Minkä ikäisenä tyttö saa alkaa meikata teidän mielestä?
Mulle itselle sukulaistäti teki naamatarkistuksia vielä ylioppilasjuhlissanikin :D
Osasin tosin meikata silloin varsin luonnolliseen tyyliin, joten ei bongannut kaikkea "maalia".
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alakoululaiset tuskin osaavat tehdä nättiä meikkiä.
Olen 12-vuotias 5 luokan puolivälissä ja joskus käytän juhlissa puuteria ja ripsiväriä. Tuohon aikaisempaan kyllä alakoululaiset osaavat meikata ainakin minä joskus sellainen hyvin hillitty meikki eli puuteri ja ripsari.Hillitysti meikkaa myös minun 5. luokkalaiseni. Olen neuvonut häntä meikkaamisessa, hän laittaa juhliin ripsiväriä ja huulikiiltoa. Kun hän joskus tahtoo meikkivoiteita yms. autan valitsemaan oikean sävyn.
Olisipa minunkin äitini neuvonut, olisin välttynyt karmealta "panda-lookilta" samassa iässä 80-luvulla... Ja oranssilta meikkivoiteelta.
No ei ny jumalauta mitään meikkivoidetta ennen ku sitä oikeasti tarvitsee!!!!
Jos totta puhutaan aina ei, mutta minunkin tyttöni teki jo kutosenkeväällä toai kauniin ja siistin meikin.
Viitosluokan puolivälistä alotin meikkivoitella, puuterilla, kulmavärillä ja ripsivärillä. Sen jälkeen muut meikit tuli vasta kuutos-seiskalla.
Itae aloitin 10 vuot sitte, nyt olen 13.
Mielellään vasta yläasteella
itse läästin meikkivoidetta jo kutosluokalla naaman täyteen koska kaveritkin :D Siinä sitten naama mutaisen näkösenä ja meni varmaan yks purkki viikossa
Joo en oo yhtään myöhässä
Oon siis 11-v ja haluaisin käyttää ripsaria, peitevoidetta ja huulikiiltoo
Äiti ei tiedä oikein mitään meikkauksesta/ihonhoidosta eikä meikkaa kuin juhliin just vaan jotain ripsarii ja huulipunaa
Moi!! Oon 5lk tyttö joka osaa piirtää todella hyvin ja meikata(muidenkin kuin omasta mielestäni) no huomenna alkaa koulu enkä ole varma uskallanko laittaa edes ripsiväriä ku nää kommentit täällä on niin rajuja😕
Mä oon nyt seiskalla ja äitini antoi luvan laittaa kouluun ripsaria ja huulikiiltoa saan laittaa puuteria mutta en jaksa laittaa sitä xd minusta alakoulussa ei kuuluisi vielä meikata. Minä en myöskään saa laittaa vahvaa meikkiä. Mulla on tosihyvät kulmakarvat jota olen siistinyt välillä ja tummat ripset, mutta haluaisin että ne taipuvat niin laitan ripsiväriä siksi
Silloin, kun alkaa ajella pimppikarvojaan
opettajamikkonen kirjoitti:
Lapsen ei kuulu meikata. Jos haluaa niin sitten juhliin. Jos minun nuoruudessa olisi 10.v meikannut niin koti arestissa olisi ollut.
Milloin sun nuoruus oli 50-60-luvulla?
Itse olen 10.v omat mwikit n mutta harvoin iitä käytetään pääasiassa vain huvikseen kokeiluun. Kerran kyllä salaa vähän ripsarii kouluun
Oon 12v tyttö ja oon 6-luokalla. En oo koskaan meikannut kouluun tai oikeastaan minnekkään, ja ainoat meikkini (jotka ovat myös kisameikkini) ovat ripsiväri ja huulikiilto. luokallani on 6 tyttöä minun lisäkseni, joista 4 meikkaa. Yksi aloitti ennen muita, ja hänellä on yleensä eniten meikkiä. meikkaaminen kyllä kiinnostaa minua, mutta en tiedä olenko liian nuori +en tiedä osaisinko...
Kun menee yläasteelle ja/tai täyttää 13v.