Mies ilmoitti että pitää oman loman perheestään?!
Kertoi että vuokraa viikoksi mökin ja on siellä päivän taikka kaksi yksin ja lopun ajan joidenkin kavereiden kanssa joita en tunne. Tämä viikko on meidän perheen yhteisestä kesälomasta pois. Sanoi että perheen kanssa vietetty aika ei ole hänelle lomaa?! Siis mitä hittoa? Minähän se olen joka yleensä on tehnyt suurimmaksi osaksi reissussa ruoat, hoitanut siivoukset, lapset jne. Kun lapset olivat vaippa-ikäisiä minä hoidin yöheräämiset jne. En kuitenkaan koskaan ole ajatellut että se yhdessä vietetty aika kesällä ei olisi lomaa. Vanhin lapsista suuttui totaalisesti isälleen kun kuuli isän "ilmoituksen". Eivät kerkeä työkiireiden ja harrastusten vuoksi olemaan yhdessä kunnolla. Lomalla ovat sitten tehneet yhteisiä kivoja juttuja. En tajua tämmöistä nyt ollenkaan. Jokainen kesäloma on yhdessä vietetty yli 30 vuotta. Muutaman päivän reissuja on saatettu tehdä ilman perhettä mutta nekin on tehty muulloin kuin kesälomalla. Yhteinen kesäloma kun ei ole mikään itsestäänselvyys. On hankalaa saada kummankin töistä järkättyä ne samaan aikaan. Mitäs mieltä olette. Keski-ikäinen mies haluaa olla mieluummin joidenkin kavereidensa kanssa lomalla kuin perheensä? Näin kärjistettynä sen voisi sanoa. Lapset sen näin ymmärsivät ja enhän minäkään tästä ilahtunut.
Kommentit (1166)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleen! Minkä ikäiset lapset? Kerro
Koulussa kaikki ovat, yksi heistä teini. Jos tällä tiedolla nyt mitään merkitystä on. ap
835No onhan sillä. Kuulostat siskoltani, jolla on parikymppiset lapset. Edelleen vaatii, että viettävät lomat yhdessä.
Juu, ymmärrän. Ei ole parikymppisiä lapsia vaan nuorempia. Kotona tietenkin asuvat kun alaikäisiä ovat. Aloimme seurustella mieheni kanssa alle 20 vuotiaina. ap
Ei nyt luulisi olevan mikään uutinen, että perheen kanssa vietetty aika ei ole mitään lomaa. Ei kukaan halua lomalleen lapsia rääkymään. Lomalla nukutaan pitkään, juodaan, nussitaan ja nautitaan elämästä ja olemisesta.
Kuinka nuorina te oikein menitte yhteen, jos olette oleet 30 v yhdessä, mutta lapset ovat kouluikäisiä?
Samaa mieltä monien kanssa kuitenkin:
- miehelläsi on ajoittain oikeus nauttia myös omasta ajasta ja ystäviensä seurasta myös ilman perhettään.
- sinulla on tasan sama oikeus, käytä sitä
- jos on 30 v tehty asiat aina samalla kaavalla, vaihtelu todellakin virkistää.
Mies pyytäköön itse anteeksi lapseltaan loukattuaan häntä. Toisaalta myös lasten on hyvä oppia, että vanhemmilla kuuluu olla omaa elämää perheen ulkopuolellakin. Toisaalta vähän mietityttää, kuinka paljon se mies oikein on menossa jos ei ehdi viettää lasten kanssa aikaa kuin lomalla...
eli lapset on tyyliin teinejä? Jotain 16-17v . EIkähän ne keksi muutakin tekemistä, kun nyhjätä vanhempien kanssa. Mene sinäkin jonnekkin. Ton ikäset lapset pärjää kyllä yksinkin muutaman päivän jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä haluaisin viettää 50v synttärit mökillä yksin mutta eihän se muulle perheelle sovi. Ymmärrän miestäsi ja minä olen nainen.
Jos lapsi haluaa olla kanssasi, niin oletko silti mieluummin yksinäsi taikka joidenkin tuttujesi kanssa?
Mä vietän tosi paljon lapseni kanssa aikaa. Olen päivät kotona. Yökylässäkin on viimeksi yhden yön ollut monen monta vuotta sitten.
Tuo onkin ihan eri asia! Mies on pois kotoa todella paljon vuoden aikana. Harrastaa ja pitkät työmatkat. Siksi kesäloma on tärkeää aikaa koko perheelle. ap
Ettei vaan olis toinen nainen kierroksessa..
Ihan ok, jos sinä voit tehdä samalla tavalla ja lähteä viikoksi yksin jonnekin. Oma loma tekee hyvää, jaksaa taas arkea ihan toisella tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Mä haluaisin viettää 50v synttärit mökillä yksin mutta eihän se muulle perheelle sovi. Ymmärrän miestäsi ja minä olen nainen.
Vuokraa itsellesi mökki jostain. Älä kerro mihin menet. Olet juhlasi ansainnut ja saat viettää ne juuri kuten haluat. Sinun iässä pitää jo lopettaa muiden hyysääminen.
Minunkin eksä ilmoitti, otin hänen töissä ollessaan omat kamani ja lähdin, siellä se nyt asustaa vuokralla lastemme kanssa. Olen kieltäytynyt ottamasta lapsia luokseni, hoitakoon, minulla on nyt loma perheestäni, aion lomailla kuolemaani asti heistä, muutin köpikseen uuden miesystäväni kanssa. Nyt olemme vanhempieni mökillä pääsiäisen vietossa, vanhukset on palvelutalossa.
