Miten käy asumistuen, kun tulee porvarihallitus?
Uskaltaako kokoomus poistaa asumistuet? Vai onko lojaali vuokranantajille, jotka asumistuen poistosta joutuisivat kärsimään, koska vuokralaiset eivät enää kykenisi maksaa vuokria etenkin pk-seudulla.
Kommentit (157)
Koko asumistuki on järjetön. Miksi minun tulee maksaa jonkun toisen asumisesta.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän kyseessä ollut kuuluisa vappusatanen, jolla kalasteltiin hyvin tienaavien köyhille kateellisten ääniä. Ei täällä koskaan tehtäisi noin radikaalia uudistusta tukijärjestelmään.
Sama kun ps hokee Suomi palautetaan kuntoon tms.monille tämäkin meni läpi et joku paluu menneisyyteen tapahtuisi vaikka ainoat jotka täällä lisääntyy on ulkomaalaiset ja sitä ei kestä enää kukaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuki poistuu ja asuntosijoittajan menee konkurssiin sitten asuntomarkkinat täyttyy pakkomyynti asunnoista seuraavaksi pankit kaatuu kun vakuus arvot romahtaa.
Samalla tippuu meidän jokaisen asunnon arvot ja pankit irtisanoo lainat, kun vakuusarvo ei riitä. Käy kuten kävi 1991.
Joku tässäkin tilanteessa voittaa eli ostaa ne meidän kaikkien asunnot pilkkahinnalla. Me muut muutetaan kadulle, ehkä kokoomus tekee meille jonkun asuntolan, koska ei keneltäkään kohtiuuttomia vaadita, sanoi Orpo. Meille tietenkin jää ne alkuperäiset lainat...
Vierailija kirjoitti:
Koko asumistuki on järjetön. Miksi minun tulee maksaa jonkun toisen asumisesta.
Muuta toiseen maahan. Ei sua kukaan käske asumaan hyvinvointivaltiossa. So maliassa ei tarvitse maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Asumistuki tullaan poistamaan kuten muitakin Kelapummien tukia tullaan karsimaan. Se oli yksi pääsyistä miksi äänestin Kokoomusta:) Minä olen sitä mieltä, että ihmisen täytyy itse ottaa vastuuta elämästään rajoitteistaan huolimatta eikä olettaa että valtio elättää eli toisin sanottuna työtä tekevät verorahoillaan.
Kuulostat enemmän persulta, mutta mahtuuhan KaKon kannattajiinkin sekalaista sakkia, joka ei yleissivistyksellä loista.
Jokainen Suomessa käyttää valtion rahoja silti aina miksi minä maksan sitä ja tätä. Sinä et maksa yhtään mitään eikä ne rahat tulis kenenkään omaan taskuun vaikka joku tuki poistettaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Minulle sopii hyvin että asumistukea lasketaan, kunhan ensin uusitaan jokaisen sitä saavan vuokrasopimukset siten että vuokraa lasketaan asumistuen verran. Silloin siinä olisi järkeä. Köyhiltä ja pienituloisilta ei oikeasti voit leikata enää. Moni tekee tavallista nopeammin kuolemaa tässä tilanteessa jo nyt, hintojen nousun vaikutukset eivät ole vielä näkyvissä kunnolla. Ihmisillä ei ole varaa lääkkeisiin (kaikkia ei todellakaan saa sossusta ilmaiseksi kuten kuvitellaan) ja he sairastuvat pahemmin ja kuormittavat muutaman vuoden sisään yhteiskuntaa paljon enemmän kuin nyt.
Sivistys mitataan sillä miten hyvin pidämme huolta heistä joilla ei ole asiat kunnossa ja jotka ovat muiden armoilla.
Kuka ne vuokrasopimukset uusii?
Miksi kokoomuslaiset leikkelisivät omista tuloistaan, monella varmasti sijoitusasuntoja kuten varakkaillq aina. Naurettavaa tuubaa.
Säätävät lain mikä pienentää asumistukea 10% vuosittain niin se on ennakoitava ja vuokrat voivat ehkä jopa laskea samalla kun vuokralaisten maksukyky pienenee ja huoneisto jäisi tyhjilleen.
Valtiontalouden tilanne on sellainen, että Kokoomus puuttuu rikkaiden tukiaisiin. Sen saavat tuntea esimerkiksi asuntosijoittajat ja Ylen toimittajat.
Ja ensimmäiseksi ne tietysti lähtevät purkamaan viime vuosisadan alkupuolelta asti rakennettua suomalaista hyvinvointivaltiota.
Niin. Niinhän siinä käy. Ensimmäiseksi työkseen tarttuvat sosiaalitukiin, jotka leikataan pois tai alas.
Että se siitä.
Luulis Orpolla, Purralla ja mahdollisilla kumppaneillaan olevan muuta ensiarvoisempaa kuin sosiaalituet.
Kulttuuriväki pelkää, mitä tapahtuu, jos kulttuuriministeriksi tulee perussuomalainen.
Opetusministeriksi jos tulee perussuomalainen, lähtee varmaan ruotsin kieli koulujen oppiaineista täysin vapaaehtoiseksi ja minimituntimäärään. Miten lienee käy uskonnon.... ja isänmaallisuuskasvatus tulee varmaankin pakolliseksi. Kirjoitetaanko suomen historian osuus kirjoihin uusiksi? Kielletään tietyt osat historiasta täysin, ei saa mainitakaan joitakin asioita?
Kokoomus jatkaa sillä linjalla, mitä kolmen S:n hallitus aikanaan aloitti. Köyhät kyykytetään entisestään ja rikkaille kaikki mahdolliset veronalennukset, sekä myydään valtion omaisuutta lisää ulkomaisille sijoittajille, joiden osakkaina itse ovat piilotettuineen vakuutuskuorineen. Voitte kaivella mm. Sipilän Vake-kuviot ja Soinin Hesan Bulervadin hulppeat toimistotilat, jotka säätiöi nk. ensin persuille ja on elinikäinen toimitusjohtaja tässä säätiössä. Veikkaisin, että säätöjä löytyy joka puolueessa mm. kiinteistöpuolen Kojamo, jonka omistajana on AY-liikkeitä ja etenkin poliitikot nostavat kovia lisätuloja itselleen hallituspaikkojen kautta, kuten monissa muissakin hallintoelimissä Veikkaus, Fortum yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asumistuki tullaan poistamaan kuten muitakin Kelapummien tukia tullaan karsimaan. Se oli yksi pääsyistä miksi äänestin Kokoomusta:) Minä olen sitä mieltä, että ihmisen täytyy itse ottaa vastuuta elämästään rajoitteistaan huolimatta eikä olettaa että valtio elättää eli toisin sanottuna työtä tekevät verorahoillaan.
Olet vastenmielinen ihminen. Jokainen meistä - sinäkin - voi joutua tilanteeseen, jossa tarvitsee yhteiskunnan tukea. Hyvinvointivaltio takaa myös yhteiskuntarauhan.
Pummit siis uhkaavat alkaa riehumaan jos valtio ei anna ilmaista rahaa? Meillä ei ole enää varaa elättää näitä Kelan elättejä, jokainen ihminen on aktivoitava hyödylliseen työhön:) Ihminen on itse ensikädessä itse vastuussa itsestään ja siihen meidän pitää kannustaa, että jokainen elättää itse itsensä.
Asumistuki pois, perustulo tilalle
Vierailija kirjoitti:
Valtiontalouden tilanne on sellainen, että Kokoomus puuttuu rikkaiden tukiaisiin. Sen saavat tuntea esimerkiksi asuntosijoittajat ja Ylen toimittajat.
Unissas
Helsingissä pitäisi rakentaa edullisia asuntoja kaupungin nimissä köyhille, niin saadaan vuokrat laskuun.
Vierailija kirjoitti:
Säätävät lain mikä pienentää asumistukea 10% vuosittain niin se on ennakoitava ja vuokrat voivat ehkä jopa laskea samalla kun vuokralaisten maksukyky pienenee ja huoneisto jäisi tyhjilleen.
Mikä laki tämä olisi...
Sen pitää laskea.... ehdottomasti
Orpo lupasi aamupäivän haastattelussa lakkauttaa asumistuen, kun jokaisella on kuulemma ainakin sen verran töitä tarjolla.
Sut pitäisi viedä navetan taakse. Toivottavasti sairastut ja sustakin tukee Kelapummi.
En saa tukia mutta ole samanlainen kusipää mitä sinä olet.