Ootteko oikeistoa äänestäneet köyhät nyt valmiita leikkauksiin?
On aina ihmetyttänyt, että ihmiset jotka on valtion tulonsiirroista riippuvaisia äänestää puolueita jotka leikkaa niistä ja kaikesta muustakin. Oletteko nyt valmiita, Orpo ja Purra tulee leikkaamaan teiltä kaiken.
Kommentit (195)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kok+ps muodostaa hallituksen, tulee kyllä kylmää kyytiä. Hehän ovat leikkaamassa ihan yli äyräiden kuten Korkmankin totesi. Siinä on pienituloisilla sitten ihmettelemistä kun mm. tuet vähenee.
Sehän oli tarkoituskin.Jokainen maksaa esim.asumisensa itse.Jos ei ole varaa niin muuttaa sinne missä on varaa asua.
Jep, soviteltu päiväraha poistuu ja kausityöntekijöiltä lähtee ansiosidonnainen ja vakituisilta lähtee vuorolisät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kok+ps muodostaa hallituksen, tulee kyllä kylmää kyytiä. Hehän ovat leikkaamassa ihan yli äyräiden kuten Korkmankin totesi. Siinä on pienituloisilla sitten ihmettelemistä kun mm. tuet vähenee.
Sehän oli tarkoituskin.Jokainen maksaa esim.asumisensa itse.Jos ei ole varaa niin muuttaa sinne missä on varaa asua.
Voi luoja😂 Et tajua mitään.
Vierailija kirjoitti:
Ovat he. Inho Marinia, seksuaalivähemmistöjä ja ulkomaalaisia kohtaan oli tärkeämpää kuin Suomen kansan hyvinvointi ja etenkin oma hyvinvointi. Tyhmät äänestivät oikeistoa ja kusivat samalla omille kintuilleen😂
Kansan hyvinvointia ei lisää se että käsi ojossa odotetaan että työssäkäyvät maksaa kaiken.
Kuinka moni on pystynyt ostamaan asunnon ilman velkaa??
Vierailija kirjoitti:
Minä oikein toivon, että tulee oikeistohallitus!
Siinäpähän kansa tulee näkemään mitä se oikeisto oikeasti on. Nautin ja nauran, kun porukka alkaa tajuamaan oikeistohallituksen tuhoisuuden.
Sama täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pienituloinen ja odotan innolla, että muutkin siirtyvät työelämään. Kotona makoilun on nyt loputtava. Pitkällä tähtäimellä kaikkien tilanne helpottaa, kun yhä useampi on töissä.
Niin mihin meinasit heidät työllistää kun avoimia paikkoja ei ole? Maksatko heille itse palkan omista säästöistäsi ja luot työpaikkoja?
Hakekaa ensin niihin avoimiin paikkoihin.Sitten kun ne on täytetty voi sanoa että avoimia työpaikkoja ei ole.
Juu, mietin vielä haenko huomenna palomieheksi, poliisiksi vai sähkömieheksi.
Voit ENSIN hankkia sen pätevyyden.
On jo tradenomin tutkinto ja opiskelu työttömyyskorvauksella edellyttää lupaa työkkäriltä ja maksimi on 2 vuotta. Lisäksi on pääsykokeet.
Suomalainen on aina valmis maksamaan että muut kärsii. Luulis et saavutetuista eduista pidettäisiin kiinni mutta suomalainen haukkuu omansa ja nauttii katsella muiden kurjuutta. Niistä on suomalainen onnellisuus tehty raakaa työtä kehdosta hautaan ja sillä rehvastelu ja kaikki jotka ei samaa halua tai pysty pitää julkisesti nöyryyttää ja pistää kärsimään.
Vierailija kirjoitti:
Siinäpähän kansa tulee näkemään mitä se oikeisto oikeasti on. Nautin ja nauran, kun porukka alkaa tajuamaan oikeistohallituksen tuhoisuuden.
Siinpähän leikkailevat. Minä en olekaan Suomessa kansantaloutta tukemassa vaan löhöilen täällä beachillä. Välillä väännän koodia huoneessa päivän kuumimmat tunnit rommikolan kanssa ja illalla meen tyttöbaariin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pienipalkkainen duunari ja kyllä olen valmis siihen, että ero minun ja työttömän sluibaajan elintasossa tulee kasvamaan. Odotan innolla.
Tiedätkö, että oikeistohallitus on asettanut palkastasi leikattavaksi kikymaksuja, joita maksat työurasi aikana noin 40 000 euroa. Aiemmin ne maksoi työnantaja, mutta edellisem oikeistohallituksen päätöksen jälkeen ne on leikattu palkoista pois. Moni ajattelee, että kuukausitasolla summa on pieni, mutta työuran aikana se tekee noin 40 000 euroa. Itselläni olisi sille muutakin käyttöä. Miksi jengi vain hyväksyy tälläisen leikkauksen palkastaan? Suomessa palkat ovat muutenkin matalat.
Onko laskelmassasi huomioitu tuloverojen kevennys? Työnantajamaksujen pienentäminen yhdistettynä tukien leikkaamiseen kuulostaa voimakkaasti juuri niiltä toimenpiteiltä, joiden avulla saadaan työllisyys kasvuun.
Pienituloisilla on olemattoman pienet tuloverot. Niiden keventämisestä ei ole kenelläkään mitään iloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pienituloinen ja odotan innolla, että muutkin siirtyvät työelämään. Kotona makoilun on nyt loputtava. Pitkällä tähtäimellä kaikkien tilanne helpottaa, kun yhä useampi on töissä.
Niin mihin meinasit heidät työllistää kun avoimia paikkoja ei ole? Maksatko heille itse palkan omista säästöistäsi ja luot työpaikkoja?
Hakekaa ensin niihin avoimiin paikkoihin.Sitten kun ne on täytetty voi sanoa että avoimia työpaikkoja ei ole.
Juu, mietin vielä haenko huomenna palomieheksi, poliisiksi vai sähkömieheksi.
Voit ENSIN hankkia sen pätevyyden.
On jo tradenomin tutkinto ja opiskelu työttömyyskorvauksella edellyttää lupaa työkkäriltä ja maksimi on 2 vuotta. Lisäksi on pääsykokeet.
Luvan saa yleensä vain vaikeasti työllistyvä pitkäaiksistyötön. Hoitaja ei saa opiskella työttömyyskorvauksella, koska hoitoala on hyvin työllistävä, he voi opiskella vain 300 opintotuella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinpähän leikkailevat. Minä en olekaan Suomessa kansantaloutta tukemassa vaan löhöilen täällä beachillä. Välillä väännän koodia huoneessa päivän kuumimmat tunnit rommikolan kanssa ja illalla meen tyttöbaariin.
Tulee varmaan laatukoodia. :D
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni on pystynyt ostamaan asunnon ilman velkaa??
Ja miten tämä taas liittyy mihinkään tässä ketjussa keskusteltuun?
Eläkeläisten asumistukea ei leikata, he saa edelleen putkiremontin rahoitusvastikkeeseen asumistuen.
Leikkaus koskee vain yleistä asumistukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avoimet työpaikat joihin ei ole tarkoituskaan ottaa ketään ovat halpaa mainosta yritykselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovat he. Inho Marinia, seksuaalivähemmistöjä ja ulkomaalaisia kohtaan oli tärkeämpää kuin Suomen kansan hyvinvointi ja etenkin oma hyvinvointi. Tyhmät äänestivät oikeistoa ja kusivat samalla omille kintuilleen😂
Kansan hyvinvointia ei lisää se että käsi ojossa odotetaan että työssäkäyvät maksaa kaiken.
Asia ei todellakaan ole noin yksinkertainen. Kuvitteletko tosissasi, että Kokoomus ajaa ensisijaisesti tavallisen palkansaajan etua?
Olen ollut yli 20 vuotta työelämässä. Olen nettomaksaja enkä ole saanut sentin senttiä yhteiskunnalta tukia tililleni koko aikana.
Olen valmis säästöihin: varakkailta perheiltä lapslilisät pois jne.
Mutta luuletko tosissasi, että Kokoomus poistaa niitä etuja, joista itse hyötyvät? Eivät varmasti poista. Kyllä ne on sinun kukkarolla paljon mielummin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pienipalkkainen duunari ja kyllä olen valmis siihen, että ero minun ja työttömän sluibaajan elintasossa tulee kasvamaan. Odotan innolla.
Eikö parempi vaihtoehto olisi ollut se, että työttömän tilanne pysyisi ennallaan ja sinun paranisi? Sehän oli SDP:n listalla seuraavaksi.
No miksei ne tehneet mitään?Kaikki kallistui ja tukia vaan korotettiin.Töissäkäyvät sai vaan maksajan roolin.Vaikkapa vuosittaisen lääkkeiden omavastuun olisi voinut poistaa ja olisi voinut määrätä sähkölle hintakaton että pakosta kalliita sopimuksia tehneet ei olisi nyt pulassa.ym.
Kehottaisin kerran vielä Orpoa ja Purraa harkitsemaan leikkauksien toteutusta. Kun kerran leikkaamaan ruvetaan niin tehdään se sitten kunnolla. Kuusi miljardia ei ole yhtään mitään. Järjestöjen rahoitus pois. Yleisradiosta pelkkä radio jäljelle. Ansiosidonnainen pois, työmarkkinatuki tilalle. Indeksikorotukset pois. Kehitysyhteistyöstä miljardi pois, nikotiinipurkkaa kehitysmaihin. Turvesoiden huomattava kasvattaminen ja lisää turvevoimaloita tuottamaan sähköä sähköpörssiin. Tuulivoimaloiden tuet lopetetaan. Norjasta vedetään öljyputki Suomeen kehitysapurahoilla ja ryhdytään taas öljynjalostuksen vientimaaksi. Ja lopuksi, lapsilisät poistetaan kokonaan.
Ensimmäisinä voisivat leikata tilastoista ne, jotka eivät ole työttömiä, ja siirtää nämä ihmiset oikeille tuille.
Tarkoitan sairaita, kuntoutuksessa olevia ja sitä tarvitsevia, koulutuksessa olevia ja sitä tarvitsevia, kokonaan tai osittain työkyvyttömiä, eläkkeelle kuuluvia jne. Näiden paikka ei ole työttömyystilastoissa ja työllisyyspalveluissa.
Minusta työttömän statuksella tulisi olla vain ihmisiä, joiden ongelmana on työpaikan puute.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asia ei todellakaan ole noin yksinkertainen. Kuvitteletko tosissasi, että Kokoomus ajaa ensisijaisesti tavallisen palkansaajan etua?
Olen ollut yli 20 vuotta työelämässä. Olen nettomaksaja enkä ole saanut sentin senttiä yhteiskunnalta tukia tililleni koko aikana.
Olen valmis säästöihin: varakkailta perheiltä lapslilisät pois jne.
Mutta luuletko tosissasi, että Kokoomus poistaa niitä etuja, joista itse hyötyvät? Eivät varmasti poista. Kyllä ne on sinun kukkarolla paljon mielummin.
Ihmisten on alettava ottamaan enemmän vastuuta elämästään.Ei muuallakaan olla käsi ojossa valtiolta rahaa vaatimassa vaan yritetään pärjätä omillaan .Tottakai tiedän että myös minulta viedään ja olen valmis siihen.
Olen köyhä mutta en ääänestänyt heitä.