Dna-testit/Myheritage, uudet sukulaiset
Yli vuoden olen ollut Myheritagessa ja uusia sukulaisia ilmaantuu lähes päivittäin, ihan lähisukulaisia harvemmin. Muutama yllätyskin lähisuvussa, ei sentään sisaruksia ja vanhempani tiedän kyllä.
Sellaisesta valitan kun olen muutamalle henkilölle laittanut pari asiallista kysymystä ja he vaikenevat kuin muuri. Asia ei edes heitä koske vaan heidän vanhempiaan(isovanhempiaan), tai serkkuja. Eikö kaikki halua uskoa, haluavat elää siinä uskossaan mikä aina ollut? Esim serkkuni on serkkuni eikä tätini/setäni/sisarukseni.
Itse ainakin olisin mielissäni kun saisin tietää totuudet, oli ne mitä tahansa, mennyttä ei voi muuttaa.
Eikö nämä vaikenevat henkilöt usko testin tuloksiin? miksi sitten niitä tekevät? itse ainakin uskon, on niissä tuloksissa silti useampi vaihtoehto, itse voi päätellä kun hiukan tutkii taustoja.
Kommentit (278)
Ei ihmisiä kiinnosta tuollaiset jutut. Anna sinäkin olla, asia saa päässäsi liian isot mittasuhteet.
Onpas teillä eksoottiset suvut.
Omat sukuni tiedän serkkuihin asti ja pidemmälle ei hirveästi kiinnosta koska noiden kanssa ei ole ollut mitään tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Yksi syy vaikenemiseen voi olla pelko, että sieltä nyt joku ventovieras tuppaa jollekin perinnönjaolle.
Tai sitten ärtymys siitä että joku ventovieras kyselee henkilökohtaisia tietoja ties mihin tarkoitukseen. Nykyään noiden kanssa saa olla tarkkana.
Aloitus kuulosti sen verran oudolta, etten ihmettele jos toiset eivät vastaa. Tämän tunteen sain tästä.
"Asia ei edes heitä koske vaan heidän vanhempiaan(isovanhempiaan), tai serkkuja."
Kyllä minä osittain ymmärrän sinunkin kantasi noin yleensä, mutta tuota ylläolevaa lausetta en niinkään. Jos sanot, ettei asiasi koske heitä, niin silloin sinun pitäisi ottaa yhteyttä kyseisiin vanhempiin tai serkkuihin, eikä näihin ihmisiin. Jos et voi ottaa serkkuihin suoraan yhteyttä, niin et sinä silloin voi sanoa, ettei asia koske niitä, joihin otat nyt yhteyttä. Kyllähän se heitä juuri sillä hetkellä koskettaa, koska joutuvat välikäteen.
Että tuossa asiassa sinä et mielestäni ole ihan rehellinen.
Et myöskään voi tietää tuntemattomien ihmisten perhesuhteita. Siellä voi olla vaikka mitä vihamielisyyksiä ja sukuriitoja, joiden takia ollaan hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ihmisiä kiinnosta tuollaiset jutut. Anna sinäkin olla, asia saa päässäsi liian isot mittasuhteet.
Ei kiinnosta mutta ostivat dna-testin joka selvittää sukulaissuhteita? Kummallista.
Oletko varma että he edes ovat saaneet viestejäsi? Palveluun ilmoitettu sähköpostiosoite voi olla sellainen jota he ei normaalisti käytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta mutta ostivat dna-testin joka selvittää sukulaissuhteita? Kummallista.
Ei se sitä tarkoita, että sinuun haluavat pitää yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Yksi syy vaikenemiseen voi olla pelko, että sieltä nyt joku ventovieras tuppaa jollekin perinnönjaolle.
Täytyy olla aika pölö jos luulee että serkut voi periä toisiaan.
Miksi ihmeessä kenenkään pitäisi vastata jollekin ventovieraalle kyselijälle? Ei kenelläkään ole siihen mitään velvollisuutta.
Ainakin minulle perhe ja suku on ne sukulaiset, ketkä elämässäni on olleet. Suoraan sanoen ei edes kiinnosta, jos vaikka pappa olisikin joskus 60-luvulla vähän siittänyt uutta elämää työmatkoillaan leskeksi jäämisensä jälkeen. Jos se jonkun asia olisi ollut, niin papan. Mistäpä minä voin tietää, vaikka hän olisi sopinut mistä järjestelyistä. Itseasiassa tuohon aikaan kun hedelmöityshoitoja ei ollut saatavilla ja lapsettomuuden syitä ei muutenkaan tunnettu niin hyvin, niin ei ollut kauhean harvinaista, että ihmiset teki omia järjestelyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se sitä tarkoita, että sinuun haluavat pitää yhteyttä.
Minuun? En ole ap. Mutta eihän ap:kaan mitään yhteydenpitoa kaivannut vaan juurikin laittaa sukupuuta järjestykseen.
Riippuu ihan miten yhteyttä otetaan. Ap ei anna vaikutelmaa, että tyyli olisi kohdallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kait nämä häirnnän kohteksi joutuneet sukulaiset mitään testejä ole tehneet? Vaan tämä viiripää ap?
Äärimmäisen introverttia sakkia vastailemassa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä vit tua sinä muilta menet kyselemään? Jätä ihmiset rauhaan.
Taitaa sulla olla jotain omia salaisuuksia? Lapsesi isä ei olekaan oikea isä? 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kait nämä häirnnän kohteksi joutuneet sukulaiset mitään testejä ole tehneet? Vaan tämä viiripää ap?
Mene nyt jo pois! Et tajua koko asiaa, joten ole hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä kenenkään pitäisi vastata jollekin ventovieraalle kyselijälle? Ei kenelläkään ole siihen mitään velvollisuutta.
Ainakin minulle perhe ja suku on ne sukulaiset, ketkä elämässäni on olleet. Suoraan sanoen ei edes kiinnosta, jos vaikka pappa olisikin joskus 60-luvulla vähän siittänyt uutta elämää työmatkoillaan leskeksi jäämisensä jälkeen. Jos se jonkun asia olisi ollut, niin papan. Mistäpä minä voin tietää, vaikka hän olisi sopinut mistä järjestelyistä. Itseasiassa tuohon aikaan kun hedelmöityshoitoja ei ollut saatavilla ja lapsettomuuden syitä ei muutenkaan tunnettu niin hyvin, niin ei ollut kauhean harvinaista, että ihmiset teki omia järjestelyjä.
Juuri näin, perhe on niin paljon enemmän kuin dna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se palvelu sellaisten tietoja anna jotka ei testiä ole tehneet 😂 oletko vähän dille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy olla aika pölö jos luulee että serkut voi periä toisiaan.
Aika monessa maassa perintäoikeus ulottuu paljon kauemmaskin kuin serkkuihin. Ei vaan ahneessa suomessa jossa valtio (tai kunnat) vie perinnöt, jos eivät veroina niitä saa tuhottua.