Ootteko oikeistoa äänestäneet köyhät nyt valmiita leikkauksiin?
On aina ihmetyttänyt, että ihmiset jotka on valtion tulonsiirroista riippuvaisia äänestää puolueita jotka leikkaa niistä ja kaikesta muustakin. Oletteko nyt valmiita, Orpo ja Purra tulee leikkaamaan teiltä kaiken.
Kommentit (195)
Vierailija kirjoitti:
SDP estää leikkaukset. Porvarihallitusta ei yli puolta vuotta istu, jos pääsevät edes yrittämään.
Sinipuna on ainoa mahdollinen vaihtoehto enemmistöhallitukselle. Ja käytännössä se tarkoittaa sitä että köyhiltä ei riistetä penniäkään. SDP ei sitä salli ja hyvä niin.
Kyllä SDP jotain leikkauksia sallii, se myy aina itsensähallitukseen. Toiaalta onhan separempi mitä pienempiäleikkaukset ovat vrt oikeistohallituksen täysleikkaukset. Eli SDP voisi vähän lievittää.
Asumistukia ei muuten sitten takuulla leikata eikä yhtiölainan vähennyskelpoisuutta. Pitäähän asuntosijoittajan edusta huolehtia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pienipalkkainen duunari ja kyllä olen valmis siihen, että ero minun ja työttömän sluibaajan elintasossa tulee kasvamaan. Odotan innolla.
Etkö ymmärrä, että sinunkin pussilla käydään?
Kaikkien pussilla käydään. Oleellista on se, että saan työlläni selvästi paremman elintason verrattuna lusmuihin.
Ihan naisena Helsingin vaalipiiri äänestin Vasemisto Naista num.70.
Vierailija kirjoitti:
Olen pienipalkkainen duunari ja kyllä olen valmis siihen, että ero minun ja työttömän sluibaajan elintasossa tulee kasvamaan. Odotan innolla.
Eikö parempi vaihtoehto olisi ollut se, että työttömän tilanne pysyisi ennallaan ja sinun paranisi? Sehän oli SDP:n listalla seuraavaksi.
Kokoomus pilaa kaiken kun haluaa polkea palkkoja halpatyövoimalla ja leikata suomalaisilta. Persut leikkaisi rahoista jotka muuten tukisivat afrikan korruptiota ja antaisivat markkinoiden nostaa duunarien palkkoja. SDP Persu hallitus olisi paras, mutta hyveposeeramalla SDP pilaa kaiken.
Tietysti. Siksi juuri äänestin oikeistoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja se helpottaa sinun elämääsi millä tavalla?
Tulee parempi fiilis oikeudenmukaisuudesta, kun tekemälläni työllä on myös rahallista arvoa minulle.
Pienet tulot ei siitä parane, vaikka muilla menisikin huonommin.
Väsynyt ja sairas kirjoitti:
Arbeit macht frei... toisin sanoen raatamalla pääsee nopeammin haudan lepoon.
Jospa et lähtisi Suomen lintukoto vertaamaan keskitysleirioloihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö parempi vaihtoehto olisi ollut se, että työttömän tilanne pysyisi ennallaan ja sinun paranisi? Sehän oli SDP:n listalla seuraavaksi.
Ei, koska se tapahtuisi velkarahalla. Lisäksi työttömien tilanne on jo nyt liian hyvä.
Oikeasti köyhät eivät käyneet edes äänestämässä koska eihän heitä kiinnosta miten heidän asioita hoidetaan.
on kyllä uskomatonta, miten oikeistopuolueet on saaneet huijattua tän tyhmän kansanosan mukaan "talkoisiinsa". Luuletko, että oikeasti varakkaat mihinkään talkoisiin osallistuu, heillehän lupaillaan veronkevennyksiä. Kyllä tän laskun maksavat me työssäkäyvät ja varallisuus siirtyy meiltä niille oikeasti varakkaille. Onneksi olkoon Suomen kansa.
Vierailija kirjoitti:
on kyllä uskomatonta, miten oikeistopuolueet on saaneet huijattua tän tyhmän kansanosan mukaan "talkoisiinsa". Luuletko, että oikeasti varakkaat mihinkään talkoisiin osallistuu, heillehän lupaillaan veronkevennyksiä. Kyllä tän laskun maksavat me työssäkäyvät ja varallisuus siirtyy meiltä niille oikeasti varakkaille. Onneksi olkoon Suomen kansa.
Tämä. Sitä saa mitä tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, koska se tapahtuisi velkarahalla. Lisäksi työttömien tilanne on jo nyt liian hyvä.
Jos et ole julkisella sektorilla töissä, niin ei sinun palkkasi nostaminen tapahdu velkarahalla.
Ehkäpä he eivät HALUA olla tulonsiirtojen varassa, vaan haluavat että syntyy työpaikkoja ja mahdollisuuksia elättää ITSE ITSENSÄ. Osalla on vielä selkärankaa jäljellä.
Vierailija kirjoitti:
Olen ja aion ehdottaa valtiolle diiliä: olen oikeutettu n. 1300 euron vastikkeelliseen tukeen/kk, mutta olen valmis vaihtamaan sen pysyvästi 650/kk suuruiseen vastikkeettomaan kansalaispalkkaan.
Aion ehdottaa sinulle parempaa diiliä. Tuet 0€/kk ja menet töihin.
T:: Petteri Orpo
No tällä palstallahan luokkaretkeläiset viikottain itkee valtiota apuun kun asuntolainojen korot on vähän noussut. Tuo asenne kertoo perhetaustasta kaiken olennaisen: lapsuudessa on totuttu siihen että teen mitä haluan, muut maksaa.
Olen pienituloinen mutten tulonsiirrosta riippuvainen. Äänestin liberaaleja jotka ois leikanneet vielä enemmän. Mitäs siihen sanot?
Odotan innolla, kun pääsen vihdoinkin pakkoeläkkeeltä (miel. terv. syyt) OIKEISIIN töihin, joista saan ihan palkkaa. Kiitos Petteri <3
Hahhahhah. Miettisit oikeasti sitä, onko tuloverotuksen ja pääomaverotuksen suhde oikeudenmukainen ja miksi oikeasti rikkaat tulevat saamaan entistä enemmän rahallista arvoa tekemättä mitään samaan aikaan kun sinä raadat siinä matalapalkkatyössäsi ja tunnet ylemmyyttä köyhiä kohtaan. Olette te tyhmiä.