IS: En löydä Tinderistä enää ketään, joka haluaisi treffeille lukijat kertovat, miksi lapsia ei synny
Siis eivätkö nykyään ihmiset osaa enää muuten tavata toisiaan kuin Tinderillä???
Itse olin treffailuiässä silloin kun nettitreffit olivat jo juttu (Tinder tuli vasta muutaman vuoden kuluttua) enkä kyllä koskaan mitään pidempää löytänyt netistä. Kaikki pidemmät suhteet ja myös nykyinen vaimo löytyi ihan tavallisesti ravintolasta.
Yrittäkää nyt ottaa itseänne niskasta kiinni. Ei siihen kuole, jos menee juttelemaan jollekin jotakin.
Kommentit (322)
Vierailija kirjoitti:
Aika moni tuntemani nuori mies on sanonut, ettei aio tehdä lapsia, koska nykyään kaikki eroaa. Eivät halua erolasten isäksi, eikä elatusmaksuja maksamaan siitä hyvästä.
No sitten he eivät halua tehdä lapsia, asia on ok. Tosin en oikein jaksa ottaa hirveän vakavasti jotain parikymppistä, joka noin sanoo, mutta minulle asia on se ja sama, ihmiset saavat puhua mitä haluavat ja heidän päätöksensä nyt ja tulevaisuudessa ovat heidän omiaan.
Itse olen kasvanut ydinperheessä kylässä, jossa lähes kaikki olivat ydinperheitä. Ystäväni perheet olivat pääosin ydinperheitä ja en edes miettinyt sen enempää muita. Nyt minun lapseni ovat noin parikymppisiä ja meillä on onnellinen hyvä ydinperhe niin kuin suurimmalla osalla lastamme ystävistäkin. Niin minun kuin mieheni vanhemmatkin ovat vielä onnellisia yhdessä parisuhteessaan, joka on kestänyt yli 50 vuotta. Meidän lapsemme ovat siis nähneet onnellisia pitkäkestoisia parisuhteita ympärillään ja luulen, että he haluavat aikanaan itsekin samanlaisen. Sen tiedän, että huonoa he eivät huoli ja he eivät tyydy aika hyvään, vaan ovat mielummin yksin. Vanhin lapsemme on 22 vuotias ja hän viihtyy hyvin yksin. Hänestä joku ihana mies saisi upean vaimon, mutta kiirettä ei ole.
Kiltti mies kirjoitti:
Kaikilla naisilla on sama miesmaku. Pitkä komea korkeassa virassa oleva top 10 mies. Sama vaikka nainen olisi 90kg ja 160 cm niin ne haluaa samoja miehiä kuin missit. Siksi me tavis miehet emme saa perhettä ja parisuhdetta.
Menepäs sinne Prismaan tai vaikka päiväkodin parkkipaikan reunalle katsomaan minkälaisia pariskuntia ja isukkeja siellä on.
Vierailija kirjoitti:
Aika moni tuntemani nuori mies on sanonut, ettei aio tehdä lapsia, koska nykyään kaikki eroaa. Eivät halua erolasten isäksi, eikä elatusmaksuja maksamaan siitä hyvästä.
Mustapilleri on nielaistu
"Suomalaisesta avioerosta 2000-luvulla väitellyt Jouko Kiiski tutki väitöksessään 224 eronneen miehen ja 311 naisen käsityksiä ja kokemuksia avioerosta.
Yleisimmiksi erosyiksi mainittiin läheisyyden puute, erilleen kasvu ja puolison itsenäistyminen. Naiset löysivät erosyitä miehiä enemmän, mikä tukee sitä havaintoa, että erohakemuksista länsimaissa noin 70–80 prosenttia jättää nainen. Vaaranen selittää suurta prosentuaalista eroa
.– Naiset ovat aktiivisempia. Heille henkilökohtainen onnellisuus merkitsee paljon. Monille miehille taas perheen koossa pysyminen on keskeinen arvo epäonnenkin hinnalla."
Vierailija kirjoitti:
Olen 5-kymppinen friidu joka tekee paljon töitä yhdessä parikymppisten miesten kanssa. Joka ikiselle sanon tilaisuuden tullen, että kannattaa hankkia vasektomia, eikä ikinä, ikinä jättää omaa ehkäisyään naiskumppanin varaan.
Jostain syystä naisten ehkäisyasioissa tekemiä petoksia katsotaan läpi sormien, moni mies jopa lähtee pakotettuna isän rooliin. Mies taas on syytteessä rai5kauk5e5ta mikäli poistaa kondomin ilman lupaa.
Että sellaista "tasa-arvoa".
Kiltti mies kirjoitti:
Kaikilla naisilla on sama miesmaku. Pitkä komea korkeassa virassa oleva top 10 mies. Sama vaikka nainen olisi 90kg ja 160 cm niin ne haluaa samoja miehiä kuin missit. Siksi me tavis miehet emme saa perhettä ja parisuhdetta.
Montako mieskloonia tunnet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Savolainen 38-vuotias mies kertoo olevansa pitkä, maisteri, hyvässä työssä, raitis, hyvätapainen ja harrastaneensa aina aktiivisesti liikuntaa.
– Perheen perustaminen on kiinnostanut, en ole ikinä harrastanut yhden illan juttuja. En ole miesmalli, mutta en rumakaan. Olen ollut yksin kuusi viime vuotta käytännössä ilman naisjuttuja. Ei treffejä, ei mitään."
Tässäpä hyvä esimerkki miesten karusta todellisuudesta.
Naiset eivät löydä miestä, koska rima on pilvissä asti.
Miksi on suorastaan karu todellisuus olla sinkkuna kokonaista kuusi (!!) vuotta? No okei, ehkä se on karua, jos haluaisi suhteen. Mutta sitten noihin ominaisuuksiin - mitä noiden perusteella pitäisi päätellä? Mies ei käytännössä kertonut yhtään sellaista ominaisuutta, joka kertoisi hänestä jotain PERSOONANA. Eivät ihmiset mene suhteeseen pitkän maisterin kanssa, vaan he menevät suhteen ihmisen kanssa, jolla on ajatuksia, näkemyksiä ja elämäntapoja - näistä tuo pitkä savolainen maisteri mainitsee vain raittiuden. Jos olisin itse hänen ikäluokkaansa oleva nainen, en ainakaan itse löydä tuosta listasta mitään, mikä kertoisi, onko mies kanssani samalla aaltopituudella. Nuo hänen ominaisuutensa ovat sinänsä ihan hyviä, MUTTA kun ihan yhtä lailla minulle kelpaisi lyhyt mies, joka ei ole valmistunut korkeakoulusta, ja joka ei ole hyvässä työssä, joka juo (maltillisesti, joskus) alkoholia, ja joka ei ole aina harrastanut aktiivisesti liikuntaa. Oikeastaan ainoastaan tuo "hyvätapainen" on tuosta listasta ainoa ominaisuus, mikä ehdottomasti pitää olla - mutta sekään ei ole mitään erikoista tai harvinaista, eikä pelkästään se herätä kiinnostusta. Sitä lukuunottamatta nuo kaikki ominaisuudet ovat joko neutraaleita tai sellaisia, joista voi tinkiä.
Ja VAIKKA joku toivoisi kaikkia noita ominaisuuksia kumppanilta, niin SILTI ne eivät riitä IHMISSUHTEEN perustaksi. Ihmissuhde perustuu vuorovaikutukseen ja dynamiikkaan, ja siihen vaikuttaa ihmisen persoona, ajatukset, näkemykset, kommunikointi. Ja suhteen onnistumisen kannalta arvomaailma, elämäntyyli, toiveet ja odotukset suhteelle, yms ovat tärkeitä. Seksuaalinen kemia ja suhtautuminen seksiin ja seksuaalisuuteen on ehdottoman olennainen asia - kaikentyyppiset kyllä pariutuvat, mutta kumppanin pitäisi olla samoilla linjoilla.
On myös mahdollista, että tuo savolaismaisteri ei osaa tuoda itsestään esiin olennaisia asioita, kun luulee että vain pituus ja koulutus saavat naiset kiinnostumaan. Tämä on juuri se karhunpalvelus, jonka miehet tekevät toisilleen, kun hokevat palstoilla, että vain pituus ratkaisee. Sitten hölmöimmät miehet kertovat itsestään vain pituuden ja ihmettelevät, kun monisanaisemmat ja itsestään kertoneet lyhyemmät miehet vievät naisten huomion.
Jos mies on niin torvi että antaa muiden miesten spleinata mitä (nainen/)naiset haluavat, syy löytyy peilistä.
Vierailija kirjoitti:
Kiltti mies kirjoitti:
Menepäs sinne Prismaan tai vaikka päiväkodin parkkipaikan reunalle katsomaan minkälaisia pariskuntia ja isukkeja siellä on.
Sivusta: tämän palstan logiikalla he ovat tyytyneet, koska top-10 miehet eivät osoittaneet kiinnostusta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Savolainen 38-vuotias mies kertoo olevansa pitkä, maisteri, hyvässä työssä, raitis, hyvätapainen ja harrastaneensa aina aktiivisesti liikuntaa.
– Perheen perustaminen on kiinnostanut, en ole ikinä harrastanut yhden illan juttuja. En ole miesmalli, mutta en rumakaan. Olen ollut yksin kuusi viime vuotta käytännössä ilman naisjuttuja. Ei treffejä, ei mitään."
Tässäpä hyvä esimerkki miesten karusta todellisuudesta.
Naiset eivät löydä miestä, koska rima on pilvissä asti.
Miksi on suorastaan karu todellisuus olla sinkkuna kokonaista kuusi (!!) vuotta? No okei, ehkä se on karua, jos haluaisi suhteen. Mutta sitten noihin ominaisuuksiin - mitä noiden perusteella pitäisi päätellä? Mies ei käytännössä kertonut yhtään sellaista ominaisuutta, joka kertoisi hänestä jotain PERSOONANA. Eivät ihmiset mene suhteeseen pitkän maisterin kanssa, vaan he menevät suhteen ihmisen kanssa, jolla on ajatuksia, näkemyksiä ja elämäntapoja - näistä tuo pitkä savolainen maisteri mainitsee vain raittiuden. Jos olisin itse hänen ikäluokkaansa oleva nainen, en ainakaan itse löydä tuosta listasta mitään, mikä kertoisi, onko mies kanssani samalla aaltopituudella. Nuo hänen ominaisuutensa ovat sinänsä ihan hyviä, MUTTA kun ihan yhtä lailla minulle kelpaisi lyhyt mies, joka ei ole valmistunut korkeakoulusta, ja joka ei ole hyvässä työssä, joka juo (maltillisesti, joskus) alkoholia, ja joka ei ole aina harrastanut aktiivisesti liikuntaa. Oikeastaan ainoastaan tuo "hyvätapainen" on tuosta listasta ainoa ominaisuus, mikä ehdottomasti pitää olla - mutta sekään ei ole mitään erikoista tai harvinaista, eikä pelkästään se herätä kiinnostusta. Sitä lukuunottamatta nuo kaikki ominaisuudet ovat joko neutraaleita tai sellaisia, joista voi tinkiä.
Ja VAIKKA joku toivoisi kaikkia noita ominaisuuksia kumppanilta, niin SILTI ne eivät riitä IHMISSUHTEEN perustaksi. Ihmissuhde perustuu vuorovaikutukseen ja dynamiikkaan, ja siihen vaikuttaa ihmisen persoona, ajatukset, näkemykset, kommunikointi. Ja suhteen onnistumisen kannalta arvomaailma, elämäntyyli, toiveet ja odotukset suhteelle, yms ovat tärkeitä. Seksuaalinen kemia ja suhtautuminen seksiin ja seksuaalisuuteen on ehdottoman olennainen asia - kaikentyyppiset kyllä pariutuvat, mutta kumppanin pitäisi olla samoilla linjoilla.
On myös mahdollista, että tuo savolaismaisteri ei osaa tuoda itsestään esiin olennaisia asioita, kun luulee että vain pituus ja koulutus saavat naiset kiinnostumaan. Tämä on juuri se karhunpalvelus, jonka miehet tekevät toisilleen, kun hokevat palstoilla, että vain pituus ratkaisee. Sitten hölmöimmät miehet kertovat itsestään vain pituuden ja ihmettelevät, kun monisanaisemmat ja itsestään kertoneet lyhyemmät miehet vievät naisten huomion.
Jos mies on niin torvi että antaa muiden miesten spleinata mitä (nainen/)naiset haluavat, syy löytyy peilistä.
Peilistä löytyy syy kaikkeen mitä kukainenkin itse tekee ja jättää tekemättä.
-mies, peilistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitten he eivät halua tehdä lapsia, asia on ok. Tosin en oikein jaksa ottaa hirveän vakavasti jotain parikymppistä, joka noin sanoo, mutta minulle asia on se ja sama, ihmiset saavat puhua mitä haluavat ja heidän päätöksensä nyt ja tulevaisuudessa ovat heidän omiaan.
Itse olen kasvanut ydinperheessä kylässä, jossa lähes kaikki olivat ydinperheitä. Ystäväni perheet olivat pääosin ydinperheitä ja en edes miettinyt sen enempää muita. Nyt minun lapseni ovat noin parikymppisiä ja meillä on onnellinen hyvä ydinperhe niin kuin suurimmalla osalla lastamme ystävistäkin. Niin minun kuin mieheni vanhemmatkin ovat vielä onnellisia yhdessä parisuhteessaan, joka on kestänyt yli 50 vuotta. Meidän lapsemme ovat siis nähneet onnellisia pitkäkestoisia parisuhteita ympärillään ja luulen, että he haluavat aikanaan itsekin samanlaisen. Sen tiedän, että huonoa he eivät huoli ja he eivät tyydy aika hyvään, vaan ovat mielummin yksin. Vanhin lapsemme on 22 vuotias ja hän viihtyy hyvin yksin. Hänestä joku ihana mies saisi upean vaimon, mutta kiirettä ei ole.
En ole edellinen mutta totean että on ihan puhdasta realismia ajatella, että suhde todennäköisesti päättyy eroon. Ajattelen näin siitä huolimatta että olen itsekin ydinperheessä kasvanut ja vanhempani ovat yhdessä edelleen, eikä eroperheitä ole esimerkiksi suvussamme juuri ollenkaan. Kuitenkin tänä päivänä maailma on aika erilainen kuin esim. silloin kun vanhempani tapasivat yli 30 vuotta sitten.
Pelkästään se ei riitä että satut itse olemaan ihminen, joka voisi olla yhden ihmisen kanssa koko elämän, vaan pitäisi löytää se toinen, joka haluaa samaa. Ja sellaisen löytäminen on tänä päivänä helvetin vaikeaa, varsinkin jos haluaa että muutakin yhteistä on. Voi olla ettei tämän päivän deittailukuvioita ei ymmärrä ihminen, joka on pariutunut vuosikymmeniä sitten. Tosin omilla vanhemmilla on jonkinlainen käsitys, ja he ovat todenneet, että ovat onnellisia etteivät joudu etsimään kumppania tässä ajassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 5-kymppinen friidu joka tekee paljon töitä yhdessä parikymppisten miesten kanssa. Joka ikiselle sanon tilaisuuden tullen, että kannattaa hankkia vasektomia, eikä ikinä, ikinä jättää omaa ehkäisyään naiskumppanin varaan.
Jostain syystä naisten ehkäisyasioissa tekemiä petoksia katsotaan läpi sormien, moni mies jopa lähtee pakotettuna isän rooliin. Mies taas on syytteessä rai5kauk5e5ta mikäli poistaa kondomin ilman lupaa.
Eli sulle tuo kondomin salaa poistaminen olisi OK? Sukupuolitaudit ja mahdollinen raskaus? Pakotettuna isän rooliin, ei joudu, jos sitä kortsua ei poista ilman lupaa.
Olet kyllä melko paska "5-kymppinen friidu".
N53
En harrasta tapailua. Olen joko töissä, kaupassa tai kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin sanottu tuo että yhteiskunta odottaa että nainen synnyttää, laittaa lapsen hoitoon ja menee töihin.
Noinhan se on.Yhteiskunta on se joka tuottaa kaikki palvelut, terveydenhuollon, koulutuksen, poliisin, palokunnan jne joita ihmiset käyttävät. Mikäli ihmisiä ei ole , ei ole myöskään edellämainittuja. On siis jonkinlainen moraalinen velvollisuus osallistua saamansa "hyvän" jatkuvuuden ylläpitoon. Yksilötasolla tietenkin harmittaa mutta lopulta tulee eteen sukupolvi joka joutuu hedonismissa rypemisen laskut maksamaan. Tai pikemminkin ottamaan vastaan konkurssin.
Demokraattisen hyvinvointiyhteiskunnan ja yksilönvapauksien sivuvaikutusten dilemma. Viisastenkiveä tarvittais.
Ei luoja näitä, jotka ovat sitä mieltä että olemassaolostaan ihmiset ovat yhteiskunnalle velkaa lisää ihmisiä. Yhteiskunta ei omista kenenkään kehoa, ei me olla orjia.
Ai että ihan yksilöä harmittaa. Jos väkisin joutuisi tekemään lapsia joita ei halua se tuhoaisi koko sen ihmisen elämän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sulle tuo kondomin salaa poistaminen olisi OK? Sukupuolitaudit ja mahdollinen raskaus? Pakotettuna isän rooliin, ei joudu, jos sitä kortsua ei poista ilman lupaa.
Olet kyllä melko paska "5-kymppinen friidu".
N53
Et tainnut sitten ymmärtää pointtia - oma tulkintani oli juuri päinvastainen. Satuitko lukemaan siitä tyypistä, joka vuosia maksoi elatusapua lapsesta, joka todistetusti ei ollut hänen? Saattoi olla lapsen kannalta hyvä juttu, mutta pelkkää pa!¤%aa tolle tyypille. Tehokkaasti tappaa halut oman perheen perustamiseen kun tuollaisia tarinoita kuulee
Ja heti tuli alapeukku! Ihanaa! Ja kyllä, tämä on sarkasmia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siihen nähden kuinka pahasti kakarat on peloteltu toisesta sukupuolesta poliittisten irtopisteiden toivossa ni en mä ihmettelis vaikka ne kuoliskin jos ne joutuu kohtaan jonkun.
Eihän miehen edelleenkään tarvitse muuta kuin mennä töihin. Kotona oottaa puhtaat lakanat, kakut pakastimessa ja ruoka pöydässä. Lapset voi siirtää äidin hoidettavaksi. Harva mies uskoo puhtaaseen tasa-arvoon. Todellisuus näyttää tolta.
Semmonen olkiukko.
Mikä halvatun olkiukko? Mies kuin mies hakee nimenomaan Tinderistä seuraa saadakseen halvan kotitaloudenhoitajan. Ei sitä toki ääneen sanota. Sekin podcastiin soittanut uskalti puhelimessa myöntää hakevansa kustannustehokasta piikaa.
Mies kun mies, mä olen mies ja ihan perheellinen ja kunnollinen, mä en edes tunne ketään joka odottais tommosia, ehkä joku kaverin poika joka on herkässä ja tyhmässä iässä.
Sä valkkaat ote tietynlaisia miehiä samasta paikasta ja syytät valinnoistas miehiä!Haha! Kuulisitpa miesten saunailloissa ukkojen puheita. Kalja päissään aletaan vertailemaan emäntiä. Eniten tekevää emäntää kehutaan maasta taivaisiin. Pettäminen oikeutetaan nykyisen väsymyksellä. Niin juu ketjussa pyöriville salarakkaille tiedoksi. Ukko poikkeaa siellä paremman palvelun toivossa lämpimikseen voi puhella rakkaudesta.
Enpä ole saunailloissa moisiin törmänny, meitä miehiä on erilaisia ja me yleensä hengataan saman henkisten seurassa joten ei se niin iso ylläri ole.
Miks sinä aina valitset tuosta kusipää ryppäästä, miten se on meidän miesten vika?
En käsitä tätä, että vielä 2020-luvulla samaistetaan pariutuminen ja lastenhankinta. Koittakaa nyt vähitellen käsittää, ettei pariutuminen automaattisesti johda lisääntymiseen! Osa ei halua lapsia koskaan vaikka olisi kuinka unelmakumppani vierellä.
Tapasin aviomieheni Tinderin kautta. Tykkään olla yksin, en pidä ulkona ravintoloissa/baareissa/ihmisten ilmoilla hillumisesta enkä etenkään pidä uusien ihmisten tapaamisesta. Teen kaiken mielummin itsekseni. Asuin myös 7 miljoonan asukkaan kaupungissa jossa minulla ei juuri ollut sosiaalisia kontakteja. Paha siinä on tavata jotakuta mukavaa uutta ihmistä...
Ihan helposti se kuitenkin meni, mutta olinkin sinisilmäinen, vaaleaihoinen ja timmissä kunnossa Aasialaisessa kaupungissa ja laitoin itsekin ensimmäisenä viestiä mikä kuulemani mukaan on naiselta harvinaista.
Ainoa mikä ärsytti oli, että monet miehet eivät ymmärrä mitä tarkoittaa "tavataanko vaikka kahvilla? Mulla olisi klo14 aikaa :)". Ainoastaan mun nykyinen aviomies ei ehdottanut että tavattaisiin jossain sikamakeassa baarissa klo21 jälkeen
En tiedä mitään tinderistä, mutta jos saisin sitä kautta seksiä joltain naiselta, käyttäisin ainakin kahta kondomia päällekkäin. Vaikuttanee paljonkin siihen syntyvyyteen..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole edellinen mutta totean että on ihan puhdasta realismia ajatella, että suhde todennäköisesti päättyy eroon. Ajattelen näin siitä huolimatta että olen itsekin ydinperheessä kasvanut ja vanhempani ovat yhdessä edelleen, eikä eroperheitä ole esimerkiksi suvussamme juuri ollenkaan. Kuitenkin tänä päivänä maailma on aika erilainen kuin esim. silloin kun vanhempani tapasivat yli 30 vuotta sitten.
Pelkästään se ei riitä että satut itse olemaan ihminen, joka voisi olla yhden ihmisen kanssa koko elämän, vaan pitäisi löytää se toinen, joka haluaa samaa. Ja sellaisen löytäminen on tänä päivänä helvetin vaikeaa, varsinkin jos haluaa että muutakin yhteistä on. Voi olla ettei tämän päivän deittailukuvioita ei ymmärrä ihminen, joka on pariutunut vuosikymmeniä sitten. Tosin omilla vanhemmilla on jonkinlainen käsitys, ja he ovat todenneet, että ovat onnellisia etteivät joudu etsimään kumppania tässä ajassa.
Juuri näin. Itsekin ajattelin, että olemme yhdessä loppuelämän entisen vaimoni kanssa. Silloinen vaimonikin niin sanoi, kun naimisiin mentiin. Ihan erikseen meillä oli puhetta, että me kasvatamme lapset yhdessä, eikä erota.
En olisi koskaan uskonut, että vaimoni pettää. Niin vaan kävi, hän selitti.... Jotenkin "miesmäinen" selitys oli minusta se.... Oli pitänyt salasuhdetta useamman kuukauden ja erohan siitä sitten tuli 10 avioliitto vuoden jälkeen.
Mitään syytä meidän parisuhteesta hän ei teolleen osannut sanoa, olin kuulemma ihan hyvä aviomies ja hyvä isä lapsillemme. Hän vaan nyt rakastui työn kautta tapaamaansa mieheen.
Keneenkään et voi luottaa, et keneenkään, koskaan. Sen opin katkeralla tavalla.