Ootteko oikeistoa äänestäneet köyhät nyt valmiita leikkauksiin?
On aina ihmetyttänyt, että ihmiset jotka on valtion tulonsiirroista riippuvaisia äänestää puolueita jotka leikkaa niistä ja kaikesta muustakin. Oletteko nyt valmiita, Orpo ja Purra tulee leikkaamaan teiltä kaiken.
Kommentit (195)
Olen, koska ymmärrän että kakku pitää leipoa ennen sen jakamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ja aion ehdottaa valtiolle diiliä: olen oikeutettu n. 1300 euron vastikkeelliseen tukeen/kk, mutta olen valmis vaihtamaan sen pysyvästi 650/kk suuruiseen vastikkeettomaan kansalaispalkkaan.
Aion ehdottaa sinulle parempaa diiliä. Tuet 0€/kk ja menet töihin.
T:: Petteri Orpo
:(
T. alkup. ehdottelija
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pienipalkkainen duunari ja kyllä olen valmis siihen, että ero minun ja työttömän sluibaajan elintasossa tulee kasvamaan. Odotan innolla.
Ja se helpottaa sinun elämääsi millä tavalla?
Tulee parempi fiilis oikeudenmukaisuudesta, kun tekemälläni työllä on myös rahallista arvoa minulle.
Pienet tulot ei siitä parane, vaikka muilla menisikin huonommin.
Mutta suomalainen elää koston aiheuttamasta mielihyvä tunteesta. Suomalainen maksaa satasen omasta pussistaan, että naapuri ei saa kymppiä. Tässä juuri vaaleilla osoitettiin sanonnan todenpitävyys.
Vierailija kirjoitti:
Olen pienituloinen mutten tulonsiirrosta riippuvainen. Äänestin liberaaleja jotka ois leikanneet vielä enemmän. Mitäs siihen sanot?
Mikkihiiripuolueiden äänestäminen on sama kuin jättäisi äänestämättä.
Vierailija kirjoitti:
Olen valmis tuloveroprosenttini leikkaamiseen.
Olen jopa valmis leikkaamaan Yle-verostani. Se ottaa koville mutta jos yhteiskunnan etu sitä vaatii niin olen siihen valmis.
Voi voi.. Itse kuulun siihen maltillisen 80% ihmisistä jotka ei ölise jossain vasemmassa tai oikeassa nurkassa.Ne on varmaan niitä ölisijöitä jotka häritsi muiden opiskelua koulussa.
Vierailija kirjoitti:
on kyllä uskomatonta, miten oikeistopuolueet on saaneet huijattua tän tyhmän kansanosan mukaan "talkoisiinsa". Luuletko, että oikeasti varakkaat mihinkään talkoisiin osallistuu, heillehän lupaillaan veronkevennyksiä. Kyllä tän laskun maksavat me työssäkäyvät ja varallisuus siirtyy meiltä niille oikeasti varakkaille. Onneksi olkoon Suomen kansa.
Kuule ne oikeasti varakkaat käyvät töissä varallisuudestaan huolimatta.
Mä käyn töissä jotta mun varallisuuteni kasvaisi joka kk ja kasvaahan se kun en käytä kaikkea jonka tienaan vaan laitan rahat töihin. Oma varallisuus ei siirry muille kun järkeistää oman kulutuksensa ja ostaa niiden sellaisten firmojen (jos pörssissä, muuten listattua kilpailijaa) osakkeita joiden lähettämiä laskuja joutuu joka vuosi maksamaan. Silleen se varallisuus karttuu. Omistamalla. Ja Suomessa tähän on mahdollisuus kaikilla jotka eivät ole toimeentulotuen varassa.
Sen sijaan että ostaisin Applen luurin, olen ostanut Applen osakkeita. Sen sijaan että joisin kokista, olen ostanut Coca-Colan osakkeita. Koska joudun maksamaan sähköstä, olen ostanut sähköyhtiön osakkeita. Koska joudun ostamaan ruokaa kaupasta, omistan Keskoa. En toki pysty ostamaan isoja eriä kerrallaan mutta joka kuukausi muutaman osakkeen jostain firmasta. Muutamassa vuodessa salkkuun kertyy ihan kivasti firmoja jotka maksaa mulle joka vuosi rahaa siitä että omistan niitä.
Tässä sulle rautalankaa. Eivaurastuminen ole tuon monimutkaisempaa.
Vasemmisto näki että ihmiset köyhtyivät.Vaan sähköaskut, ulkomaanavustukset, korotetut ruoanhinnat ym kalliit nostot. Mitä hyötyä on suomalaiselle ulkomaan avusta? Hyvä omatunto?
Olen autoileva eläkeläinen. Ainakin vältetään jättikorotukset autoilun veroihin jos PS hallituksessa. Pääsen jatkossakin apteekkiin, kauppaan, lääkäriin ja jopa sukulaisten luo.
Kyllä niitä leikkauksia tulisi vaikka olisi tullut vasurihallitus. Velkaantumisralli on tullut tiensä päähän.
Miten kokoomus ja persut aikoo kaikkien leikkauksien keskellä hoitaa hoitajapulan ja lääkäripulan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
on kyllä uskomatonta, miten oikeistopuolueet on saaneet huijattua tän tyhmän kansanosan mukaan "talkoisiinsa". Luuletko, että oikeasti varakkaat mihinkään talkoisiin osallistuu, heillehän lupaillaan veronkevennyksiä. Kyllä tän laskun maksavat me työssäkäyvät ja varallisuus siirtyy meiltä niille oikeasti varakkaille. Onneksi olkoon Suomen kansa.
Kuule ne oikeasti varakkaat käyvät töissä varallisuudestaan huolimatta.
Mä käyn töissä jotta mun varallisuuteni kasvaisi joka kk ja kasvaahan se kun en käytä kaikkea jonka tienaan vaan laitan rahat töihin. Oma varallisuus ei siirry muille kun järkeistää oman kulutuksensa ja ostaa niiden sellaisten firmojen (jos pörssissä, muuten listattua kilpailijaa) osakkeita joiden lähettämiä laskuja joutuu joka vuosi maksamaan. Silleen se varallisuus karttuu. Omistamalla. Ja Suomessa tähän on mahdollisuus kaikilla jotka eivät ole toimeentulotuen varassa.
Sen sijaan että ostaisin Applen luurin, olen ostanut Applen osakkeita. Sen sijaan että joisin kokista, olen ostanut Coca-Colan osakkeita. Koska joudun maksamaan sähköstä, olen ostanut sähköyhtiön osakkeita. Koska joudun ostamaan ruokaa kaupasta, omistan Keskoa. En toki pysty ostamaan isoja eriä kerrallaan mutta joka kuukausi muutaman osakkeen jostain firmasta. Muutamassa vuodessa salkkuun kertyy ihan kivasti firmoja jotka maksaa mulle joka vuosi rahaa siitä että omistan niitä.
Tässä sulle rautalankaa. Eivaurastuminen ole tuon monimutkaisempaa.
Herraisä, sinä olet riistäjä! Olet maksanut siitä, että Cokis vie afrikkalaisilta köyhiltä viimeisetkin juomavedet. Pahinta on, että olet ylpeä siitä :(
Lisäksi maksat kansanterveyden huonontamisesta tuottamalla hampaita syövyttävää ja terveydelle haitallista turhisjuomaa.
Olen valmis! Loppuu tietyillä ihmisillä kotona lorviminen ja tukien nostaminen.
Vierailija kirjoitti:
Olen pienipalkkainen duunari ja kyllä olen valmis siihen, että ero minun ja työttömän sluibaajan elintasossa tulee kasvamaan. Odotan innolla.
Niin kauan kuin Suomessa on harkinnanvarainen toimeentulotuki niin sun ja sluibaajan elintaso ei tule kasvamaan. Jos työmarkkinatukea tai asumistukea leikataan niin toimeentulotuki kattaa sen leikatun osan. Ei mitään järkeä! Sitten ne jotka jo nyt hiki hatussa etsivät töitä koska "elävät" pelkällä työmarkkinatuella ovat entistä enemmän pulassa.
Vierailija kirjoitti:
hyvin sanottu.jos aamulla töihin lähtee on saatava enemmä rahaa ku työtön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hyvin sanottu.jos aamulla töihin lähtee on saatava enemmä rahaa ku työtön.
Pienimpiä palkkoja tulee nostaa, sillä se ongelma hoituu parhaiten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan kuin Suomessa on harkinnanvarainen toimeentulotuki niin sun ja sluibaajan elintaso ei tule kasvamaan. Jos työmarkkinatukea tai asumistukea leikataan niin toimeentulotuki kattaa sen leikatun osan. Ei mitään järkeä! Sitten ne jotka jo nyt hiki hatussa etsivät töitä koska "elävät" pelkällä työmarkkinatuella ovat entistä enemmän pulassa.
Siis pienipalkkaisen ja sluibaajan elintason ero ei tule kasvamaan, kiitos toimeentulotuen!
Väsynyt ja sairas kirjoitti:
Arbeit macht frei... toisin sanoen raatamalla pääsee nopeammin haudan lepoon.
Voi myös ajaa rekan alle jos ei saa nostettua elintasoa. Kivuton kuolema.
Olen valmis tuloveroprosenttini leikkaamiseen.