MOT - vakuutusetsivän terveeksi todistama, mielipiteitä?
Katsoin juuri tämän dokumentin, suhteellisen järkyttävää touhua.
En tiedä Sofia Tuomen (dokumentin päähenkilö) sairaudesta enempää, mutta käsittääkseni sitä ei voi kovin helposti feikata?
Poliisi kuulusteluissa oli näytetty 30 minuutin video todisteena Tuomen terveydestä - tätä videota oli kuvattu 4 kuukautta.
Siis 4 kuukautta ja mahdollisesti tuntikausia viikoittain, josta tietenkin saadaan leikkaamalla 30 minuutin pätkä.
Tämän perusteella saatiin syyte - vakuutusyhtiöhän ei laita tähän videoon toki mitään muuta kuin omaa agendaansa ajamaa materiaalia.
Muutenkin tuo salakuvaus, hyi että - tässä maassa näköjään saa jopa henkilön parvekkeella tarkkailla ihmistä.
Näin oli siis dokkarissa oikeasti käynyt, oksettavaa!
Ja laitettiin vartiointi firma (onko niissä miten paljon muuten levitetty ihmisen terveystietoja vartijoiden kesken?) suullisella sopimuksella tarkkailemaan ihmistä.
Voiko tuo olla laillistakaan??
Hyi vttu, ajatuskin siitä että itse sairastuisi ja sitten saisi tuollaiset perään niin käräjille menisin!
Muiden mielipiteitä?
Itseäni koko dokkari oksetti noiden vakuutusetsivien toiminnan vuoksi!
Kommentit (193)
Vierailija kirjoitti:
Lopussa sanottiin,että valtakunnansyyttäjän päätöksellä rikosepäily käsitellään uudelleen ja tämä ihminen on taas rikosepäilty. Kyllä tässä jotain hämärää on. Tuskin muuten juttu otettaisiin uudelleen oikeuskäsittelyyn.
Hämärää tuossa on vakuutusyhtiön toiminta. Kunnon tuntuvat sakot firmalle ja korvaukset sille naiselle.
Vierailija kirjoitti:
suomessa köyhiä ja sairaita kiusataan, vakuutusetsivät korruptiota tutkiin samalla tarmolla.tämäkin nainen oikeasti sairas ja silti kiusataan.sairas vakuutusala ja suomi.
Johtuu kuitenkin siitä, että vakuutushuijareita on jäänyt kiinni. Suomessa kaikkia työttömiä halutaan kyykyttää, kun on muutama, jotka mieluummin lorvii etuuksilla. Yleistäminen on virhepäättelyä, mikä ohjaa liiaksi ihmisten toimintaa jokapuolella. Sosiaaliasioissa jokainen on yksittäistapaus ja jokaisella on ihan oma yksilöllinen tarinansa ja pääsääntöisesti ovat sosiaalitapauksia ihan oikeista ja lainmukaisista syistä.
Vierailija kirjoitti:
Lopussa sanottiin,että valtakunnansyyttäjän päätöksellä rikosepäily käsitellään uudelleen ja tämä ihminen on taas rikosepäilty. Kyllä tässä jotain hämärää on. Tuskin muuten juttu otettaisiin uudelleen oikeuskäsittelyyn.
Hämärää tuossa on vakuutusyhtiön toiminta. Kunnon tuntuvat sakot firmalle ja korvaukset sille naiselle.
Vierailija kirjoitti:
Jos ihminen on rehellinen niin mitä haittaa mikään vartiointi. Silloinhan se selviää että sairas on.
Taas eniten selvästi huutaa ne joilla on jotain salattavaa.
Joo, ihmettelen kyllä naisen motiivia koko juttuun. Miksi ei muuten hankkinut uutta ammattia, jos ei voinut olla lähihoitaja?
Vierailija kirjoitti:
Nuoren ihmisen työkyvyttömyyseläke on hirveä köyhyysloukku. En jaksa uskoa, että joku pyrkisi siihen ja vielä jaksaisi vuosia feikata.
Höpsis! Täydellä tapaturmaeläkkeellä päästään suoraan kotona makoilijoiden eliittiin. Korvaustaso on 85 % tapaturmahetken vuosityöansiosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ihminen on rehellinen niin mitä haittaa mikään vartiointi. Silloinhan se selviää että sairas on.
