuotta, eli sovitte yhteen hyvin.

Se ei tarkoita sitä, etteikö joku toinen saa ajatella, eytei koe mitenkään luontevaksi etsiä seuraa muiden mt-ongelmaisten parista.

Lähinnä mä näen vaivaa siitä ilmiselvästä tekopyhästä ristiriidasta, ei se tarkoita et spesifisesti tarvis etsiä mt ongelmaisia, lähinnä mä suosittelisin oleen vähän avoimemmin mielin, kun oot kuitenkin itsekkin samassa veneessä.

Vierailija
37/155 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ulkoisilla määrityksillä ole merkitystä 🥰

Voi, kun tämä olisikin sellainen maailma.

Vierailija
38/155 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä mä näen vaivaa siitä ilmiselvästä tekopyhästä ristiriidasta, ei se tarkoita et spesifisesti tarvis etsiä mt ongelmaisia, lähinnä mä suosittelisin oleen vähän avoimemmin mielin, kun oot kuitenkin itsekkin samassa veneessä.

Tuomitseva ja hyökkäävä asenne muita kohtaan taitaa olla kyl enemmän kusipään kun mt ongelmaisen merkki, vaiks periaatteessa oon samaa mieltä yleisen pointtis kans.

-eri

Vierailija
39/155 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En etsi parisuhdetta. Olen kohdannut elämäni rakkauden ja koska on epätodennäköistä, että voisin olla koskaan hänen kanssaan, niin harrastan vain yhden ja kahdenkin illan juttuja.

Mulla on Asperger, adhd, persoonallisuushäiriöitä useita ja ahdistushäiriöitä. Lisäksi olen käyttänyt kovia huumeita, jota tosin en enää tee, mutta tykkään juoda kaljaa ja poltella pilveä. Seuraa löytyy helposti Maailman parantamiseen, olen kuitenkin vetävän näköinen 36 vuotias nainen. Kaikesta huolimatta olen kuitenkin mielestäni kiva ihminen ja toivoisin että kaikilla ois hyvä olla.

Vierailija
40/155 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mies, eli en etsi mistään. Miehen arvo mitataan työelämän saavutuksilla, joten minulla ei ole mahdollisuuksia sellaiseen naiseen, joka kiinnostaa. Nistiin varmasti olisi, mutta ei kiinnosta.

Tuo on totta. Vastaavasti naisella seuran ja kumppanin saaminen ei olisi mikään ongelma moisilla statuksilla. Aina löytyy.