IS: En löydä Tinderistä enää ketään, joka haluaisi treffeille lukijat kertovat, miksi lapsia ei synny
Siis eivätkö nykyään ihmiset osaa enää muuten tavata toisiaan kuin Tinderillä???
Itse olin treffailuiässä silloin kun nettitreffit olivat jo juttu (Tinder tuli vasta muutaman vuoden kuluttua) enkä kyllä koskaan mitään pidempää löytänyt netistä. Kaikki pidemmät suhteet ja myös nykyinen vaimo löytyi ihan tavallisesti ravintolasta.
Yrittäkää nyt ottaa itseänne niskasta kiinni. Ei siihen kuole, jos menee juttelemaan jollekin jotakin.
Kommentit (322)
Vierailija kirjoitti:
Vaivannäkö ja tekeminen on palkitsevaa. Vaikka lapsista on työtä ja vaivaa, niin se on hyvin palkitsevaa. Lapsista saa niin paljon! Iloa ja riemua ja onnistumisen ja rakkauden tunteita ja kokemuksia.
Ihan oikeasti, suosittelen! Jos siis täyttä elämää halua elää.
Ei kiitos, ei mene läpi tuo.
Juuri kieltäydyin tinder miehen treffipyynnöstä, kun selvisi, että haluaa lapsia tulevaisuudessa. Etsin miestä, mutta sellaista, joka ei halua lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Juuri kieltäydyin tinder miehen treffipyynnöstä, kun selvisi, että haluaa lapsia tulevaisuudessa. Etsin miestä, mutta sellaista, joka ei halua lapsia.
Mä en halua lapsia. Minkä näköinen olet? ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkein älytömin ja katkerin tilitys oli se viimeinen. Ei elämää eletä vain itseä varten. Sellainen on tyhjää ja tarkoituksetonta.
Perheestä ja lapsista tulee se onni, mielekkyys ja tyytyväisyys. Ihan kokemuksella sanon.
Jep. Kulutetaan vain luonnonvaroja ottamatta itse mitään vastuuta. Ihme vapaamatkustajia.
Vastuuta voi kantaa muistakin kuin biologisista lapsista.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan suurimmat syyt miksi lapsia ei synny on:
1. Sinkkuja on paljon
2. Eroja on paljon
3. Ei ole varaa
4. Nautitaan vapaudesta
5. Lapset voivat pilata elämän
Yleisen syntyvyyden suhteen merkittävää on se, että monet tekee enää vain yhden lapsen, siinä missä ennen oli yleisempää tehdä 2-3 lasta. Jos jokainen yksilapsinen perhe tekisi vielä sen toisen, niin syntyvyys olisi ihan toista luokkaa. Toinen lapsi jää monesti tekemättä taloudellisista syistä tai siksi, että ensimmäisen lapsen vauvavuosi koettiin todella raskaaksi, eikä toiseen samanlaiseen uskalleta lähteä, varsinkin kun on jo se esikoinenkin hoidettavana. Perheitä pitäisi siis tukea tuossa elämänvaiheessa (ja ihan konkreettisesti, ei istumalla sohvalla vahtimassa ja neuvomassa, mitä se ainoa tarjottu tuki ilmeisesti on). Siis ihan se valtion tukema kotiapu pitäisi lanseerata uudelleen, että esim. vauvaperheellä olisi taloudellisesti mahdollisuus käyttää sellaista.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka ennen selvittiin ilman Tinderiä? Syntyvyys ainakin oli parempi, että ehkä siitäkin voi päätellä jotakin.
Tavattiin, tutustuttiin, tavattiin uudelleen, mentiin syömään. hymyiltiin, kerrottiin kasvotusten asioita, seurattiin toisen reaktioita. Ihastuttiin - rakastuttiin, mentiin kihloihin ja myöhemmin naimisiin. Saatiin lapsia - oltiin perhe ja ollaan edelleen naimisissa.
Nämä pariutuneet on useimmiten tikkana dissaamassa netistä suhdetta etsiviä. "menkää sinne liveen".
Liveä kokeilleena voin sanoa, että ei se niin elämässä mene, että menet vaan jonnekkin ja otat jonkun hyllyltä.
Itse kävin ulkona tanssimassa (mamumiehiä kyllä juu paljon siellä), vain kääniääliöt kantasuomalaiset otti kontaktia, otin itse ihmisiin kontaktia ihan vaikka kaupassa (ns. tikusta asiaa), harrastuksissa on kaikki keskittymässä vain omaan tekemiseensä ja työpaikka on naisia täynnä.
Missä noista kohtaa voin "mennä liveeen" etsimään sen suhteen?
Monen vuoden sinkkuuden jälkeen sitten rakkaus löytyikin Tinderistä. Niin, NETISTÄ!
Monta sammakkoa tuli tarjolle, onneksi kävi upea mäihä ja löytyi kultakimpale.
Se, että joku löyi oman rakkauden raflasta ei tarkoita sitä, että nykymaailman treffikuvioissa netti olisi mitenkään huono tapa.
Nykyisin on paljon ihmisiä joilla ei ole varaa käydä baareissa,festareilla tai vaikka laivalla. Tinderöiti tai nettideittailu on edullista joten siksi se on monelle vaihtoehto. Myös monet ovat yksinäisiä eikä ole kavereita joiden kanssa lähteä sinne ihmisten ilmoille, aika harva lähtee yksin sinne baariin tai festareille.
Joskus tuli baareissa käytyä, mutta lopetin kun sain aina istua yksin.
Jos yritin jutella jollekin niin juoksivat karkuun, ajoivat pois jne.
Eikä tällä omalla paikkakunnalla kovinkaan suurta määrää porukkaa siellä rafloissa ole muutenkaan, joten aika epätoivoista siellä olisi miestä etsiä, siis ainakaan minun.
Muutenkaan en juuri ihmisiä ole tavannut, olen ollut työtön ja köyhä jotakuinkin koko ikäni ja sairastuinkin.
Kavereitakaan ei ole.
Joten nettideittailuhan se käytännössä ainoa mahdollisuus on ollut, välillä on joku löytynyt sitä kautta, ja siis jostain naapuripaikkakunnalta.
N52
Vierailija kirjoitti:
Nämä pariutuneet on useimmiten tikkana dissaamassa netistä suhdetta etsiviä. "menkää sinne liveen".
Liveä kokeilleena voin sanoa, että ei se niin elämässä mene, että menet vaan jonnekkin ja otat jonkun hyllyltä.
Itse kävin ulkona tanssimassa (mamumiehiä kyllä juu paljon siellä), vain kääniääliöt kantasuomalaiset otti kontaktia, otin itse ihmisiin kontaktia ihan vaikka kaupassa (ns. tikusta asiaa), harrastuksissa on kaikki keskittymässä vain omaan tekemiseensä ja työpaikka on naisia täynnä.
Missä noista kohtaa voin "mennä liveeen" etsimään sen suhteen?Monen vuoden sinkkuuden jälkeen sitten rakkaus löytyikin Tinderistä. Niin, NETISTÄ!
Se, että joku löyi oman rakkauden raflasta ei tarkoita sitä, että nykymaailman treffikuvioissa netti olisi mitenkään huono tapa.
Näinpä. Sitä tinderin "pahuutta" liioitellaan tosi paljon.
Tosiasia on se että hyvät tyypit tapaa hyviä tyyppejä, myös Tinderissä. Ja totta kai ääliöillä on siellä Tinderissäkin vaikeaa, ja totta kai nämä samat ääliöt syyttää kaikista niistä ongelmistaan naisia/miehiä, vaikka ehkä kannattaisi ihan ensimmäisenä katsoa peiliin kun kumppania ei löydy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa ajattelin. Jotkut ovat ihan käsiä elämässään. Ihmisiä on joka paikka pullollaan, mutta sitten nyhrätään jossain himassa tinderin ääressä eikä viitsitä ja kehdata mennä juttelemaan kenenkään kanssa ihan naamatusten.
Jos en olisi varattu, niin löytäisin helposti ihanan miehen jo niin, että menisin sinne missä on ihmisiä, katsoisin kohti ja olisin ystävällinen. Se ei ole vaikeaa, ei ollut silloin 25 vuotta sittenkään ja ei ole nytkään.
Sinä et nyt ymmärrä yhtä asiaa:
Monet nykypäivän sinkut eivät vaan yksinkertaisesti kykene noin toimimaan.Omassa tuttavapiirissäni on muutamia sinkkunaisia, eikä heistä yksikään kirjaimellisesti pysty itse lähestymään miestä tosielämässä. Olen tätä todistanut itse vierestä monen monta kertaa, esim kun ollaan oltu porukalla baarissa. Nämä naiset vaan jotenkin jäätyvät täysin kun vieressä on kivan näköinen mies, vetävät naamalleen sellaisen resting bitch face ilmeen eivätkä puhu mitään, ja yllätys yllätys miehet ymmärtävät kyllä nopeasti häipyä seurastamme.
Siskoni sanoi minusta juuri tätä. Kun joku mies osoittaa kiinnostusta, olemukseni muuttuu heti torjuvaksi. Sen kuullemma näkee ihan sivustaseuraajakin selvästi. Baareissa en ole käynyt enää vuosiin mutta silloin kun kävin, miehet kyllä huomasivat minut ja kiinnostuivat, mutta tämä oli se ongelma. Torjuin jo ennen kun olivat ehtineet sanoa sanaakaan. Toki joukossa oli aina joitain jotka uskalsivat tulla juttelemaan, mutta yleensä nämä olivat sellaisia "pellemiehiä", joista en itse kauheasti kiinnostunut. Myös arjessa lähestyvät miehet menevät yleensä tähän pellekategoriaan, eli uskaltavat lähestyä kun ei ole enää mitään menetettävääkään.
Olen tosi ujo joten miesten lähestyminen itse ei tule kuuloonkaan. Tinderin olen kokenut ihan kivaksi tutustumiskanavaksi, mutta lähestulkoon aina livekohtaamisessa kemia puuttuu minun puoleltani, vaikka mies haluaisi vielä tavata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä noista kohtaa voin "mennä liveeen" etsimään sen suhteen?Monen vuoden sinkkuuden jälkeen sitten rakkaus löytyikin Tinderistä. Niin, NETISTÄ!
Näinpä. Sitä tinderin "pahuutta" liioitellaan tosi paljon.
Tosiasia on se että hyvät tyypit tapaa hyviä tyyppejä, myös Tinderissä. Ja totta kai ääliöillä on siellä Tinderissäkin vaikeaa, ja totta kai nämä samat ääliöt syyttää kaikista niistä ongelmistaan naisia/miehiä, vaikka ehkä kannattaisi ihan ensimmäisenä katsoa peiliin kun kumppania ei löydy.
Ja jos joku tinder-tapailu jää kevyeksi (esim. nainen valittaa, että mies olikin pelimies), niin heti syytellään tinderiä, vaikka ihan yhtä lailla se baarista, harrastuksesta tai töistä mukaan tarttunut mies saattaa olla aikamoinen naisten mies ja homma loppuu lyhyeen. Ei se tinder ole mikään erillinen maailma, vaan siellä on ihan niitä samoja tyyppejä, mihin oikeassakin elämässä törmää.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa jutussa mainittiin myös naisen urakehityksen tyssääminen. Ensinnäkään se ei täysin pidä paikkaansa ja toisekseen se urakehityskö on se kaikista tärkein asia elämässä? Entäs sitten kun työura joskus on takana ja ollaan eläkkeellä? Siinäkö se oli?
Väitätkö että tässä maassa tällä hetkellä työssä olevat ja ne jotka ovat seuraavaksi menossa työelämään pääsevät joskus eläkkeelle? Not gonna happen. Työtä tehdään hautaan saakka, kuule. Eläkkeisiin ei ole tulevaisuudessa varaa. Itse en edes halua eläkkeelle. Ja joo en ole hankkinut lapsia, hyi. Kun duunit loppuu ja olen niin vanha että kukaan ei enää palkkaa, perustan oman yrityksen. Hippulat vinkuen loppuun asti!
Mihkä sitä akkaa enää tarvii kun osaan itse kotityöt ja netistä vaan kauniin naisen kuva auki,mielikuvitus käyttöön ja oma käsi tyydyttää itteni? Seksirobotit kun yleistyy niin sellanen kotiin tilattava heti. Olen ikisinkkumies.
Vierailija kirjoitti:
Mihkä sitä akkaa enää tarvii kun osaan itse kotityöt ja netistä vaan kauniin naisen kuva auki,mielikuvitus käyttöön ja oma käsi tyydyttää itteni? Seksirobotit kun yleistyy niin sellanen kotiin tilattava heti. Olen ikisinkkumies.
Tämä selittää sen ajatusmaailman ja miksi moni mies jää pariutumatta. Ihmissuhteilla ei ole heille mitään arvoa. Ei kaivata kumppanuutta, läheisyyttä, keskusteluja, tavoitteiden ja elämänkokemusten jakamista jonkun kanssa, seuraa aamupalapöytään tai edes sänkyyn. Nainen nähdään vain kotitöiden ja seksin kautta, ei ihmisenä. Ei tietenkään sellainen mies, joka noin ajattelee, koskaan pariudu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä selittää sen ajatusmaailman ja miksi moni mies jää pariutumatta. Ihmissuhteilla ei ole heille mitään arvoa. Ei kaivata kumppanuutta, läheisyyttä, keskusteluja, tavoitteiden ja elämänkokemusten jakamista jonkun kanssa, seuraa aamupalapöytään tai edes sänkyyn. Nainen nähdään vain kotitöiden ja seksin kautta, ei ihmisenä. Ei tietenkään sellainen mies, joka noin ajattelee, koskaan pariudu.
Nuo kaikki muut asiat onnistuu miehiltä ihan ystävien kanssa paitsi seksi, läheisyyttä saa myös ystäviltä mutta se ei ole seksuaalista...
Siihen nähden kuinka pahasti kakarat on peloteltu toisesta sukupuolesta poliittisten irtopisteiden toivossa ni en mä ihmettelis vaikka ne kuoliskin jos ne joutuu kohtaan jonkun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo kaikki muut asiat onnistuu miehiltä ihan ystävien kanssa paitsi seksi, läheisyyttä saa myös ystäviltä mutta se ei ole seksuaalista...
Minä olen ollut pitkissä parisuhteissa ja myös sinkkuna. Minulla on läheisiä ystäviä, mutta kyllä ystävien kanssa on ihan erilaista. Harvemmin ystävien kanssa on mitään yhteisiä tavotteita tai oikeasti intiimiä läheisyyttä. Ystäviä myös aikuisena tavataan usein harvemmin, kun heilläkin on perheet jne. Ystävät ei välttämättä vietä keskenään jouluja tms., vaan omien lastensa ja puolisonsa kanssa. Vaikka sanotaan, että ystävät on läheisiä, niin harvan ystävät ovat niin läheisiä kuin puoliso.
Vähän mua surettaa kuinka yleisesti yksinäisyys ja luovuttaminen järkeistetään omaks valinnaks, ultrajärkevää, mikä vois mennä vikaan?
Kai se on sitä kun ei haluta myöntää heikkouksia, ei vaikka siinä samalla pilais iteltään kaiken.
Noh, ehkä joku muu oppii teidän epäonnistumisista.
Varmaan suurimmat syyt miksi lapsia ei synny on:
1. Sinkkuja on paljon
2. Eroja on paljon
3. Ei ole varaa
4. Nautitaan vapaudesta
5. Lapset voivat pilata elämän