Mitä tehdä, kun kateus kalvaa ja vaivaa syvästi
Olen siis todella ahdistunut tästä asiasta, kun olen niin kertakaikkisen kateellinen ihminen. En pääse tästä piirteestä/ominaisuudesta millään eroon. Ahdistaa ja masentaa aivan suunnattomasti tämä. Olen kateellinen, vaikka en haluaisi olla. Ja asia ahdistaa paljon
Kommentit (14)
Tänään oli aamusta hoikkien ja kiinteiden säärien puutteen harmitusta palstamammoilla ilmoilla. Bikinikelit lähestyy ja kokovartalopeiliin on ilmeisesti vilkaistu.
Jos joku näki 'miten pääsen löysistä rumista mummojaloistani eroon' otsikon. Selvä pilailuhan se tietysti oli.
Kateushan johtuu siitä, että uskoo ansaitsevansa parempaa. Se mitä sinun pitäisi tehdä on mitata tämä väittämä yrittämällä saavutta jotain saavuttamisen arvoista. Jos et onnistu ja olet itsellesi rehellinen syistä, opit ehkä arvostamaan heitä jotka siinä onnistuivat.
Myöhemmin uskallat ehkä yrittää uudelleen mutta paremmin valmistautuneena ja ehkä onnistutkin.
Toisaalta, jos olet kateellinen jostain mahdottomasta asiasta, niin realismia sinne päänuppiin.
Ainut mistä olen joskus kateellinen on pariskunnista jotka rakastavat aina toisiaan
Kun ei koskaan/milloinkaan vertaa itseään tai elämäntilannettaan muihin - ei tunne minkäänlaista kateutta, mistään.
Näin mä olen asennoitunut jo parikymppisestä tytöntylleröstä tähän maailmaan.
Aina on lepo ja rauha, mielentyyneys.
Kateus on kyllä maailman turhimpia tuntemuksia, itse olin viimeksi kateellinen jollekin teini-iässä, sen jälkeen en ole jaksanut kadehtia ketään.
Minulla on joku hurjan mustis henkilö perässäni kiusaamassa..
Hyvää yötä sinullekin, tuntematon.
Mulla ihan sama vaiva. Olen kärsinyt siitä koko elämäni. Sen vastapainona yritän olla empaattinen ja yritän asettua toisen asemaan erilaisissa tilanteissa. Kuvittelen,miltä tuntuu kulkea muiden kengissä todeten,että ei se helppoa ole muillakaan. Koitan myös miettiä,että miten muiden onni/menestyminen/kauneus/varakkuus on minulta pois? Oikeasti se auttaa,vaikka kateus tunteena vituttaa ja kalvaa rotan lailla.
Välillä on vaikeaa ja totean,että hemmetti,kun olen kateellinen ja katkera ihminen. Sitten palautan itseäni ruotuun. Myös rukoilu auttaa. Pyydän Jumalaa ottamaan kateuden ja katkeruuden pois minusta. Yhtä lailla terapia,meditointi yms.voi auttaa. Keinoja on monia, kannattaa kokeilla! Mikä kenellekin on hyvä..
Elämä on liian lyhyt näin kalvavien tunteiden märehtimiseen.
Punavihreästä ideologiasta irtisanoutuminen parantaa kateuden nopeasti.
Öh, ei mitään hätää, on suomalaiselle niin tuttu ja kotoisa olotila.
Mistä?