Mies ilmoitti että pitää oman loman perheestään?!
Kertoi että vuokraa viikoksi mökin ja on siellä päivän taikka kaksi yksin ja lopun ajan joidenkin kavereiden kanssa joita en tunne. Tämä viikko on meidän perheen yhteisestä kesälomasta pois. Sanoi että perheen kanssa vietetty aika ei ole hänelle lomaa?! Siis mitä hittoa? Minähän se olen joka yleensä on tehnyt suurimmaksi osaksi reissussa ruoat, hoitanut siivoukset, lapset jne. Kun lapset olivat vaippa-ikäisiä minä hoidin yöheräämiset jne. En kuitenkaan koskaan ole ajatellut että se yhdessä vietetty aika kesällä ei olisi lomaa. Vanhin lapsista suuttui totaalisesti isälleen kun kuuli isän "ilmoituksen". Eivät kerkeä työkiireiden ja harrastusten vuoksi olemaan yhdessä kunnolla. Lomalla ovat sitten tehneet yhteisiä kivoja juttuja. En tajua tämmöistä nyt ollenkaan. Jokainen kesäloma on yhdessä vietetty yli 30 vuotta. Muutaman päivän reissuja on saatettu tehdä ilman perhettä mutta nekin on tehty muulloin kuin kesälomalla. Yhteinen kesäloma kun ei ole mikään itsestäänselvyys. On hankalaa saada kummankin töistä järkättyä ne samaan aikaan. Mitäs mieltä olette. Keski-ikäinen mies haluaa olla mieluummin joidenkin kavereidensa kanssa lomalla kuin perheensä? Näin kärjistettynä sen voisi sanoa. Lapset sen näin ymmärsivät ja enhän minäkään tästä ilahtunut.
Kommentit (1165)
Kesälomma keskitalvella? Whatever. Voiko miestäsi moittia siitä, ettei hiiva ja rasva maistu. Vai onko hän joku leipuri? Ja pakkohan se on myöntää, että kyllä ne lapsetkin ovat aika ärsyttäviä.
Vietän laatuaikaa itseni kanssa jokavuosi esim.viikon
Ap, hyvää alkanutta vuotta. Mites menee, kerro jotain.
Moi Ap!
Jäin miettimään muutamaakin asiaa. Ensinnäkin se, että olet tosiaan päästänyt miehen uuteen kotiinne monta kertaa ja hän ilmeisesti kuvittelee sen olevan reviiriään ja tuleeko siis edelleen ihan iholle? Sinun on pakko alkaa laittaa rajoja oman mielenterveytesi vuoksi eikä enää vain katsella mitä mies meinaa ja millä tuulella on.
Olen itse ollut täysin passiivinen muiden miellyttäjä koko elämäni, lapsesta saakka. Olen aidosti elänyt siinä luulossa, että kaikkien haluamieni asioiden toteutuminen riippuu muista. Muut ihmiset, myös ihmiset jotka sanovat rakastavansa minua, ovat tottuneet kävelemään ylitseni. Olen vältellyt riitoja ja pyydellyt anteeksi.
Nyt kun minulla on pieni tytär (elämäni suurin ja ehkä ainoa ihme), olen ikäänkuin herännyt unesta. Olen tajunnut, että minullakin on arvo ja minunkin haluamisilla on väliä. Että minun täytyy onnistua kasvattamaan lapsestani vahvempi ja itsevarmempi kuin minä (sitä hän vaikuttaa olevan jo). En koskaan halua, että häntä käytetään hyväksi tai manipuloidaan muiden tahtoon.
Mutta kuten tiedät, ei auta vain opettaa lapsille asioita vaan nimenomaan olla esimerkkinä.
Siksi olen huolissani siitä, miltä sinun ja lapsien isän käytös näyttää heidän silmissä. Ovatko he ymmärtäneet tilanteen? Hyppääkö mies teillä niin tiuhaan, että lapset kuvittelee teidän edelleen olevan ehjä perhe? Ovatko ymmärtäneet, ettette muuta enää takaisin vanhaan taloon? Jutteletko heidän kanssaan paljon?
Hyvä ettet usko miehen puheita, mutta kannattaa ehkä myös hillitä itsensä ja kohdella häntä vain viileästi. Luulen, että tuokin on jotain peliä, että hän esittää hyvää tyyppiä ja sinä raivoat. Ole välinpitämätön, katso miten hän reagoi. Jos itse on aito ja rehellinen ihminen, sitä on lähes mahdoton käsittää, millä tavoin joku voi manipuloida ja mitä motiiveja siellä taustalla on.
Toivon sinulle ja lapsillesi hyvää vuotta 2024.
Minne ap on häipynyt? Kerro ihmeessä kuulumisia.
Kuulumiset. Saatte "kivittää" nyt minut. Olen päästänyt miehen elämääni jollain tasolla. On käynyt useita kertoja asunnollani kun lapset ovat olleet muualla. Olemme jutelleet paljon kaikesta mahdollisesta. Emme ole riidelleet mistään, enkä ole mieltäni pahoittanut näiden käyntien aikana. Lapset ovat aavistuksen lähentyneet isänsä kanssa. Lapsilla on selkeästi mennyt muutenkin paremmin.
En kuitenkaan luota mieheen enkä aijo sietää minkäänlaista epämukavuutta hänen takiaan. Ovea näytän jos käytös alkaa muuttua. En oikeastaan tiedä mitä tämä meidän touhu nyt ylipäätänsä on? Olemme yhdessä vaikka emme kuitenkaan. Mies kaipaa selvästi ehjää perhettään. Kuitenkin tässä asuessa yksin ilman miestäni olen huomannut jo monia positiivisia asioita joista ei tarvitse enää huolehtia ja märehtiä. Oma elämä omine päätöksin tuntuu melko hyvältä vaikka kaipaankin taloamme ja miestänikin ajoittain. En kuitenkaan usko että me enää ikinä voisimme alkaa elää saman katon alla vaikka välimme korjaantuisivatkin edes osittain. Enkä usko että mieskään haluaa ns. kunnolla palata yhteen. Tai vaikeaahan on sanoa mitä hänen mielessään liikkuu? Mutta nyt me eletään tosiaan jotain outoa kautta jota en ymmärrä ollenkaan. On mukavaa kun mies on taas ns. normaali jo lastenkin takia mutta kuinka kauan. Sen aika näyttää. Tuskin ikinä saan tietää mitä lopulta tapahtui ja miksi. Ja mikä palautti miehen takaisin raiteilleen. ap
Anteeksi mutta lue tämä ketju uudelleen ja muistele miltä tuntui kun mies käyttäytyi törkeästi.
Älä missään tapauksessa suostu enää yhteiseen asuntoon. Mies esittää nyt jotain muuta kuin oikeasti on, että pääsee takaisin, ja jos erehdyt palaamaan yhteen niin se kaikki kauheus alkaa alusta.
Ja voit olla varma että se toinen/ne toiset on vielä kuvioissa. Nyt vaan vahtii lisäksi sinua että et saa edettyä omassa elämässäsi. Eli itse tekee mitä haluaa ja estää sinua elämästä.
Maksaako mies lapsista elatusmaksuja? Jos ei niin tässä yksi hyvä syy miksi haluaa vielä pyörittää sinua.
Tee mitä haluat, mutta etsi miehen käytökseen selkeitä motiiveja. Totuutta se ei kuitenkaan sinulle kerro. Älä siis anna sen vedättää sinua. Syy miehen syy vierailuihin voi olla vaikka yksinkertaisesti ilmaiset eväät jos suostut sitä ruokkimaan. Eli taas vaan yhdenlaista hyväksikäyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi mutta lue tämä ketju uudelleen ja muistele miltä tuntui kun mies käyttäytyi törkeästi.
Älä missään tapauksessa suostu enää yhteiseen asuntoon. Mies esittää nyt jotain muuta kuin oikeasti on, että pääsee takaisin, ja jos erehdyt palaamaan yhteen niin se kaikki kauheus alkaa alusta.
Ja voit olla varma että se toinen/ne toiset on vielä kuvioissa. Nyt vaan vahtii lisäksi sinua että et saa edettyä omassa elämässäsi. Eli itse tekee mitä haluaa ja estää sinua elämästä.
Maksaako mies lapsista elatusmaksuja? Jos ei niin tässä yksi hyvä syy miksi haluaa vielä pyörittää sinua.
Tee mitä haluat, mutta etsi miehen käytökseen selkeitä motiiveja. Totuutta se ei kuitenkaan sinulle kerro. Älä siis anna sen vedättää sinua. Syy miehen syy vierailuihin voi olla vaikka yksinkertaisesti ilmaiset eväät jos suostut sitä ruokkimaan. Eli taas vaan yhdenlaista hyväksikäyttöä.
Joo, kyllä olen miettinyt mitkä miehen motiivit nyt ovat. Miksi käytös on niin muuttunutta. Mies maksaa lapsien kuluista ihan hyvin eikä hyödy minusta tällä hetkellä ainakaan taloudellisesti. Enkä ruoki miestä millään muotoa tms. Se on käynyt kyllä mielessä että näinkö yrittää pitää minut itsellään vaikka samaan aikaan tekisi muiden kanssa ties mitä?! Etten alkaisi olemaan toisten kanssa? No, olen alkanut tutustua ihan piristykseksi toisiin miehiin ja saanut juttuseuraa. En mitään vakavaa etsi vaan uusia kavereita, en kuitenkaan täysin sulje sitäkään ajatusta että voisin vielä joskus ihastua johonkin mieheen.
Mieheni käytös on ollut aivan hirveää, en todellakaan unohda ikinä niitä asioita. Oli niin intona kun etsin asuntoa ja uhosi tekevänsä vaikka mitä kun muutan pois. Mitään niistä asioista ei ole nyt tehnyt vaan pitää yhteyttä eikä elämä olekaan niin ihkua ja mahtavaa. ap
Luepas ap myös ketjua, "pitäisi osata päästää irtu", sielläkin ap oli manipuloivan miehen kanssa, mutta parempaa kohti on menossa. Monet miehet ovat erittäin mukavuuden haluisia, toki jotkut naisetkin , mutta usein se vaan menee niinpäin että jos on tottunut kotona ns. perheen palveluihin, niin kun ensi huurut jonkun ihastuksen kanssa haihtuvat, niin kummasti tohvelisankari alkaa kaivata sitä kodin lämpöä.
Moni mies tarvii joskus omaa rauhaa jotta voi ladata pattereitaan. Elämä voi olla toisinaan hyvin hektistä ja pieni rauhoittuminen auttaa jaksamaan.
Anna miehesi pitää viikon loma omissa oloissaan niin voi olla että sieltä palaa takaisin energiaa puhkuva ukkeli.
Vierailija kirjoitti:
Moni mies tarvii joskus omaa rauhaa jotta voi ladata pattereitaan. Elämä voi olla toisinaan hyvin hektistä ja pieni rauhoittuminen auttaa jaksamaan.
Anna miehesi pitää viikon loma omissa oloissaan niin voi olla että sieltä palaa takaisin energiaa puhkuva ukkeli.
Jos olisit lukenut ketjua muutakin kuin aloituksen niin olisit tiennyt että miehellä olikin toinen nainen ja pariskunta on jo eronnut.
tietysti tuo sinun kommentti oli niin omaperäinen että pakkohan se on laittaa näin pitkään ketjuun ja kuvitella että kukaan muu ei ole keksinyt vastata noin aikaisemmin 🤣
Minulla on tasaisesti viikon työmatkoja milloin mihinkin, samoin miehellä. Kumpikin kaipaa lapsia ja kotielämää kummasti vietettyään viikon illat putkeen hotellissa yksin tylsistyneenä. Toisinaan tietysti matkoilla on ohjelmassa järjestettyjä juhlia ym mutta pääsääntöisesti yksin hotellissa istuminen on todella tylsää. Toisaalta, tämä reissailu tekee hyvää sikäli että tosiaan pääsee pois kotoa pitkiksikin ajoiksi tasaisin väliajoin.
Vierailija kirjoitti:
Kesälomma keskitalvella? Whatever. Voiko miestäsi moittia siitä, ettei hiiva ja rasva maistu. Vai onko hän joku leipuri? Ja pakkohan se on myöntää, että kyllä ne lapsetkin ovat aika ärsyttäviä.
Luetun ymmärtäminen ja ajan hahmottaminen, ne ovat kyllä vaikeita asioita.
Onko ap ositus jo tehty. Vaikka olisi ollut avoliitto, niin lasten vuoksi voi pyytää omaisuuden jaon kohtuullistamista.
Jos ositusta ei ole tehty, niin siinä voi olla yksi iso syy sille että eksäsi pyörii vielä jaloissa, yrittää mahdollisesti esittää että olette vielä pariskunta että ei tarvitsisi sitä ositusta tehdä ollenkaan. Pidä puolesi.
Håmå se on. Sinä olet kulissi ja kaveri.
Anna mennä.
Vaihdata lukot lomansa aikana.
On kuitenkin 30 vuotta jaksanut, on sekin jotain! Mun mies ei jaksa perhettä viikkoakaan, ei ole koskaan jaksanut. Pari päivää menee, sitten menee hermot eikä ole enää kellään kivaa. Viettää kaikki lomansa ja suurimman osan viikonlopuista omissa menoissaan ja viettäkööt, kun ei parempaan pysty.
Minä hoidan lapset ja reissaan sitten oman lomani heidän kanssaan minkä palkka sallii. Ja kaikilla on kivaa.
Mutta en kiellä, etteikö joskus olisi kiva itsekin olla ihan vain yksin. Sen aika on viimeistään sitten kun lapset muuttaa kotoa.
Mitä tällä sivustolla oikein tapahtuu? Ketju on suosituimmissa, vaikka viestejä ei viikkoon tullut yhtään lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä haluaisin viettää 50v synttärit mökillä yksin mutta eihän se muulle perheelle sovi. Ymmärrän miestäsi ja minä olen nainen.
Jos lapsi haluaa olla kanssasi, niin oletko silti mieluummin yksinäsi taikka joidenkin tuttujesi kanssa?
Mä vietän tosi paljon lapseni kanssa aikaa. Olen päivät kotona. Yökylässäkin on viimeksi yhden yön ollut monen monta vuotta sitten.
Tuo onkin ihan eri asia! Mies on pois kotoa todella paljon vuoden aikana. Harrastaa ja pitkät työmatkat. Siksi kesäloma on tärkeää aikaa koko perheelle. ap
Etkö käöy lainkaan töissä? Ja olet kuitenkin jopa harmissasi, kun miehesi joutuu olemaan reissutöissä? Miten ihmeessä voit rinnastaa harrastukset ja työmatkat?
AP miten menee? Oletko palannut yhteen eksäsi kanssa?