Suosittelen samaa sinulle ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos lapsi haluaa olla kanssasi, niin oletko silti mieluummin yksinäsi taikka joidenkin tuttujesi kanssa?
Mä vietän tosi paljon lapseni kanssa aikaa. Olen päivät kotona. Yökylässäkin on viimeksi yhden yön ollut monen monta vuotta sitten.
Tuo onkin ihan eri asia! Mies on pois kotoa todella paljon vuoden aikana. Harrastaa ja pitkät työmatkat. Siksi kesäloma on tärkeää aikaa koko perheelle. ap
Ettei vaan olis toinen nainen kierroksessa..
Luonnollisesti, siksi sille on ilmaantunut ennen kuulumattomia kavereitakin.
No sittenhän sinä otat myös itsellesi lomaviikon mökillä ja mies hoitaan sen viikon ajan lapsia yksin. Noin olisin heti sanonut.
Ei siitä perheestä niinkään, mutta muijasta kyllä tarvitsee välillä lomaa, ainakin meillä, viikko on liian lyhyt irtiotto.
Ilman näitä omia lomia olisi avioliitto päättynyt jo kymmeniä vuosia sitten, hyväksi koettu keino ja kannatan muillekin, ei toinen ärsytä siten.
Minäkin olen ottanut omaa lomaa miehestäni, ei lapsia. Ja viikon olen ollut. Välillä kaipaan paljon yksin oloa. Toki ap voit tehdä niinkin, että jätät lapset miehelle ja vietät sinä myös viikon lomaa ilman miestä ja lapsia. Niin eiköhän realiteetit tule selväksi. Ymmärrän sinua ap, minulla eri tilanne, mutta jos on yhteisiä lapsia ja heille pitää antaa aikaa, yhteistä tekemistä molempien puolelta. Varsinkin, jos lapset vielä pieniä.
Vierailija kirjoitti:
Minunkin eksä ilmoitti, otin hänen töissä ollessaan omat kamani ja lähdin, siellä se nyt asustaa vuokralla lastemme kanssa. Olen kieltäytynyt ottamasta lapsia luokseni, hoitakoon, minulla on nyt loma perheestäni, aion lomailla kuolemaani asti heistä, muutin köpikseen uuden miesystäväni kanssa. Nyt olemme vanhempieni mökillä pääsiäisen vietossa, vanhukset on palvelutalossa.
Suosittelen samaa sinulle ap.
Ymmärrettävää. Mutta miksi ihmeessä otit jonkun uuden ukon riesaksesi?
Kuulostaa hyvälle. Itsekin kaipaisin jotain tuollaista.
Olen yrittänyt pehmitellä vaimoa ajatukselle, että pidettäisiin kummatkin kesällä tai syksyllä pitkä viikonloppu omaa lomaa. Joko yksin tai kaverien kanssa, ihan miten itse haluaa. Saisi touhuta rauhassa omia juttuja. Toistaiseksi olen saanut vasta keltaista valoa, mutta ehkä se vielä alkaa vihertää kevään myötä.
Ja se on ihan totta, että loma pienten lasten kanssa ei ole mitään lomaa. Koko ajanhan siinä pitää olla kokkina, erotuomarina, uimavalvojana, matkanjärjestäjänä, ideageneraattorina, hovimestarina, autonkuljettajana, tavaroiden kantajana jne. Ei siinä ehdo riippumatossa kirjaa lueskella.
Vierailija kirjoitti:
Lomalla..., nussitaan ja ....
Mies niiden kavereidensa kanssa mökillä... ?! Tuosta mäkin pillastuisin vaikka olisivat vain äijäporukalla.
Meillä on ollut vain 2 viikkoa yhteistä lomaa viimeiset 8 vuotta, eli sen aikaa kun perheessä on ollut koululainen. Tukiverkottoman on vaan jaettava se lapsen hoito puolison kanssa, Mutta omia pitkiä viikonloppuja palautumiseen on molemmilla, ei tätä muuten olisi pää kestänyt.
Lapset + lomatavarat mukaan ja kaasua. Saat tehdä perheen lomasta juuri sellaisen kuin haluat aikuisten osalta, kun olet ainoa aikuinen 🥳
miksi naiset luulee että jos mies ei kokoaikaa ole näköetäisyydellä niin sillä on heti toinen nainen, ovatko naiset itse noin petollisia?
Miten ihmeessä niin monessa viestissä nyt takerrutaan tuohon ap:n parisuhteen kestoon? Voihan sitä tavata jo nuorena. Minä aloin seurustella mieheni kanssa 18-vuotiaana, muutimme yhteen eli avoliittoon, kun olin 19v. Mutta lapsia saimme vasta, kun olin 31. Nyt on liittoa takana 24v ja vanhin lapsi on vasta kuutosella, nuorin päiväkodissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen samaa sinulle ap.Ymmärrettävää. Mutta miksi ihmeessä otit jonkun uuden ukon riesaksesi?
Hän on ilmiselvästi tyhmä, kun ei kerrasta oppinut. Kohta alkaa varmaan uutta muksua puskea.
Kyllä minä ihminen kaipaa lomaa myös perheestä ja siinä ei ole mitään väärää. Siksihän ihmisillä on omat harrastukset ja kaverit, että on muutakin kuin perhe ja työ.
Tervettä on käydä reissussa ilman perhettäkin ja tottakaii molemmille vanhemmille tuo suodaan.