Mies ilmoitti että pitää oman loman perheestään?!
Kertoi että vuokraa viikoksi mökin ja on siellä päivän taikka kaksi yksin ja lopun ajan joidenkin kavereiden kanssa joita en tunne. Tämä viikko on meidän perheen yhteisestä kesälomasta pois. Sanoi että perheen kanssa vietetty aika ei ole hänelle lomaa?! Siis mitä hittoa? Minähän se olen joka yleensä on tehnyt suurimmaksi osaksi reissussa ruoat, hoitanut siivoukset, lapset jne. Kun lapset olivat vaippa-ikäisiä minä hoidin yöheräämiset jne. En kuitenkaan koskaan ole ajatellut että se yhdessä vietetty aika kesällä ei olisi lomaa. Vanhin lapsista suuttui totaalisesti isälleen kun kuuli isän "ilmoituksen". Eivät kerkeä työkiireiden ja harrastusten vuoksi olemaan yhdessä kunnolla. Lomalla ovat sitten tehneet yhteisiä kivoja juttuja. En tajua tämmöistä nyt ollenkaan. Jokainen kesäloma on yhdessä vietetty yli 30 vuotta. Muutaman päivän reissuja on saatettu tehdä ilman perhettä mutta nekin on tehty muulloin kuin kesälomalla. Yhteinen kesäloma kun ei ole mikään itsestäänselvyys. On hankalaa saada kummankin töistä järkättyä ne samaan aikaan. Mitäs mieltä olette. Keski-ikäinen mies haluaa olla mieluummin joidenkin kavereidensa kanssa lomalla kuin perheensä? Näin kärjistettynä sen voisi sanoa. Lapset sen näin ymmärsivät ja enhän minäkään tästä ilahtunut.
Kommentit (1166)
Meillä oli tismalleen sama tarina kuin ap:lla.
Mies suunnittelee eroa sinusta. Ottaa jo rakoa perheeseen. Meillä mun ex mies jo seurusteli uuden naisen kanssa ja oli näillä ns perhevapaalomilla salasuhteen kanssa.
Sitten mies ilmoitti että perhe kanssani ei anna hänelle mitään ja haki eroa. Tästä nyt 3 vuotta. Lapset vieläkin suuttuneet isälleen eivätkä ole oikein puheväleissä sen kanssa.
Kai se on se keski-iän kriisi ap:n miehellä.
Mun ex itkee nyt kylillä mun perään. Sorry, se ovi meni perässä kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa hyvälle. Itsekin kaipaisin jotain tuollaista.
Olen yrittänyt pehmitellä vaimoa ajatukselle, että pidettäisiin kummatkin kesällä tai syksyllä pitkä viikonloppu omaa lomaa. Joko yksin tai kaverien kanssa, ihan miten itse haluaa. Saisi touhuta rauhassa omia juttuja. Toistaiseksi olen saanut vasta keltaista valoa, mutta ehkä se vielä alkaa vihertää kevään myötä.
Ja se on ihan totta, että loma pienten lasten kanssa ei ole mitään lomaa. Koko ajanhan siinä pitää olla kokkina, erotuomarina, uimavalvojana, matkanjärjestäjänä, ideageneraattorina, hovimestarina, autonkuljettajana, tavaroiden kantajana jne. Ei siinä ehdo riippumatossa kirjaa lueskella.
Noin olisi aloittajan miehenkin pitänyt toimia, keskustella vaimon kanssa asiasta avoimesti eikä vain kylmästi ilmoittaa mitä aikoo tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Lapset + lomatavarat mukaan ja kaasua. Saat tehdä perheen lomasta juuri sellaisen kuin haluat aikuisten osalta, kun olet ainoa aikuinen 🥳
Joo, sen tunnin lapsien nukahtamisen jälkeen saa tehdä mitä huvittaa. Ellei ole kotitöitä rästissä. Tai jos on pimeässä hotellihuoneessa lasten kanssa, niin se rajoittaa vaihtoehtoja hiukan.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, no minä ainakin kaipaan myös lomaa perheestä välillä.
Onhan teillä siinä 3 kokonaista viikkoa yhteistä lomaa.
Paitsi vain 2, koska kyllähän aloittajakin pitää oman viikon lomansa yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minunkin eksä ilmoitti, otin hänen töissä ollessaan omat kamani ja lähdin, siellä se nyt asustaa vuokralla lastemme kanssa. Olen kieltäytynyt ottamasta lapsia luokseni, hoitakoon, minulla on nyt loma perheestäni, aion lomailla kuolemaani asti heistä, muutin köpikseen uuden miesystäväni kanssa. Nyt olemme vanhempieni mökillä pääsiäisen vietossa, vanhukset on palvelutalossa.
Suosittelen samaa sinulle ap.Ymmärrettävää. Mutta miksi ihmeessä otit jonkun uuden ukon riesaksesi?
Siksi kun meillä on valtavan kivaa yhdessä, seksi on upeaa, lopultakin, eikä ollenkaan haittaa, että hän palvoo minua, eikä sekään, että hän on rikas ja maksaa KAIKKI kulumme ja minulla on hänen luottokorttinsa käytössäni. Ja hän on ulkonäöltään juuri sellainen joka vetoaa minuun. Hän on johtotehtävissä tanskalaisessa sijoitusyhtiössä, siksi asumme siellä. Minä teen töitä etänä enkä nosta yrityksestäni kuin ihan minimipalkkaa, saa eksä minimi elatustuet.
Tutuille terkut!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minunkin eksä ilmoitti, otin hänen töissä ollessaan omat kamani ja lähdin, siellä se nyt asustaa vuokralla lastemme kanssa. Olen kieltäytynyt ottamasta lapsia luokseni, hoitakoon, minulla on nyt loma perheestäni, aion lomailla kuolemaani asti heistä, muutin köpikseen uuden miesystäväni kanssa. Nyt olemme vanhempieni mökillä pääsiäisen vietossa, vanhukset on palvelutalossa.
Suosittelen samaa sinulle ap.Ymmärrettävää. Mutta miksi ihmeessä otit jonkun uuden ukon riesaksesi?
Hän on ilmiselvästi tyhmä, kun ei kerrasta oppinut. Kohta alkaa varmaan uutta muksua puskea.
Kukahan tässä on tyhmä?
Eipä tule penskoja minulle enää koskaan, siitä olen pitänyt huolta jo aikoja sitten. Nyt vain nautin kun pääsin ukosta ja kakaroista eroon, olivat elämäni suurin virhe. Nyt se on korjattu!
Olisipa ahdistava suhde, että kaikki lomat yhdessä eikä saisi suunnitella mitään omaa Toki nämä asiat ilmoitetaan ajoissa, mutta ei todellakaan lupaa tarvitse kysyä puolisolta.
Vierailija kirjoitti:
miksi naiset luulee että jos mies ei kokoaikaa ole näköetäisyydellä niin sillä on heti toinen nainen, ovatko naiset itse noin petollisia?
Ainakin minun isäni on aina halunnut omaa aikaa, kavereiden kanssa vkl-reissuja ja muita. Hyvin usein tullut ilmi, että niihin on liittynyt muita naisia. Olen M50 ja muistan jo lapsesta asti näitä, eikä isä ole vieläkään ilmeisesti lopettanut. Kerrankin lapsuudessani mentiin mökille isän halusta kahdella autolla ilman erityistä syytä. Isä omallaan, äiti ja minä toisella. Myöhemmin paljastui, että isä oli poiminut mökkimatkan varrelta liftarin, mikä kävi ilmi kun hän levitti saamansa sp-taudin äidilleni. Minä simskin näen, lomaa perheestään haluava on vähintään aikeissa pettää jos ei ole pettänyt jo.
Oli sentään menossa vaan mökille, eikä johonkin Patong Beachille tai Pattayalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyin ihan kokeeksi mieheltä että kait hän on myös kesällä sitten viikon lasten kanssa jos minä lähden reissuun yksinäni. Naama meni ihan ruttuun ja alkoi selittää ettei se käy kun hänellä on niin paljon kaikkia menoja.. Että näin. Hän saa lähteä mutta minä en?! ap
Aloituksessa annoit ymmärtää, että mies vain kertoi varaavansa mökin viikoksi ja lähtevänsä sinne yksin ja kavereiden kanssa. Mitä ihmettä sinä sitten kyselet, että mitä mieltä mies on siitä? Kerrot vaan, että lähdet viikoksi reissuun.
Niin, tämähän se on. Sinä sen sanoit. Olen aina miettinyt ensin muita ja vasta viimeiseksi itseäni ja omia tarpeitani. Taitaa olla aika nousta täältä kuopasta ylös. ap
Lohdutukseksi voin sanoa, ettet todellakaan ole ainoa nainen, joka on tuossa tilanteessa. Valitettavasti vielä nykyäänkin perhe ja lapset on suurimmaksi osaksi naisen vastuulla.
Pelkästään tyhmät lisääntyjä-äitylit kaivavat itselleen tuollaisen kuopan :D Ja ihan sitä saavat mitä tilaavat.
Vierailija kirjoitti:
Ihan ok, jos sinä voit tehdä samalla tavalla ja lähteä viikoksi yksin jonnekin. Oma loma tekee hyvää, jaksaa taas arkea ihan toisella tavalla.
Lapsiperhe-elämä tuntuu olevan sellaista, josta tarvitsee lomaa että kestää. Siis kestääkseen omaa, itse valitsemaansa elämäntapaa? :D :D
Tuossa vaiheessa sapettaisi oma tyhmyys näiden valintojen suhteen.
ja lapsetonta naurattaa taas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan ok, jos sinä voit tehdä samalla tavalla ja lähteä viikoksi yksin jonnekin. Oma loma tekee hyvää, jaksaa taas arkea ihan toisella tavalla.
Lapsiperhe-elämä tuntuu olevan sellaista, josta tarvitsee lomaa että kestää. Siis kestääkseen omaa, itse valitsemaansa elämäntapaa? :D :D
Tuossa vaiheessa sapettaisi oma tyhmyys näiden valintojen suhteen.
Niin, lapsissa ei ole palautusoikeutta kun huomaa ettei omat voimat riitä, se on sitten vaan kestettävä parhaansa mukaan.
Keski-iän kriisiä pukkaa? Onkohan jo alkanut muita vilkuilla, niin tyypillistä miehille.
Mulle olisi kauhistus tuollainen suhde jossa kaikki vapaa-ajat ja lomat pitäisi viettää yhdessä.
Onneksi on puoliso joka ajattelee samoin ja meillä ollut alusta saakka itsestäänselvää että kumpikin voi lomailla aina halutessaan myös yksin.
Vierailija kirjoitti:
Mulle olisi kauhistus tuollainen suhde jossa kaikki vapaa-ajat ja lomat pitäisi viettää yhdessä.
Onneksi on puoliso joka ajattelee samoin ja meillä ollut alusta saakka itsestäänselvää että kumpikin voi lomailla aina halutessaan myös yksin.
Ai vaikka jos toista ei näkisi kuin vähän vuoden aikana. Olisiko silloinkin kauhistus viettää yhdessä lomat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi on puoliso joka ajattelee samoin ja meillä ollut alusta saakka itsestäänselvää että kumpikin voi lomailla aina halutessaan myös yksin.Ai vaikka jos toista ei näkisi kuin vähän vuoden aikana. Olisiko silloinkin kauhistus viettää yhdessä lomat?
Mikä on vähän?
Me ollaan työn vuoksi säännöllisesti erossa ja jos hyvin käy niin ehkä kerran vuodessa onnistuu edes pitää lomaa yhtäaikaa. Se nyt ei tietenkään ole mikään kauhistus. Mutta jos kaikki lomat ja vapaat täytyisi olla yhdessä niin se on kauhistus.
Vierailija kirjoitti:
Siis hän on jo 30v viettänyt lomansa teidän kanssa ja nyt olisi yksi viikko kavereille?
Ja siitä suuttui n. 28 vuotias esikoinen isälleen.
so you have ruined your life kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä keskustelu sai minut nyt todella heräämään. Minä olen ollut valtavan paljon enemmän lasten kanssa kuin mieheni. Olen pitänyt ns. taloa pystyssä. Hoitanut niin paljon enemmän asioita kuin mieheni. Sen vuoksi että mies on saanut luoda uraansa ja harrastaa. Itse olen kait vain tyytynyt osaani. Nämä kommentit siitä kuinka miehelle pitäisi suoda omaa rauhaa ja elämää enemmän perheestään niin saivat karvat pystyyn! Eiköhän se ole meillä juurikin toisin päin. ap
No niin, sitten tuhannen taalan kysymys, ja käsi sydämelle nyt:
Oliko lasten hankkiminen alunperin SINUN toiveesi, sinun perhehaaveesi, sinun pikku pesäprokkis?
Ettet vain olisi vauvakuumepäissäsi mennyt lupailemaan kodinhoitoa ja lapsista päävastuun kantoa ja nyt sitten ei enää pädekään, kun ei se lapsiperhe-elämä niin kivaa ollutkaan. Ja tajuat, ettei se miestäsi kiinnostanut alunperinkään?
Katsetta peiliin nyt.
Katkera juoppo naiseton peräkammarin vätylä siellä kirjoittelee.
😅
Onneksi meillä ei (enää) ole kavereita, ei sitä aikuisena sellaisille ole aika riittänyt. Yhdessä on oltu arki ja lomat jo yli 30 vuotta, myöhemmät vuodet yhdessä perheenä. Eipä ole erikseen tarvinnut anoa mitään omia lomia, niin arkena kuin lomalla on kullakin ollut mahdollisuus ottaa ns. omaa aikaa tarpeen mukaan, kun kukaan ei ole toisen palvelija. Onhan toki ollut firman juttuja sun muita, mutta niitäkään en edes laske omaksi ajaksi, ovat työnantajan aikaa. Muuten ei ole tarve viettää aikaa erossa puolisosta tai lapsista, miksi olisikaan.