Miehen suku ja meidän lapsemme
Olen kovasti miettinyt, olenko liian herkkänahkainen vai mistä tässä on kysymys.
En oikein jaksa enää osallistua miehen sukutapaamisiin, käydä appivanhemmilla ym. Tuntuu, että pieni lapsemme on miehen suvun kanssa aina kuin jokin kollektiivinen omaisuus, jota milloin kukakin riepottaa sylissään. Ihan kuin minulla ei olisi mitään "oikeutta" lapseemme tässä seurassa. Kaikenlaista muutakin on ollut, ei noudateta sääntöjä, jota lapsen kanssa on. Eli annetaan esimerkiksi omalta lautaselta lapselle ruokaa.
Oman sukuni kanssa on jotenkin tosi erilaista. Kyllä lasta sielläkin toki sylitellään, mutta kaikki on jotenkin kunnioittavampaa ja hienovaraisempaa. Lapsi saa esimerkiksi leikkiä myös omiaan lattialla, eikä koko ajan ole jonkun sylissä.
Miehen perheen kanssa minusta tuntuu jotenkin siltä, että ylitseni kävellään eikä vanhemmuuttani kunnioiteta. Tehdään lapsen kanssa juuri toisinpäin, kuin olen aiemmin sanonut.
Jään nykyään usein kotiin miehen suvun tapaamisista, jota sitten kuulemma kovasti miehen suvussa ihmetellään. Luulisi, että olisivat tyytyväisiä, kun saavat riepottaa lasta sydämensä kyllyydestä ilman minun läsnäoloani...
Kommentit (410)
Vierailija kirjoitti:
Useat rakastavat ja välittävät aikuiset ovat lapselle hyväksi.
Lapsenäidin ylikävely ja omien tarpeiden tyydyttäminen lapsen kautta eivät ole rakkautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me askarrellaan lasten kanssa sinulle mitali ja laitetaan postiin kun sinun sukusi on niiiin paljon parempi kuin miehesi suku.
Oletko tyhmä?
Lapseen tartutetaan ties mitä tauteja kun syötetään toisten lautasilta.äitinä en veisi lastani tuonne.Meinaatko lasta pitää kotona 30v ja kasvattaa tynnyrissä?
Luulen, suurin osa tietää, ettei lasta pidä syöttää samalla lusikalla, mutta paljon suurempi riski on kun lapsi viedään päiväkotiin, jossa 20 lasta pitää samoja leluja suussaan, imevät ovenkahvoja, vaatteita, ulkona ulkoiluvälineitä jne. Tai lapsi on mukana kaupassa, kirjastossa, tapahtumissa ja huvipuistoissa.
Niin. Onko monissakin suvuissa tapana, ettei kaikille kateta omaa lautasta ruoka-/kahvipöydässä vaan annetaan pala sinne ja tänne myös aikuisten kesken? Vähän kärjistäen siis. Miksi lapsi olisi vähempiarvoinen kuin aikuiset? Miksei lapselle omaa lautasta? Valitettavasti nykyäänkinj näkee nuoria äitejä jotka ilmeisesti ajattelevat, ettei yksi kerta mitään haittaa kun kyse karieksen tartuttamisesta. Itse olen 71v ja mummi eikä ole todellakaan hankalaa suoda lapselle omia ruokailuvälineitä ja muuta joka tilanteessa.
Ehkä ihmisten tosissaan pitäisi miettiä tarkemmin kenen kanssa lapsia tekee. Onko valmis hyväksymään loppuelämäksi myös puolison suvun. Se meinaan seuraa elämässä mukana aina tavalla tai toisella lasten geenien kautta. Ehkä ihmisten kannattaisi jatkossa oikeasti miettiä kenen kanssa lisääntyy ettei sitten tartte murehtia kun ei puolison suku olekaan sitä tätä ja tuota.
Nyt on ap käynyt niin monta kertaa hokemassa tätä sukulaisten "omien tarpeiden tyydyttämistä" että avaapa vielä vähän mitä tällä tarkoitat? Sukulaiset haluavat antaa hellyyttä lapselle ja sen sijaan että kärsisivät siitä nauttivat itsekin tilanteesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsenäidin ylikävely ja omien tarpeiden tyydyttäminen lapsen kautta eivät ole rakkautta.
Lapsen isällä ei mielipiteitä? Noh, miehän on yleensäki kynnysmatto ja anoppi myös.
Jos lastasi rakastetaan, se on siis sinulta jotenkin pois?
Vierailija kirjoitti:
Nyt on ap käynyt niin monta kertaa hokemassa tätä sukulaisten "omien tarpeiden tyydyttämistä" että avaapa vielä vähän mitä tällä tarkoitat? Sukulaiset haluavat antaa hellyyttä lapselle ja sen sijaan että kärsisivät siitä nauttivat itsekin tilanteesta?
Onhan lasten tekokin omien tarpeiden tyydyttämistä: halutaan lapsi - tehdään se.
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan ne aikuiset haluavat hellyyttä lapselta, jopa väkisin. Esim pois rimpuilevaa lasta ei päästetä pois sylistä, kun mummu niin rakastaa pikkumurua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsen isällä ei mielipiteitä? Noh, miehän on yleensäki kynnysmatto ja anoppi myös.
Ap kuvaa että myös lapsen isää kohdellaan törkeästi.
Ja lasta.
Vierailija kirjoitti:
Ehkei äiti itse nauti taaperon kanssa olosta kun keskittyy vaikka hygieniaan ja että kaikki menee jotenkin pilkuntarkasti oikein niin hän ajattelee etteivät kummit, mummot, vaarit, tädit voi myöskään nauttia taaperon käsivarsista kaulassaan tai taaperon kanssa höpötellessä.
Aloitrajan lapsi ei varmaankaan ole päivähoidossa koska silloin pitäisi osata hellittää ja antaa lapselle muitakin ihmissuhteitam
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ap?
Minä olen kirjoittanut siitä, samaten useampi muu kirjoittaja.
Tuo on ihan puhdasta omien tarpeiden tyydyttämistä. Ei ole hellyyttä nähnytkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkei äiti itse nauti taaperon kanssa olosta kun keskittyy vaikka hygieniaan ja että kaikki menee jotenkin pilkuntarkasti oikein niin hän ajattelee etteivät kummit, mummot, vaarit, tädit voi myöskään nauttia taaperon käsivarsista kaulassaan tai taaperon kanssa höpötellessä.
Aloitrajan lapsi ei varmaankaan ole päivähoidossa koska silloin pitäisi osata hellittää ja antaa lapselle muitakin ihmissuhteitam
Lapsen hygienia on tärkeämnpää kuin mummojen, kummien, vaarien ja tätien tarpeet. Niiden ei kuulu olla keskiössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti lapsen isän mielipiteet otetaan huomioon. Anopin mielipiteitä ei tarvita mihinkään. Eikä kyllä sen toisenkaan mummun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ap?
Tuo on ihan puhdasta omien tarpeiden tyydyttämistä. Ei ole hellyyttä nähnytkään.
Mistä me tiedetään miten ne miehen sukulaiset pitää lasta sylissä, ap kertoi oman versionsa joka ei välttämättä ole totta ollenkaan. Mä sain käsityksen että ap itse haluaa tyydyttää omia tarpeitaan koska on kateellinen kun ei kylässä voi olla koko ajan itse sen lapsen kanssa. Tuntuu olevan ihan kauheaa jos lasta huomioi joku toinenkin. Tuohan on itsekästä ja lapseen takertumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan ne aikuiset haluavat hellyyttä lapselta, jopa väkisin. Esim pois rimpuilevaa lasta ei päästetä pois sylistä, kun mummu niin rakastaa pikkumurua.
Eikö ne muka usko jos sanot että päästä lapsi pois kun se tahtoo? Tai sit käyt ite ottamassa lapsen pois? Siltikäänkö eivät usko vaikka toistaisit asian moneen otteeseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ap?
Mistä me tiedetään miten ne miehen sukulaiset pitää lasta sylissä, ap kertoi oman versionsa joka ei välttämättä ole totta ollenkaan. Mä sain käsityksen että ap itse haluaa tyydyttää omia tarpeitaan koska on kateellinen kun ei kylässä voi olla koko ajan itse sen lapsen kanssa. Tuntuu olevan ihan kauheaa jos lasta huomioi joku toinenkin. Tuohan on itsekästä ja lapseen takertumista.
Ap kuvasi tyypillistä rajattomien sukulaisten käytöstä. Riepotellaan lasta sylistä toiseen, käytetään valtaa, rikotaan vanhempien toiveita ja sääntöjä vastaan ja tyydytetään omia tarpeita.
Tuo porukka ei lasta huomioi pätkääkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitrajan lapsi ei varmaankaan ole päivähoidossa koska silloin pitäisi osata hellittää ja antaa lapselle muitakin ihmissuhteitamLapsen hygienia on tärkeämnpää kuin mummojen, kummien, vaarien ja tätien tarpeet. Niiden ei kuulu olla keskiössä.
Puolison valinnassa voisi harkita tarkemmin jos epäilee suvun sairauksia ja inhottaa jos miehen suku koskee lapseen.
Tässä tulee nyt väistämättä mieleen kulttuuriset erot, puolison suku ulkomailta?
Suomalainen hygienia on joka kodissa hyvä jos ei nyt ihan juoppo/narkkikämppiä huomioida. Mutta silloin edelleen se puilison valinta?
Mutta tietysti siinäkin voi mennä äärimmäisyyksiin, hanavesi suodatetaan ,ehkä jopa keitetään ja muita ylilyöntejä voi somesta lukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ne muka usko jos sanot että päästä lapsi pois kun se tahtoo? Tai sit käyt ite ottamassa lapsen pois? Siltikäänkö eivät usko vaikka toistaisit asian moneen otteeseen?
Meillä takertujamummo meni jopa pimeälle pihalle lapsen kanssa istumaan, että saisi takerruttua siihen lapseen. Ja juuri tuota perheen ruokasääntöjen rikkomista, uhmakkaasti.
Siinä ei ole kyse lapsen edusta, vaan vallankäytöstä ja omista itsekkäistä tarpeista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitrajan lapsi ei varmaankaan ole päivähoidossa koska silloin pitäisi osata hellittää ja antaa lapselle muitakin ihmissuhteitamLapsen hygienia on tärkeämnpää kuin mummojen, kummien, vaarien ja tätien tarpeet. Niiden ei kuulu olla keskiössä.
Ja ap:n lapseen takertuminen on tärkeämpää kuin se että lapsi saa olla muidenkin huomioitavana. Ap haluaa lapsen olevan vain oman itsensä keskiössä.
Vierailija kirjoitti:
Ei lapset riepottelemisesta rikki mee, kyllä ne sit ilmaisee jos eivät tahdo. Eikä ainakaan mun 10v enää kukaan riepoittele. Pieniä lyhyitä hetkiä elämässä tuo riepotteluvaihe kun kaikki tahtoo helliä.
Mun lapsi inhoaa riepottelua eikä oikein ole edes pienenä halunnut syliin.
Kyllä se lapsi kärsii riepottelusta, kun ne aikuiset sukulaiset vaan höhöttävät lapsen kielloille. Mikä tuossa on hellimistä?
Pitäisikö jokaisen hankalia sukulaissuhteita pohtivan pyytää oma versio mieheltä, mummilta, kummilta, enolta ja lähikaupan kassalta, että voi tehdä postauksen?