Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ilmoitti että pitää oman loman perheestään?!

Vierailija
06.04.2023 |

Kertoi että vuokraa viikoksi mökin ja on siellä päivän taikka kaksi yksin ja lopun ajan joidenkin kavereiden kanssa joita en tunne. Tämä viikko on meidän perheen yhteisestä kesälomasta pois. Sanoi että perheen kanssa vietetty aika ei ole hänelle lomaa?! Siis mitä hittoa? Minähän se olen joka yleensä on tehnyt suurimmaksi osaksi reissussa ruoat, hoitanut siivoukset, lapset jne. Kun lapset olivat vaippa-ikäisiä minä hoidin yöheräämiset jne. En kuitenkaan koskaan ole ajatellut että se yhdessä vietetty aika kesällä ei olisi lomaa. Vanhin lapsista suuttui totaalisesti isälleen kun kuuli isän "ilmoituksen". Eivät kerkeä työkiireiden ja harrastusten vuoksi olemaan yhdessä kunnolla. Lomalla ovat sitten tehneet yhteisiä kivoja juttuja. En tajua tämmöistä nyt ollenkaan. Jokainen kesäloma on yhdessä vietetty yli 30 vuotta. Muutaman päivän reissuja on saatettu tehdä ilman perhettä mutta nekin on tehty muulloin kuin kesälomalla. Yhteinen kesäloma kun ei ole mikään itsestäänselvyys. On hankalaa saada kummankin töistä järkättyä ne samaan aikaan. Mitäs mieltä olette. Keski-ikäinen mies haluaa olla mieluummin joidenkin kavereidensa kanssa lomalla kuin perheensä? Näin kärjistettynä sen voisi sanoa. Lapset sen näin ymmärsivät ja enhän minäkään tästä ilahtunut.

Kommentit (1166)

Vierailija
101/1166 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minunkin eksä ilmoitti, otin hänen töissä ollessaan omat kamani ja lähdin, siellä se nyt asustaa vuokralla lastemme kanssa. Olen kieltäytynyt ottamasta lapsia luokseni, hoitakoon, minulla on nyt loma perheestäni, aion lomailla kuolemaani asti heistä, muutin köpikseen uuden miesystäväni kanssa. Nyt olemme vanhempieni mökillä pääsiäisen vietossa, vanhukset on palvelutalossa.

Suosittelen samaa sinulle ap.

Ymmärrettävää. Mutta miksi ihmeessä otit jonkun uuden ukon riesaksesi?

Hän on ilmiselvästi tyhmä, kun ei kerrasta oppinut. Kohta alkaa varmaan uutta muksua puskea.

Kukahan tässä on tyhmä?

Eipä tule penskoja minulle enää koskaan, siitä olen pitänyt huolta jo aikoja sitten. Nyt vain nautin kun pääsin ukosta ja kakaroista eroon, olivat elämäni suurin virhe. Nyt se on korjattu!

Sanovat, että ei se paska vaihtamalla parane.

Vierailija
102/1166 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tilanne, jossa (nykyään ex-)mies ilmoitti lähtevänsä kavereiden kanssa viikoksi autolla euroopan reissulle. Kysyin ketä kavereita sinne lähtee, ei suostunut kertomaan, josta hermostuneena totesin, että jos tilanne olisi päinvastoin niin eikö häntä kiinnostaisi kenen kanssa minä olen lähdössä? Ei kuulema kuulu hänelle ja ihan sama. Siitä lähtien en pystynyt täysin luottamaan mieheen, enkä kokenut olevani hänelle kovinkaan tärkeä. Erohan siitä sitten muutaman vuoden päästä seurasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/1166 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:llä on väljä, siinä syy.

Vierailija
104/1166 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyin ihan kokeeksi mieheltä että kait hän on myös kesällä sitten viikon lasten kanssa jos minä lähden reissuun yksinäni. Naama meni ihan ruttuun ja alkoi selittää ettei se käy kun hänellä on niin paljon kaikkia menoja.. Että näin. Hän saa lähteä mutta minä en?! ap

Käsi ylös, joka yllättyi.

