Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puoliso veloissa, haluaa ottaa lainaa minun nimissäni

Vierailija
07.04.2023 |

Mitä tekisitte ? Sanoin, etten ota lainaa toiselle, vaikka kyseessä on auto, jonka kyydissä joskus istun mutta jota puoliso yksin ajaa ja tarvitsee työmatkoillaan. Hän on ulosoton asiakas eikä saa otettua lainaa itse. Minulla ei ole edes ajokorttia. Asumme yhdessä mutta asunto on minun, samoin teen lähes kaikki hankinnat kotiin koska miehellä ei ole varaa tai ei halua ostaa mitään.
Periaatteeni on ollut, etten ota koskaan toisen lainaa omiin nimiini. Nyt olen sitten kuulemma huono ihminen, itsekäs enkä rakasta.

Kommentit (204)

Vierailija
181/204 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa taloudellinen väkivalta.

Vierailija
182/204 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

JSS

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/204 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on rikos jos suostuu ottamaan lainaa  ulosotossa olevan  painostuksesta. Se on eräs taloudellisen   rikoksen muto. Hän tekee sinusta rikollisen ja sinä vielä mietit. Outo parisuhde. Naiset   eivät  paljon tee rikoksia  mutta  kumppanin  puolesta ottasit rikollista lainaa. Olet todela tyhmä, tosi tyhmä.E tkö muuta  miestä   saa kuin  rikollista. Maksua   vastaan  saat  pitää talossasi miestä.Vielä  eläkkeelläkin    maksat   tyhmyyttäsi.

Vierailija
184/204 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko tämä on trolli, tai ap olet yksinkertainen.

Vierailija
185/204 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään mies sitten ilmoitti haluavansa eron ettei tarvitse enää maksella vuokria sun muuta. Jää sitten enemmän käteen kuin asuessa minun kanssani. Ja kuulemma nyt tämän autoasiat myötä tajusi millainen ihminen olen eikä halua sellaisen kanssa asua tai olla.

Täytyy sanoa että olen puulla päähän lyöty mutta kyllähän tämä omatkin silmät on avannut todenteolla. Tulee mieleen että kun minusta ei olekaan hyötyä, ei sitten tarvitse suhdettakaan jatkaa.

Muuttaa johonkin vuokrahuoneeseen kuulemma (ja ehkä ei saakaan muuta koska ulosotossa?), ja aluksi kaverin sohvalle, joten lapset jää minulle varmaankin kokonaan. Kaikkien vuosien jälkeen tällainen ratkaisu. Kuulostaa absurdilta mutta totta tämä on. Täytyy alkaa omia talousasioita sitten järjestellä uuteen uskoon.

Ap

Olen pahoillani ap.

Kokemuksesta pahoin pelkään että et pääse noin helpolla. Sinun tulee myös osaltasi jättää miehesi, vaikka se kuulostaisikin hölmöltä.

Ei hän halua erota, vaan hän haluaa hyötyä.

Mahdollisesti tuossa on taustalla ajatus ettet sinäkään halua erota joten erokortti on tehokaskortti. Jos se ei toimi toivotulla tavalla niin jää terrorisoimaan jotta uskot.

Tietty jos on jo hankittuna mahdollistaja, niin ero saattaa sujua ilman sen isompaa draamaa tai sitten ei...

Vierailija
186/204 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei missään nimessä. Olet nyt jo ollut aivan liian avokätinen ja vielä pitäisi ottaa hänelle laina? Maksakoon vanhatkin ensin pois, siellä muutkin odottaa saataviaan häneltä.

Mä tunnen niin monta naista, joilla on oma talous mennyt solmuun tuollaisten tyyppien kanssa. Ja niitä lainoja maksellaan sitten vuosia, jopa vuosikymmeniä sen jälkeen kun mies on jo etsinyt uuden uhrin. Oma äitinikin joutui makselemaan isälleni nuorena takaamaansa lainaa ja tekemään kahta työtä. Ja niin kuin se ei olisi riittänyt, vielä kuolemansairaana vanhuksena eräs rakkaushuijari kyni häneltä monta kymmentä tuhatta.

Mies mäkeen ja kysy itseltäsi kannattaako sun seurustella ollenkaan jos sulla on joku luuserifetissi? Opi arvostamaan itseäsi, vaikka jäisitkin sitten yksin.

Vierailija
187/204 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osta autoa omiin nimiini koska halpoja autoja joutuu korjaamaan jatkuvasti. Turhaan se seisoisi parkkipaikalla ja sitten mietittäisiin millä se korjataan. Lisäksi ei minullakaan ole varaa ostella mitään autoja, mulla ei edes ole korttia :D

Ap

Nyt on sellainen helmi miehenä, että ala äkkiä lisääntymään sen kanssa.

Vierailija
188/204 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt täällä on iloisesti puurot ja vellit sekaisin. Luottotiedot ja ulosottorekisteri on kaksi ERI asiaa. Jälkimmäisestä saa tiedot ihan kuka vaan, ensimmäistä vain tietyistä syistä.

Vierailija
189/204 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään mies sitten ilmoitti haluavansa eron ettei tarvitse enää maksella vuokria sun muuta. Jää sitten enemmän käteen kuin asuessa minun kanssani. Ja kuulemma nyt tämän autoasiat myötä tajusi millainen ihminen olen eikä halua sellaisen kanssa asua tai olla.

Täytyy sanoa että olen puulla päähän lyöty mutta kyllähän tämä omatkin silmät on avannut todenteolla. Tulee mieleen että kun minusta ei olekaan hyötyä, ei sitten tarvitse suhdettakaan jatkaa.

Muuttaa johonkin vuokrahuoneeseen kuulemma (ja ehkä ei saakaan muuta koska ulosotossa?), ja aluksi kaverin sohvalle, joten lapset jää minulle varmaankin kokonaan. Kaikkien vuosien jälkeen tällainen ratkaisu. Kuulostaa absurdilta mutta totta tämä on. Täytyy alkaa omia talousasioita sitten järjestellä uuteen uskoon.

Ap

Ettei tarvi maksella vuokria? Miehelle on pari yllätystä tiedossa yksin asumiseen liittyen.

Vierailija
190/204 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautitko paljonkin hyväksikäytöstä? Tuleeko kiksejä ja haarot kipunöi kun ukko vedättää kuin pässiä?

Vierailija
191/204 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Pidä huoli siitä, että saat ainakin elatusmaksut ensimmäisestä muuttopäivästä alkaen! Eihän se mies maksa, mutta Kelasta saat jotain 180€/kk / lapsi.

Ehkä hän sitten siirtyy sen kaverin sohvalta hänen sänkyynsä. Tuskin hän muuten sinun ylläpidosta luopuisi, jos ei olisi jo seuraava katsottuna.

Vaikka tämä tarina olisi provo, niin toivottavasti on apua muille samassa tilanteessa oleville.

Ja vielä kertaus: ulosottoasiat edelliseltä  vuodelta saat ilman mitään syytä kenelle tahansa, mutta et luottotietoja. Ap:n kannattaisi nyt tarkistaa omansa.

Vierailija
192/204 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on rikos jos suostuu ottamaan lainaa  ulosotossa olevan  painostuksesta. Se on eräs taloudellisen   rikoksen muto. Hän tekee sinusta rikollisen ja sinä vielä mietit. Outo parisuhde. Naiset   eivät  paljon tee rikoksia  mutta  kumppanin  puolesta ottasit rikollista lainaa. Olet todela tyhmä, tosi tyhmä.E tkö muuta  miestä   saa kuin  rikollista. Maksua   vastaan  saat  pitää talossasi miestä.Vielä  eläkkeelläkin    maksat   tyhmyyttäsi.

Mikä siinä olisi rikos? Painostus vai siihen suostuminen?

Eihän tässä ollut mistään rikollisen lainan 

otosta kyse vaan ihan tavallisesta lainasta, jonka ap olisi ottanut itselleen, mutta luovuttanut miehensä käyttöön.

Vierailija
193/204 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahaa en anna hänelle. Maksamme kyllä laskut puoliksi, asunnon kulut menee puoliksi ja sellaista. Mutta olen aina pitänyt periaatteena, että en ota lainaa toiselle, koska erot ovat yleisiä ja erotilanteissa ihminen voi muuttua täydeksi kusipääksi.

Ap

Otetaan uusiksi. Jos laina on sinun nimissäsi, silloin lainan ottaja olet sinä, et mies. Sinä siis vastaat siitä. Jos hänellä ei ole vaihtoehtoja, niin silloin niitä ei ole. Ja muista, että eroa ei tarvita kusipääksi muuttumiseen, se onnistuu aviossakin.

Vierailija
194/204 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä paikkoja, joista saa auton ostettua osamaksulla, vaikkei olisi luottotiedot kunnossa. Osoita äijä sieltä ostamaan.

Itse aikanaan lemppasin pellolle miehen, joka sotki raha-asiansa ja yritti vetää minutkin mukaansa siihen syöksykierteeseen. 

Vierailija
195/204 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä se mies sitä lainaa lyhentäisi, jos sillä ei nytkään ole varaa mihinkään?

Vierailija
196/204 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on samanlainen sukulainen kuin aloittajalla. Sai itse jo kertaalleen anteeksi lama-aikana tekemänsä velat, mutta sössi luottotietonsa heti uudelleen. Yrittää muilla ostattaa hankinnat, kun ei itse saa lainaa. Tämä kyllä laittaa auton omistajaksi jonkun muun, kun muuten auto vietäisiin. Varmaan ongelmatilanteessa maksajaksi päätyy sitten omistaja? En tiedä mihin laittaa rahansa, mutta luultavasti on peliongelmainen. On myös ottanut velkaa toisen tietoja käyttäen omiin tarkoituksiinsa ja järjestänyt toisille vuosikymmenten vaikeudet takaajana tai yhteisvelallisena. On hyvä puhumaan ja jos kieltäytyy, alkaa uhriutuminen ja syyttely. Minullekin teki joskus velan ilman, että tiesin asiasta. Jotenkin oli onnistunut saamaan tavaraa kaupasta nimiini puhumalla, vaikka itse on ollut edes käynyt koko kaupassa. Shokkina tuli myöhemmin lasku, jossa vaadittiin velanmaksua kokonaisuudessaan heti, tai muuten menee luottotiedot. Tyhmänä en tehnyt rikosilmoitusta, joten jouduin maksamaan velan korkoineen. Kaupalla oli minun henkilötiedot ja he eivät suostuneet asiaa selvittämään, kuinka se oli mahdollista. Sain kyllä rahani takaisin velan tehneeltä lopulta. Yhden sukulaisen elämän pilasi kokonaan vieden hänet takaajana ulosottoon, vuosikymmenet palkka meni lainan maksuun. Korkojen takia puhuttiin jo summista, mitä normaali ihminen ei pysty elämänsä aikana edes tienaamaan.

Kyllä aloittajana juoksisin lujaa, mies vetää sinutkin samaan liriin ja on vaara, että menetät luottotietosi itsekin. Älä ota lainaa toisen pyynnöstä. Jos mies ei sitä saa, on siihen varmasti hyvä syy!!!

Vierailija
197/204 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se mies käyttää sun kotia, tavaroita yms. kun se on peeaa, eikä siksi halua ostaa mitään. Haluaisitko vielä tämän lisäksi kustantaa tuolle peeaalle muutaman satasen kuussa vielä lisää?

Tulee ihan mieleen mun seurustelukaveri muutamien vuosien takaa, joka ihan tosissaan pakotti minut kustantamaan omia kulujaan siksi, että hän haluaa säästää.

Oikeasti se tyyppi oli ulosotossa ja köyhä kuin kirkon rotta.

Lomaviikko yhdessä: Minä maksoin mökkivuokran, viikon ruuat kahdelle, matkakulut mökille. Hän totesi vain, ettei maksa omaa osuuttaan, koska säästää.

Täytyy olla aikamoisesti tossun alla, että suostuu tuollaiseen, oma vika!

Meillä oli sopimus, että luuseri maksaa osuutensa, mutta luuseri pyörsi puheensa. Vika on huijarissa, joka huijasi ja valehteli. Toi oli oikeesti luuserin mielestä pätevä syy, että säästää, kun jättää maksamatta.

En siis ollut tossun alla, vaan huijattu.

Turha sinua asiasta on syyllistää. Lokki mikä lokki. Lokin tuntee myös puoluekannasta, äänestää Vasemmistolokkeja - joku muu saisi maksaa Lokin kulut.

Vierailija
198/204 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai jaa, että kiristäjämies muuttaa oikein kaverin sohvalle. Sille kaverilleko sopii sitten asuttaa kodissaan ilmaiseksi? Jääkaapin sisältökin on varmaan vapaassa käytössä.

Onpa mies naivi. En oikein jaksa uskoa, että sellaista hyväntekijää löytyy, jonka kämpässä saa asustella maksamatta vuokraa.

Vierailija
199/204 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai jaa, että kiristäjämies muuttaa oikein kaverin sohvalle. Sille kaverilleko sopii sitten asuttaa kodissaan ilmaiseksi? Jääkaapin sisältökin on varmaan vapaassa käytössä.

Onpa mies naivi. En oikein jaksa uskoa, että sellaista hyväntekijää löytyy, jonka kämpässä saa asustella maksamatta vuokraa.

Oiskohan niin, että uusi nainen katsottuna? Sen kämpille muuttaa eikä näköjään aio vuokraan osallistua...

Vierailija
200/204 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mitään vuokrakämppääkään tuu saamaan ellei sossu hommaa sille jonkun spurgukämpän missä asunut samanlainen elämäntaiteilija ennen häntä. Mutta se ei ole sun ongelma. Pääasia että pääset eroon hänestä nyt kun on vapaaehtoisesti lähdössä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan