Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puoliso veloissa, haluaa ottaa lainaa minun nimissäni

Vierailija
07.04.2023 |

Mitä tekisitte ? Sanoin, etten ota lainaa toiselle, vaikka kyseessä on auto, jonka kyydissä joskus istun mutta jota puoliso yksin ajaa ja tarvitsee työmatkoillaan. Hän on ulosoton asiakas eikä saa otettua lainaa itse. Minulla ei ole edes ajokorttia. Asumme yhdessä mutta asunto on minun, samoin teen lähes kaikki hankinnat kotiin koska miehellä ei ole varaa tai ei halua ostaa mitään.
Periaatteeni on ollut, etten ota koskaan toisen lainaa omiin nimiini. Nyt olen sitten kuulemma huono ihminen, itsekäs enkä rakasta.

Kommentit (204)

Vierailija
41/204 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saat ulosotosta todistuksen miehesi veloista. Sen kun pyydät vaan. Älä missään tapauksessa ota lainaa. Kannattaa muuten tarkistaa omatkin tietosi ulosotosta, jos mies onkin jo ehtinyt ottaa nimissäsi velkaa ja jättänyt maksamatta. Ei olisi ensimmäinen kerta kun puolisoa höynäytetään ja tulee yllärinä, että onkin omatkin luottotiedot menneet.

Tämä kannattaa tehdä ensi tilassa. Miehellä on todennäköisesti ollut pääsy sun henkilötietoihin ja kenties pankkitunnareihin jne. Jos ei mies kykene sulle kertomaan velkojensa määrää ja olemaan talousasioissa rehellinen, niin mitenkä kuvittelet hänen olevan missään muussakaan asiassa rehellinen?

Siis miten toisen pankkitunnareihin voi nykyään päästä? Mulla ja miehellä kummallakin puhelimessa sovellus jolla vahvistetaan maksut ja tunnistaudutaan. Puhelin lukittu ja vaatii pinkoodin tai sormenjäljen. 

Mä olen tuo luottotiedoton joka aiemmin kertoi miehen ottaneen lainan omiin nimiinsä kun mä tarvitsin rahaa. Mitään en ole miehen nimiin ostanut tms. ilman miehen lupaa.

Vierailija
42/204 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kysyt neuvoa tuollaiseen päivänselvään asiaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/204 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yök.

Vierailija
44/204 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saat ulosotosta todistuksen miehesi veloista. Sen kun pyydät vaan. Älä missään tapauksessa ota lainaa. Kannattaa muuten tarkistaa omatkin tietosi ulosotosta, jos mies onkin jo ehtinyt ottaa nimissäsi velkaa ja jättänyt maksamatta. Ei olisi ensimmäinen kerta kun puolisoa höynäytetään ja tulee yllärinä, että onkin omatkin luottotiedot menneet.

Tämä kannattaa tehdä ensi tilassa. Miehellä on todennäköisesti ollut pääsy sun henkilötietoihin ja kenties pankkitunnareihin jne. Jos ei mies kykene sulle kertomaan velkojensa määrää ja olemaan talousasioissa rehellinen, niin mitenkä kuvittelet hänen olevan missään muussakaan asiassa rehellinen?

Siis miten toisen pankkitunnareihin voi nykyään päästä? Mulla ja miehellä kummallakin puhelimessa sovellus jolla vahvistetaan maksut ja tunnistaudutaan. Puhelin lukittu ja vaatii pinkoodin tai sormenjäljen. 

Mä olen tuo luottotiedoton joka aiemmin kertoi miehen ottaneen lainan omiin nimiinsä kun mä tarvitsin rahaa. Mitään en ole miehen nimiin ostanut tms. ilman miehen lupaa.

Se, että sulla on joku sormenjälkitunnistepuhelin, ei tarkoita, että kaikilla olisi näin. Ihmisillä on pankkitunnusliuskoja, tiedossat toisen puhelimen pin-koodi jne. Eli ei mikään mahdottomuus.  Tuo jonkun ehdottama henkilökohtainen luottokielto on hyvä idea. Saat toki itse luottoa vaikka olisi luottokieltokin, mutta sulla pitää olla vaan paperit mukana jos joskus luottoa tarviit.

Vierailija
45/204 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Saisiko mies leasing-auton omalle nimelleen. Toinen keino on, että sinä hankit leasing-auton omalle nimellesi, jolloin ei tarvita lainaa ja sinäkin voit elää rauhassa kuukausi kerrallaan. Älä ota lainaa miehen autoon, koska mies voi häipyä autonsa kanssa ja velka jää sinulle.

Vierailija
46/204 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu tottakai otat. Ja sitten kun äijä on häippässyt, voitkin siirtyä sujuvasti johonkin amerikkalaiseen kapteeniin, jota sitten avustelet milloin milläkin syyllä ja odotat häitä.

Vierailija
47/204 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu, että miksi se auto hankitaan. Itse otin lainaa autoon ja auton nimiini, vaikken omista edes ajokorttia. Mutta meillä on yhteisiä lapsia ja esim. harrastuskuskauksiin auto on aika must. Yhdessä käydään myös tekemässä kaikenlaista ja hyödyn autosta paljon, vaikken sitä aja.

Mutta me ei tehty tätä siksi, että mies ei voisi ottaa lainaa. Vaan siksi näin päin, että osa autosta maksettiin suoraan minun varoistani ja osalle otin lainaa. Puoliso maksaa sitten muita kuluja, kuten suuremman osan asumisesta. Ja ylipäätään meillä on ns. yhteiset rahat, vaikka omat tilit onkin.

Vierailija
48/204 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi saa työmatkoja varten 800-1500 eurolla auton. Sano, että hankkii omilla rahoillaan sellaisen. Mitään järkeä ei ole lähteä ulosotossa olevalle henkilölle ostaa niin kallista autoa, että sitä varten pitää lainaa ottaa!

Vierailija
49/204 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehesi saa työmatkoja varten 800-1500 eurolla auton. Sano, että hankkii omilla rahoillaan sellaisen. Mitään järkeä ei ole lähteä ulosotossa olevalle henkilölle ostaa niin kallista autoa, että sitä varten pitää lainaa ottaa!

Ap:n miehellä tuskin on rahaa edes tuon hintaiseen autoon.

Itsekin jouduin ottamaan rahoituksella kun ostin reilun parin tonnin auton. Ei vain ollut tuollaista summa ja auto piti saada heti kun aloitin työt toisella paikkakunnalla eikä julkisilla täällä maaseudulla kuljeta töissä.

Vierailija
50/204 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höhlä, jos ostat kalliin auto miehesi nimille vielä, niin ulosottolain sen vie velkoihin.

Vierailija
51/204 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei pysty maksamaan autoveroa, autovakuutusmaksuja ja huoltoja. Onko ap sulla varaa panna autoon useita satoja kuukaudessa?

Vierailija
52/204 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei pysty maksamaan autoveroa, autovakuutusmaksuja ja huoltoja. Onko ap sulla varaa panna autoon useita satoja kuukaudessa?

Minkälaisen auton vero, vakuutus ja huollot on satoja euroja joka kuukausi? 

Vierailija
53/204 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun käsittääkseni luottotiedoton saa pakollisen liikennevakuutuksen vain, jos maksaa vuoden vakuutussumman kerralla etukäteen. Tämänkin ap varmaan sitten saisi maksaa...

Vierailija
54/204 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulkeeko bussi työpaikalle? Autoa varten voi säästää rahaa ja ostaa auton käteisellä muutaman vuoden kuluttua.

Vierailija
55/204 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisen auton vero, vakuutus ja huollot on satoja euroja joka kuukausi? 

Änkyti änkyti. Velkaa pitää lyhentää kerran kuussa. Se plus muut kulut on satoja euroja kuussa. Rahaa panna autoon satoja euroja lukee tossa edellä. Ei pakollisiin muihin kuluihin. Huollot on kalliita. Korjaukset kalliita jne.

Vierailija
56/204 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselet täältä vahvistusta tyhmyydellesi? Olet kuitenkin jo päättänyt mitä teet.

Jos sinulla olisi terve itsetunto, ei tarvisi maksaa miehestä.

Vierailija
57/204 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä missään nimessä ota miehen lainoja omiin nimiisi! Jos lainapaperissa on sinun nimesi, sinä olet sen takaisinmaksusta vastuussa. Jos haluat osta auton, osta se omiin nimiisi ja vaadi miestä maksamaan sen bensat, renkaat, huollot ym. Eron tullessa auto jää sinulle koska on sinun omaisuuttasi.

Vierailija
58/204 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsinkö nyt oikein: sä ostat kaiken kotiin ja makselet laskuja jne. Mies tuhlannut rahansa niin, että on ulosotossa. Mies ei osallistu kodin kuluihin. Nyt haluaa, että sun nimiin otetaan autoa varten lainaa ja syyttelee sinua, koska et suostu.

Kyll nyt pitäs hälytyskellojen soida. Ois pitänyt jo aikasemminkin. Joskus käy huonosti ja voi joitua ulosottoon vaikkei tuhlaisi. Mutta kyllä silti nyt pitää yhteisen kodin asioihin osallistua eikä odottaa, että puoliso tekee kaiken.

Toisen puolesta ei oteta velkaa, koska olet hyvin äkkiä sitä velkaa myös maksamassa. Toisella ei välttämättä ole aikomustakaan osallistua sen velan maksuun. Jos hänen on se auto pakko saada, hakeutukoot velkajärjestelyyn tms.

Vierailija
59/204 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu, että miksi se auto hankitaan. Itse otin lainaa autoon ja auton nimiini, vaikken omista edes ajokorttia. Mutta meillä on yhteisiä lapsia ja esim. harrastuskuskauksiin auto on aika must. Yhdessä käydään myös tekemässä kaikenlaista ja hyödyn autosta paljon, vaikken sitä aja.

Mutta me ei tehty tätä siksi, että mies ei voisi ottaa lainaa. Vaan siksi näin päin, että osa autosta maksettiin suoraan minun varoistani ja osalle otin lainaa. Puoliso maksaa sitten muita kuluja, kuten suuremman osan asumisesta. Ja ylipäätään meillä on ns. yhteiset rahat, vaikka omat tilit onkin.

Sinua on huijattu

Vierailija
60/204 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulosotossa oleva ei saa vakuutuksia. Eli nekin sinun pitäisi ottaa. Älä ota autolainaa ja auto olisi miehesi nimissä. Sano, että säästää ja ostaa sen hintaisen kärryn kun hänen omat rahkeet (eli rahat) riittävät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän