Mies ilmoitti että pitää oman loman perheestään?!
Kertoi että vuokraa viikoksi mökin ja on siellä päivän taikka kaksi yksin ja lopun ajan joidenkin kavereiden kanssa joita en tunne. Tämä viikko on meidän perheen yhteisestä kesälomasta pois. Sanoi että perheen kanssa vietetty aika ei ole hänelle lomaa?! Siis mitä hittoa? Minähän se olen joka yleensä on tehnyt suurimmaksi osaksi reissussa ruoat, hoitanut siivoukset, lapset jne. Kun lapset olivat vaippa-ikäisiä minä hoidin yöheräämiset jne. En kuitenkaan koskaan ole ajatellut että se yhdessä vietetty aika kesällä ei olisi lomaa. Vanhin lapsista suuttui totaalisesti isälleen kun kuuli isän "ilmoituksen". Eivät kerkeä työkiireiden ja harrastusten vuoksi olemaan yhdessä kunnolla. Lomalla ovat sitten tehneet yhteisiä kivoja juttuja. En tajua tämmöistä nyt ollenkaan. Jokainen kesäloma on yhdessä vietetty yli 30 vuotta. Muutaman päivän reissuja on saatettu tehdä ilman perhettä mutta nekin on tehty muulloin kuin kesälomalla. Yhteinen kesäloma kun ei ole mikään itsestäänselvyys. On hankalaa saada kummankin töistä järkättyä ne samaan aikaan. Mitäs mieltä olette. Keski-ikäinen mies haluaa olla mieluummin joidenkin kavereidensa kanssa lomalla kuin perheensä? Näin kärjistettynä sen voisi sanoa. Lapset sen näin ymmärsivät ja enhän minäkään tästä ilahtunut.
Kommentit (1166)
Eikö ole hyvä että molemmille vanhemmille viikko omaa lomaa ja kaksi viikkoa yhdessä.
Onneksi olen eronnut niin saan lomailla miten lystää.
No eihän ne lomareissut yleensä mitään herkkua ole, jos vaimo on matkassa mukana. Lasten kanssa on kyllä hauskaa ja siksi täytyy aina koittaa järjestää lomat siten, että vaimo on töissä kun itse olen lomalla.
Minusta olisi aivan ok, jos mies olisi vaikka yhden viikonlopun yksikseen ja jonkun toisen kaveriensa kanssa. En kuitenkaan minäkään ilahtuisi, jos harvinaisesta lomasta (joka muutenkin on vaikea sumplia alakoululaisten kanssa, etteivät olisi ihan heitteillä) mies on yksin viikon jossain. Jos oltaisiin lapseton pari, niin olkoon vaikka kuukauden pois ihan vapaasti, mutta perheellisen ihmisen pitää miettiä asiansa - myös lomansa - lasten kannalta.
Vierailija kirjoitti:
No silleen ne miehet voi vaan tehdä aina kun haluaa. Syy nro 1358 miksi naisen ei kannata lisääntyä.
Mutta miksi sitten naisilla on niin mahdoton vimma päästä avioliittoon ja saada pari kolme muksua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyin ihan kokeeksi mieheltä että kait hän on myös kesällä sitten viikon lasten kanssa jos minä lähden reissuun yksinäni. Naama meni ihan ruttuun ja alkoi selittää ettei se käy kun hänellä on niin paljon kaikkia menoja.. Että näin. Hän saa lähteä mutta minä en?! ap
Aloituksessa annoit ymmärtää, että mies vain kertoi varaavansa mökin viikoksi ja lähtevänsä sinne yksin ja kavereiden kanssa. Mitä ihmettä sinä sitten kyselet, että mitä mieltä mies on siitä? Kerrot vaan, että lähdet viikoksi reissuun.
Niin, tämähän se on. Sinä sen sanoit. Olen aina miettinyt ensin muita ja vasta viimeiseksi itseäni ja omia tarpeitani. Taitaa olla aika nousta täältä kuopasta ylös. ap
Lohdutukseksi voin sanoa, ettet todellakaan ole ainoa nainen, joka on tuossa tilanteessa. Valitettavasti vielä nykyäänkin perhe ja lapset on suurimmaksi osaksi naisen vastuulla.
Teidän parisuhteet on teidän parisuhteita ja teidän vastuita. Ei "yhteiskunnan" vastuita. Ennen suhteita ja lapsia kannattaa puhua pelisäännöt läpi ja valvoa että niissä sitten pitäydytään. Turha jälkikäteen on uhriutua
- 31-vuotias nainen
Jokainen tarvii joskus lomaa arjestaan. On se lapsiperhearki sen verran rasittavaa, että siitä täytyy järjestyä taukoa molemmille vanhemmille. Sitten taas jaksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No silleen ne miehet voi vaan tehdä aina kun haluaa. Syy nro 1358 miksi naisen ei kannata lisääntyä.
Mutta miksi sitten naisilla on niin mahdoton vimma päästä avioliittoon ja saada pari kolme muksua?
Tämä!
Vierailija kirjoitti:
No eihän ne lomareissut yleensä mitään herkkua ole, jos vaimo on matkassa mukana. Lasten kanssa on kyllä hauskaa ja siksi täytyy aina koittaa järjestää lomat siten, että vaimo on töissä kun itse olen lomalla.
:D
Tämä ketju pitäisi miesten lukea silloin kun vaimo alkaa ehdotella perheenlisäystä.
On kyllä semmoinen keikka mikä kannattaa jättää seuraavalle.
Ei edes viikkoa lomaa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt alat AP demonstratiivisesti katsomaan koneelta lomakohteita, joku kiva all inclusive jossain lämpösessä maassa. Ja jos oikein haluat wíttuilla sille niin voit vihjaista että Gambia on kuulema ihana rantalomakohde ;)
Tämä kostohomma on kyllä aina ihan outo. No mutta saapahan sitten liiton rippeet purettua samalla.
Keskusteluhan on luonnollisesti ihan yliarvostettua.
Joo taas, niin keksitty juttu. Vaikka oiskin totta, niin eiköhän 30 vuotta ole ihan riittävä aika viettää lomat yhdessä.
Silloin jo todella tarttee lomaa perheestä. Tosin aloittaja on itse tuskin edes kolmikymppinen. Jatkakaa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju pitäisi miesten lukea silloin kun vaimo alkaa ehdotella perheenlisäystä.
On kyllä semmoinen keikka mikä kannattaa jättää seuraavalle.
Ei edes viikkoa lomaa.
Täällä on ollut monta hyvää ketjua nuorille miehille. Itse asiassa pitäisi viimeistään yhdeksännellä luokalla opastaa pojat tänne, niin he ymmärtäisivät mitä kaikkea voikaan joutua kokemaan naisen kanssa.
ja lapsetonta naurattaa taas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan ok, jos sinä voit tehdä samalla tavalla ja lähteä viikoksi yksin jonnekin. Oma loma tekee hyvää, jaksaa taas arkea ihan toisella tavalla.
Lapsiperhe-elämä tuntuu olevan sellaista, josta tarvitsee lomaa että kestää. Siis kestääkseen omaa, itse valitsemaansa elämäntapaa? :D :D
Tuossa vaiheessa sapettaisi oma tyhmyys näiden valintojen suhteen.
Et siis pidä töistäsi ollenkaan lomia? Teetkö viikonloputkin töitä? Onhan se valittu ala ja työpaikka myös "itse valittu elämäntapa" samalla tavalla kuin perhekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:D
Hyvä että sinäkin olet iloinen. Esimerkiksi viime syyslomalla kävin lasten kanssa etelänreissulla. Oli mahtavan rentoa. Vaimolla ei ollut vapaata, joten ei päässyt mukaan.
Miltä lapsista mahtaa tuntua, ensin isä häipyy viikoksi ja sitten äiti, jäävät murjottavan isän hoiviin tai ehkä isä ei suostu siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hajuakaan. Olen onnellisesti naimisissa ilman lapsia ja mieskin tiputti lapsiajatukset seurattuaan sivusta kavereidensa lapsiperhe-elämää.
Ehdotin jo että lapsia haluavien naisten kannattaisi tehdä niitä ilman miehiä ja hoitaa lapset yhteisasumisessa keskenään niin olisi seuraa ja tukiverkkoa ympärillä.
Eiköhän se ole vaan menossa mökille painamaan jotain Mirkkua ja vaikka ei olisikaan niin se että ei salli sulle lomailua, mutta itselleen sallii on jo mielestäni eron paikka. Samat säännöt pitää olla molemmilla.
Vierailija kirjoitti:
Asiat perspektiiviin. Sanot että olette yli 30 vuotta viettäneet kesälomat yhdessä ja nyt kun hän haluaisi viikon viettää yksin ja, tai kavereiden kanssa, se on ongelma?
Se on kun on 30 vuotta tehnyt asioita samalla tavalla niin ei voi edes ajatellakkaan muusta perspektiivistä samaa asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiat perspektiiviin. Sanot että olette yli 30 vuotta viettäneet kesälomat yhdessä ja nyt kun hän haluaisi viikon viettää yksin ja, tai kavereiden kanssa, se on ongelma?
Se on kun on 30 vuotta tehnyt asioita samalla tavalla niin ei voi edes ajatellakkaan muusta perspektiivistä samaa asiaa.
Niin se on kun mies on tottunut että saa mennä ja tulla mitenkä huvittaa 30 vuotta niin onhan se toki vaikeaa jos nainenkin alkaa vaatia samoja oikeuksia?!
Nyt alat AP demonstratiivisesti katsomaan koneelta lomakohteita, joku kiva all inclusive jossain lämpösessä maassa. Ja jos oikein haluat wíttuilla sille niin voit vihjaista että Gambia on kuulema ihana rantalomakohde ;)