Näinhän se 99 100sta tapauksesta menee. Joka kerta näitä ketjuja lukiessa herää kysymys, miksi miehet hankkivat lapsia, kun perhe-elämä ei kiinnosta pennin vertaa ja kiitollisuus itselle siitä, etten ole suostunut lisääntymään kenenkään kanssa.

Yhtään en ihmettele, että vapaaehtoinen lapsettomuus lisääntyy vuosi vuodelta, kun naiset heräävät siihen, että se kovasti kaivattu tasa-arvo tarkoittaa käytännössä sitä, että aivan kaikki elannon hankkimisesta lasten- ja kodinhoitoon on heidän vastuullaan ja mies vapaamatkustaa siinä siivellä, käyttää aikansa omiin harrastuksiinsa ja asunnon ylläpidosta jäävät rahansa itseensä samalla kun nainen venyttää penniä että saisi lapset ruokittua ja puettua.

Ainoa mikä hämmästyttää on miksi kukaan nainen enää tekee lapsia parisuhteeseen, kun päätyy käytännössä yh:ksi joka tapauksessa, tuli ero tai ei. Voiko muja vauvakuume olla niin kova, että on valmis uhraamaan kaiken sen käärön saadakseen? Itse en siis sellaisesta vaivasta ole koskaan kärsinyt niin en pysty kuvittelemaan, miten joku vietti voisi ihan totaalisesti hukuttaa järjen äänen.

Ap:lle ei oikein voi muuta kuin toivottaa jaksamista. Toivottavasti mies on edes varakas ja saat vapaasti käyttää hänen rahojaan, ei kai tuollaisessa suhteessa muuten mitään mieltä ole.

Ja alapeukuttajille tiedoksi, että olin tähän lainaamaani kommenttiin saakka miehen puolella tässä.

Vierailija
105/1166 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän miestäsi, mutta olisihan tuosta pitänyt keskustella erikseen eikä vain ilmoittaa (olisit tosin varmaan alkanut nalkuttamaan). En haluaisi viettää jokaista vapaata hetkeä mieheni ja tulevan lapseni kanssa.

Saatko itse samantyylistä vapaata viikkoa. Siis oikeasti vapaata eikä sellaista, että miehesi soittaa joka pienestä asiasta apuja. Ota ainakin vapaa viikko miehestäsi ja lopeta passaaminen ;)

Vierailija
106/1166 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lähtisin viikoksi esim espanjaan tai turkkiin, ehkä alanyaan merenrantahotelliin all inclusivella. Ei montaa satkua maksa ja olis vaan viikon. Siellä paljon yksinäisiä pakettimatkailijoita nuorista naisista vanhuksiin. Saa aina ystäviä jos ei ole valmiiksi kaveria ottaa matkalle mukaan.

Vierailija
107/1166 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä niin monessa viestissä nyt takerrutaan tuohon ap:n parisuhteen kestoon? Voihan sitä tavata jo nuorena. Minä aloin seurustella mieheni kanssa 18-vuotiaana, muutimme yhteen eli avoliittoon, kun olin 19v. Mutta lapsia saimme vasta, kun olin 31. Nyt on liittoa takana 24v ja vanhin lapsi on vasta kuutosella, nuorin päiväkodissa.

Varmaan siksi että tuollainen on epätavallista, vaikka ei tietenkään mahdotonta. Omassa tuttavapiirissä nuorena seurustelemaan alkaneet on saanut lapsiakin keskivertoa nuorempana.

Vierailija
108/1166 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies haluaa viikon eron perheestään

+ Loma on tuntemattomien uusien kaverien kanssa, jottei vaimo pääse varmistamaan suunnitelmia eikä kuule niistä muilta

+ Mies reissaa paljon ja on paljon poissa kotoa

+ Mies ei voi viettää viikkoa yksin lasten kanssa

== kyllä sinne mökille on tulossa toinen nainen, eikä kavereita. Salasuhde ei välttämättä edes tiedä perheestä, ja on alkanut vaatimaan yhteistä lomaa. Mies ei voi hoitaa lapsia yksin viikkoa, koska ei voi selittää viikon "katoamista" toiselle naiselle. Mies ei halua keskustella koko aiheesta koska se vaatisi lisää valheita ja lisää kiinnijäämisen riskiä.

Vierailija
109/1166 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miksi naiset luulee että jos mies ei kokoaikaa ole näköetäisyydellä niin sillä on heti toinen nainen, ovatko naiset itse noin petollisia?

Ainakin minun isäni on aina halunnut omaa aikaa, kavereiden kanssa vkl-reissuja ja muita. Hyvin usein tullut ilmi, että niihin on liittynyt muita naisia. Olen M50 ja muistan jo lapsesta asti näitä, eikä isä ole vieläkään ilmeisesti lopettanut. Kerrankin lapsuudessani mentiin mökille isän halusta kahdella autolla ilman erityistä syytä. Isä omallaan, äiti ja minä toisella. Myöhemmin paljastui, että isä oli poiminut mökkimatkan varrelta liftarin, mikä kävi ilmi kun hän levitti saamansa sp-taudin äidilleni. Minä simskin näen, lomaa perheestään haluava on vähintään aikeissa pettää jos ei ole pettänyt jo.

Minäkin pidän pari kertaa vuodessa omaa lomaa. Ollaan käyty poikaporukalla esimerkiksi Berliinissä, Ruotsinlaivalla ja Levillä. Yleensä mennään jonkun mökille.

Koskaan en ole pettänyt, vaikka Levillä ja porauslautoilla naiset välillä suorastaan heittäytyy kaulaan ja tyrkyttää itseään. Berliinissä taas voisi halutessaan vaan kävellä bordelliin ja iskeä käteistä pöytään.

Se on ihmisestä kiinni pettääkö vai ei. Jos joku on pettääkseen niin se kyllä löytää keinon ihan arjen keskelläkin. Ei siihen mitään lomaa tarvita.

Vierailija
110/1166 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsinkö oikein ap, että ette ole koskaan 30 vuoden yhdessäoloajan aikana lomailleet yksin? Kai olette edes jotain päivän parin reissuja tai viikonloppuja viettäneet yksin tai ystävien kanssa, ilman puolisoa? Miten ennen lapsia, lomailitteko silloinkin aina yhdessä? Kuulostaa aika erikoiselta, mikäli ymmärsin oikein.

Vierailija
111/1166 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyin ihan kokeeksi mieheltä että kait hän on myös kesällä sitten viikon lasten kanssa jos minä lähden reissuun yksinäni. Naama meni ihan ruttuun ja alkoi selittää ettei se käy kun hänellä on niin paljon kaikkia menoja.. Että näin. Hän saa lähteä mutta minä en?! ap

Näinhän se 99 100sta tapauksesta menee. Joka kerta näitä ketjuja lukiessa herää kysymys, miksi miehet hankkivat lapsia, kun perhe-elämä ei kiinnosta pennin vertaa ja kiitollisuus itselle siitä, etten ole suostunut lisääntymään kenenkään kanssa.

Yhtään en ihmettele, että vapaaehtoinen lapsettomuus lisääntyy vuosi vuodelta, kun naiset heräävät siihen, että se kovasti kaivattu tasa-arvo tarkoittaa käytännössä sitä, että aivan kaikki elannon hankkimisesta lasten- ja kodinhoitoon on heidän vastuullaan ja mies vapaamatkustaa siinä siivellä, käyttää aikansa omiin harrastuksiinsa ja asunnon ylläpidosta jäävät rahansa itseensä samalla kun nainen venyttää penniä että saisi lapset ruokittua ja puettua.

Ainoa mikä hämmästyttää on miksi kukaan nainen enää tekee lapsia parisuhteeseen, kun päätyy käytännössä yh:ksi joka tapauksessa, tuli ero tai ei. Voiko muja vauvakuume olla niin kova, että on valmis uhraamaan kaiken sen käärön saadakseen? Itse en siis sellaisesta vaivasta ole koskaan kärsinyt niin en pysty kuvittelemaan, miten joku vietti voisi ihan totaalisesti hukuttaa järjen äänen.

Ap:lle ei oikein voi muuta kuin toivottaa jaksamista. Toivottavasti mies on edes varakas ja saat vapaasti käyttää hänen rahojaan, ei kai tuollaisessa suhteessa muuten mitään mieltä ole.

Ja alapeukuttajille tiedoksi, että olin tähän lainaamaani kommenttiin saakka miehen puolella tässä.

Kaikesta muusta samaa mieltä, mutta ei todellakaan ole noin iso osuus miehistä tuollaisia vastuunvälttelijöitä. On niitä kyllä, mutta ainakin omaan tuttavapiiriin on sattunut enemmistö ihan kunnollisia miehiä ja isiä, jotka kyllä antavat vaimonkin mennä ja jopa kannustavat siihen. Useimmiten mies kyllä on enemmän poissa, mutta se ei johdu välttämättä muusta kuin siitä että nainen ei raaski olla pois perheensä luota yhtä paljon kuin mies.

Toki tiedän muutaman ap:n miehen kaltaisen ääliön. Useat heistä ovat nykyään ex-miehiä.

Vierailija
112/1166 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatiin sitten riita aikaiseksi kun aloin vaatia myös omaa lomaa itselleni. Mies ihmetteli että miksi sellaista muka tarvitsen, alkoi jankuttaa että kuka sinne lähtee sitten kanssani tms. Johan muuttui ääni kellossa kun minä aloin vaatia samaa mitä hän haluaa. Paukautin vielä päälle että laskeskelin että mies on keskimäärin viikon aikana harrastuksessaan yhteensä noin 12 tuntia. Jatkossa Minäkin siis voin olla sen verran jossain muualla kuin kotona tekemässä kotihommia ja auttamassa lapsia läksyissä jne. Mies on nyt aivan suutuksissa. Siinähän on!!! ap

Vierailija
113/1166 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Lapsia haluavien naisten kannattaisi lyödä hynttyitä yhteen toistensa kanssa ja elää kämppiksinä, vuorotellen toisen lapsenvahtina, lapsilla leikkikavereita, ei passattavia miehiä rasitteina.

Ja ap:n on ihan tasan mökkiloma sovittuna toisen naisen kanssa. Menköön sinne ja ap pamahtaa yllärinä paikalle toteamaan asian niin saadaan kissa kerralla pöydälle ja ero vetämään.

Vierailija
114/1166 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatiin sitten riita aikaiseksi kun aloin vaatia myös omaa lomaa itselleni. Mies ihmetteli että miksi sellaista muka tarvitsen, alkoi jankuttaa että kuka sinne lähtee sitten kanssani tms. Johan muuttui ääni kellossa kun minä aloin vaatia samaa mitä hän haluaa. Paukautin vielä päälle että laskeskelin että mies on keskimäärin viikon aikana harrastuksessaan yhteensä noin 12 tuntia. Jatkossa Minäkin siis voin olla sen verran jossain muualla kuin kotona tekemässä kotihommia ja auttamassa lapsia läksyissä jne. Mies on nyt aivan suutuksissa. Siinähän on!!! ap

Hyvä! Ja muista, että ihan aikuisen oikeasti myöskin otat sen lomaviikon jos mies ottaa omansa.

M43

Vierailija
115/1166 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsinkö oikein ap, että ette ole koskaan 30 vuoden yhdessäoloajan aikana lomailleet yksin? Kai olette edes jotain päivän parin reissuja tai viikonloppuja viettäneet yksin tai ystävien kanssa, ilman puolisoa? Miten ennen lapsia, lomailitteko silloinkin aina yhdessä? Kuulostaa aika erikoiselta, mikäli ymmärsin oikein.

Ymmärsit väärin. Olemme lomailleet lyhyitä reissuja. Mutta minä paljon harvemmin kuin mies. Mies käy reissuissa useamman kerran vuodessa, on yön taikka kaksi jossain. Minulla ei ole mahdollisuutta lähteä kuin ehkä kerran vuodessa yöksi johonkin. ap

Vierailija
116/1166 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miksi naiset luulee että jos mies ei kokoaikaa ole näköetäisyydellä niin sillä on heti toinen nainen, ovatko naiset itse noin petollisia?

Ainakin minun isäni on aina halunnut omaa aikaa, kavereiden kanssa vkl-reissuja ja muita. Hyvin usein tullut ilmi, että niihin on liittynyt muita naisia. Olen M50 ja muistan jo lapsesta asti näitä, eikä isä ole vieläkään ilmeisesti lopettanut. Kerrankin lapsuudessani mentiin mökille isän halusta kahdella autolla ilman erityistä syytä. Isä omallaan, äiti ja minä toisella. Myöhemmin paljastui, että isä oli poiminut mökkimatkan varrelta liftarin, mikä kävi ilmi kun hän levitti saamansa sp-taudin äidilleni. Minä simskin näen, lomaa perheestään haluava on vähintään aikeissa pettää jos ei ole pettänyt jo.

Minäkin pidän pari kertaa vuodessa omaa lomaa. Ollaan käyty poikaporukalla esimerkiksi Berliinissä, Ruotsinlaivalla ja Levillä. Yleensä mennään jonkun mökille.

Koskaan en ole pettänyt, vaikka Levillä ja porauslautoilla naiset välillä suorastaan heittäytyy kaulaan ja tyrkyttää itseään. Berliinissä taas voisi halutessaan vaan kävellä bordelliin ja iskeä käteistä pöytään.

Se on ihmisestä kiinni pettääkö vai ei. Jos joku on pettääkseen niin se kyllä löytää keinon ihan arjen keskelläkin. Ei siihen mitään lomaa tarvita.

Minäkin näin naisena käyn juhlimassa ilman miestäni, nytkin olen menossa mökkireissulle laskettelukeskukseen, sekaporukassa josta mies ei tosiaan tunne kaikkia. En petä enkä aiokaan pettää, vaikka tarjokkaita olisi kyllä tuommoisilla reissuilla suorastaan jonoksi asti. Saatan kyllä tanssia ja halailla, mutta siihen se jää. Joillain ihmisillä on näes moraali ja selkärankaa. Miehestäni en tietenkään voi tietää onko hän pettänyt omilla reissuillaan, mutta ainakaan epäilyksen aihetta ei ole koskaan antanut. Vapaus mennä ja luottamus toiseen on rakkauden ja arvostuksen ohella ne asiat, joka on pitäneet hyvin nuorena alkaneen suhteen kasassa tänne keski-iän kynnykselle saakka.

Vierailija
117/1166 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...alkoi jankuttaa että kuka sinne lähtee sitten kanssani tms. ap

+ yksi merkki lisää siitä, että hän itse on menossa toisen naisen kanssa.

Vierailija
118/1166 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...alkoi jankuttaa että kuka sinne lähtee sitten kanssani tms. ap

+ yksi merkki lisää siitä, että hän itse on menossa toisen naisen kanssa.

Joo, ei kyllä kuulosta kovin lupaavalle tuo tilanne parisuhteen jatkumisen kannalta. Näinköhän miehen kaikki menot onkaan työ-ja harrastusmenoja? Itse en ole sitä sorttia joka ekana epäilee pettämistä, mutta tän miehen toiminta ei kuulosta nyt kovin vilpittömältä.

Ap, pidä puolesi! Riitaa tulee varmasti, mutta ei sinun tarvitse enää jatkaa kynnysmattona olemista.

Vierailija
119/1166 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä keskustelu sai minut nyt todella heräämään. Minä olen ollut valtavan paljon enemmän lasten kanssa kuin mieheni. Olen pitänyt ns. taloa pystyssä. Hoitanut niin paljon enemmän asioita kuin mieheni. Sen vuoksi että mies on saanut luoda uraansa ja harrastaa. Itse olen kait vain tyytynyt osaani. Nämä kommentit siitä kuinka miehelle pitäisi suoda omaa rauhaa ja elämää enemmän perheestään niin saivat karvat pystyyn! Eiköhän se ole meillä juurikin toisin päin. ap

Kommentit kylläkin suurimmalta osin sanovat että teidän molempien pitäisi saada perheestä omaa lomaa?

Nyt taas ollaan uhriutumassa

Vierailija
120/1166 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä onkin sopiva hetki pakata miehen tavarat kasaan ja kutsua muuttoauto viemään ne vuokrattuun varastoon. Netistä voi tulostaa eropaperit ja toimittaa ne maistraattiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi