Ootteko oikeistoa äänestäneet köyhät nyt valmiita leikkauksiin?
On aina ihmetyttänyt, että ihmiset jotka on valtion tulonsiirroista riippuvaisia äänestää puolueita jotka leikkaa niistä ja kaikesta muustakin. Oletteko nyt valmiita, Orpo ja Purra tulee leikkaamaan teiltä kaiken.
Kommentit (195)
Homma muuttuu mielenkiintoisammaksi, mutta en aio jatkossakaan mennä töihin. Otan sen sosiaaliturvan mitä saan, ostan alennuksesta, käyn vähän pimeissä töissä ja varkaissa. Sukan varressakin on yli satatuhatta, mutta se on vanhuuden varalle. Toistaiseksi vielä nuuskan myyminen jäähallilla tuottaa paremmin kuin ne työt, joita saisin, mutta en jaksa tehdä.
Annoin protestiääneni kokoomukselle, puistatti demareiden hyveposeeraus, valtion velkaantuminen ja sen vähättely ja ontot lauseet tulevaisuuden näkemyksistä (ei leikkauksia, olematon kasvu näköpiirissä, velka kuittaantuu sillä ja veron korotuksilla). Ja Marinin hypetys (keltään muulta ei olisi noin onnettomia näkemyksiä talouteen liittyen hyväksytty). Tuloni alle mediaanin, nettona reilu 2000 €. Pärjään sillä yksin mukavasti, mutta en matkustelekaan joka vuosi ja maalaisjärki asioiden prioinnisoimisessa. Perintöveroja olen maksanut suhteettoman paljon kiinteistöistä, joiden arvo maakunnissa todella huono tai ei mitään. Siksi odotan verotukseen muutoksia, vaikka se ei minua koskisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen pienituloinen ja odotan innolla, että muutkin siirtyvät työelämään. Kotona makoilun on nyt loputtava. Pitkällä tähtäimellä kaikkien tilanne helpottaa, kun yhä useampi on töissä.
Niin mihin meinasit heidät työllistää kun avoimia paikkoja ei ole? Maksatko heille itse palkan omista säästöistäsi ja luot työpaikkoja?
Vierailija kirjoitti:
Turha myös haaveilla mistään sähkötuesta ensi vuonna vaikka sähkön hinta olisi pilvissä. Riikka Purra tämän päivän HS:ssä julisti että empatia ei politiikkaan kuulu ja Orpon suunnittelemat leikkaukset tulevat taloustieteilijöidenkin mukaan näivettämään koko Suomen. Nyt saatte sitä mitä tilasitte, maltan tuskin odottaa. t. Ap (itse hyväosainen)
Tämä! Olen myös aina ihmetellyt vähäosaisten ja pienituloisten hinkua äänestää persuja (oikeistoa). Juuri ne jotka eniten kärsivät leikkauksista joita oikeisto harrastaa, äänestää oikeistoa. Ihan ei mene jakeluuni.
Itse olen myös hyvätuloinen ja -osainen, joten itseäni asia ei henkilökohtaisella tasolla hetkauta. Mutta säälittää/ihmetyttää kyllä tämä asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
on kyllä uskomatonta, miten oikeistopuolueet on saaneet huijattua tän tyhmän kansanosan mukaan "talkoisiinsa". Luuletko, että oikeasti varakkaat mihinkään talkoisiin osallistuu, heillehän lupaillaan veronkevennyksiä. Kyllä tän laskun maksavat me työssäkäyvät ja varallisuus siirtyy meiltä niille oikeasti varakkaille. Onneksi olkoon Suomen kansa.
Kuule ne oikeasti varakkaat käyvät töissä varallisuudestaan huolimatta.
Mä käyn töissä jotta mun varallisuuteni kasvaisi joka kk ja kasvaahan se kun en käytä kaikkea jonka tienaan vaan laitan rahat töihin. Oma varallisuus ei siirry muille kun järkeistää oman kulutuksensa ja ostaa niiden sellaisten firmojen (jos pörssissä, muuten listattua kilpailijaa) osakkeita joiden lähettämiä laskuja joutuu joka vuosi maksamaan. Silleen se varallisuus karttuu. Omistamalla. Ja Suomessa tähän on mahdollisuus kaikilla jotka eivät ole toimeentulotuen varassa.
Sen sijaan että ostaisin Applen luurin, olen ostanut Applen osakkeita. Sen sijaan että joisin kokista, olen ostanut Coca-Colan osakkeita. Koska joudun maksamaan sähköstä, olen ostanut sähköyhtiön osakkeita. Koska joudun ostamaan ruokaa kaupasta, omistan Keskoa. En toki pysty ostamaan isoja eriä kerrallaan mutta joka kuukausi muutaman osakkeen jostain firmasta. Muutamassa vuodessa salkkuun kertyy ihan kivasti firmoja jotka maksaa mulle joka vuosi rahaa siitä että omistan niitä.
Tässä sulle rautalankaa. Eivaurastuminen ole tuon monimutkaisempaa.
Jahas, näitä kymmenen osakkeen wahlrooseja.
Miltähän Sannasta tuntuu nyt kun on onnistunut kasvattamaan valtion velkaa lainaamalla että saa lahjoa Eun jäsenet jatkuvan työn saamiseksi? Eikö yhtään hävetä?
Ahkeraan teimme töitä ja nyt ollaan taas alkuviivalla.
Vierailija kirjoitti:
Sen sijaan että joisin kokista, olen ostanut Coca-Colan osakkeita.
Aijai sitä muovipullojen määrää, jonka olet tuottanut makaamaan vesistöillä ja rannoilla.
Jos kok+ps muodostaa hallituksen, tulee kyllä kylmää kyytiä. Hehän ovat leikkaamassa ihan yli äyräiden kuten Korkmankin totesi. Siinä on pienituloisilla sitten ihmettelemistä kun mm. tuet vähenee.
Vierailija kirjoitti:
Annoin protestiääneni kokoomukselle, puistatti demareiden hyveposeeraus, valtion velkaantuminen ja sen vähättely ja ontot lauseet tulevaisuuden näkemyksistä (ei leikkauksia, olematon kasvu näköpiirissä, velka kuittaantuu sillä ja veron korotuksilla). Ja Marinin hypetys (keltään muulta ei olisi noin onnettomia näkemyksiä talouteen liittyen hyväksytty). Tuloni alle mediaanin, nettona reilu 2000 €. Pärjään sillä yksin mukavasti, mutta en matkustelekaan joka vuosi ja maalaisjärki asioiden prioinnisoimisessa. Perintöveroja olen maksanut suhteettoman paljon kiinteistöistä, joiden arvo maakunnissa todella huono tai ei mitään. Siksi odotan verotukseen muutoksia, vaikka se ei minua koskisikaan.
Vai että protestiääni. Sun koko viesti on pelkkää satuilua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turha myös haaveilla mistään sähkötuesta ensi vuonna vaikka sähkön hinta olisi pilvissä. Riikka Purra tämän päivän HS:ssä julisti että empatia ei politiikkaan kuulu ja Orpon suunnittelemat leikkaukset tulevat taloustieteilijöidenkin mukaan näivettämään koko Suomen. Nyt saatte sitä mitä tilasitte, maltan tuskin odottaa. t. Ap (itse hyväosainen)
Tämä! Olen myös aina ihmetellyt vähäosaisten ja pienituloisten hinkua äänestää persuja (oikeistoa). Juuri ne jotka eniten kärsivät leikkauksista joita oikeisto harrastaa, äänestää oikeistoa. Ihan ei mene jakeluuni.
Itse olen myös hyvätuloinen ja -osainen, joten itseäni asia ei henkilökohtaisella tasolla hetkauta. Mutta säälittää/ihmetyttää kyllä tämä asia.
Moni PS-äänestäjä arvioi niin, että leikkaukset on pienempi paha verrattuna siihen, että oma lapsi joutuu kuuntelemaan inkluusioälämölöä ja suutelemaan luokkakaverin kenkiä.
eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni PS-äänestäjä arvioi niin, että leikkaukset on pienempi paha verrattuna siihen, että oma lapsi joutuu kuuntelemaan inkluusioälämölöä ja suutelemaan luokkakaverin kenkiä.
eri
Inkluusio on kokoomuksen innovaatio. Säästää ihanasti rahaa ja sen voi sokerikuorruttaa pehmoisilla puheilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen sijaan että joisin kokista, olen ostanut Coca-Colan osakkeita.
Aijai sitä muovipullojen määrää, jonka olet tuottanut makaamaan vesistöillä ja rannoilla.
Kyllä se coca cola ne pullonsa kykynee tuottamaan aivan hyvin ilmankin muutamaa suomalaista osakkeen omistajaa. Isot pojat ja isot rahat ovat aivan muualla kuin piskuisessa suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Jos kok+ps muodostaa hallituksen, tulee kyllä kylmää kyytiä. Hehän ovat leikkaamassa ihan yli äyräiden kuten Korkmankin totesi. Siinä on pienituloisilla sitten ihmettelemistä kun mm. tuet vähenee.
Se on lopetettava olemasta pienituloinen ja siirryttävä alempaan keskiluokkaan menemällä töihin. Minä pärjään loistavasti 2100€ kk palkalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on lopetettava olemasta pienituloinen ja siirryttävä alempaan keskiluokkaan menemällä töihin. Minä pärjään loistavasti 2100€ kk palkalla.
Maksat asuntosikin ihan itse ilman tukia? Eikä satu olemaan tuettu asunto millään lailla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eri
Inkluusio onkin yksi purrapopulismin heitto, joka on uponnut. Ei tiedetä, että Inkluusio on peräisin 1980-lubulta. Toinen on tämä kuri kouluun. Mitä? Mitä se populistikansanedustaja tekee? Säätää lain, että lapsia saa lyödä. Kolmas on oppimistulokset ja niiden romahtaminen. Milloin tämä.tapahtui ja millä se osoitetaan? Toki Sipilän hallitus kokoomuksen ja persujen avulla leikkasi koulutuksen rahoituksen, mutta Marinin hallitus sen palautti. Suomen pisatulokset on edelleen maailman huipputasoa, vaikka ei enää ykkösiä. Ei tässä nyt mistään romahduksesta voi puhua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eri
Inkluusio onkin yksi purrapopulismin heitto, joka on uponnut. Ei tiedetä, että Inkluusio on peräisin 1980-lubulta. Toinen on tämä kuri kouluun. Mitä? Mitä se populistikansanedustaja tekee? Säätää lain, että lapsia saa lyödä. Kolmas on oppimistulokset ja niiden romahtaminen. Milloin tämä.tapahtui ja millä se osoitetaan? Toki Sipilän hallitus kokoomuksen ja persujen avulla leikkasi koulutuksen rahoituksen, mutta Marinin hallitus sen palautti. Suomen pisatulokset on edelleen maailman huipputasoa, vaikka ei enää ykkösiä. Ei tässä nyt mistään romahduksesta voi puhua.
Mitä populistista siinä on? Inkluusio on typeryyden huippu, jolle ei ole edes tutkimuksellista pohjaa ja josta kärsii likimain kaikki. Kyseessä on täysin poliittinen päätös siinä missä esim. ruuhkamaksut.
Vierailija kirjoitti:
Olen autoileva eläkeläinen. Ainakin vältetään jättikorotukset autoilun veroihin jos PS hallituksessa. Pääsen jatkossakin apteekkiin, kauppaan, lääkäriin ja jopa sukulaisten luo.
Voi kuule, persut ei sille bensan hinnalle mitään voi. Todennäköisesti kokoomus leikkaa sun eläkkeet sekä nostaa veroprosenttia ja joudut myymään autosi pois. Että onnea vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eri
Inkluusio on kokoomuksen innovaatio. Säästää ihanasti rahaa ja sen voi sokerikuorruttaa pehmoisilla puheilla.
Inkluusio taitaa olla harvoja asioita, joita sekä kokoomus että vasemmisto kannattaa. Toki aivan eri syistä.
Vierailija kirjoitti:
Mihin unohdit omat aivot?
Millä te kuvittelette että tämän hyvinvointivaltion varat riittävät edes tämänhetkisen kansalaispalvelujen ylläpitoon, jos mitään leikkauksia ei tehdä? Jo nyt nähdään miten esimerkiksi koululaitokset, terveydenhuolto ja vanhustenhoito on romahtamaisillaan.
Olen kuitenkin myös sitä mieltä, että leikkauksia tulee tehdä siten, että ne eivät kohdistu pienituloisimpiin.
Sitä vastoin kulurakenne tulee perata tiheällä kammalla, ja ensisijaisesti jopa lakkauttaa sellaiset kulukaivot, jotka eivät hyödytä yhteiskuntaa tai ovat jäänteitä, joiden aika on jo ohi.
Samoin varoja tulee kohdentaa oikein (esimerkiksi puretaan jo korvamerkittyjä kuntien menoeriä ja kohdistetaan ne uudestaan sinne, missä suurin tarve on)
Lisäksi yritysmaailmassa tulee tehdä korjausliikkeitä: kotimainen yrittäjyys on saatava sen verran kannattavaksi, että yritystukia ei tarvita. Täällä operoivien ulkomaisten yritysten on maksettava vero Suomeen. Tältä saralta löytyy valtavan paljon korjattavaa.
Ei tästä suosta nousta kiukuttelemalla, nyt pitää alkaa toimimaan järkevästi ja niin, että työnteko saadaan kaikille suomalaisille kannattavaksi.