Näinhän siinä kävi ettei miestä vasektomia kiinnosta
Odotettiin yhdessä melkein 10 vuotta sitä että ikävaatimus täyttyy. Alkuvuodesta se täyttyi ja aiheesta ollaan vain hiljaa. Aavistin tämän jo etukäteen.
Muuttavatko miehet oikeasti ihan säännönmukaisesti mielensä lisääntymisasiassa, vai onko minua taas kerran huijattu? Tämä on kolmas suhde joka uhkaa nyt kaatua siihen että miehen "ei missään nimessä ikinä lapsia"-kertomus muuttuukin "ehdottomasti lapsia joskus, aika piankin mieluiten"-höpinäksi. Tosin tästä tapauksesta en ole vielä varma, mutta huonolta näyttää.
Mistä olette löytäneet velamiehiä? Miten aidon velamiehen tunnistaa? Kaksi edellistä ovat perustelleet sanojensa pyörtämistä sillä, että sanoivat suhteen alussa mitä halusin kuulla ja arvelivat minun muuttavan mieleni kuitenkin lopulta. Minusta tämä on epäreilua.
Kommentit (1644)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä tavalla löydät aidon velan että pistät itse piuhat poikki ja teet tämän jo eka treffeillä aina harvinaisen selväksi.
Silloin nämä sekopäiset haahuilijat ei kiinnostu kun vaihtoehto on pysyvästi suljettu pois.Et voi muutenkaan vaatia muilta sellaista.
Mikset muuten ole itse käynyt toimenpiteessä, taidat itse olla feikki vela?
Sivusta. Itse olen täysin varmasti vela enkä mikään "feikki vela". Aika epäkunnioittavaa sanoa kenestäkään näin. En ole käynyt sterilisaatiossa koska joutuisin lääketieteellisistä syistä joka tapauksessa syömään e-pillereitä sen jälkeenkin. Mielestäni ei ole mitään järkeä käydä isohkossa operaatiossa tässä tilanteessa.
Seli seli, et ole edes selvittänyt asiaa.
Vässykkä olet.
Huono provo mutta vastaan silti koska muita voi olla samassa tilanteessa.
Olen selvittänyt. Olen ravannut lääkärissä esiteinistä asti. Ainoastaan kohdunpoisto auttaisi tilanteessani ja sitä en saa. Sekään ei olisi pieni toimenpide, jolla olisi vain positiivisia seurauksia. En kaipaa enää yhtään lisää kipua elämääni. Koska pillerit toimivat minulla niin hyvin, niillä mennään. Puolisoni sterilisaatio ei tietenkään olisi yhtään sen hyödyllisempi kuin omanikaan. Käytämme tuplaehkäisyä (kondomi ja pillerit). Mieheni on ilmeisesti siitä harvinainen, että hänelle kondomi ei ole mikään ongelma ja huolellisesti käytetyn tuplaehkäisyn teho on hyvä kun lapsia ei oikeasti haluta lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ystävälläni on sairaus, joka sekä tekisi hänen mahdollisesta raskaudestaan todella vaikean että periytyisi luultavasti lapsellekin. 12 vuotta sitten hän meni kimppaan vela-miehen kanssa, joka vannoi ikuista rakkautta ja vasektomiaa. No, mies lykkäsi vasektomiaa sen 12 vuotta eikä halunnut käyttää kortsujakaan, joten ystäväni joutui pitämään itselleen tosi kivuliaita kierukoita ja syömään epäsopivia pillereitä. Lopulta mies suostui menemään vasektomiaan mutta jänisti viime hetkellä. Siitä huolimatta, että se oli tehty useille hänen ystävilleen (joillekin velan takia, joillekin lapsiluvun tultua täyteen) eli hänellä oli paljon tietoa ja mieskavereitaan vertaistukena.
Mies sitten lopulta sai sanotuksi, ettei ole koko 12 vuoden aikana ollutkaan varma tunteistaan ystävääni kohtaan. Erosivat ilman mitään asioiden halki puhumista, koska mies vain katosi, otti repullisen kamojaan ja muutti vuokrakämppään. Mitä olen mieheen törmännyt, niin hänellä ei mene kovin vahvasti. Pelkään, että ystäväni ottaa hänet säälistä takaisin, vaikka on itse rikottu, 12 vuotta valehdeltu ja erottu siis käytännössä niin, että mies vain hankki vuokrakämpän ja muutti sinne, jättäen jälkeensä kaikki tavaransakin, jotta ystäväni oikein roikkuisi löysässä hirressä eikä pääsisi elämässä eteenpäin. Miehen kaverit halveksivat häntä hänen tehtyään naiselle tuolla tavalla. Myönnän, että halveksin minäkin. P*skahousu ihminen.
Ap, sinulla taitaa olla samanlainen tilanne, että olet ihmisen kanssa, joka ei olekaan se, jonka tunsit ja johon luotit.
Ja te, jotka sanotte, että on suurta rakkautta antaa toisen pitää b-vaihtoehtokin voimassa, jos vaikka sattuisi tapaamaan paremman naisen ja haluamaan lasta tämän kanssa... Ette voi olla tosissanne. Ei kai teidänkään puolisolla ole jotain takaporttia auki teidän jättämiseksi.
Siis on hemmetin väärin lupailla ja lupailla vuosikausia, tekemättä kuitenkaan mitään. Verrattavissa siihen että lupailee että tehdään lapsia "sitten joskus", jota ei sit kuitenkaan koskaan tule.
Mutta ei ketään saa siihen vasektomiaan painostaa ja jokaisella saa olla ihan mikä tahansa syy olla sitä haluamatta. Jos se on se että haluaa pitää lisääntymismahdollisuuden olemassa _jos_ mieli joskus muuttuisi tai liitto päättyisi, se on ihan verrattavissa siihen että haluaa tehdä avioehdon ja testamentin jne. Varautumista pahimpaan, ei paremman odottamista. Tätä ei moni tunnu tajuavan. Mutta eipä kaikki taida sitä avioehtoakaan hyväksyä.
Mutta kun Ap ei halua kumppania, joka on lapsettomuudesta niin epävarma että haluaa pitää mahdollisuuden olemassa. Ap ei halua ehkäjoskusmiestö, Ap haluaa kannastaan varman velamiehen. Ihmisellä on täysi oikeus etsiä arvoiltaan ja elämänsuunnitelmiltaan yhteensopivaa kumppania ja erota jos nämä ei enää osukaan yhteen tai - pahempaa - niistä on alunperinkin valehdellut.
Ei halua sellaista kumppania? No sepä ikävää, pakkaa kamat ja painuu helvettiin.
Ongelma ratkaistu, ei vaatinut mieheltä mitään.
Eikös se Ap ole juuri niin kaavaillut tekevänsä? Jostain syystä sekään ei osalle kommentoijista näytä käyvän.
Kovin ristiriitaisesti se ap asiasta viestii täällä. Jossain sanoo että kumilla mennään jatkossa.
En tosin keksi miten sillä ei voinut aikaisemmin mennä, jos kerran mies on muka huolissaan ap:n terveydestä.
Ap:n tarina ei ihan pidä vettä, hauska katsella sen räpiköintiä.
Kumilla ei ole menty sillä se ei ole luotettava ehkäisykeino. Sillä mennään jatkossa ellei eroa saada aikaiseksi, mutta perseestähän se on sitten jatkuvasti napsia jälkiehkäisyjä. Siksi tämä miehen vatvominen johtaa todennäköisesti eroon myös siinä tapauksessa, ettei hän saa tästä asiasta suutaan auki jatkossa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeasti. Jos miehenne on urpoja ja valittavat teille sopivasta ehkäisystä niin dumpatkaa ne. Jos taas itse valitatte siitä että mies haluaa vaalia herkimpien alueidensa koskemattomuutta, olette itse urpoja. Mikäli kompromissia ei synny niin ero on ratkaisu.
Vai onko tämä joku velan verivala että piuhat pitää katkaista tai muuten ei ole Todella Vapaaehtoisesti Lapseton (vaikka käyttäisi tuplaehkäisyä)?
Vain miehen. Nainen tässä olisi jättämässä itselleen takaporttia auki sille, että joku vieras mies tekee talouteen lapsen ja ap pääsee syyttämään miestä että sen vasektomia on pettänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ystävälläni on sairaus, joka sekä tekisi hänen mahdollisesta raskaudestaan todella vaikean että periytyisi luultavasti lapsellekin. 12 vuotta sitten hän meni kimppaan vela-miehen kanssa, joka vannoi ikuista rakkautta ja vasektomiaa. No, mies lykkäsi vasektomiaa sen 12 vuotta eikä halunnut käyttää kortsujakaan, joten ystäväni joutui pitämään itselleen tosi kivuliaita kierukoita ja syömään epäsopivia pillereitä. Lopulta mies suostui menemään vasektomiaan mutta jänisti viime hetkellä. Siitä huolimatta, että se oli tehty useille hänen ystävilleen (joillekin velan takia, joillekin lapsiluvun tultua täyteen) eli hänellä oli paljon tietoa ja mieskavereitaan vertaistukena.
Mies sitten lopulta sai sanotuksi, ettei ole koko 12 vuoden aikana ollutkaan varma tunteistaan ystävääni kohtaan. Erosivat ilman mitään asioiden halki puhumista, koska mies vain katosi, otti repullisen kamojaan ja muutti vuokrakämppään. Mitä olen mieheen törmännyt, niin hänellä ei mene kovin vahvasti. Pelkään, että ystäväni ottaa hänet säälistä takaisin, vaikka on itse rikottu, 12 vuotta valehdeltu ja erottu siis käytännössä niin, että mies vain hankki vuokrakämpän ja muutti sinne, jättäen jälkeensä kaikki tavaransakin, jotta ystäväni oikein roikkuisi löysässä hirressä eikä pääsisi elämässä eteenpäin. Miehen kaverit halveksivat häntä hänen tehtyään naiselle tuolla tavalla. Myönnän, että halveksin minäkin. P*skahousu ihminen.
Ap, sinulla taitaa olla samanlainen tilanne, että olet ihmisen kanssa, joka ei olekaan se, jonka tunsit ja johon luotit.
Ja te, jotka sanotte, että on suurta rakkautta antaa toisen pitää b-vaihtoehtokin voimassa, jos vaikka sattuisi tapaamaan paremman naisen ja haluamaan lasta tämän kanssa... Ette voi olla tosissanne. Ei kai teidänkään puolisolla ole jotain takaporttia auki teidän jättämiseksi.
Siis on hemmetin väärin lupailla ja lupailla vuosikausia, tekemättä kuitenkaan mitään. Verrattavissa siihen että lupailee että tehdään lapsia "sitten joskus", jota ei sit kuitenkaan koskaan tule.
Mutta ei ketään saa siihen vasektomiaan painostaa ja jokaisella saa olla ihan mikä tahansa syy olla sitä haluamatta. Jos se on se että haluaa pitää lisääntymismahdollisuuden olemassa _jos_ mieli joskus muuttuisi tai liitto päättyisi, se on ihan verrattavissa siihen että haluaa tehdä avioehdon ja testamentin jne. Varautumista pahimpaan, ei paremman odottamista. Tätä ei moni tunnu tajuavan. Mutta eipä kaikki taida sitä avioehtoakaan hyväksyä.
Mutta kun Ap ei halua kumppania, joka on lapsettomuudesta niin epävarma että haluaa pitää mahdollisuuden olemassa. Ap ei halua ehkäjoskusmiestö, Ap haluaa kannastaan varman velamiehen. Ihmisellä on täysi oikeus etsiä arvoiltaan ja elämänsuunnitelmiltaan yhteensopivaa kumppania ja erota jos nämä ei enää osukaan yhteen tai - pahempaa - niistä on alunperinkin valehdellut.
Ei halua sellaista kumppania? No sepä ikävää, pakkaa kamat ja painuu helvettiin.
Eikös se Ap ole juuri niin kaavaillut tekevänsä? Jostain syystä sekään ei osalle kommentoijista näytä käyvän.
Hän on kertonut kaavailevansa myös perisuhteetonta loppuelämää ja selibaattia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovin ristiriitaisesti se ap asiasta viestii täällä. Jossain sanoo että kumilla mennään jatkossa.
En tosin keksi miten sillä ei voinut aikaisemmin mennä, jos kerran mies on muka huolissaan ap:n terveydestä.
Ap:n tarina ei ihan pidä vettä, hauska katsella sen räpiköintiä.
Kumilla ei ole menty sillä se ei ole luotettava ehkäisykeino. Sillä mennään jatkossa ellei eroa saada aikaiseksi, mutta perseestähän se on sitten jatkuvasti napsia jälkiehkäisyjä. Siksi tämä miehen vatvominen johtaa todennäköisesti eroon myös siinä tapauksessa, ettei hän saa tästä asiasta suutaan auki jatkossa.
Ap
Jos joudut popsimaan jälkiehkäisyä jatkuvasti kun kuminkäyttö ei onnistu... no, kannattaa käyttää miestä vaikka jollain maksullisella joka neuvoo asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on oikein hyvä ratkaisu ap:lle. Kannatan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu. Itse söin e-pillereitä 20 vuotta, mutta lääkäri kielsi ne korkean verenpaineen takia. Nyt mies valittaa, että haluaisi paljaalla. Olen synnyttänyt 2 lasta enkä halua mennä laittamaan mitään kierukkaa.
Se ehkäisee joka ei lapsia halua.
Noin ne vauvakuumeiset naiset kertoo, mikä on muuttunut?
Ei varmasti mikään. Mutta ap:n mieshän ei ilmeisesti lapsia halunnut, kun lupasi mennä vasektomiaan. Eikä sitten mennytkään. Kyllä minäkin olisin asiasta tuohtunut, varsinkin, jos olisin itse joutunut syömään pillereitä vuosikausia.
Ei se vieläkään lapsia halua, te vain vedätte miesvihakiimassanne johtopäätöksiä.
Tunnetko ap:n miehen? Ettet nyt vain naisvihakiimassasi tekisi johtopäätöksiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju on ihan hirveää luettavaa. Todella tekopyhää porukkaa. "Mies lupasi että ei halua lapsia mutta ei suostu vasektomiaan, epäreilua!! Minä en TODELLAKAAN halua koskaan lapsia, mutta en suostu sterilisaatioon koska TEKOSYYTEKOSYYTEKOSYY."
Tekö ihan tosissane ajattelette, että teillä on jokin oikeus vaatia TOISTA IHMISTÄ tekemään SINUN MIELIKSESI keholleen jokin kirurginen toimenpide? Koska itse et halua sellaista omallesi tehdä?
Olkoon se toimenpide miehelle kuinka paljon helpompi ja vaarattomampi tahansa, jos SINÄ et missään nimessä koskaan halua lapsia etkä halua käyttää vaihtoehtoisa ehkäisykeinoja, SINÄ käyt siellä operaatiossa. Pysyviä toimenpiteitä ei kenelläkään ole oikeus vaatia toista keholleen tekemään.
Ja kyllä, minunkin mieheni on tehnyt vasektomian ja se oli myös minun toivomukseni koska en halunnut hormonaalista ehkäisyä käyttää, mutta päätöksen hän teki ihan itse vaihtoehdoista, että käy vasektomiassa tai sitten mennään kondomilla siihen asti, että minäkin täytän 30. Hän ei painostanut minua laittamaan kehooni hormoneja enkä minä painostanut häntä laittamaan piuhoja poikki. Näistä voi ja pitääkin parisuhteessa keskustella mutta näissä asioissa ei missään olosuhteissa ole oikeutta vaatia, painostaa tai olettaa toisen tekevän keholleen jotain mitä hän ei halua, oli hänen syynsä mikä tahansa.
Ei nyt herranjumala mitä luetunymmärtämistä taas. Kertaan nyt vielä sinullekin pääkohdat ranskalaisilla viivoilla. Lue vaikka kahteen kertaan.
1. Mies halusi vasektomian.
2. Minä en siihen painostanut enkä edes kehottanut menemään. En silloin enkä nyt.
3. Minä en mennyt sterkkaan sillä olin siinä uskossa että mies menee. Molempien ei mielestäni tarvitse toimenpiteessä käydä, toisen sterkka riittää.
4. Mies on vapaa lisääntymään sydämensä kyllyydestä, mutta ei minun kanssani. Minä en halua hänen viettejään ja tarpeitaan tukahduttaa, mutta rehellisyyttä toivon suhteessani.Ap
No voi herranjumala mitä luetun ymmärtämistä. Mikään ei estä sinua menemästä sinne sterilisaatioon NYT, jos mies on tästä muuttaut mielensä. Sehän sitten tosiaan riittää ja voitte elää onnellisesti lapsettomina elämänne loppuun asti. Ei se ole mitenkään epärehellistä olla 20 vuotiaana sitä mieltä että vasektomia on hyvä idea ja 30 vuotiaana muuttaa mieltään.
En minä ole menossa sterilisaatioon kun en tiedä harrastanko tämän suhteeni jälkeen enää koskaan seksiä. Tämänkin olen jo sanonut.
Ap
Ok, mikä ihme sinun ongelmasi tässä nyt sitten on? Sinulla on mitä omituisempia tekosyitä miehen lupauksista tulevaisuuden selibaattiin miksi et itse halua toimenpidettä, mutta faktahan on, että mies voi muutaa sitä mieltään lapsista vaikka olisikin nyt varma ja vaikka kävisikin siellä vasektomiassa, eikä sillä ole epärehellisyyden kanssa mitään tekemistä. Onko tässä sittenkin taka-ajatuksena jotenkin sitoa mies itseesi, vai?
Siis mitä tekosyitä? Miksi minä menisin sterkkaan jos en sitä tarvitse?
En missään nimessä halua sitoa miestä itseeni. Kanssani oleminen on ihan 100% vapaaehtoista nyt ja jatkossa. Mutta koska olen myös itse vapaaehtoisesti suhteessa, ajattelen että minulla on oikeus valita mieleiseni kumppani kuitenkin. Eli mies joka tietää olevansa lapseton, ei tuuliviiriä joka haluaa, ei halua, haluaa ja ei halua tai ehkä haluaakin tulevaisuudessa. Uskon että sellaisia miehiä on, minä en vain ole yhtään löytänyt.
Ap
Miksi se mies sitten menisi sinne vasektomiaan kun ei sitä tarvitse? Kerrot, ettei teillä ole ehkäisyongelmaa. Se, ettei mies mene vasektomiaan ei kerro siitä, etteikö hän tietäisi haluavansa olla lapseton. Kuten selväksi olet tehnyt, ethän sinäkään halua mennä vaikka tiedät haluavasi olla lapseton.
Ei hän ilmeisesti menekään. Tähän mennessä hän on halunnut mennä, sillä ei tykkää siitä että minä syön pillereitä ja haluaa olla varma ehkäisystä omalta osaltaan.
Minä voin hyvin mennä tulevaisuudessa, jos vielä jossain suhteessa tulen olemaan. Todennäköisesti en, ja jos, niin miehen kanssa joka on jo käynyt vasektomiassa.
Ap
Nyt kaiken tämän vääntelyn ja kääntelyn jälkeen tuhannen taalan kysymykset:
Onko hän sanonut, ettei haluakaan mennä? Oletko sinä kysynyt, onko hänen ajatuksensa muuttuneet?
Hänhän tosiaan on ollut 30 max sen 4kk, ei välttämättä ole vain ehtinyt vielä hoitaa asiaa. Minulla tosin on aavistus, että hänen ajatuksensa teidän parisuhteesta saattaa vähän muuttua, kun sinä nyt kaiken tämän perään kuuluttaman rehellisyytesi nimissä hänelle nyt kerrot, että olet päättänyt erota jos hän ei sitä vasektomiaa nyt heti tee.
Minä en ole sanonut että haluan erota, en täällä enkä miehelle. En nimittäin todellakaan halua erota.
Ja mieheni tuntien jos hän jonkun asian hoitaa niin hän hoitaa sen etukäteen tai vähintään ajoissa. Siksi tämä hiljaisuus kertoo minulle kaiken oleellisen. Mutta ei, en saanut mitään järkevää vastausta kun ennen synttäreitä kysyin että varaako ajan heti kun ikävaatimus täyttyy. Jotain kaartelua tuli että enköhän mutta siitä ei sitten saa kertoa kellekään yms.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun Ap ei halua kumppania, joka on lapsettomuudesta niin epävarma että haluaa pitää mahdollisuuden olemassa.
Ap on itsekin niin epävarma, ettei tee sterilisaatiota.
Pata kattilaa soimaa.
Ap jättää portin auki, jos vaikka suuren miehuuden omaava Kareem ja Abdullah siittäisi hänelle paljon voimakkaita lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu. Itse söin e-pillereitä 20 vuotta, mutta lääkäri kielsi ne korkean verenpaineen takia. Nyt mies valittaa, että haluaisi paljaalla. Olen synnyttänyt 2 lasta enkä halua mennä laittamaan mitään kierukkaa.
Se ehkäisee joka ei lapsia halua.
Noin ne vauvakuumeiset naiset kertoo, mikä on muuttunut?
Ei varmasti mikään. Mutta ap:n mieshän ei ilmeisesti lapsia halunnut, kun lupasi mennä vasektomiaan. Eikä sitten mennytkään. Kyllä minäkin olisin asiasta tuohtunut, varsinkin, jos olisin itse joutunut syömään pillereitä vuosikausia.
Ei se vieläkään lapsia halua, te vain vedätte miesvihakiimassanne johtopäätöksiä.
Tunnetko ap:n miehen? Ettet nyt vain naisvihakiimassasi tekisi johtopäätöksiä?
Onko naisvihaa olettaa että mies on rehellinen?
Melkoista...
Ymmärrän ap:tä. Mikä voi olla parisuhteessa rakkauden lisäksi oleellisempaa kuin se, että isoista kysymyksistä ollaan samaa mieltä. Jos toinen on vela ja toinen ei, suhteella ei ole tulevaisuutta. Näin isoissa asioissa ei tehdä kompromisseja toisen toiveiden hyväksi, jos haluaa olla onnellinen ja elää omannäköistä elämää.
Mulla kävi hyvä tuuri, kun puolisoni ajattelee lapsiasiasta samoin kuin minä, eli lapsia emme halua. Tavattiin 18-vuotiaina ja ollaan oltu yhdessä 20 vuotta. Hän kävi vasektomiassa, kun täytimme 30. Se vain osui kohdalleen niin, että on ollut samat ajatukset siitä, millainen elämä on hyvää.
En etsinyt velamiestä silloin nuorena, mutta hän suhtautui lapsiasiaan alun alkaen neutraalisti. Kun parikymppisenä minulle oli selkiytynyt, että lapset eivät ole minun juttuni, asia sopi puolisolleni hyvin ja hän ajatteli samoin. Hän on jälkikäteen todennut, että olisi joutunut luopumaan todella paljosta, jos oltaisiin hankittu lapsia. Tekee kansainvälistä uraa tutkijana ja nauttii siitä, mikä ei olisi kuulemma onnistunut, jos olisi ollut lapsi hoidettavana.
Vierailija kirjoitti:
aloittajalla ei mitä ilmeisemmin ole mitään varsinaista estettä käyttää muita ehkäisy keinoja tai mennä itse sterilisaatioon ja minä tuomitsen vahvasti tällaisen käyttäytymisen.
Niin, jostain kumman syystä ap on "aidosti vela", vaikkei tee sterilisaatiota, mutta kyseinen mies on "aito vela" vain vasektomian jälkeen. Tekopyhää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun kerran olet omasta päätöksestäsi aivan varma, käy itse sterissä. Et voi vaatia lääketieteellistä operaatiota muilta. Samalla myös lastensaantikyky säilyy kumppanillasi mikäli hän vielä jonain päivänä haluaa omaa jälkikasvua.
Äläkä uhriudu ja ruikuta, annat itsestäsi vastenmielisen kuvan. Jokaisella, myös kumppanillasi, on päätäntävalta omaan kehoonsa.
Älä nyt viitsi kommentoida jos et viitsi edes lukea aloitusta, kommenteista puhumattakaan. Mulla ei ole aikomustakaan vaatia mitään operaatiota yhtään keltään. Mieheni saa pitää lapsioption avoinna aivan täysin vapaasti, mutta minun kanssani suhde ei siinä tapauksessa jatku. Kai minullakin jonkilainen oikeus on päättää kenen kanssa olen.
Ap
Rehellisyyden nimissä on todettava, että vaikutat kommentti kommentilta aina vain vastenmielisemmältä. Vapauta miehesi, hän ansaitsee parempaa.
Hän on vapaa lähtemään milloin haluaa, kuten minäkin. Olemme silti olleet vapaaehtoisesti yhdessä jo vuosia, eli en minä ihan vastenmielinen sitten kuitenkaan taida ollakaan vaikka vapaaehtoisuus sinua ahdistaakin.
Ap
Näytä aloitus miehellesi. En usko että hän on aivan tietoinen ajatuksistasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju on ihan hirveää luettavaa. Todella tekopyhää porukkaa. "Mies lupasi että ei halua lapsia mutta ei suostu vasektomiaan, epäreilua!! Minä en TODELLAKAAN halua koskaan lapsia, mutta en suostu sterilisaatioon koska TEKOSYYTEKOSYYTEKOSYY."
Tekö ihan tosissane ajattelette, että teillä on jokin oikeus vaatia TOISTA IHMISTÄ tekemään SINUN MIELIKSESI keholleen jokin kirurginen toimenpide? Koska itse et halua sellaista omallesi tehdä?
Olkoon se toimenpide miehelle kuinka paljon helpompi ja vaarattomampi tahansa, jos SINÄ et missään nimessä koskaan halua lapsia etkä halua käyttää vaihtoehtoisa ehkäisykeinoja, SINÄ käyt siellä operaatiossa. Pysyviä toimenpiteitä ei kenelläkään ole oikeus vaatia toista keholleen tekemään.
Ja kyllä, minunkin mieheni on tehnyt vasektomian ja se oli myös minun toivomukseni koska en halunnut hormonaalista ehkäisyä käyttää, mutta päätöksen hän teki ihan itse vaihtoehdoista, että käy vasektomiassa tai sitten mennään kondomilla siihen asti, että minäkin täytän 30. Hän ei painostanut minua laittamaan kehooni hormoneja enkä minä painostanut häntä laittamaan piuhoja poikki. Näistä voi ja pitääkin parisuhteessa keskustella mutta näissä asioissa ei missään olosuhteissa ole oikeutta vaatia, painostaa tai olettaa toisen tekevän keholleen jotain mitä hän ei halua, oli hänen syynsä mikä tahansa.
Ei nyt herranjumala mitä luetunymmärtämistä taas. Kertaan nyt vielä sinullekin pääkohdat ranskalaisilla viivoilla. Lue vaikka kahteen kertaan.
2. Minä en siihen painostanut enkä edes kehottanut menemään. En silloin enkä nyt.
3. Minä en mennyt sterkkaan sillä olin siinä uskossa että mies menee. Molempien ei mielestäni tarvitse toimenpiteessä käydä, toisen sterkka riittää.
4. Mies on vapaa lisääntymään sydämensä kyllyydestä, mutta ei minun kanssani. Minä en halua hänen viettejään ja tarpeitaan tukahduttaa, mutta rehellisyyttä toivon suhteessani.Ap
No voi herranjumala mitä luetun ymmärtämistä. Mikään ei estä sinua menemästä sinne sterilisaatioon NYT, jos mies on tästä muuttaut mielensä. Sehän sitten tosiaan riittää ja voitte elää onnellisesti lapsettomina elämänne loppuun asti. Ei se ole mitenkään epärehellistä olla 20 vuotiaana sitä mieltä että vasektomia on hyvä idea ja 30 vuotiaana muuttaa mieltään.
Mutta on epärehellistä sanoa 29 vuoden ja 10 kuukauden iässä että menee vasektomiaan heti kun pääsee, ja olla sitten menemättä. Ymmärrät varmaan. Mielensä saa muuttaa, mutta siitä muutoksesta olisi hyvä kertoa myös kumppanille.
Ap
Jos hän on täyttänyt 30 alkuvuodesta, niin asia ei ole kovin kauaa ollut hänellä konkreettisesti käsillä, joten ymmärrät varmaan, että hän saattaa sitä nyt vähän vakavammin pohtia ja punnita ja ehkä hän tosiaan sinulle sitten kertoo, kun on lopullisesti mielensä muuttanut?
Tämä just! Miehellä on tässä vasta muutama kuukausi ollut aikaa, asiasta ei ole kunnolla edes nyt keskusteltu ja ap on nyt täysin vakuuttunut että mies on joko vellihousu tai muuttanut mieltään ja suunnittelee eroa. Koska mies ei ole välittömästi just silloin kun ap haluaa mennyt siihen vasektomiaan. Älytöntä. Vois kai sille miehelle nyt antaa vähän armoa ja aikaa miettiä asia vielä kertaalleen rauhassa läpi ennen ajanvarausta.
Asiasta on keskusteltu melkein 10 vuotta.
Ap
Olet nykyisen miehesi kanssa ollut jo ainakin 10 vuotta. Miehesi on vastikään täyttänyt 30 vuotta (vasektomian ikäraja). Kaksi edellistä miestäsi ovat myös pyörtäneet puheensa vasektomian suhteen. Minkä ikäinen oikein olet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeasti. Jos miehenne on urpoja ja valittavat teille sopivasta ehkäisystä niin dumpatkaa ne. Jos taas itse valitatte siitä että mies haluaa vaalia herkimpien alueidensa koskemattomuutta, olette itse urpoja. Mikäli kompromissia ei synny niin ero on ratkaisu.
Vai onko tämä joku velan verivala että piuhat pitää katkaista tai muuten ei ole Todella Vapaaehtoisesti Lapseton (vaikka käyttäisi tuplaehkäisyä)?
Vain miehen. Nainen tässä olisi jättämässä itselleen takaporttia auki sille, että joku vieras mies tekee talouteen lapsen ja ap pääsee syyttämään miestä että sen vasektomia on pettänyt.
Sinulle ei taida kyllä mikään muu toimia kuin vilkas mielikuvitus. Ja sekin sairas.
Vierailija kirjoitti:
en saanut mitään järkevää vastausta kun ennen synttäreitä kysyin että varaako ajan heti kun ikävaatimus täyttyy. Jotain kaartelua tuli että enköhän mutta siitä ei sitten saa kertoa kellekään yms.
Ap
"Yhtään en vaadi enkä painosta, mutta ennen synttäreitä kuitenkin otin tietysti asian puheeksi"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole kaavaillut yhtään mitään, en tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Jos tämä suhde päättyy niin voi hyvin olla että haluan olla loppuelämäni ilman suhdetta, tai sitten en. En jaksa sellaista vielä edes miettiä, sillä se mitä haluan on että tämä suhde jatkuu entisenlaisena. Siksi sterkka ei nyt itselleni ole ajankohtainen vaihtoehto.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
en saanut mitään järkevää vastausta kun ennen synttäreitä kysyin että varaako ajan heti kun ikävaatimus täyttyy. Jotain kaartelua tuli että enköhän mutta siitä ei sitten saa kertoa kellekään yms.
Ap
"Yhtään en vaadi enkä painosta, mutta ennen synttäreitä kuitenkin otin tietysti asian puheeksi"
Kyllä, kun mies siitä oli kymmenisen vuotta itse puhunut innoissaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta on epärehellistä sanoa 29 vuoden ja 10 kuukauden iässä että menee vasektomiaan heti kun pääsee, ja olla sitten menemättä. Ymmärrät varmaan. Mielensä saa muuttaa, mutta siitä muutoksesta olisi hyvä kertoa myös kumppanille.
Ap
Jos hän on täyttänyt 30 alkuvuodesta, niin asia ei ole kovin kauaa ollut hänellä konkreettisesti käsillä, joten ymmärrät varmaan, että hän saattaa sitä nyt vähän vakavammin pohtia ja punnita ja ehkä hän tosiaan sinulle sitten kertoo, kun on lopullisesti mielensä muuttanut?
Tämä just! Miehellä on tässä vasta muutama kuukausi ollut aikaa, asiasta ei ole kunnolla edes nyt keskusteltu ja ap on nyt täysin vakuuttunut että mies on joko vellihousu tai muuttanut mieltään ja suunnittelee eroa. Koska mies ei ole välittömästi just silloin kun ap haluaa mennyt siihen vasektomiaan. Älytöntä. Vois kai sille miehelle nyt antaa vähän armoa ja aikaa miettiä asia vielä kertaalleen rauhassa läpi ennen ajanvarausta.
Asiasta on keskusteltu melkein 10 vuotta.
Ap
Olet nykyisen miehesi kanssa ollut jo ainakin 10 vuotta. Miehesi on vastikään täyttänyt 30 vuotta (vasektomian ikäraja). Kaksi edellistä miestäsi ovat myös pyörtäneet puheensa vasektomian suhteen. Minkä ikäinen oikein olet?
Ovat pyörtäneet puheensa lapsiasian suhteen, eivät vasektomian. Olivat siihen ihan liian nuoria.
Ap
Mielestäni siinäkin on rajansa, millaisia reunaehtoja on hyväksyttävää asettaa. Vasektomia ja esimerkiksi naapurin auton varastaminen esimerkiksi ovat tällaisia. Toki nämäkin ovat olosuhdesidonnaisia siinä määrin, että vasektomia vaatimuksen voisin hyväksyä, mikäli mikään muu ehkäisy ei käy ja itsellä on jokin hyvin vakava perussairaus joka tekee toimenpiteestä poikkeuksellisen riskialttiin tai auton kohdalla mikäli joku olisi saanut juuri sydänkohtauksen ja naapurin auto olisi ainoa keino saada hänet ajoissa sairaalaan.
Mutta jos nyt esimerkiksi tätä aloittajan tilannetta katsotaan, niin mielestäni vasektomian asettaminen ehdoksi suhteen jatkumiselle on ns. väärin toimittu, sillä aloittajalla ei mitä ilmeisemmin ole mitään varsinaista estettä käyttää muita ehkäisy keinoja tai mennä itse sterilisaatioon ja minä tuomitsen vahvasti tällaisen käyttäytymisen. Mitään muutahan sille en toki voi joten minun mielipiteeksenihän se toki jää.