Mies ilmoitti että pitää oman loman perheestään?!
Kertoi että vuokraa viikoksi mökin ja on siellä päivän taikka kaksi yksin ja lopun ajan joidenkin kavereiden kanssa joita en tunne. Tämä viikko on meidän perheen yhteisestä kesälomasta pois. Sanoi että perheen kanssa vietetty aika ei ole hänelle lomaa?! Siis mitä hittoa? Minähän se olen joka yleensä on tehnyt suurimmaksi osaksi reissussa ruoat, hoitanut siivoukset, lapset jne. Kun lapset olivat vaippa-ikäisiä minä hoidin yöheräämiset jne. En kuitenkaan koskaan ole ajatellut että se yhdessä vietetty aika kesällä ei olisi lomaa. Vanhin lapsista suuttui totaalisesti isälleen kun kuuli isän "ilmoituksen". Eivät kerkeä työkiireiden ja harrastusten vuoksi olemaan yhdessä kunnolla. Lomalla ovat sitten tehneet yhteisiä kivoja juttuja. En tajua tämmöistä nyt ollenkaan. Jokainen kesäloma on yhdessä vietetty yli 30 vuotta. Muutaman päivän reissuja on saatettu tehdä ilman perhettä mutta nekin on tehty muulloin kuin kesälomalla. Yhteinen kesäloma kun ei ole mikään itsestäänselvyys. On hankalaa saada kummankin töistä järkättyä ne samaan aikaan. Mitäs mieltä olette. Keski-ikäinen mies haluaa olla mieluummin joidenkin kavereidensa kanssa lomalla kuin perheensä? Näin kärjistettynä sen voisi sanoa. Lapset sen näin ymmärsivät ja enhän minäkään tästä ilahtunut.
Kommentit (1166)
Ap sanoisin että ei ole mitään väliä pettääkö mies sinua. Jos mies on epäreilu, valehteleva paska niin se kannattaa jättää. Ei tartte tietää kenen kanssa pettää jne.
Jos perhe elämä on noin kurjaa niin vapauta.
Vierailija kirjoitti:
Kysy nyt ap se auton rekkari siltä mieheltä ja selvittäkää kenen auto se oli. No- hänellä ei tietystikkään ole sitä rekisterinumeroa, koska hän keksi sen jutun. Siis ihan toivoton tapaus koko ukko.
Tilannepäivitys. Kysyin ja rekkarin kertoi kuin apteekin hyllyltä, sanoi että on jäänyt kyllä hyvin mieleen. Auton mallin ja värinkin kertoi. Tein sitten itse haun ja mitäs paljastuikaan?! Sillä rekkarilla on ihan eri värinen ja merkkinen auto kuin mitä mies on väittänyt! Nainen kyllä oli omistajana. Kun kerroin tästä löydöksestäni miehelleni ja sanoin että oletko sinä nyt puhunut ihan omiasi niin sai raivarin. Huusi, alkoi paiskoa tavaroita, silmissä oli sellainen katse että ekaa kertaa pelkäsin miestäni. Mies väitti että yritän tehdä hänestä jotain valehtelevaa ihmistä ja hiillostan häntä keksityistä jutuista. Olen täysin hullu, minun pitäisi mennä hoitoon! Ja jos hän nyt sitten muistikin väärin rekkarin niin mitä sitten. Mies oli kyllä sen paperillekin laittanut, väitti ettei todellakaan ole vaikka näin oli sanonut edellisenä päivänä. Aikansa meuhkasi ja painui työhuoneeseen oven paiskaten kiinni. Vanhempi lapsi näki ja kuuli kaiken ja säikähti hänkin. Tuli niin puskista tuo käytös. Ollaan nyt oltu hissukseen ja yritetty käyttäytyä ns. normaalisti. Mies on kävellyt pari kertaa ohi ja on täysin hiljaa. ap
Toivottavasti voit sanoa hänelle, että muuttaa muualle asumaan ainakin nyt alkuun. Lapset pelkää häntä. Onko taludellinen tilanteesi sellainen , että pärjäät. Ota johonkin läheiseen, ystävään tms yhteyttä ja kerro kaikki.
Tuo raivokohtaus kertoo, että hänellä on todella syyllinen olo, mutta ei tule sitä myöntämään. Onko sinulla tukijoukkoja. Tulee olemaan tosi vaikea vuosi edessä.
Jollekkin sinun täytyy päästä puhumaan. Jos ei ole rahaa, ota yhteys seurakuntaan, heillä on vaitiolovelvollisuus ja voit kertoa ja purkaa tilannetta.
Tuke tarvitse NYT ja jatkossa.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti voit sanoa hänelle, että muuttaa muualle asumaan ainakin nyt alkuun. Lapset pelkää häntä. Onko taludellinen tilanteesi sellainen , että pärjäät. Ota johonkin läheiseen, ystävään tms yhteyttä ja kerro kaikki.
Tuo raivokohtaus kertoo, että hänellä on todella syyllinen olo, mutta ei tule sitä myöntämään. Onko sinulla tukijoukkoja. Tulee olemaan tosi vaikea vuosi edessä.
Jollekkin sinun täytyy päästä puhumaan. Jos ei ole rahaa, ota yhteys seurakuntaan, heillä on vaitiolovelvollisuus ja voit kertoa ja purkaa tilannetta.
Tuke tarvitse NYT ja jatkossa.
Kiitos kommentista, toistenkin vastauksista. Pakko päästä puhumaan johonkin. Vaikka sitten seurakuntaan ottaa yhteyttä. Ketään sellaista ystävää minulla ei ole jolle kehtaisin kertoa tapahtuneista. Miestäni pidetään hyvänä tyyppinä. Ja jollain tasolla miehen syyllistäminen upposi minuun. Tunnen että olen tehnyt väärin kun aloin kysellä tarkemmin ja vaatia samoja vapauksia kuin hän on saanut. Että minussa on jotain vialla. Samaan aikaan pää sanoo että ei ole. Sekavat ajatukset pyörii ympyrää ja pahalta tuntuu kun omaa miestänsä ei enää tunne ja on pelännyt. Mitenkä lyhyessä ajassa tapahtuikin näin paljon? Jotain oli toki ennustettavissa mutta ei tämmöistä, ei todellakaan. ap
Vierailija kirjoitti:
Mä haluaisin viettää 50v synttärit mökillä yksin mutta eihän se muulle perheelle sovi. Ymmärrän miestäsi ja minä olen nainen.
Haluatko olla mökillä viikon yksin?
Vierailija kirjoitti:
Nyt ei tiedä että itkiskö vaiko nauraisko tuolle miehen käytökselle? Äsken tuli sanomaan minulle että jos olen viikon reissussa kesällä niin hän lähtee sitten syksyllä viikoksi taikka kahdeksi etelään. Ja kun teini tuli koulusta niin kovalla äänellä alkoi selittää että äiti on kuulema lähdössä yksin tai jonkun kanssa, kenen lie?! reissuun kesälomalla. Että tiesitkös sinä tästä? Voihan hel vetti tuota äijää!!! Miksi se nyt tällä tavoin reagoi, ihan älytöntä. ap
Lasten isällä on huono omatunto tulevasta eroaikeesta?
Uusi nainen. Minä pistäisin tuollaisen miehen ikuiselle lomalle ja ottaisin eron.
No olisi aivan unelmaa. Ymmärrän miestä täysin - perhelomat ovat aivan silkkaa työleiriä niin rakkaita kuin lapset ovatkin. Se ero etten pääse mihinkään vaikka kuinka toivoisin. Joku hiljaisuuden retriitti pakko varmaan nipistää ennen kuin mun hermot on aivan lopussa. On ne jo. N40
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuke tarvitse NYT ja jatkossa.Kiitos kommentista, toistenkin vastauksista. Pakko päästä puhumaan johonkin. Vaikka sitten seurakuntaan ottaa yhteyttä. Ketään sellaista ystävää minulla ei ole jolle kehtaisin kertoa tapahtuneista. Miestäni pidetään hyvänä tyyppinä. Ja jollain tasolla miehen syyllistäminen upposi minuun. Tunnen että olen tehnyt väärin kun aloin kysellä tarkemmin ja vaatia samoja vapauksia kuin hän on saanut. Että minussa on jotain vialla. Samaan aikaan pää sanoo että ei ole. Sekavat ajatukset pyörii ympyrää ja pahalta tuntuu kun omaa miestänsä ei enää tunne ja on pelännyt. Mitenkä lyhyessä ajassa tapahtuikin näin paljon? Jotain oli toki ennustettavissa mutta ei tämmöistä, ei todellakaan. ap
Et ole tehnyt mitään väärin. Jos miehellä olisi puhtaat jauhot pussissa, ei hän raivoaisi, eikä hermostuisi. Olisi pikemminkin huolissaan, kun olet niin rikki. Mutta ei- noin käyttäytyy juuri ihminen joka on toiminut väärin. Eikä se lopu. Käy ensin puhelemassa siellä , joka kuuntelee. Kun saat selvitettyä asiaasi, voit yrittää saada hänet mukaan perheterapiaan. Mutta eiväthän tuommoiset yleensä lähde. Voitko suoraan kysyä, haluaako hän erota , vai mitä. Noin ei voi jatkua, jotain on muututtava ja perusteellisesti. Voimia, rankkaa se on.
Lapset ansaitsevat kaksi rauhallista kotia jatkossa.
Oh hoh. Avasin ketjun, silloin kun se ilmestyi. Alussa ei ollut mitään ihmeellistä.
Ihmettelin päivästä toiseen, että miksi tämä ketju yhä keikkuu etusivulla, kun kyse oli jostain niinkin mitättömästä asiasta, kuin että 30 vuotta yhdessä olleen parin mies haluaakin olla lomalla yhtäkkiä yksin ja kommentteja tulee, niinpä avasin ketjun eilen.
Yllätys olikin suuri, kun tästä olikin sukeutunut tällainen pettämistarina.
Pakko kommentoida, että tuo, että mies on ottanut kameran tarkoituksellisesti pois päältä, kertoo jo kaiken. Mietipä itseäsi. Jos menisit ihan normaalisti harrastukseesi tai ruokakauppaan, eikä sulla olisi mitään peliä yhtään kenenkään miehen kanssa ja olisit aivan yksin noilla reissuilla, niin sulle ei tulisi edes mieleenkään sammuttaa kameraa. Hyvä kun edes muistaisit koko kameran olemassaoloa, eikö vain? Siinä se kamera nauhoittelisi, kun ajat Prisman parkkiin tai kun menet joogatunnillesi.
Eli mun mielestä koko keissin paljastavin juttu on se, että mies on tarkoituksellisesti laittanut nauhoittavan kameran pois päältä. Eli silloin on tehnyt jotain, mikä ei kestä päivänvaloa. Ja tämä päivänvaloa kestämätön asia on se, että on mennyt tapaamaan salarakastaan tai soittanut puhelun salarakkaalleen, kun kamera sammutettu jo heti, kun on kotipihastanne startannut. Kamerassa on myös äänikin, eikö?
Ja miehen muu käytös, huh heijakkaa. Aivan käsittämätön tapaus.
Vierailija kirjoitti:
Mä haluaisin viettää 50v synttärit mökillä yksin mutta eihän se muulle perheelle sovi. Ymmärrän miestäsi ja minä olen nainen.
Mutta sinähän sanot "mutta eihän se muulle perheelle sovi". Ei siis voi verrata aloituksen mieheen, koska sinä vain haluaisit tehdä jotain yksin, mutta et kuitenkaan tee, koska perhe.
Kylläpä Porvoossa asuu neuroottisia naisia. Uskomatonta, miten ne kaikki tuntuu olevan siellä!
30 vuotta yhdessä ei tarkoita sitä, että lapset olisivat edes täysi-ikäisiä tai että aloittaja olisi kovinkin vanha.
Pari on voinut olla yhdessä vaikkapa 16-vuotaista lähtien.
Tällöin he ovat vasta 46-vuotiaita.
Suurin osa tekee lapsensa päälle kolmekymppisenä.
Oletetaan, että lapset ovat syntyneet vaikkapa, kun ap on ollut 33 v ja 36 v, eli tällöin lapst ovat vasta 13 v ja 10 v.
Vierailija kirjoitti:
Oh hoh. Avasin ketjun, silloin kun se ilmestyi. Alussa ei ollut mitään ihmeellistä.
Ihmettelin päivästä toiseen, että miksi tämä ketju yhä keikkuu etusivulla, kun kyse oli jostain niinkin mitättömästä asiasta, kuin että 30 vuotta yhdessä olleen parin mies haluaakin olla lomalla yhtäkkiä yksin ja kommentteja tulee, niinpä avasin ketjun eilen.
Yllätys olikin suuri, kun tästä olikin sukeutunut tällainen pettämistarina.
Pakko kommentoida, että tuo, että mies on ottanut kameran tarkoituksellisesti pois päältä, kertoo jo kaiken. Mietipä itseäsi. Jos menisit ihan normaalisti harrastukseesi tai ruokakauppaan, eikä sulla olisi mitään peliä yhtään kenenkään miehen kanssa ja olisit aivan yksin noilla reissuilla, niin sulle ei tulisi edes mieleenkään sammuttaa kameraa. Hyvä kun edes muistaisit koko kameran olemassaoloa, eikö vain? Siinä se kamera nauhoittelisi, kun ajat Prisman parkkiin tai kun menet joogatunnillesi.
Eli mun mielestä koko keissin paljastavin juttu on se, että mies on tarkoituksellisesti laittanut nauhoittavan kameran pois päältä. Eli silloin on tehnyt jotain, mikä ei kestä päivänvaloa. Ja tämä päivänvaloa kestämätön asia on se, että on mennyt tapaamaan salarakastaan tai soittanut puhelun salarakkaalleen, kun kamera sammutettu jo heti, kun on kotipihastanne startannut. Kamerassa on myös äänikin, eikö?
Ja miehen muu käytös, huh heijakkaa. Aivan käsittämätön tapaus.
Klassikko tarinan sepittelijä ja mammat on innoissaan.
Vierailija kirjoitti:
app, mikä tilanne??
Yö meni lähes valvoessa. Onneksi ei tarvitse tänään mennä töihin! Nyt oksettaa, ei pysty syömään, päätä juilii. Päässä pyöri yöllä aivan sekopäisiä ajatuksia ja niiden "innoittamana" tein stalkkausta. Netistä löytyy yllättävän paljon tietoja jos vaan jaksaa etsiä. Sain mm. selville sellaisen jutun että yksi näistä uusista miehen kavereista joita en ole tavannut on lähes 100% homo. Tässä ei sinänsä olisi mitään ihmeellistä ellei tietäisi taustoja. Mieheni on ollut koko ikänsä vastaan kaikkia tämmöisiä juttuja. Viime aikoina tosin muuttunut homofobiansa suhteen. Mitä olen ihmetellyt. Ennen vaihtoi heti kanavaa jos homoja ohjelmassa, arvosteli heitä melko ikävällä tavalla. Oli sitä mieltä että pistäisi välit poikki lapseensa jos tämä aikuisena miehistä kiinnostuisi. Mies pelkäsi kuin ruttoa heitä. Aivan naurettavaa. En ole sietänyt koskaan tätä piirrettä hänessä.
Nyt sitten onkin hyvä kaveri tämän homon kanssa? Löysin kahdesta kuvasta miehenikin pärstän kun ovat viettäneet vapaa-aikaa yhdessä! IKINÄ, aikaisemmin tämä ei olisi tullut kuuloonkaan. Että mitäs nyt on tapahtunut??? Sain myös selville sen että ovat pitäneet usein (päivittäin?) yhteyttä toisiinsa ja näkevät joka viikko harrastuksen parissa. En tiedä viestien sisältöä. Tämä ky. mies on 10 vuotta nuorempi ja poikamies. Että ehkä olen hullu kuten mieheni haukkui kun aloin näin epätodennäköisiä vaihtoehtojakin jo miettimään! Tästä en kyllä hänelle uskalla mainita, en tosiaankaan. Mutta kyllä tämä selittäisi miehen raivarin ja muuttuneen käytöksen. Onkohan minulla nyt turhan vilkas mielikuvitus päässyt valloilleen? Mies oli illan hiljaa ja sama aamulla kun lähti töihin. Mökötys taas päällä. ap
Katsos,kun se ukko tahtoo käydä tuikkimassa sitä vierasta vakoa ja pitää ne siittämänsä lapset ja toisen turvallisen kodin ,jos tämä uuden vieraan kanssa suhde ei kestakkään.
Nyt vaan ap ukko tiukille-tyyliin kaikki valheet pöydälle. Mitään ei voi uskoa ,mitä se valehtelee.