Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi minun täytyy " kalastella " mieheltä elämäämme koskevia isompia päätöksiä?

Vierailija
15.04.2023 |

Olen lopen kyllästynyt ja uupunut..
Olemme avopuolison kanssa ollut avoliitossa pian 10 vuotta. Suhteen alusta asti olen joutunut itse kyselemään jatkuvasti mieheltä " hankitaanko lapsia" " mennäänkö naimisiin" vastaus on vain ollut ympäri pyöreetä.. " kyllä se mulle käy" yms. Tai " vaikka".
Mitään oma-aloitteisuutta ei löydy. 10 vuotta oltu kihloissa ja naimisiin menosta ei tietoakaan. Vastauksena vaan " mennään vaan, kun olet soittanut maistraattiin" " ala hoitamaan asiaa". Muut asiat kyllä hoituvat mutta tällaiset elämää koskevat isommat päätökset joudun lypsämään. Lapsien hankinnasta en enää jaksa jankata, kun ei itse ota puheeksi sitäkään.
Miksi muut pystyvät keskustelemaan tällaisistä asioista? Itkettää kun tuntuu, että olen hukannut elämäni täysin. Ei kai tässä muuta vaihtoehtoa kuin uuden suhteen etsiminen.

Kommentit (94)

Vierailija
21/94 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asioita jotka eivät ole miestä kiinnostavia:

- kihlaus

- avioliitto

- lapset

- isompi ihana koti / pesän pöyhiminen ja laitto

Miksi hän pontevasti ajaisi asioita, jotka eivät ole hänelle tärkeitä ja ovat enemmänkin munasarjavetoisia?

Miehiä ei noi asiat kiinnosta tippaakaan.

Varsinkin jonkun kämpän löytäminen ja sisustaminen saa suorastaan oksennusreaktion kun mies edes kuulee asiasta. Suurinta osaa miehiä ei vaan kiinnosta joku sisustaminen!

Vierailija
22/94 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännöllinen seksi riittää. Kaikki ap:n kuvaama on pakollista/epämieluisaa oheistoimintaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/94 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä olisi nyt tärkeä tieto se, minkä ikäisiä olette ja mikä on elämäntilanne.

Jos ikää alkaa olla 35 plus, en odottelisi sinuna enää hetkeäkään. Vaikka saisit tuon passiivisen olennon talutettua alttarille ja saisitte lapsen aikaan, millaista se elämänne sitten olisi? Muuttuisiko puhumaton, oma-aloitteisuudesta ehdot saanut mies äkkiä toisenlaiseksi? Vai kävisikö niin, että saisit jatkossakin yksin itkeä pettymystäsi siitä, että rinnallasi ei ole tasa-arvoista, vastuun ottavaa ja kantavaa puolisoa?

Naiset ovat kyllä ihmeellisiä: Ne valittavat että miehet eivät kanna vastuuta ja ovat kynnysmattoja. Mutta samaan aikaan ne ottavat tuollaisia miehiä? Miksi?

No jaa, ei me kaikki "oteta" ja valikoida miehiä vaan otetaan se joka satutaan saamaan. Kuten miehilläkin.

Vierailija
24/94 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asioita jotka eivät ole miestä kiinnostavia:

- kihlaus

- avioliitto

- lapset

- isompi ihana koti / pesän pöyhiminen ja laitto

Miksi hän pontevasti ajaisi asioita, jotka eivät ole hänelle tärkeitä ja ovat enemmänkin munasarjavetoisia?

Miehiä ei noi asiat kiinnosta tippaakaan.

Varsinkin jonkun kämpän löytäminen ja sisustaminen saa suorastaan oksennusreaktion kun mies edes kuulee asiasta. Suurinta osaa miehiä ei vaan kiinnosta joku sisustaminen!

Niitä rasvaisissa haalareissa löhöäviä duunareita ei kiinnosta, missä ja miten asuvat. Kunhan on kaljaa ja makkaraa. En oikein näe niitä miehinä.

Vierailija
25/94 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme muutenkaan tee mitään yhdessä. Mies nukkuu tai on puhelimella pelaamassa.

Ap

Vierailija
26/94 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä on sillä tavalla merkityksellinen asia tässä, että jos on 15-vuotiaana menty riparin jälkeen kihloihin ja nyt ollaan 25, saattaa mies olla kumppaniaan aika paljon lapsellisempi vielä eikä oikein osaa ajatella tulevaisuutta. Silloinhan voi ihan hyvin suhtautua noin välinpitämättömästi elämän isoihin kysymyksiin.

Jos taas kyse on ihan aikuisten ihmisten suhteesta ja asenne on yhä tuollainen, kannattaa kääntää oma nokka kohti uusia unelmia. Ei se tuosta silloin miksikään muutu.

Oma puolisoni heräsi vasta joskus 26-vuotiaana, kun ekat kaverit alkoivat lähettää hääkutsuja, kyselemään, mitä minä ajattelen naimisiinmenosta ja lapsista. Asia ei ollut silloin varsinkaan minulle, joka olen vähän häntä nuorempi, vielä ajankohtainen, koska jatko-opiskelun vuoksi asuimme paljon eri puolilla Eurooppaa kumpikin eikä yhteisen kodin aika ollut vielä. Mutta kyllä hänelle oli tärkeää keskustella asiasta ja hän oli se, joka halusi tehdä suunnitelmia ja päättää naimisiinmenovuoden jne.

Vierailija
27/94 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen mies alkaa sitten valittamaan vuosien päästä, miten hän ei olisi oikeasti näitä asioita halunnut ja kyllä naisen olisi pitänyt osata lukea ajatuksia.

Vierailija
28/94 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi ihmeessä haluat vielä naimisiin ja lapsia tuollaisen kanssa?

Vierailija
29/94 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kai tämä oli vitsi?

Vierailija
30/94 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi asutte yhdessä?

Vierailija
31/94 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ikää alkaa olla 35 plus, en odottelisi sinuna enää hetkeäkään. Vaikka saisit tuon passiivisen olennon talutettua alttarille ja saisitte lapsen aikaan, millaista se elämänne sitten olisi? Muuttuisiko puhumaton, oma-aloitteisuudesta ehdot saanut mies äkkiä toisenlaiseksi? Vai kävisikö niin, että saisit jatkossakin yksin itkeä pettymystäsi siitä, että rinnallasi ei ole tasa-arvoista, vastuun ottavaa ja kantavaa puolisoa?

Naiset ovat kyllä ihmeellisiä: Ne valittavat että miehet eivät kanna vastuuta ja ovat kynnysmattoja. Mutta samaan aikaan ne ottavat tuollaisia miehiä? Miksi?

No jaa, ei me kaikki "oteta" ja valikoida miehiä vaan otetaan se joka satutaan saamaan. Kuten miehilläkin.

Siis mitä ihmettä nyt?!

Otit siis vain jonkun jonka satuit saamaan? Eikö kotona opetettu, että parempi yksin kuin huonon kaverin kanssa?

Vierailija
32/94 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tuttu jolla myös tuollainen suhde, heillä on naisen aloitteesta 1 lapsi mutta ei he vieläkään ole 20 vuoden jälkeen naimisissa koska mies ei halua vaikka nainen haluaisi. Niinkun että tuskin se mies enää mihinkään tuosta lähteekään, mutta onko tuokaan sitten hyvä pohja suhteelle ettei toinen saa aikaiseksi lähteä etsimään "sitä oikeaa", kukin päättäköön itse.

Vierailija
33/94 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä ihmettä nyt?!

Otit siis vain jonkun jonka satuit saamaan? Eikö kotona opetettu, että parempi yksin kuin huonon kaverin kanssa?

No siis minähän en ole saanut ketään kun ne kaikki aina jätti minut. Olen ollut yksin nyt 10 vuotta eikä tämä sen parempaa ole.

Vierailija
34/94 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole koskaan ollut miehen ykkösvalinta, eikä mies halua kanssasi perhettä, avioliittoa tai mitään muutakaan sitovaa. Kuten jo sanottu, mies on kanssasi mukavuussyistä. Maksat puolet laskuista ja hoidat kotitöistä valtaosan, seksiäkin varmaan harrastatte joskus. Helpotat miehen elämää, mutta ei hänellä ole suuria tunteita sinua kohtaan.

Vierailija
35/94 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eroat miehestä niin sillä on uuden kanssa pullat uunissa vuoden sisään

Vierailija
36/94 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On huono tilanne sinulla. En olisi miehen kanssa jos ei osaa tehdä päätöksiä.  Minäkin kysyin aikoinaan mieheltäni että tehdääkö lapsia ja mies vastasi kyllä  aletaan panemaan heti. Niin vastasi ja saimme lapsen jote se asia kunnossa. Häätkin järjestyi eikä maksanut kuin 12000 euroa. Minä maksoin häät kokonaan, mies auttoi kyllä kaikessa että ei siinä ollut ongelmia. Mieheni osaa tehdä nopeita päätöksiä meidän elämässä.

Vierailija
37/94 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV-raati ei näiden tietojen perusteella voi oikeasti päätellä sitä rakastaako miehesi sinua vai ei. Tarkastelisin sitä asiaa vähän kokonaisvaltaisemmasta näkökulmasta kuin siitä että haluaako mies mennä naimisiin.

Tuo ei ole millään tavalla harvinainen kuvio. En keksi lähipiiristä ketään pariskuntaa jossa se nainen ei ole tavallaan se suhteen dynaamisempi voima. Lapset hankitaan pääasiassa naisen ilmoituksesta ja moni on jopa vähän näreissään että saattaa olla talolaina, lapsia ja hyvä pitkä parisuhde mutta mies ei vaan ole kosinut. Meilläkin on tuollainen tilanne ja joskus asiasta avautuessani olen saanut vastaukseksi samanlaisia mutinoita ja joojoo tottaki -lätinöitä.

Mielestäni tuossa on vaan fundamentaalinen ero siinä mitä naiset ja miehet keskimäärin pitää tärkeänä. En ole koskaan kuullut kenenkään oman miespuolisen kaverin haaveilevan häistä ja kosinnasta kun taas monelle naiselle ne on isoja ja tärkeitä asioita. Ehkä naiset sisäsyntyisesti usein haluavat elämään tuollaisia pysyviä, turvaa symboloivia asioita kuten avioliitto ja talo ja miehet ajattelevat vähän lyhyemmällä aikajänteellä ja ovat tyytyväisiä jos elämä on hyvää tässä ja nyt.

Ei nämä asiat ole niin mustavalkoisia :D

Vierailija
38/94 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AV-raati ei näiden tietojen perusteella voi oikeasti päätellä sitä rakastaako miehesi sinua vai ei. Tarkastelisin sitä asiaa vähän kokonaisvaltaisemmasta näkökulmasta kuin siitä että haluaako mies mennä naimisiin.

Tuo ei ole millään tavalla harvinainen kuvio. En keksi lähipiiristä ketään pariskuntaa jossa se nainen ei ole tavallaan se suhteen dynaamisempi voima. Lapset hankitaan pääasiassa naisen ilmoituksesta ja moni on jopa vähän näreissään että saattaa olla talolaina, lapsia ja hyvä pitkä parisuhde mutta mies ei vaan ole kosinut. Meilläkin on tuollainen tilanne ja joskus asiasta avautuessani olen saanut vastaukseksi samanlaisia mutinoita ja joojoo tottaki -lätinöitä.

Mielestäni tuossa on vaan fundamentaalinen ero siinä mitä naiset ja miehet keskimäärin pitää tärkeänä. En ole koskaan kuullut kenenkään oman miespuolisen kaverin haaveilevan häistä ja kosinnasta kun taas monelle naiselle ne on isoja ja tärkeitä asioita. Ehkä naiset sisäsyntyisesti usein haluavat elämään tuollaisia pysyviä, turvaa symboloivia asioita kuten avioliitto ja talo ja miehet ajattelevat vähän lyhyemmällä aikajänteellä ja ovat tyytyväisiä jos elämä on hyvää tässä ja nyt.

Ei nämä asiat ole niin mustavalkoisia :D

Naimisiin voi mennä ilman isoja häitä, ei tartte edes yhtään vierasta. Jos miehelle naimisiinmeno esim maistraatissa on ihan yhdentekevää, niin miksei sitä voi tehdä ihan vaan siksi kun rakas kumppani sitä haluaa, sen lisäksi että se on kaikenlaisten käytännön asioiden kannalta rationaalista? Miksi mies ehdottomasti EI halua naimisiin, siitähän se on kiinni.

Vierailija
39/94 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plus naimisiinmeno ei vain symboloi turvaa vaan myös yleensä monissa käytännön asioissa oikeasti tuo sitä. Joten mikä niillä miehillä on sitä vastaan? Ei ne nyt niin yksisoluisia ameeboja ole että kykenisivät ajattelemaan elämää vain 5 minuuttia eteenpäin.

Vierailija
40/94 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä ihmettä nyt?!

No siis minähän en ole saanut ketään kun ne kaikki aina jätti minut. Olen ollut yksin nyt 10 vuotta eikä tämä sen parempaa ole.

Saat päättää asioista ihan itse eikä tarvitse edes muodon vuoksi kysellä eikä ärtyä kun toinen ei ota kantaa eikä vastuuta.

Sinua ei rahasteta, loukata eikä kohdella kaltoin.

Kotisi pysyy juuri niin siistinä kuin itse haluat.

Voit syödä ja harrastaa mitä haluat ja milloin haluat.

Sinulla on mahdollisuus pitää yllä ystävyyssuhteita.

Ei se yksin eläminen aina ole huonompi ratkaisu kuin tällä palstalla kirjoittelevien parisuhteet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi