Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä hämmästytti puolison suvussa?

Vierailija
13.04.2023 |

Minua se, että ennen ruokailua laitettiin kädet ristiin ja rukoiltiin. Sellaisesta olin lukenut vain vanhoista ajoista kertovista kirjoista.

Kommentit (994)

Vierailija
621/994 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että halaillaan aina tavatessa kaikkia ja lääpitään.

Juuri näin. Matkitaan amerikkalaisia. Kun tuo tekohalaaminen ei vaan sovi suomalaiseen kulttuuriin. Katsoin juuri sisustusohjelmaa. Olikohan kaunis koti tms (kuitenkin suomalainen), niin lopetin typerien halausten laskemisen 25 jälkeen. Jos tilaan kotiini remonttireiskan, niin en varmady halaa häntä eikä hän mua.

Vierailija
622/994 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että puolisoni puhuu vanhemmistaan nimillä eikä juuri koskaan halaa heitä. Äitiään halaa äitienpäivänä ja syntymäpäivänä. Isäänsä ei kai halaa koskaan.

Olen tottunut itse kutsumaan vanhempiani äidiksi ja isäksi, ja halaamme aina kun näemme.

N33

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/994 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokapöydässä istuessamme isohkon sukuseurueen kanssa huomioni kiinnittyi mieheni siskon käytökseen. Hän todella laittoi miehensä kaulaan roikkumaan lautasliinan ja varoitti, ettei sitten sotke. Myös miehelle lässyttäminen oli kuin lapselle olisi leperrellyt ja sai minut lähtemään pöydästä. Siis mies on aivan "tervejärkinen" ja työssäkäyvä kolmen lapsen isä. Ehkä ei sittenkään ihan tervejärkinen, kun suostuu alistettavaksi muitten edessä.

Sama sisko varoitteli, ettei sitten juopotella. Vaikka sitten kävikin just päinvastoin ja suvun ihmiset olivat kaikki hyvällä tuulella. Teennäinen ja kaksnaamainen nainen, emme ole yhteydessä. Syitä oli muitakin, mutta olkoot.

Vierailija
624/994 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että puolisoni puhuu vanhemmistaan nimillä eikä juuri koskaan halaa heitä. Äitiään halaa äitienpäivänä ja syntymäpäivänä. Isäänsä ei kai halaa koskaan.

Olen tottunut itse kutsumaan vanhempiani äidiksi ja isäksi, ja halaamme aina kun näemme.

N33

Kyllä se äidiksi ja isäksi kutsuminen kuuluu lapsuuteen. Itse lopetin homman jo noin 15-vuotiaana, nimillä siitä asti.

Vierailija
625/994 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puoliso ja sisaruksensa eivät kutsu vanhempiaan äidiksi ja isäksi, vaan puhuttelevat etunimillä. Kuullostaa edelleen tosi oudolta joka kerta, vaikka ollaan oltu yhdessä vuosia ja käydään anoppilassa melko usein. Puoliso ei osaa sanoa syytä, miksi näin.

Lapsellista, varmaan häpeävät vanhemmatkin jos muita paikalla. 

Vierailija
626/994 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että kutsuu kasvattajiaan äidiksi ja isäksi vielä aikuisena, on todella, todella lapsellista. 

Vierailija
627/994 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan päin naamaa tapahtuva valehtelu ja kakan puhuminen ihmisistä jotka eivät olleet paikalla.

Lasten takia kestin tätä liiankin kauan.

Vierailija
628/994 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

- puhumattomuus ja asioiden salailu

- mitään juhlia ei vietetä eikä kenenkään esimerkiksi syntymäpäiviä vietetä

- lahjoja ei anneta suvun kesken edes jouluna

- koskaan ei tuoda tuliaisia, kun tullaan käymään.

- toisen kotiin itsensä kutsuminen ilman, että heitä on edes kutsuttu kylään

- rahasta puhuminen miten kallista kaikki on

- lapsien kasvatustyyli joissakin asioissa

Vierailija
629/994 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin jo heti alusta alkaen minuun kohdistuvaa passiivis-aggressiivista suhtautumista. Myöhemmin selvisi, että pitivät minua "paremmasta perheestä" tulleena, heitä tietysti ylenkatsovana ihmisenä. Totuuden mukaan lapsuusperheeni oli väkivaltainen ja lapsena usein toivoin, että vanhempani olisivat kuka tahansa muu. Että se siitä "paremmasta perheestä" sitten. Suhtautuminen ei muuttunut koskaan.

Vierailija
630/994 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

siitä olin yllättynyt kuinka tyhmiä vaimon sukulaiset ovat, uskotaan kaikkia Iltapulujen ja Seiskojen otsikoita ja eikä ymmärretä oikeasti mistään mitään, perusmaantietokin on ihan hakoteilla, avaruudesta jos jotain yrittää keskustella niin puhuu tyhjille seinille, taidehistoria on aivan vierasta ja jotain woketusta varmaan

Vaimon suvun naiset puhuu Kauniiden ja Rohkeiden roolihenkilöistä ihan kuin ne olisi oikeita ihmisiä.

-Voi kamala, miten se Brooke sillai teki?

-Entäs se Ridgen temppu?

Vierailija
631/994 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavuus! Se että kaikki ovat valtava lihavia!

Vierailija
632/994 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osoittautui hyvin ongelmaiseksi porukaksi. Vaikeuksia kohdata mitään asioita suoraan. Valehdellaan, kaunistellaan, esitetään itseä parempaa, syytellään omista mokista muita. Pääasia aina, että julkisivu kiiltää.

On perheväkivaltaa, vaientamista, rikoksia, alkoholismia.

Kannattaa tutustua tulevan puolison sukuun hyvin etukäteen. Hän on sukunsa kasvatti. Jos ongelmia on lapsesta asti liikaa, ei ne puhumalla selviä.

Minulle riitti. Olen eronnut.

Vierailija
633/994 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihavuus! Se että kaikki ovat valtava lihavia!

Isä lihava. Äiti lihava. Lapset lihavia.

Miksi?

Ruokana on HooKoon Blöötä ja perunaa ja ne salaaatit annetaan pupuille. Jälkiruokana pussi sipsejä ku katotaan telkkarista rallia. Ja sinne Lidliin mennään autolla, ettei vaan kävellä

Vierailija
634/994 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko suku nai!

Vierailija
635/994 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesin, että puolisoni perhe on varakas, mutta yllärinä tuli että rahaa ja omaisuutta on noin älyttömästi.

Aivan toinen puoli, mun kämppis sinkkuvuosilta meni naimisiin brittimiehen kanssa.

Ei ollut käynyt vanhempien luona, tapasivat ja asuvat Suomessa. Vanhemmat kävivät heillä ja Suomessa pidettiin häätkin. Avioehdossa sanottiin ei ole oikeutta toisen omaisuuteen ja appivanhemmat kustansivat ystävälle lakimiehen täällä Suomessa ja kaikki oli selvää.

Mies sanoi hän on kyllästynyt Britteihin, hän ei halua käydä siellä. Menivät naimisiin ja jossain vaiheessa kävivät appivanhemmilla. Asuvat isossa linnassa, palvelijoia jne miehen nanny asuu heillä vieläkin.

Ystävä sanoi se rahan määrä oli huikea. Tauluissa oli isoisoisoisän kuva jne ja ovat kaukaista sukua kuninkaallisille.

Mies ei ollut kyllästynyt kotimaahan, oli kyllästynyt miten raha muuttaa ihmistä. Suomessa asuvat ja maksavat tyytyväisenä asuntolainaa. Ehkä joskus tulee perintöä

Vierailija
636/994 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki karjalaiset olivat hyvin vieraanvaraisia ja leppoisia. Avoimia ihmisiä. Elämät kunnossa. Parasta pöytään, saunomista, retkiä ja heillä oli paljon annettavaa. Pitivät yhtä. Omanarvon tuntoisia.

Vierailija
637/994 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun anopin kuolinpesää purettiin, löytyi paperi jossa sanottiin anopin esiintyneen sairaanhoitajana ilman asianmukaista koulutusta ja viranomaisten lupia. Tuomiokin oli siitä tullut. Oli todellisuudessa ollut jossain sairaalassa laitosapulaisena.

Vierailija
638/994 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton palvominen!

Auton peseminen!

Auton puunaaminen!

Auton tuunaaminen!

Mulle auto on sejasama kunhan kulkee, ajelen Mazdalla, ei kiinnosta kuutiot tai renkaan tuumat,

Vierailija
639/994 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikasta sakkia, perijöitä moni. Halataan paljon, opin sitten vasta halaamaan varsinkin vahempia ihmisiä.

Mun kotona ei halittu. Halin äitiäni myös.

Vierailija
640/994 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välinpitämättömiä. Lapsemme sai vakavan sairaskohtauksen. Laitoin siitä suvun wa-ryhmään viestin, niin kaikki reagoivat erinäisillä emojeilla. Yhtään kysymystä ei tullut, koskaan.