Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten käy asumistuen, kun tulee porvarihallitus?

Vierailija
04.04.2023 |

Uskaltaako kokoomus poistaa asumistuet? Vai onko lojaali vuokranantajille, jotka asumistuen poistosta joutuisivat kärsimään, koska vuokralaiset eivät enää kykenisi maksaa vuokria etenkin pk-seudulla.

Kommentit (157)

Vierailija
1/157 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei asumistukia voi poistaa. Eivät he tule saamaan sitä läpi ikinä.

Vierailija
2/157 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se menee koko tuen kanssa yhteen. Koska nyt ihmiset eivät tajua että tuesta menee osuus asumiseen, koko asumistuki ei kata asumista. Sitten menee vielä laskut. No ei vaan, ei tietoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/157 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistuen poisto tarkoittaisi että kymmeniä tuhansia jäisi kodittomaksi samantien. Sitä saavat todella monet työssäkäyvätkin. Kaikki eivät voi vaikuttaa tuloihinsa mitenkään eivätkä voi muuttaa maalle, sellaiseen ei ole mitään mahdollisuutta. Vuokria ei tulla laskemaan missään tapauksessa, sellaiseen ei ole mitään keinoa. Asumistukihan menee suoraan tuloksi asuntosijoittajille, loput vuokrasta maksaa ihminen itse muista rahoistaan.

Vierailija
4/157 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintää indejdikorotujset jäätyy. Luultavasti omavastuu nousee ja korvausprosentti laskee.

Vierailija
5/157 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistuki tullaan poistamaan kuten muitakin Kelapummien tukia tullaan karsimaan. Se oli yksi pääsyistä miksi äänestin Kokoomusta:) Minä olen sitä mieltä, että ihmisen täytyy itse ottaa vastuuta elämästään rajoitteistaan huolimatta eikä olettaa että valtio elättää eli toisin sanottuna työtä tekevät verorahoillaan.

Vierailija
6/157 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asumistuki lakkautettaisiin ja vuokrat pysyisivät samana niin sadat tuhannet vuokranantajat menettäisivät vuokralaisensa joten kyllä ne hinnat rysähtäisi alaspäin.

Vierailija
7/157 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän tekee hallaa niille asuntosijoittajille, jotka velkavivuttavat uusia asuntoja. Jatkossa niihin ei ole varaa kuin niillä harvoilla, jotka eivät asumistukea saa (ja yleensäkin asuvat vuokralla).

Vierailija
8/157 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sopii hyvin että asumistukea lasketaan, kunhan ensin uusitaan jokaisen sitä saavan vuokrasopimukset siten että vuokraa lasketaan asumistuen verran. Silloin siinä olisi järkeä. Köyhiltä ja pienituloisilta ei oikeasti voit leikata enää. Moni tekee tavallista nopeammin kuolemaa tässä tilanteessa jo nyt, hintojen nousun vaikutukset eivät ole vielä näkyvissä kunnolla. Ihmisillä ei ole varaa lääkkeisiin (kaikkia ei todellakaan saa sossusta ilmaiseksi kuten kuvitellaan) ja he sairastuvat pahemmin ja kuormittavat muutaman vuoden sisään yhteiskuntaa paljon enemmän kuin nyt.

Sivistys mitataan sillä miten hyvin pidämme huolta heistä joilla ei ole asiat kunnossa ja jotka ovat muiden armoilla.

Vierailija
9/157 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottaa niin että olen menettänyt yöunet. ja asun yksin lapsen kanssa kaupungin vuokrayksiössä. Tämä on ahdas ja haaveilen muutosta kaksioon. Jos kokoomus poistaa asumistuet, joudumme jäämään tähän yksiöön ja siltikin tekee tiukkaa :( Olen vanhempainvapaalla, mutta palatessani töihin, teen 80 % työaikaa, jotta aikaa jää myös lapselle. Tein hulluna töitä ennen lapsen saamista ja paloin loppuun, joten töiden lisääminen ei tule kuuloonkaan. Olen korkeastikoulutettu ja töissä yksityisellä sektorilla kaupan alalla, mutta palkat ovat huonoja eikä ylitöitä korvata.

Vierailija
10/157 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että kokonaan poistetaan, mutta eiköhän siihen kohdistu jotain uusia leikkauksia/rajoituksia.

