Mies ilmoitti että pitää oman loman perheestään?!
Kertoi että vuokraa viikoksi mökin ja on siellä päivän taikka kaksi yksin ja lopun ajan joidenkin kavereiden kanssa joita en tunne. Tämä viikko on meidän perheen yhteisestä kesälomasta pois. Sanoi että perheen kanssa vietetty aika ei ole hänelle lomaa?! Siis mitä hittoa? Minähän se olen joka yleensä on tehnyt suurimmaksi osaksi reissussa ruoat, hoitanut siivoukset, lapset jne. Kun lapset olivat vaippa-ikäisiä minä hoidin yöheräämiset jne. En kuitenkaan koskaan ole ajatellut että se yhdessä vietetty aika kesällä ei olisi lomaa. Vanhin lapsista suuttui totaalisesti isälleen kun kuuli isän "ilmoituksen". Eivät kerkeä työkiireiden ja harrastusten vuoksi olemaan yhdessä kunnolla. Lomalla ovat sitten tehneet yhteisiä kivoja juttuja. En tajua tämmöistä nyt ollenkaan. Jokainen kesäloma on yhdessä vietetty yli 30 vuotta. Muutaman päivän reissuja on saatettu tehdä ilman perhettä mutta nekin on tehty muulloin kuin kesälomalla. Yhteinen kesäloma kun ei ole mikään itsestäänselvyys. On hankalaa saada kummankin töistä järkättyä ne samaan aikaan. Mitäs mieltä olette. Keski-ikäinen mies haluaa olla mieluummin joidenkin kavereidensa kanssa lomalla kuin perheensä? Näin kärjistettynä sen voisi sanoa. Lapset sen näin ymmärsivät ja enhän minäkään tästä ilahtunut.
Kommentit (1166)
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän lapsetkin ole jo aika isoja, jos 30 vuotta perheenä oltu.
Lomastakin tulee tylsä arki, kun sen tekee 30 vuotta samalla tavalla samojen ihmisten kanssa. Mies on herännyt, että on muutakin elämää. Suo se hänelle.
Missähän perheessä aikuiset lapset viettävät kuukauden kesälomansa vanhempiensa kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Nyt ei tiedä että itkiskö vaiko nauraisko tuolle miehen käytökselle? Äsken tuli sanomaan minulle että jos olen viikon reissussa kesällä niin hän lähtee sitten syksyllä viikoksi taikka kahdeksi etelään. Ja kun teini tuli koulusta niin kovalla äänellä alkoi selittää että äiti on kuulema lähdössä yksin tai jonkun kanssa, kenen lie?! reissuun kesälomalla. Että tiesitkös sinä tästä? Voihan hel vetti tuota äijää!!! Miksi se nyt tällä tavoin reagoi, ihan älytöntä. ap
Nyt ap ja miehensä ovat uuden edessä, kun ap laittaa ekaa kertaa 30 vuoteen vastaan. Miehen reagointi kertoo kyllä henkisestä kypsymättömyydestä. Mies ei ole kasvanut suhteessanne kunnolla aikuiseksi, kun on saanut mennä ja tulla, miten haluaa ja ap on hyväksynyt tämän nikottelematta. Voipi kestää kiukuttelu jonkin aikaa. Mitä mies sanoo siihen, jos ap kysyt, että miten kahdella aikuisella voi olla samassa taloudessa eri oikeudet? Toinen saa huidella omissa menoissaan ja toinen ei ilman, että siitä nousee meteli?
Ja mikä tämä juttu on että alkaa vihjailla jostain toisesta miehestä? Rivien välistä sitä on tarkoittanut kun tänään on kiukkuisena puhunut. Että jos minä lähden reissuun sen täytyy tarkoittaa pettämistä. En ole hänen reissujaan kyseenalaistanut koskaan, mistään naisista vihjaillut. ap
Vierailija kirjoitti:
Ja mikä tämä juttu on että alkaa vihjailla jostain toisesta miehestä? Rivien välistä sitä on tarkoittanut kun tänään on kiukkuisena puhunut. Että jos minä lähden reissuun sen täytyy tarkoittaa pettämistä. En ole hänen reissujaan kyseenalaistanut koskaan, mistään naisista vihjaillut. ap
Nyt ystävällisesti ap, herätys hyvä nainen. Hänen reissunsa tarkoittaa pettämistä, siksi hän ajattelee että sinunkin.
Hän yrittää manipuloida sinua perumaan sanasi sun omasta reissusta, siksi moinen käytös. Yrittää saada sinut näyttämään roistolta, ja antamaan periksi. Ja toki hän on tosi ärsyyntynyt kun hänen hieno suunnitelmansa pettämislomaksi on hajoamassa.
Sillä on toinen nainen siellä mökillä
Nyt varaat vaan sen oman viikon, joku mökki vaikka. Mutta varautuisin siihenkin että joudut ne lapset sinne mukaan ottamaan, jos mies ihan oikeasti ei olekaan heidän kanssaan. Siinä vaiheessa tosin olisi ero edessä, ainakin omalla kohdalla. Ja silloin kun mies on siellä mökillään, teette lasten kanssa jotain todella kivaa. On se sitten huvipuisto, risteily tms. Tai parasta jos se olisi jotain mistä se mieskin olisi tykännyt.
Vierailija kirjoitti:
Nyt ei tiedä että itkiskö vaiko nauraisko tuolle miehen käytökselle? Äsken tuli sanomaan minulle että jos olen viikon reissussa kesällä niin hän lähtee sitten syksyllä viikoksi taikka kahdeksi etelään. Ja kun teini tuli koulusta niin kovalla äänellä alkoi selittää että äiti on kuulema lähdössä yksin tai jonkun kanssa, kenen lie?! reissuun kesälomalla. Että tiesitkös sinä tästä? Voihan hel vetti tuota äijää!!! Miksi se nyt tällä tavoin reagoi, ihan älytöntä. ap
Kai oot sanonu et lähdet itse myös etelään tasan yhtä pitkälle lomalle syksyllä kuin ukko lähtee? Ei sillä ole niin väliä et onko realistinen ajatus. Kunhan näet miehen reaktion.
Vierailija kirjoitti:
Asiat perspektiiviin. Sanot että olette yli 30 vuotta viettäneet kesälomat yhdessä ja nyt kun hän haluaisi viikon viettää yksin ja, tai kavereiden kanssa, se on ongelma?
Juu, ja samoin ap:kin ystävien kanssa lomailemaan viikoksi tai pariksi niin ehkä myöskin ap:n puoliso ymmärtää, että miten paljon hoidat taloutta hänen puolestaan. Ymmärtääkseni tekstistä sinä vastaan teidän taloudessa paljon käytännön asioista.
Meillä lomaillaan yhdessä ja erikseen, ja niin on tehty aina. Parhaiten palautuu, kun lomailee irti arjesta. Kotiin tulee ihan eri tavalla iloinen ja onnellinen puoliso. Samoin lapset tekee, kun ovat sen ikäisiä, että on harrasteleirejä. Niin se poikakin syliin istuu, vaikka arkena on enää vaikea saada äidin syliin ;)
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaa vaan sitä että itse pettää ja yrittää kääntää asian niin että sinä olisit se pettäjä. Selvästi se mökki reissu "kaverien" kanssa on pano reissu jonkun Mirkun kanssa.
Mulla kans mies on saanut harrastaa ja lomailla kavereidensa kanssa ilman perhettä ihan vapaasti. Olen oikein kehoittanut ja ehdottanut, että oisko kiva lähtee kavereiden kanssa jonnekin.
Ihan vaan oman mielenterveyden takia, koska mies on vaaaan niin rasittava ja pakko saada välillä tuulettaa omaa päätä ilman miehen 24/7-seuraa! Auto kun kaasuttaa pihasta niin loppu perhe pamauttaa serpentiinit kattoon ja loma alkaa meilläkin. Tehdään lasten kanssa kaikkea kivaa, syödään herkkuja, käydään venereissulla saaressa, grillataan yöllä you name it! Eikä haittaa vaikka yks murjottaja ja nalkuttaja ei ole riippakivenä mukana!
Sitten taas jaksaa vähän aikaa kattella sohvalla makaavaa miestä. Meillä on ollut ainakin pitkän avioliiton salaisuus. Lapsetkin tykkää, kun saa "lomalla" syödä prosessoitua ruokaa nam!
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se ole vaan menossa mökille painamaan jotain Mirkkua ja vaikka ei olisikaan niin se että ei salli sulle lomailua, mutta itselleen sallii on jo mielestäni eron paikka. Samat säännöt pitää olla molemmilla.
Samaa mieltä. Eihän tuo ole edes aviomies ja perheenisä, vaan yksi teini siellä omissa jutuissaan ja harrastuksissaan. Koulun sijaan käy vaan töissä. Äiti--- ei kun siis vaimo sitten kotona huolehtii pikkusisaruk--- eikun siis lapsista ja taloudenhoidosta teinipojall--- eikun siis aviomiehelle.
Vierailija kirjoitti:
Keskenkasvuinen reaktio, vieläpä niin, että sotkee lapset siihen ja yrittää saada heidät puolelleen; nyt se äiti jättää meidät, ties kenen TOISEN MIEHEN KANSSA, mietipä lapsi sitä! Tällaiset tyypit syyttävät vaimojaan siitä, että ovat menossa toisten miesten kanssa lomille, kun itsellään on toinen nainen jo kuvioissa mukana. Tietysti he olettavat, että muutkin tekevät salaa niitä samoja asioita ja valintoja, mitä he itse tekevät.
Ikävästi nyt "äiti" kieltää siellä menemästä "lomalle" jonkun tuntemattoman kanssa sutimaan. Pitää ihan jalkaa polkea lapsille tästä asiasta ja heittää aikuisten ongelmat lastenkin mietittäväksi. Kun "äiti" silleen pakotti, minä olen ihan syytön tähän itkupotkuraivariin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minunkin eksä ilmoitti, otin hänen töissä ollessaan omat kamani ja lähdin, siellä se nyt asustaa vuokralla lastemme kanssa. Olen kieltäytynyt ottamasta lapsia luokseni, hoitakoon, minulla on nyt loma perheestäni, aion lomailla kuolemaani asti heistä, muutin köpikseen uuden miesystäväni kanssa. Nyt olemme vanhempieni mökillä pääsiäisen vietossa, vanhukset on palvelutalossa.
Suosittelen samaa sinulle ap.Ymmärrettävää. Mutta miksi ihmeessä otit jonkun uuden ukon riesaksesi?
Hän on ilmiselvästi tyhmä, kun ei kerrasta oppinut. Kohta alkaa varmaan uutta muksua puskea.
Kukahan tässä on tyhmä?
Eipä tule penskoja minulle enää koskaan, siitä olen pitänyt huolta jo aikoja sitten. Nyt vain nautin kun pääsin ukosta ja kakaroista eroon, olivat elämäni suurin virhe. Nyt se on korjattu!
Sinä. Juuri olet päässyt paskasta eroon niin on jo uutta putkessa.
Mulla exä syytti ja epäili siitä, että minulla on varmana jotain sutinaa jonkun kanssa, kun hän on poissa. Syytti myös flirttailuista, jos puhuin ystävällisesti tuntemattoman miehen kanssa jne. Kaikenlaista skeidaa siis.
Itse oli pettäjä, joka pyöritti toista Mirkkua rinnallani ja vaihtoi tuohon kivempaan Mirkkuun vaan sanomalla kerran, että tämä oli tässä, olen miettinyt eroa jo 6kk, heippa lähden nyt.
Miehellä on panokaveri ja nyt suututtaa, kun vaimo on sotkemassa panoloman suunnitelmat ja kehtaa itsekin vielä miettiä "panolomaa" jonkun "toisen miehen" kanssa jossain etelässä viikon.
No hitto miksei?!?! Sittenhän sinäkin voit järjestää itsellesi ihan omaa lomaa ilman perhettä viikon verran joten jäähän teille vielä yksi kokonainen viikko yhteistäkin aikaa (mutta vaikuttaa siltä, että tuo liitto on osaltanne melko taputeltu). Ehkä aloittajan asemassa alkaisin katsella itselleni myös parempaa kumppania ennekuin liian myöhäistä-lapset nyt tuskin isäänsä näkisivät sen vähempää, ehkä jopa enemmänkin, jos eroaisitte. Anna paskan mennä ja tee sinä itsellesi palvelus: kauneushoitoja, vähän skumppaa tyttöjen illassa säännöllisesti, kuntosalikortti tai jotain muuta oman kehon hyvinvointia tukevaa jne, niin alkaa ukolla mieli muuttumaan. Siinä vaiheessa voitkin kertoa, että olet tavannut erään oikein ihanan ihmisen, joka haluaa viettää sinun kanssasi laatuaikaa, eikä vaadi edes ruokaa laittamaan-saati että häipyisi sinulle tuntemattomien kavereidensa (vieraiden sutturoiden?) kanssa mökkeilemään ja ryyppäämään viikoksi.
Naiset ovat ääliöitä, kun suostuvat tuollaiseen vain siksi, ettei tarvitsisi olla yksin tai "rikkoa" perhettä. Ihme orjailua.
Tuo onkin ihan eri asia! Mies on pois kotoa todella paljon vuoden aikana. Harrastaa ja pitkät työmatkat. Siksi kesäloma on tärkeää aikaa koko perheelle. ap[/quote]
Herää jo! Ukollasi on toinen nainen, ehkä useampiakin, ja niitä on ollut jo pitkään! V..u miten yksinkertaisia jotkut voivat olla..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraavalla viikolla sitten sinun vuoro lomailla yksin.
Mihin mä yksin menisin? Ei mulla oo kavereita. Eikä rahaa.
Ap
Siihen se mies varmaan luottaakin, että et kuitenkaan pääse mihinkään. Lähtisin vaikka telttailemaan, se ei maksa juuri mitään. Tai vanhempien luona käymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraavalla viikolla sitten sinun vuoro lomailla yksin.
Mihin mä yksin menisin? Ei mulla oo kavereita. Eikä rahaa.
Ap
Nyt alkaa jo vaikuttaa trollilta. Onko edelleen niin että nainen täyttää koko elämänsä perheellä, lasten ja miehen passaamisella? Ilmankos roikutaan loputtomiin epämiellyttävässä liitossa kun tilalle ei ole mitään muuta.
Ymmärrän loman tarpeen perheestä, mutta en sitä, että se vain ilmoitetaan yhdessä sopimatta.
Sinuna buukkaisin myös itselleni vapaaviikon ja ilmoittaisin sen miehelle.