Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidättekö yhteyttä peruskouluaikaisiin luokkakavereihin?

Vierailija
08.10.2024 |

Itsellä yksi hyvä ystävä kouluajoilta, ollaan lähes päivittäin tekemisissä. Nykyään ollaan siis +30v.

Muihin en pidä mitään yhteyttä, eikä edes kiinnosta. Eräs kouluaikainen kaveri laittoi joskus viestiä Facebook messengerissä että mitä kuuluu, vastasin hänelle, mutta hän ei koskaan edes lukenut vastaustani. Vuoden kuluttua hän laittoi uuden samanlaisen viestin että "Heips mitä kuuluu". Tein samoin kuin hän aiemmin, en edes avannut viestiä, poistin suoraan. Mitä hittoa tuollainen utelu on, jos ei edes vaivaudu lukemaan vastausta ja jatkamaan keskustelua?

Luokkakokoukseen sain joskus vuosia sitten kutsun, vastasin että en ole kiinnostunut eikä tarvi kutsua jatkossakaan jos niitä järjestetään.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotku laittaa saman viestin groupina usealle, tai jopa kaikille. 

Vierailija
2/27 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Seiskaluokalla oli kavereita, mutta niiden kanssa yhteys katkesi kun muutin toiselle paikkakunnalle. Kasilla ja ysillä en saanut kavereita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ei kiinnosta. Meillä oli todella mukava luokka ala-asteella, ihan paras kyläkoulu ja ihania ihmisiä.

Mutta siitä on aikaa ja he ovat olleet mulle jo yli pari vuosikymmentä käytännössä tuntemattomia ihmisiä, kaikilla on nykyään omat jutut, ei me olla enää se porukka joka oltiin silloin 90-luvulla koulussa. Joten ihan sama mitä jokainen tekee, toivon tottakai kaikille pelkkää hyvää, mutta luokkakokoukset ja muut ei kiinnosta.

Vierailija
4/27 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, en ole käynyt peruskoulua.

Vierailija
5/27 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Ala-asteen kaverini tulee ensi kuussa käymään 600km päästä. Aloitimme koulun 1.9.1970. Se oli silloin kansakoulu mutta toka- ja kolmannen luokan aikana muuttui peruskouluksi.

Vierailija
6/27 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, ei kiinnosta

Vierailija
7/27 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiitos.

Vierailija
8/27 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä jos joku puolituttu vuosien takaa laittaa jotain "Heips mitä kuuluu viestiä", niin taustalla on tarve yrittää hyötyä jotenkin

Vierailija
9/27 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Muutama on fb-kavereissa, mutta siihen se jää.

Vierailija
10/27 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneekö joku oikeasti luokkakokouksiin? Jokainen kehuu itseään kilpaa kuka menestynyt eniten. Kiusaajat nauraa ja kuiskii selän takana edelleen vaikka peruskoulusta olisi jo 20 vuotta. Ei kiitos.

Vierailija
11/27 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista

Vierailija
12/27 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paria luokkakaveria tapaan n. kerarn vuodessa kun he tulevat Helsinkiin. Harrastettiin kyllä koulun ulkopuolellakin yhdessä.

Olin aika pahasti koulukiusattu, eikä muihinkaan jäänyt oikein minkäänlaista sujdett. Parissa luokkakokouksessa kävin ja ihmettelin kuinka muut muistivat minut hyvin ja tulivat hyvinkin innokkaasti juttelemaan, mutta ei ollut edes kaikista hajuakaan keitä he olivat. No, aikaakin oli toki kulunut n. 15 v.

Vierailija
13/27 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin luokan ns. Yleiskiusattu ja yleissyrjitty henkilö. Olen estänyt jo vuosia sitten Facessa jokaikisen koulu"kaverin", ettei kukaan vahingossakaan koskaan yritä ottaa mitään yhteyttä.

Vierailija
14/27 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Menetin kaverit kun olin 15v. ja muutimme toiselle paikkakunnalle. Ysillä en saanut kaveria. Olin yksin.

Vierailija
15/27 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just hävitin vanhoja luokkakuvia. Tuntemattomia kasvoja mulle nykyisin eikä kouluajoista ole mitään erityisen hyviä muistoja. Olo keveni hiukan.

Vierailija
16/27 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaan. Peruskoulu ja kiusaaminen pilasi monta vuotta jopa sen jälkeen kun toipui siitä kaikesta pskasta. Mielenterveyskin voisi ehkä olla normaali ilman sitä kiusaamista. Ei kiinnosta muistella, eikä olla tekemisissä.

Vierailija
17/27 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kasiluokan poikajoukon naurunkohde. Asialla oli yksi kateellinen opettajan poika. Joten ei nyt kauheasti kiinnosta tietää mitä heille kuuluu. 

Vierailija
18/27 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi pitkäaikainen ystäväni on ollut luokkakaverini koko peruskoulun ajan. Muuten en kyllä pidä yhteyttä entisiin luokkalaisiin. Ei ole mitään yhteistä enkä mennyt luokkakokoukseen 10 vuoden jälkeen. 

Vierailija
19/27 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteen pidän yhteyttä, mutta ei kovin usein. Elämä on vienyt omiin suuntiin. Ihan normaali kuvio. Luokkakokouksiin olen osallistunut, mutta en enää aio. 

Vierailija
20/27 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meneekö joku oikeasti luokkakokouksiin? Jokainen kehuu itseään kilpaa kuka menestynyt eniten. Kiusaajat nauraa ja kuiskii selän takana edelleen vaikka peruskoulusta olisi jo 20 vuotta. Ei kiitos.

Sinulla on melkoinen käsitys luokkakokouksista. Poikani kävi juuri jokin aika sitten luokkakokouksessa. Hänellä on joitain hyviä ystäviä jäänyt kouluajoilta, joiden kanssa pitää edelleen yhteyttä. Hän nautti selvästi siitä, että sai istua illan hedän kanssaan jutellen rauhassa. Elämä on kuljettanut heitä eri polkuja, mutta ystävyys on kuitenkin heidän välillään edelleen olemassa. eikä siihen vaikuta työkuviot tai kenenkään menestymiset millään lailla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi