Miten voi olla masentumatta ja toivoton?
Jos on ihminen kellä yhtään isompia haasteita? Nykyäänhän jo ns tavalliset ihmiset alkavat olla kusessa töitä hakiessa ja parisuhdemarkkinoilla. Miten olla toiveikas omasta onnistumisesta? Varsinkin jos työksi ei kelpaa joku koiran kakan kerääjä ja kumppaniksi joku sohvalla makaava 200kg ulvoja. Joku sanoo "pitää vaan ajatella olevansa arvokas työttömänäkin", vaan ei se auta arvostaa itseään kun se työttömyyden aiheuttama tylsyys, tarpeettomuuden tunne ja yksinäisyys kiristää päätä. Uutisistakin lukee vaan sodista, jotka varmaan leviää lähivuosina tai erilaisten hörhöjen noususta valtaan ja ääneen ympäri maailmaa. Ei sitä maailmantuskaa tietenkään tarvitse potea, mutta ei se nyt myöskään ainakaan piristä mieltä.
Kommentit (13)
Maailmaa ei ole tehty suurelle osalle ihmisistä.
Vaikeaa se varmaan onkin. Elämä on kuitenkin ihan muuta kuin se työ tai parisuhde tai mitä jossain satojen tuhansien kilometrien päässä tapahtuu. Yritä löytää se muu, joka tekee elämästä sinulle mielekäs. Minulle se on harrastukset, ystävät, luonto ja liikunta.
Ei se aina ookkaa helppoo jos on oikeesti sairauksia tms, mut kandee aina myös muistaa se että mikä me ollaan sanomaan että tän elämän pitäis olla yhtä juhlaa ja onnellisuutta? Ei kukaa oo väittäny sellasta. Tuska ja suru on asioita mitä ei pääse pakoon elämässä, joten miksi ei ottaa niitäkin lämmöllä vastaan? Ne opettaa. Mä oon oppinu kaikdn tuskan kautta, mä en oo ikinä oppinut mitään niin että mulla on ollut helppoa. Koittakaa aina kattoa positiivisia puolia. Se mihin te keskitytte kasvaa. Sen takia ei varmaan kannata katsoa uutisia kokoajan. Jos sä ajattelet tiettyä autoa niin se auto on se mitä sä näät sina kun sä menet ulos, se on vaa tosiasia
Mä olen onnistunut pettymään harrastuksiinkin. Toisessa tuli liian nopeasti seinä vastaan synnynnäisten ominaisuuksien vuoksi ja toisessa luovassa harrastuksessa olisin kaivannut jotain huomiota tekeleilleni, muttei sitä oikein ollut tarjolla.
Ei ainakaan asettamalla tuolla tavoin kriteerejä niille töille ja kumppaneille. Köyhällä ei ole varaa valita.
Minä, minä, minä, minä...Kokeile nostaa katse pois omasta navasta.
Kukaan ei pakota lukemaan uutisia tai tavoittelemaan orjuutta. Nauti vapaudesta ja siitä kaikesta, mitä sinulle on annettu. Jos jatkat valittamista, saatat seuraavassa elämässäsi päätyä kädettömäksi ja jalattomaksi kerjuriksi intiaan. Sinulla on paljon syytä kiitollisuuteen ja elämässäsi on paljon nautittavaa.
1) Päästä irti ja anna taakka tyhjyyden tai vaikka Jumalan kannettavaksi.
2) Rentoudu.
3) Jos huomaat olevasi kireä, toista kohta 1.
Ap, kerronpa itsestäni.
- olen vanha, yli 60 v
- ei työtä
- ei puolisoa
- ei ystäviä
- aikuiset lapset eivät pidä yhteyttä
- asun alkeellisessa mökissä, yksin tietty
- olen autismin kirjolla, mikä aiheuttaa haasteita arkielämän sujumiseen
En silti ole masentunut enkä toivoton. Elämäni on ihan hyvää. Eläke riittää niukkaan toimeentuloon. Kukaan ei määräile minua, olen oman elämäni boss. Arvostan itseäni, olen oppinut elämän aikana jämäkkyyttä ja pidän tarvittaessa puoleni. Yksin on paljon mukavampi kuin ikävien ihmisten seurassa. Vapaus ja terveys ovat kaksi suurinta hyvän mielen aihetta.
Sinun ongelmasi ei ole olosuhteet vaan sinä itse. Miksi surkeilet? Uhriutuminen estää voimaantumisen, joten siitä on päästävä ensiksi eroon. Kasvata itsellesi (kuvaannollisesti) pallit.
Mielikuvaharjoittelu auttaa alkuun. Kuvittele, että olet kerjäläisprinssi: korkeaa syntyperää, mutta nyt sattuman oikusta heitetty 'alimpaan kastiin'. Ala ajatella itsestäsi positiivisesti, "liikoja", koska tässä tapauksessa tarvit sitä itsesi takia. Jos vertailet, näe itsesi aina parhaana!
Älä usko sitä bashkaa mitä yhteiskunta ja media tuputtavat. Se on aivopesua ja manipulointia. Kun tajuat tämän, ymmärrät miten ottaa oman elämän ohjat.
Vierailija kirjoitti:
Ap, kerronpa itsestäni.
- olen vanha, yli 60 v
- ei työtä
- ei puolisoa
- ei ystäviä
- aikuiset lapset eivät pidä yhteyttä
- asun alkeellisessa mökissä, yksin tietty
- olen autismin kirjolla, mikä aiheuttaa haasteita arkielämän sujumiseen
En silti ole masentunut enkä toivoton. Elämäni on ihan hyvää. Eläke riittää niukkaan toimeentuloon. Kukaan ei määräile minua, olen oman elämäni boss. Arvostan itseäni, olen oppinut elämän aikana jämäkkyyttä ja pidän tarvittaessa puoleni. Yksin on paljon mukavampi kuin ikävien ihmisten seurassa. Vapaus ja terveys ovat kaksi suurinta hyvän mielen aihetta.
Sinun ongelmasi ei ole olosuhteet vaan sinä itse. Miksi surkeilet? Uhriutuminen estää voimaantumisen, joten siitä on päästävä ensiksi eroon. Kasvata itsellesi (kuvaannollisesti) pallit.
Mielikuvaharjoittelu auttaa alkuun. Kuvittele, että olet kerjälä
Hyvä että olet löytänyt itsellesi mielekkään tavan olla. Itse en vaan nauti mistään yksinäisyydestä, eräilystä, kasvimaan hoidosta, sienestämisestä tms. Kaipaan itselleni mieluisten ihmisten seuraa ja osallisuuden kokemusta yhteiskunnassa.
Ei mitenkään.