Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä ollut tilannetta, että olette lihoneet ja entiset vaatteet eivät enää mahdu? Sitten olette laihtuneet ja vaatteet mahtuvat taas. Paljon pudotettuja kiloja se on vaatinut?

Vierailija
13.04.2023 |

Aivan kamalaa huomata todellisuus paljon on oikeasti lihonnut kun kokeilee vaikka 1-3 vuoden takaisia vaatteita.
Lihoin aivan helkkarin paljon huonossa elämänvaiheessa ja nyt on paino alkanut laskemaan.
Painoa lähtenyt -7 kg eikä vielä toivoakaan, että esimerkiksi vanhat takit tai housut menisi kiinni tai jalkaan.

Ihan hasardia miettiä, että on lihonut niin valtavasti lyhyessä ajassa. Kiloissa tietenkin puhutaan kymmenistä lisäkiloista. Ne sulaa pois tässä ajallaan ja toivon vielä mahtuvani niihin. Vaatteista sen ymmärtää paremmin kuin peilikuvasta.
Kyllä jotkut löysähköt vaatteet, jotkut verkkarit sekä topit menevät mutta kyllä sen huomaa, että moni vaate on jäänyt pieneksi. Katselin tuossa vaatekaappia ja sellaisia farkkuja, jotka olivat joskus sopivat ja hävetti, että näytin niistä mielestäni lihavalta. Kun katsoin nyt samoja housuja niin herranjestas miten pienen näköiset ne ovat. Mietin, että ovatko ne oikeasti joskus mahtuneet päälleni. No, siinä on tavoite eteenpäin.

Miltä tuntui, kun mahtui taas vaatteisiin?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän aika tyköistuvia vaatteita, joten kun mulla jäi raskauden jälkeen neljä kiloa, en mahdu enää hameisiini. Paidat menee vielä, joten kilot ovat jääneet lähinnä lantiolle.

Vierailija
2/4 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lihoin vajaan 10 vuoden aikana noin 30 kiloa eli vaatekaappi meni tuona aikana aikalailla uusiksi. Olen myynyt suurimman osan vuosien varrella pieniksi käyneistä vaatteista ja ostanut isompaa tilalle. Ihan muutama vanhempi paita, takki ja joku juhlamekko on tallella. Nyt talven mittaan olen laihtunut noin 10 kiloa ja salitreenin myötä ennen kaikkea kiinteynyt huimasti. Nyt vähän jopa harmittaa, kun ei ole jemmassa enempää niitä pienempiä vaatteita, mutta ihan huippua tietysti huomata, että aiemmin kun vaatteet mystisesti pienenivät kaapissa, niin nyt ne ovatkin alkaneet kasvaa!

Päälle menee nyt hyvin muutaman vuoden takaiset vaatteet ja eilen pitkästä aikaa vetäisin päälle 9 vuotta vanhan paidan, joka on toki malliltaan löysä, mutta mahtui nyt hyvin, eikä kiristänyt joka paikasta. Samoin kevättakkeja sovitellessa oli mahtavaa löytää kaapista takkeja, jotka esim. vuosi sitten eivät menneet kiinni ja kiristivät hartioista, nyt istuvat täydellisesti. Toisaalta taas viime keväänä ostettu kallis nahkatakki on nyt liian iso ja muutenkin isoimmat vaatteet roikkuvat päällä rumasti.

Itsellä elämänmuutos jatkuu edelleen, joten ihan vielä en lähde laittamaan vaatekaappia uusiksi, mutta jossain vaiheessa se on jälleen edessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarkoitus on laihtua entisiin mittoihin ja pieneksi jääneet vaatteet ovat ajattomia niin tsemppiä. Olen samassa tilanteessa eikä ole aikomustakaan myydä pois.

Vaatteeni on hienoja ja samaa laatua ei kaupoista enää saa eikä kyllä mallejakaan, koska vaatteeni ei ole marimekkosäkkejä. Sekin tsemppaa mua, että on ekoteko laihtua ja käyttää olemassa olevia vaatteita. Vastaisku vaateteollisuudelle.

Vierailija
4/4 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tarkoitus on laihtua entisiin mittoihin ja pieneksi jääneet vaatteet ovat ajattomia niin tsemppiä. Olen samassa tilanteessa eikä ole aikomustakaan myydä pois.

Vaatteeni on hienoja ja samaa laatua ei kaupoista enää saa eikä kyllä mallejakaan, koska vaatteeni ei ole marimekkosäkkejä. Sekin tsemppaa mua, että on ekoteko laihtua ja käyttää olemassa olevia vaatteita. Vastaisku vaateteollisuudelle.

Tsemppiä kaikille! 

Kyllä on joo paljon kivoja vaatteita, käyttämättömiäkin. Ne ovat ihan tässä muutaman vuoden sisällä ostettu mutta valitettavasti lihoin niin paljon lyhyessä ajassa, että ei tullut juuri käytettyä. 

On mekkoja, takkeja, farkkuja, housuja, kauniita paitoja ja huppareita, farkkutakkeja jne. Ei tarvitse ostaa uusia vaatteita sitten. :) 

Ihana projekti kaiken kaikkiaan. Se tunne on varmasti mahtava kun huomaan, että vaatteet eivät enää kiristä ja pieneksi jääneen mahtuvat taas kiinni! 

-ap 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi