Näinhän siinä kävi ettei miestä vasektomia kiinnosta
Odotettiin yhdessä melkein 10 vuotta sitä että ikävaatimus täyttyy. Alkuvuodesta se täyttyi ja aiheesta ollaan vain hiljaa. Aavistin tämän jo etukäteen.
Muuttavatko miehet oikeasti ihan säännönmukaisesti mielensä lisääntymisasiassa, vai onko minua taas kerran huijattu? Tämä on kolmas suhde joka uhkaa nyt kaatua siihen että miehen "ei missään nimessä ikinä lapsia"-kertomus muuttuukin "ehdottomasti lapsia joskus, aika piankin mieluiten"-höpinäksi. Tosin tästä tapauksesta en ole vielä varma, mutta huonolta näyttää.
Mistä olette löytäneet velamiehiä? Miten aidon velamiehen tunnistaa? Kaksi edellistä ovat perustelleet sanojensa pyörtämistä sillä, että sanoivat suhteen alussa mitä halusin kuulla ja arvelivat minun muuttavan mieleni kuitenkin lopulta. Minusta tämä on epäreilua.
Kommentit (1644)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En yleistänyt, vaan viittasin lukemattomiin tämän ketjun kommentteihin joissa sanotaan ettei mieheltä voi tuollaista päätöstä odottaa ainakaan ennen 40. ikävuotta, ei kyllä sen jälkeenkään. Kun ikinä ei tiedä mitä mies tulevaisuudessa haluaa.
Minä olen tästä eri mieltä edelleen vaikka kokemukseni sitä horjuttavatkin.
Ap
Kerrotko taas, miksi et halua itse sterilisaatiota itsellesi? nopea käynti operaatiossa ja parin päivän päästä olet taas jalkeilla, ja sen jälkeen ei enää pelkoa lapsista.
Ap on sanonut jo monta kertaa että ei steriin nyt ole menossa, mutta sanotaan ihan vaan selvennykseksi teille jankuttajille, että vaikka tilanne olisi sellainen että ap on päättänytkin mennä steriin, ratkaisisiko se hänen ongelmansa? No ei. Koska vaikka häneltä olisi piuhat poikki niin hänen miehensä silti olisi saattanut muuttaa mielensä lasten suhteen ja ehkä niitä voisi halutakin, joten ero olisi tulossa. Eiköhän se tässä ollut se pointti ja ongelma. Ap voi tehdä ihan mitä tahansa oman ehkäisynsä suhteen mutta se ei auta siihen jos mies ei olekaan vela, kuten on kertonut vuosia olevansa.
Huoh.
Miksi jonkun suhteen pitäisi ylipäätään kestää ikuisuuksiin? Kymmenessä vuodessa ehtii jo pahasti kyllästyä, varsinkin jos toinen osapuoli on noin inttävä ja syyttävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En yleistänyt, vaan viittasin lukemattomiin tämän ketjun kommentteihin joissa sanotaan ettei mieheltä voi tuollaista päätöstä odottaa ainakaan ennen 40. ikävuotta, ei kyllä sen jälkeenkään. Kun ikinä ei tiedä mitä mies tulevaisuudessa haluaa.
Minä olen tästä eri mieltä edelleen vaikka kokemukseni sitä horjuttavatkin.
Ap
Kerrotko taas, miksi et halua itse sterilisaatiota itsellesi? nopea käynti operaatiossa ja parin päivän päästä olet taas jalkeilla, ja sen jälkeen ei enää pelkoa lapsista.
Ap on sanonut jo monta kertaa että ei steriin nyt ole menossa, mutta sanotaan ihan vaan selvennykseksi teille jankuttajille, että vaikka tilanne olisi sellainen että ap on päättänytkin mennä steriin, ratkaisisiko se hänen ongelmansa? No ei. Koska vaikka häneltä olisi piuhat poikki niin hänen miehensä silti olisi saattanut muuttaa mielensä lasten suhteen ja ehkä niitä voisi halutakin, joten ero olisi tulossa. Eiköhän se tässä ollut se pointti ja ongelma. Ap voi tehdä ihan mitä tahansa oman ehkäisynsä suhteen mutta se ei auta siihen jos mies ei olekaan vela, kuten on kertonut vuosia olevansa.
Huoh.
Miksi jonkun suhteen pitäisi ylipäätään kestää ikuisuuksiin? Kymmenessä vuodessa ehtii jo pahasti kyllästyä, varsinkin jos toinen osapuoli on noin inttävä ja syyttävä.
Sinulla on ehkä niin. Minulla taas ei. Naimisissa 27 vuotta, enkä ole kyllästynyt vieläkään. Ja vasektomiakin on jo tehty :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja näille valopäille, jotka ehdottavat kohdunpoistoa. Suomessa ei saa kohdunpoistoa vaikka nainen miten sitä rukoilisi, siihen pitää olla hyvä lääketieteellinen syy. Ehkäisy ei niihin syihin kuulu. Vaikka sen jossain kehitysmaassa saisikin rahalla, niin leikkaus on iso ja vaatii viikkojen sairausloman. Siitä ei voi puhua samana päivänä pienen paikallispuudutuksessa tehtävään toimenpiteeseen verrattuna, esimerkiksi luomenpoisto tai vasektomia.
Mitä ihmettä selitätä? Mistä vedit kohdun poiston kun puhumme pienestä operaatiosta, eli naisen sterilisaatiosta, emme kohdun poistosta?
Onko tämä naisten älykkyyden osoitus, ei kyetä perustellusti väittelemään vaan vedetään sivusta ihmeellisiä perusteluita?
Jaa a, kenenköhän älyn osoitus on tämäkin halventava kommentti? Tässä ketjussa on useampaan kertaan ehdotettu kohdunpoistoa ehkäisyksi. Ja perusteltu, miksi se ei ole vaihtoehto.
Naisten sterilisaatio ei ole niin pieni ja vaivaton, kuin miesten vastaava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siihen voit luottaa, että edes papin aamenen jälkeen "oma" miehesi ei suostu vasektomiaan.
Eromme jälkeen meni sitten steriloidun naisen kanssa naimisiin. Mutta itse? Ei mitenkään. Pelkuriraukka.
Se on yllättävän yleistä, että miehet pelkäävät kaikkia toimenpiteitä, joka kohdistuu lähellekään niitä kullanarvoisia kulkusia. Ihmiskunta olisi ollut jo aika päivää sitten sukupuutossa, jos miehillä olisi kuukautiset, gynekologiset tutkimukset, ehkäisyt, raskaudet ja synnytykset hoidettavanaan.
Emmekä olisi saaneet koskaan tulta aikaiseksi jos se olisi naisten varassa
Onko sulla lähdettä heittää siihen että tulen keksivät juuri miehet?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylipäätään tuo ikävaatimus on typerä ja jäänne yhteiskunnasta, jossa nuoriin ihmisiin suhtauduttiin holhoavasti.
Meillä on kaksi lasta, mutta heti sen jälkeen mies halusi putket poikki. Iän takia joutui odottamaan vielä muutaman vuoden, ja ennen operaatiotakin perustelemaan kunnolla kantansa.
Samaa mieltä, mutta tässä ketjussa on nyt tehty selväksi ettei ainakaan mieheltä voi edes 30-vuotiaana odottaa kykyä tehdä päätöksiä elämänsä suhteen. Eläkeikässä ehkä sitten, mutta toisaalta silloinkin voi vielä löytää naisen joka haluaakin lapsia ja niitähän on sitten tehtävä.
Ap
Miksi hänen pitäisi päättää sterkka? Onhan hän päättänyt elämästään, mutta omin ehdoin ja itse, kuten sinäkin. Et sä voi sanella että tämä on nyt se päätös mikä sun pitää tehdä. Et selvästi ollenkaan huomaa oman käyttäytymisesi ongelmia. Kontrolloit ja valitat etkä itse tee päätöksiä.
Ei hänen pidäkään, eikä missään nimessä kannata ellei sitä aidosti itse halua. En aio sitä hänelle ehdottaa enkä ole koskaan ehdottanut. Kontroillointisyytteet siis sikseen.
Mies on tosiaan itse siitä vasektomiasta puhunut ja siitä haaveillut, kuten olen varmaan kymmeniä kertoja jo sanonut. Hän saa päättää lopulta mitä lystää, mutta minä saan ihmetellä miten kymmenen vuoden puheet kääntyvät h-hetkellä toisenlaisiksi. Ne nimittäin vaikuttavat suoraan myös minuun ja suhteeseemme, vaikka miehen henkilökohtaisia asioita ovatkin.
Ap
Meidän viisi vuotias kiukkuaa että me on luvattu hänelle koira. Olemme siis kourasta puhuneet muutaman vuoden. Kuulostat samalta.
En ole kiukkuinen vaan huolissani. Nyt myös siitä, että noin lukutaidoton ihminen on vanhempi.
Ap
Kyllä kaikki on lukeneet sun kommentit ihan oikein, sinä vaan et millään kykene itsereflektioon ja tuo on lapsen tapa toimia.
-eri
Ehkä olette lukeneet, mut ymmärrys on kateissa. Täällä moni keskittyy lähinnä moittimaan apta, eikä ymmärtämään hänen mielipahaansa. Ihmeen paljon herättää tarvetta tuomita joku, jolla on mieli huono jonkun oman elämän tilanteen kanssa. Ymmärrystä tältä palstalta on ihan turha näemmä odottaa. Jotenkin surullista.
Säikäyttäisin tuollaisen miespösilön ihan kunnolla raskausuutisella. Eikä millä tahansa tavallisella uutisella, vaan jollain todella raflaavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siihen voit luottaa, että edes papin aamenen jälkeen "oma" miehesi ei suostu vasektomiaan.
Eromme jälkeen meni sitten steriloidun naisen kanssa naimisiin. Mutta itse? Ei mitenkään. Pelkuriraukka.
Se on yllättävän yleistä, että miehet pelkäävät kaikkia toimenpiteitä, joka kohdistuu lähellekään niitä kullanarvoisia kulkusia. Ihmiskunta olisi ollut jo aika päivää sitten sukupuutossa, jos miehillä olisi kuukautiset, gynekologiset tutkimukset, ehkäisyt, raskaudet ja synnytykset hoidettavanaan.
Tiesitkö että naistepettäminen on yllättävän yleistä. Jopa 65% lapsista onkin käenpoikasia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehesi varmaan haluaa säilyttää option saada lapsia, jos teidän suhde loppuu ja hän löytää naisen joka haluaa lapsia. Koska miehiä on kumppaninhaussa enemmän kuin naisia, heidän on pakko olla joustavampia kriteereissään kuin naisten. Ei se lapsensaaminen ole miehen elämässä muutenkaan niin rajoittava juttu kuin naisen.
Niin, hyvin mahdollista. Ja se tarkoittaa sitä ettei hän ole vapaaehtoisesti lapseton, vaan lapseton nykyisten olosuhteiden puitteissa.
Ap
Ja mitä sitten? Tämä on nyt koko asian ydin.
Ap haluaa velamiehen maksoi mitä maksoi 😅 Hän haluaa että mies on vela hamaan loppuun, katkeraan eroon ja sen jälkeen. Semmonen narsisti hän on.
Niin, no sellainen se aito vela kuule on, ettei se ole mikään parin vuoden ohimenevä hullutus vaan vakaa elämänvalinta. Sellaisen miehen Ap haluaa. Miksei saisi haluta? Miksi pitäisi ottaa tuuliviirimies, joka ei tiedä mitä haluaa, vaikka on kyllä kymmenkunta vuotta valehdellut tietävänsä?
Mutta ei sen toisen ihmisen tarvitse olla aito vela vaikka sä olet. Ei se ole tuuliviiriyttä ettei tee joko tai valintaa. Ehdottomuus jonkin asian suhteen sitä vastoin on usein ylikontrollointia ja ahdistusta.
Ihan oikeasti, miten parisuhde onnistuu, jos toinen on ihan varma, että ei halua lapsia ja toinen sanoo, että ei tiedä haluaako vai ei? Mitä sitten, jos hän joku päivä sanookin haluavansa lapsia? Miten tuossa tekee kompromissin?
Toinen ei selvästi tiedä ihan varmasti, ei ole mennyt sterilisaatioon. Hän vain vaatii sitä mieheltä ja selittelee ettei se sovi hänelle juuri nyt.
Ei vaadi, vaan epäilee, ettei mies olekaan vela. Miten vaikea tätä on ymmärtää?
Hän ei itse ole vela kun ei ole tehnyt sterilisaatiota. Kuka tietää, ehkä mies on tehnyt vastaavan ketjun ulílaudalle ja siellä keskustellaan samalla tavalla ap:sta... Miehellä on riski nyt että ap jättää hänet kun mies ei kykene lasten tekoon ja ap muuttaa mielensä.
Kun kerran epäilys riittää....
No niin, kerran vielä kun jankkaat taas samaa kommentti kommentin jälkeen. Minä en ole käynyt sterkassa koska mies oli menossa sterkkaan. Emme osta kahta autoa jos tarvitsemme yhden, emmekä kahta taloa jos asumme yhdessä. Yksi sterkka parisuhteessa riittää, ja kun mies sanoi sen tekevänsä, en katsonut aiheelliseksi tehdä sitä itse. Aivan samoin kuin tähän mennessä olemme luottaneet yhteen ehkäisyyn; syömiini pillereihin. Tuplaa ei tarvita.
Ja nyt en mene sterkkaan koska sille ei välttämättä ole tarvetta. Jos suhde loppuu, olen jatkossa yksin tai jo lisääntymiskyvyttömän miehen kanssa. Jos suhde jatkuu, mies saa mennä sterkkaan tai ehkäisemme kumilla. Olen korteni kekoon kantanut, hän saa kantaa jatkossa haluamallaan tavalla.
Ap
Miksi et mene sterkkaan? Vaikuttaa jotenkin siltä ettet tiedä haluatko sittenkin lapsia myöhemmin.
Koska elämäntilanne ei ole sellainen että sterkka olisi nyt järkevä ratkaisu. Voihan olla etten enää koskaan harrasta seksiä lisääntymiskykyisen miehen kanssa.
Mikset sinä mene?
Ap
Mieshän voi ajatella juuri samalla tavalla. Sehän voi olla ettei hän harrasta enää koskaan seksiä lisääntymiskykyisen naisen kanssa.
Miksi minä menisin?
Kysyin sinulta samoin kuin sinä minulta, kun kummallakaan ei ole syytä mennä.
Ja toki voi olla että mies vaikka suunnittelee nyt eroa ja ehkä niitä lapsiakin jonkun kanssa, totta. Ihmettelen kyllä miksi varailee matkoja ja suunnittelee muuten yhteistä tulevaisuutta, mutta onhan se mahdollista.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Onko sulla heittää todisteita ettei miehet selviäis kuukautisista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on selkein vasektomiaan painostus jos sellaista koskaan on ollut. Vaikka asiaa miten kääntelee ja vääntelee, aina päädytään kuitenkin siihen, että "sinä teet vasektomian tai muuten..." ja syy on pohjimmiltaan vain ja ainoastaan se, että ap haluaa miehen tekevän vasektomian.
Nyt täytyy katsoa peiliin ja miettiä, mikä itseä tässä OIKEASTI harmittaa, ja haluaako sitä kuitenkaan olla se ihminen, joka painostaa toista kirurgiseen operaatioon. Mitkään korulauseet tasa-arvosta ja vuosien lupauksista ja vapaudesta päättää omat ehtonsa parisuhteelle ei tässä nyt auta, ne eivät asiaa muuksi muuta.
Ok. En ole miehelle asiasta edes puhunut eli en ymmärrä miten olisin voinut häntä painostaa, mutta kai sinä tiedät paremmin.
Ap
En minä tiedä yhtään sen enempää mitä sinä olet täällä kertonut, ja olet sivukaupalla jauhanut näin kärjistettynä että vasektomia tai ero ja nyt on miehen vuoro huolehtia ehkäisystä. Eikä se kyllä paranna asiaa yhtään, ettet ole asiasta hänelle edes puhunut. Ajattelitko vain häippästä jos ei mene vasektomiaan, ja hänen pitäisi sitten arvailla, mitä oikein tapahtui?
Ja mitä nyt tuohon ehkäisyvastuun jakamiseen tulee, ei se vain yksinkertaisesti voi jakautua aina tasan, kun naisille on paljon enemmän vaihtoehtoja tarjolla, ethän sinä maksa verojakaan saman verran mitä ne, joilla on paljon enemmän mistä maksaa. Ei reiluus toimi 50/50, vaan vastuu painoittuu väkisinkin aina sinne, missä vaihtoehtoja on enemmän. Ja tässä teidän tapauksessani kertomasi mukaan hormonaalisen ehkäisynkään kanssa ei ole koskaan ollut mitään ongelmaa ja sterkkakkn kävisi (paitsi jossain kohtaa paljon myöhemmin keksit, ettei sinulla ole tähän lomapäiviä käyttä).
Ei se ole silloin reilua ja tasa-arvoista, että sinä vain päätät, että minua ei enää ihan vain periaatteesta huvita valita näistä lukuisista minulle sopivista vaihtoehdoista, valitse sinä nyt sitten näistä kahdesta ei niin hyvästä vaihtoehdosta. Eikä varsinkaan niin, että sinä et tästä edes keskustele vaan ilmoitat asiasta kunhan olet siitä ensin jauhanut hyvän tovin nettipalstalla. Nyt on hyvä aika kasvaa aikuiseksi.Ei minulla ole lukuisia sopivia vaihtoehtoja. Pillerit ja kumi. Nyt olen syönyt kiintiöni täyteen pillereitä, ja vastuu siirtyy miehelle kuten vuosia puhuimme (enimmäkseen mies puhui). Eli kumi tai vasektomia.
Ja ei, en ajatellut vain lähteä tämän vasektomiajupakan vuoksi, vaan keskustella asiasta kuten olen monesti täälläkin sanonut.
Jos mieheni saa ilmoittaa skippaavansa vasektomian, minä saan ilmoittaa skippaavani pillerit. Vai miksi tämä toimii vain toiseen suuntaan?
Ap
Valehtelet. Sanoit muutama sivu sitten ettet ajatellut keskustella koska et luultavasti pidä siitä mihin se johtaa.
Kuka on kieltänyt sinulta pillereiden lopettamisen? Miksi rakentelet olkiukkoja?
Niin, en aio keskustella vielä tänään tai ehkä huomennakaan todennäköisesti. Mutta aion keskustella. Jätit taas aika olennaisia asioita lukematta jotta pääsisit kiukuttelemaan.
Ei ole kukaan kieltänyt pillereitä eikä kiellä. Mutta miksi miehen oikeus sanoutua irti ehkäisysopimuksesta on hyväksyttävämpää kuin se että minä teen omat päätökseni oman lääkitykseni suhteen? Miksi mies saa sanoa ei sittenkään, ja minä en?
Ap
Hyväksyttävämpää? Kuka on kieltänyt sinulta oikeuden pillereiden lopettamiseen? Edelleen: kuka on väittänyt ettet saa sanoa "ei sittenkään" ? Jos et osaa tuohon vastata niin siinä taas yksi esimerkki vääristelystä, johon niin kovin toivot todisteita.
Ne ihmiset (tai ehkä erittäin sinnikäs yksi ihminen) joka on sitä mieltä, että olen mustasukkainen ja kontrolloiva narsisti jos en ryntää sterkkaan kun mies peruu puheensa omasta sterkastaan. Minä en siis saa pitäytyä omassa suunnitelmassani ehkäisyn suhteen, vaan minun on toimittava toisin vain jotta mies voisi toimia toisin kuin on sanonut toimivansa. PäÄtÖshäN oN mIeHeN OmA.
Siksi kysyin että miksi minun ehkäisyasiani on narsismia mutta miehen vain oma päätös, jonka mukaan minun täytyy tanssia jotta en kontrolloi miestä?
Ap
Taas vääristelet. Et ole noista syistä narsku, vaan hieman toisista. Saat toimia miten haluat, mutta niin saa mieskin.
Olette aina kovin kiivaasti haukkumassa miehiä narskuiksi jos he eivät tanssi pillinne mukaan ja toivovat naisilta jotain. Ai että se naisen hauras psyyke murenee jos naisille tehdään samoin.
Eli joku joskus jossain on sanonut sinua (tai jotain muuta miestä) narsistiksi, ja sen vuoksi sinä kutsut minua sillä nimityksellä? Vai osaatko kertoa jonkun muun syyn nyt vihdoin?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, oletko nyt jutellut miehesi kanssa tästä asiasta? Osallistuin ketjuun sen alkupäässä, mutta kun tuo mielipuolinen miesvihajankkaaja alkoi oksentaa liejuaan, lähdin muihin puuhiin.
En ole, enkä usko että puhun lähiaikoinakaan. Pelkurimaista ehkä, mutta totta puhuen en usko haluavani kuulla totuutta. Nyt ollaan sellaisella hiljaisella no man's landilla jossa kaikki on näennäisesti kuten ennenkin. Keskustelun jälkeen voi hyvin olla että suhde päättyy nopeasti, ja sitä kyllä pitkitän väkisinkin vielä jonkin aikaa. Puhuttava on, tiedän, mutta vielä ei kantti kestä. Muutenkin stressaava elämänvaihe menossa.
Ap
Tyypillistä naisille. Ei haluta keskustella asioista vaan vedetään omia kuvitelmia ja muutetaan ne pienessä päässä faktoiksi. Siinä sitten kerätään muutama vuosi vihaa ja katkeruutta ilman että miesparka edes tajuaa mistä on kyse. Lopulta se ero ja naiset nakkelevat niskojaan kuinka mikään ei muuttunut vaikka erolla uhattiin lukuisia kertoja.
Pitkität asiaa vain koska hyödyt miehestä taloudellisesti ja haluat sen jatkuvan. Vastikkeena puoleltasi lienee seksi.
En aio kerätä vihaa muutamaa vuotta, en ole edes vihainen.
Miehestä en hyödy taloudellisesti tippaakaan, yhteiselomme tulee minulle kalliimmaksi kuin se että asuisin yksin. Kaiken maksamme puoliksi. Eli tuon rahajankutuksen voit lopettaa alkuunsa.
Ap
et ole vihainen mutta ulíset täällä toista päivää aamusta iltaan ja haukut miehiä.
Voin kirjoitella omaan aloitukseeni myös olematta vihainen. Sinä ilmiselvästi et voi, mutta siinä en voi auttaa.
Lainaatko kommenttia jossa haukun miehiä? Edes yhtä miestä, ja edes yhtä kommenttia?
Ap
Muuttavatko miehet oikeasti ihan säännönmukaisesti mielensä lisääntymisasiassa, vai onko minua taas kerran huijattu? Tämä on kolmas suhde joka uhkaa nyt kaatua siihen että miehen "ei missään nimessä ikinä lapsia"-kertomus muuttuukin "ehdottomasti lapsia joskus, aika piankin mieluiten"-höpinäksi. Tosin tästä tapauksesta en ole vielä varma, mutta huonolta näyttää.
Mitä muuta tuo on, kuin väittämistä että MIEHET ovat epärehellisiä ja tuuliviiriä.
Se on turhautunut purkaus tilanteessa, joka on toistunut hänen elämässään. Ja kysymyksen muotoon asetettu. Miten syyllistyt noin herkästi toisen mielipahasta? Ja yleistät koskemaan kaikin tavoin kaikkea ja kaikkia miehiä. Sitä kannattais ennemmin pohtia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehesi varmaan haluaa säilyttää option saada lapsia, jos teidän suhde loppuu ja hän löytää naisen joka haluaa lapsia. Koska miehiä on kumppaninhaussa enemmän kuin naisia, heidän on pakko olla joustavampia kriteereissään kuin naisten. Ei se lapsensaaminen ole miehen elämässä muutenkaan niin rajoittava juttu kuin naisen.
Niin, hyvin mahdollista. Ja se tarkoittaa sitä ettei hän ole vapaaehtoisesti lapseton, vaan lapseton nykyisten olosuhteiden puitteissa.
Ap
Ap haluaa velamiehen maksoi mitä maksoi 😅 Hän haluaa että mies on vela hamaan loppuun, katkeraan eroon ja sen jälkeen. Semmonen narsisti hän on.
Niin, no sellainen se aito vela kuule on, ettei se ole mikään parin vuoden ohimenevä hullutus vaan vakaa elämänvalinta. Sellaisen miehen Ap haluaa. Miksei saisi haluta? Miksi pitäisi ottaa tuuliviirimies, joka ei tiedä mitä haluaa, vaikka on kyllä kymmenkunta vuotta valehdellut tietävänsä?
Mutta ei sen toisen ihmisen tarvitse olla aito vela vaikka sä olet. Ei se ole tuuliviiriyttä ettei tee joko tai valintaa. Ehdottomuus jonkin asian suhteen sitä vastoin on usein ylikontrollointia ja ahdistusta.
Ihan oikeasti, miten parisuhde onnistuu, jos toinen on ihan varma, että ei halua lapsia ja toinen sanoo, että ei tiedä haluaako vai ei? Mitä sitten, jos hän joku päivä sanookin haluavansa lapsia? Miten tuossa tekee kompromissin?
Toinen ei selvästi tiedä ihan varmasti, ei ole mennyt sterilisaatioon. Hän vain vaatii sitä mieheltä ja selittelee ettei se sovi hänelle juuri nyt.
Hän ei itse ole vela kun ei ole tehnyt sterilisaatiota. Kuka tietää, ehkä mies on tehnyt vastaavan ketjun ulílaudalle ja siellä keskustellaan samalla tavalla ap:sta... Miehellä on riski nyt että ap jättää hänet kun mies ei kykene lasten tekoon ja ap muuttaa mielensä.
No niin, kerran vielä kun jankkaat taas samaa kommentti kommentin jälkeen. Minä en ole käynyt sterkassa koska mies oli menossa sterkkaan. Emme osta kahta autoa jos tarvitsemme yhden, emmekä kahta taloa jos asumme yhdessä. Yksi sterkka parisuhteessa riittää, ja kun mies sanoi sen tekevänsä, en katsonut aiheelliseksi tehdä sitä itse. Aivan samoin kuin tähän mennessä olemme luottaneet yhteen ehkäisyyn; syömiini pillereihin. Tuplaa ei tarvita.
Ja nyt en mene sterkkaan koska sille ei välttämättä ole tarvetta. Jos suhde loppuu, olen jatkossa yksin tai jo lisääntymiskyvyttömän miehen kanssa. Jos suhde jatkuu, mies saa mennä sterkkaan tai ehkäisemme kumilla. Olen korteni kekoon kantanut, hän saa kantaa jatkossa haluamallaan tavalla.
Ap
Miksi et mene sterkkaan? Vaikuttaa jotenkin siltä ettet tiedä haluatko sittenkin lapsia myöhemmin.
Koska elämäntilanne ei ole sellainen että sterkka olisi nyt järkevä ratkaisu. Voihan olla etten enää koskaan harrasta seksiä lisääntymiskykyisen miehen kanssa.
Mikset sinä mene?
Ap
Mieshän voi ajatella juuri samalla tavalla. Sehän voi olla ettei hän harrasta enää koskaan seksiä lisääntymiskykyisen naisen kanssa.
Miksi minä menisin?
Ja toki voi olla että mies vaikka suunnittelee nyt eroa ja ehkä niitä lapsiakin jonkun kanssa, totta. Ihmettelen kyllä miksi varailee matkoja ja suunnittelee muuten yhteistä tulevaisuutta, mutta onhan se mahdollista.
Ap
Sinähän et niitä lapsia halua. Väität että velan edellytys on sterilisaatio.
Et kuitenkaan itse tee asialle mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei? Pitäisikö minulla olla?
Kävikö nyt oikeasti niin että sinä esität väitteen ja minun pitäisi perustella se sinulle? :D Niin typerää että sano että tajusin väärin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Säikäyttäisin tuollaisen miespösilön ihan kunnolla raskausuutisella. Eikä millä tahansa tavallisella uutisella, vaan jollain todella raflaavalla.
Tämähän saattaisi paukahtaa omaan nilkkaan ihan huolella, jos mies sitten purskahtaisikin onnen kyyneliin uutisen kuultuaan.
Oh shit.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, oletko nyt jutellut miehesi kanssa tästä asiasta? Osallistuin ketjuun sen alkupäässä, mutta kun tuo mielipuolinen miesvihajankkaaja alkoi oksentaa liejuaan, lähdin muihin puuhiin.
En ole, enkä usko että puhun lähiaikoinakaan. Pelkurimaista ehkä, mutta totta puhuen en usko haluavani kuulla totuutta. Nyt ollaan sellaisella hiljaisella no man's landilla jossa kaikki on näennäisesti kuten ennenkin. Keskustelun jälkeen voi hyvin olla että suhde päättyy nopeasti, ja sitä kyllä pitkitän väkisinkin vielä jonkin aikaa. Puhuttava on, tiedän, mutta vielä ei kantti kestä. Muutenkin stressaava elämänvaihe menossa.
Ap
Tyypillistä naisille. Ei haluta keskustella asioista vaan vedetään omia kuvitelmia ja muutetaan ne pienessä päässä faktoiksi. Siinä sitten kerätään muutama vuosi vihaa ja katkeruutta ilman että miesparka edes tajuaa mistä on kyse. Lopulta se ero ja naiset nakkelevat niskojaan kuinka mikään ei muuttunut vaikka erolla uhattiin lukuisia kertoja.
Pitkität asiaa vain koska hyödyt miehestä taloudellisesti ja haluat sen jatkuvan. Vastikkeena puoleltasi lienee seksi.
En aio kerätä vihaa muutamaa vuotta, en ole edes vihainen.
Miehestä en hyödy taloudellisesti tippaakaan, yhteiselomme tulee minulle kalliimmaksi kuin se että asuisin yksin. Kaiken maksamme puoliksi. Eli tuon rahajankutuksen voit lopettaa alkuunsa.
Ap
et ole vihainen mutta ulíset täällä toista päivää aamusta iltaan ja haukut miehiä.
Voin kirjoitella omaan aloitukseeni myös olematta vihainen. Sinä ilmiselvästi et voi, mutta siinä en voi auttaa.
Lainaatko kommenttia jossa haukun miehiä? Edes yhtä miestä, ja edes yhtä kommenttia?
Ap
Mitä muuta tuo on, kuin väittämistä että MIEHET ovat epärehellisiä ja tuuliviiriä.
Se on turhautunut purkaus tilanteessa, joka on toistunut hänen elämässään. Ja kysymyksen muotoon asetettu. Miten syyllistyt noin herkästi toisen mielipahasta? Ja yleistät koskemaan kaikin tavoin kaikkea ja kaikkia miehiä. Sitä kannattais ennemmin pohtia.
Muuttavatko miehet oikeasti ihan säännönmukaisesti mielensä lisääntymisasiassa, vai onko minua taas kerran huijattu?
Tuossa on kaksi vaihtoehtoa ap:n mielestä.
1. miehet muuttavat säännönmukaisesti mielensä lisääntymisasioissa
2. miehet huijaavat (taas kerran)
todellisuudessahan ap vain keksii itse että asiassa on edes ongelmaa. Mies ei ole kusettanut tai muuttanut mieltään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Mikset sinä mene?
Ap
Miksi minä menisin?
Ap
Sinähän et niitä lapsia halua. Väität että velan edellytys on sterilisaatio.
Et kuitenkaan itse tee asialle mitään.
Lainaatko kommenttia jossa väitän että velan edellytys on sterilisaatio?
Tämä ketju on siitä ihmeellinen, ettei koskaan suuhuni ole yritetty tunkea niin paljon paikkansapitämättömiä väitteitä omista sanomisistani kuin tässä nyt. Kummallinen ilmiö.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Totta kai sillä on. Se lukee siellä samassa opuksessa, jossa kerrotaan, että 65 % lapsista on käenpoikasia.
:D :D :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei? Pitäisikö minulla olla?
Kävikö nyt oikeasti niin että sinä esität väitteen ja minun pitäisi perustella se sinulle? :D Niin typerää että sano että tajusin väärin.
Ap
Sinä tai joku sun rinkirunqqareista sen kirjoitti. Veikkaan sinua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiesitkö että naistepettäminen on yllättävän yleistä. Jopa 65% lapsista onkin käenpoikasia.
Olet niin lapsellinen, että kaltaisesi tuuliviirin kanssa on ihan turha keskustella. Pelkkää solvausta ja asioiden vääristelyä maustettuna loppuunkuluneilla jankkauksillasi.
Mistä velvollisuuden tunteesta? Hän on sitä itse tähän asti halunnut ja hän on itse ehkä mielensä muuttanut. Miksi täällä ollaan niin huolissaan tän puolison mahdollisesta vasektomiasta? Menee, jos ite haluaa ja ei mene, joa ite ei halua. Jos menee jonkun painostuksesta tai kiristyksestä, on tossukka. Mut sellaista kuvaa ei ap ole hänestä antanut.