Vierailija
11/157 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän kokoomus kuitenkin pidä asuntosijoittajien puolta. Veikkaisin niitä löytyvän eniten kyseisen puolueen kannattajista.

Vierailija
12/157 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuki poistuu ja asuntosijoittajan menee konkurssiin sitten asuntomarkkinat täyttyy pakkomyynti asunnoista seuraavaksi pankit kaatuu kun vakuus arvot romahtaa.

Vierailija
13/157 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumistuki tullaan poistamaan kuten muitakin Kelapummien tukia tullaan karsimaan. Se oli yksi pääsyistä miksi äänestin Kokoomusta:) Minä olen sitä mieltä, että ihmisen täytyy itse ottaa vastuuta elämästään rajoitteistaan huolimatta eikä olettaa että valtio elättää eli toisin sanottuna työtä tekevät verorahoillaan.

Olen yh-äiti ja jäin työkyvyttömäksi onnettomuuden seurauksena. Saan työeläkettä ja asumistukea, lapsilisät samalla kaavalla kuin kaikki muutkin jotka ovat osoitteensa ainoana aikuisena eli myös superrikkaat saavat saman korotetun lapsilisän. Elämme täysin kädestä suuhun, lasten isä on häipännyt ajat sitten ja elatusmaksu on hyvin pieni, pienempi ei voi olla. En pysty käymään itse edes kaupassa kivuiltani. Hoitoa en enää saa koska minut laitettiin eläkkeelle eikä minua yritetä kuntouttaa enää mitenkään.

Miten voin mielestäsi itse tulevaisuudessa vaikuttaa toimeentulooni? Jos asumistuki poistetaan, jään kodittomaksi lasten kanssa. Meidänlaisiamme on kymmeniä tuhansia, asumistukea sain jo töissä käydessäni koska palkka oli täydestä työajasta huolimatta niin pieni.

Vierailija
14/157 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos asumistuki lakkautettaisiin ja vuokrat pysyisivät samana niin sadat tuhannet vuokranantajat menettäisivät vuokralaisensa joten kyllä ne hinnat rysähtäisi alaspäin.

Ei ne rydähdä, mutta ne sun sadattuhannet asuu kadulla.

Vierailija
15/157 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, että kokonaan poistetaan, mutta eiköhän siihen kohdistu jotain uusia leikkauksia/rajoituksia.

Vuokrakatto olisi paras keino asumistukien tiputtamiseen.

Vierailija
16/157 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhänä tuista ei jää penniä mistä leikata. En käytä rahaa muuhun kuin vuokraa, sähköön, minimi puh kulut ja minimi ruokakulut. Pakolliset lääkkeet ja lääkärit. Siis leikkaavat mistä. Hädin tuskin riittää pakollisen elämiseen ja nekin karsittu ihan kaikki. Elämässä ei ole pienintäkään extraa. Ei ole iloa eikä näemmä kohta valojakaan saati kotia. Itse olen siinä kohtaa valmis täysipäiväiseksi rikolliseksi. Oletko sinä valmis uhriksi.

Vierailija
17/157 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän kyseessä ollut kuuluisa vappusatanen, jolla kalasteltiin hyvin tienaavien köyhille kateellisten ääniä. Ei täällä koskaan tehtäisi noin radikaalia uudistusta tukijärjestelmään.

Vierailija
18/157 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kokoomus halua tietenkään poistaa asumistukia. Asumistuista hyötyvät sijoittajat ja piensijoittajat. Myös eläkekassojen rahaa on paljon kiinni asunnoissa. Tuohon tukeen ei luultavasti halua koskea yksikään puolue. Isompi leikkaus on varma keino aiheuttaa vakava talouskriisi.

Vierailija
19/157 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitukseni oli muuttaa Helsinkiin töihin, mutta nyt täytyy vähän odotella. Ilman asumistukea en voi ottaa vastaan juuri saatua työpaikkaa.

Vierailija
20/157 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet vastenmielinen ihminen. Jokainen meistä - sinäkin - voi joutua tilanteeseen, jossa tarvitsee yhteiskunnan tukea. Hyvinvointivaltio takaa myös yhteiskuntarauhan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme