Ootteko oikeistoa äänestäneet köyhät nyt valmiita leikkauksiin?
On aina ihmetyttänyt, että ihmiset jotka on valtion tulonsiirroista riippuvaisia äänestää puolueita jotka leikkaa niistä ja kaikesta muustakin. Oletteko nyt valmiita, Orpo ja Purra tulee leikkaamaan teiltä kaiken.
Kommentit (195)
Katsotaan nyt ensin mitä tulee. En ole kovin huolissani. Marinin jälkeen on vain suunta ylöspäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pienipalkkainen duunari ja kyllä olen valmis siihen, että ero minun ja työttömän sluibaajan elintasossa tulee kasvamaan. Odotan innolla.
Luvassa on raudoitetun saappaan potkuja hampaisiin sinulle lähinnä. Sluibaajan suhteellinen elintaso tuskin muuttuu mihinkään.
Kerrotko vielä mikä mekanismi tähän johtaa? Hallitus ei palkkaani laske, mutta leikkaa sluibaajalta tukia, joten ero kasvaa.
Hallitus toden totta tulee ainakin yrittämään sinun palkkasi suhteellista alentamista.
Esim ammattiliittojen asemaa pyritään heikentämään poliittisilla päätöksillä, jolloin vuorolisien poistaminen, kikyt ym leikkaukset käyvät helpommin...
Kun ihmiset eivät tunne historiaa, ja miten on kestänyt vuosisatoja parantaa tavallisen työläisen oloja, niin minkä sille voi. Suomessa opettajatkin ovat monet "porvareita" (huutonauru). Työskentelevät julkisen sektorin matalapalkka-alalla, mutta kun ovat niin koulutettua väkeä. Mahtavatko muistaa että oikeisto (ei niin kovin monta vuosikymmentä sitten), vastusti peruskoulua, koska oikeisto ajatteli ettei koulutus kuulu kaikille, vain rikkaille.
Jos tulet onnellisemmaksi siitä, että "sluibaajalle" (eli jollekin monisairaalle) koittaa vielä vähän kurjemmat oltavat, niin mitä se kertoo Suomen kansan nykyisestä tilasta ja lähimmäisen rakkaudesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pienipalkkainen duunari ja kyllä olen valmis siihen, että ero minun ja työttömän sluibaajan elintasossa tulee kasvamaan. Odotan innolla.
Ja se helpottaa sinun elämääsi millä tavalla?
Tulee parempi fiilis oikeudenmukaisuudesta, kun tekemälläni työllä on myös rahallista arvoa minulle.
Hahhahhah. Miettisit oikeasti sitä, onko tuloverotuksen ja pääomaverotuksen suhde oikeudenmukainen ja miksi oikeasti rikkaat tulevat saamaan entistä enemmän rahallista arvoa tekemättä mitään samaan aikaan kun sinä raadat siinä matalapalkkatyössäsi ja tunnet ylemmyyttä köyhiä kohtaan. Olette te tyhmiä.
Jos SDP:n ohjelma olisi köyhentää superrikkaita, muttei varastaa minulta (3300 kk brutto), niin äänestäisin SDP:tä. Mutta ei, ei SDP:tä kiinnosta oikeasti rikkaiden köyhentäminen. Suomessa raja voisi olla vähintään 2 miljoonan euron edestä omaisuutta, ja tulisi kunnon rangaistusverot. Ikävä kyllä näin ei tule ikinä tapahtumaan, demarit ei halua viedä rikkaiden pussista, vaan keskituloisen palkansaajan, joka ei kuitenkaan työskentele missään hyvätuloisten amisduunarien SAK-aloilla. Eli demarit haluaa viedä minun pussistani.
miksi pitäisi KÖYHENTÄÄ yhtään ketään. Niitä "superrikkaita" ei kyllä nimeksikään Suomessa ole.
Oletteko valmiit ottamaan toisen työn, kun vuorolisät poistuu?
Työttömiä on palkkatuella tarhoissa töissä. Jos sun taaperolla on mustelma niin teen lasun, sanon sossulle, että lapsi sanoi, että äiti löi.
Ovat he. Inho Marinia, seksuaalivähemmistöjä ja ulkomaalaisia kohtaan oli tärkeämpää kuin Suomen kansan hyvinvointi ja etenkin oma hyvinvointi. Tyhmät äänestivät oikeistoa ja kusivat samalla omille kintuilleen😂
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti työmarkkinatuki muuttuu vastikkeelliseksi. Työttömät voi esim kerätä roskia ja muuta yleishyödyllistä. Kiristykset tuen saantiin on tervetullut muutos
Se on jo. Työttömiä on sairaaloissa työkokeilussa ja he saa tunnukset Lifecareen.
Vierailija kirjoitti:
Olen! Nyt kääritään hihat ja nostetaan Suomi taantumasta💪 Velaksi pelleily loppuu tähän!
Luin ensin että Kääriän hihat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti työmarkkinatuki muuttuu vastikkeelliseksi. Työttömät voi esim kerätä roskia ja muuta yleishyödyllistä. Kiristykset tuen saantiin on tervetullut muutos
Miten käy niille jotka keräävät niitä roskia nyt? Ai niin he joutuvat työttömiksi ja keräämään niitä roskia ilamiseksi. No tämä keskustelu on käyty täällä jo niin monta kertaa että ei siitä jaksa jankuttaa 🤪 Työttömyysturva on muuten jo vastikkeellista niin että työttömän on haettava neljää työpaikkaa kuukaudessa.
Joo ,kuukaudessa peräti neljää paikkaa pitää hakea.Siitä riittääkin hommaa koko rahan edesta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee parempi fiilis oikeudenmukaisuudesta, kun tekemälläni työllä on myös rahallista arvoa minulle.
Hahhahhah. Miettisit oikeasti sitä, onko tuloverotuksen ja pääomaverotuksen suhde oikeudenmukainen ja miksi oikeasti rikkaat tulevat saamaan entistä enemmän rahallista arvoa tekemättä mitään samaan aikaan kun sinä raadat siinä matalapalkkatyössäsi ja tunnet ylemmyyttä köyhiä kohtaan. Olette te tyhmiä.
Et ole tainnut punaisilla laseillasi huomata, miten vähän niitä rikkaita on Suomessa. Heidän omaisuutensa jako köyhille ei kauan lämmittäisi. Ja senkin rosvouksen voi tehdä vain kerran. Eiköhän siitä seuraisi niidenkin vähien yritysten karkaaminen ulkomaille tuottamaan verorahoja köyhien avustuksiin.
Jos SDP:n ohjelma olisi köyhentää superrikkaita, muttei varastaa minulta (3300 kk brutto), niin äänestäisin SDP:tä. Mutta ei, ei SDP:tä kiinnosta oikeasti rikkaiden köyhentäminen. Suomessa raja voisi olla vähintään 2 miljoonan euron edestä omaisuutta, ja tulisi kunnon rangaistusverot. Ikävä kyllä näin ei tule ikinä tapahtumaan, demarit ei halua viedä rikkaiden pussista, vaan keskituloisen palkansaajan, joka ei kuitenkaan työskentele missään hyvätuloisten amisduunarien SAK-aloilla. Eli demarit haluaa viedä minun pussistani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on jo. Työttömiä on sairaaloissa työkokeilussa ja he saa tunnukset Lifecareen.
Osastolla hoidossa voi olla vaikka kokoomuslainen kansanedustaja ja työtön näkee hänen terveystietonsa, kun tilaa esim. labotatoriokokeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pienituloinen ja odotan innolla, että muutkin siirtyvät työelämään. Kotona makoilun on nyt loputtava. Pitkällä tähtäimellä kaikkien tilanne helpottaa, kun yhä useampi on töissä.
Niin mihin meinasit heidät työllistää kun avoimia paikkoja ei ole? Maksatko heille itse palkan omista säästöistäsi ja luot työpaikkoja?
Hakekaa ensin niihin avoimiin paikkoihin.Sitten kun ne on täytetty voi sanoa että avoimia työpaikkoja ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tollo.Et osaa ajatella kokonaisuutta ja sen vaikutusta elämääsi.
T: keskituloinen palkansaaja, yhteiskuntatieteilijä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pienituloinen ja odotan innolla, että muutkin siirtyvät työelämään. Kotona makoilun on nyt loputtava. Pitkällä tähtäimellä kaikkien tilanne helpottaa, kun yhä useampi on töissä.
Niin mihin meinasit heidät työllistää kun avoimia paikkoja ei ole? Maksatko heille itse palkan omista säästöistäsi ja luot työpaikkoja?
Hakekaa ensin niihin avoimiin paikkoihin.Sitten kun ne on täytetty voi sanoa että avoimia työpaikkoja ei ole.
Juu, mietin vielä haenko huomenna palomieheksi, poliisiksi vai sähkömieheksi.
Olen valmis leikkauksiin. Ei tunnu missään. Elän tulonsiirroilla mutta olen masokistinen luonne. Vastakin olin lady dominan käskytettävänä ja jouduin jopa varpaita nuolemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit ENSIN hankkia sen pätevyyden.
Vierailija kirjoitti:
Jos kok+ps muodostaa hallituksen, tulee kyllä kylmää kyytiä. Hehän ovat leikkaamassa ihan yli äyräiden kuten Korkmankin totesi. Siinä on pienituloisilla sitten ihmettelemistä kun mm. tuet vähenee.
Sehän oli tarkoituskin.Jokainen maksaa esim.asumisensa itse.Jos ei ole varaa niin muuttaa sinne missä on varaa asua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä voisi pyytää, jos moottoripyöräjengi saisi hommattua meille työttömille valetutkintotodistuksia.
Minä oikein toivon, että tulee oikeistohallitus!
Siinäpähän kansa tulee näkemään mitä se oikeisto oikeasti on. Nautin ja nauran, kun porukka alkaa tajuamaan oikeistohallituksen tuhoisuuden.