Kerros missä asut niin tullaan vähän kiikaroimaan.
En mä oo valehdellut töissä sairastumisista, joten mun luo ei tarvi tulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän sairaudessa voi olla parempia ja huonompia päiviä. Mitä jos nää paremmalta näyttävät päivät johtuu ihan siitä, kun kipulääke toimii? Niin sen takia kävely on parempaa.
Miksei tätäkin voisi auttaa, kun pyysi apua uuden leikkauksen jälkeen?
Miksi Taysissa aina kun ei osata hoitaa, niin pistetään mielenterveyden viaksi?
Jos kipulääkkein olet toimintakykyinen, silloin et ole toimintakyvytön. Yksinkertaista.
Kun minä otan kipulääkkeet ollakseni sen verran toimintakykyinen, että pääsen asioitani hoitamaan tai kävelylle ulos, en ole kuitenkaan työkykyinen. En voi esim ajaa autolla töihin saati ajaa töissä koneita, koska käyttämäni lääkkeet on sen tasoisia mömmöjä, että niissä on kolmio kyljessä. En myöskään voi olla mitenkään varma, että pääsen työpaikalle silloin kun siellä pitää työt aloittaa, vaan kotoa lähteminen on useamman tunnin projekti. Myös toimintakuntoinen aikani ei välttämättä ole työpäivän mittainen, vaan romahdus voi sattua milloin vaan.
Kun pääsen mömmöissäni ulos talosta, se saattaa näyttää siltä, että olen täysin ok, vaikka en todellakaan ole työhön kykenevä.
Tuossa on niin isot rahat kyseessä (vakuutussummat) että tottakai tutkitaan perusteellisesti onko korvaus aiheellista.
Kun on aiheellista niin siinähän tutkivat ja kiikaroivat vaikka loppuelämän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt olikin kyse siitä, että jos ei ole mitään salattavaa niin onhan ok kurkkia sun elämää. Mitäs salattavaa sulla oikein on?
Huomaa, että täällä kommentoi ihmisiä, joilla ei ole minkäänlaista käsitystä, mitä on olla pitkäaikaissairas.
Moni antaisi mitä tahansa, että olisi terve ja pääsisi töihin. 
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko tällä syyttäjällä on Fennian osakkeita tai mahtaako Fennialla olla kurssi- tai leijonakavereita töissä.
Fennia ei ole osakeyhtiö
Vierailija kirjoitti:
Kamala olo tuli tuosta dokumentista. Miettikää kun itseänne kuvattaisiin salaa.
Yksityisenä ei saisi, mutta jonkin intanssin nimissä kai saa jos ei ole syytettä nostettu. Mutta vääristelty todiste se on, jos ajallisesti se joku promille joka taudinkuvassa on mahdollista kivutonta aikaa, esitetään täytenä työkykynä. Siihen kai on satsattu. Mielestäni. Itse sairaudesta ei osaa sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt olikin kyse siitä, että jos ei ole mitään salattavaa niin onhan ok kurkkia sun elämää. Mitäs salattavaa sulla oikein on?
Kyse ei ole siitä, onko salaisuuksia, vaan siitä missä kulkee yksityisyyden raja. Jatkuva seurattavaksi joutuminen on varmasti erittäin ahdistavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jank, jank. Asia ei muutu miksikään edelleenkään, koska mä en oo tehnyt vakuutuspetosta.
vakuutusyhtiöt on vaarallisilla vesillä,sairas ei ole vanki ja sairaalla on ihmisoikeudet kuten liikkuvuuden vapaus eli saattaa rikkoa kansainvälistä lakia, tämä kyttääminen ja kotoa poistumisen kieltäminen.
ehdottomasti pitää tätä sairaiden kiusausta vastustaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, ihmettelen kyllä naisen motiivia koko juttuun. Miksi ei muuten hankkinut uutta ammattia, jos ei voinut olla lähihoitaja?
Niin, oliko saanut aivovaurion vai mikä oli tullut? Ja oliko miehellä työpaikkaa, kun oli ryhtynyt omaishoitajaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin juuri tulossa sanomaan samaa...todisteita lienee saatu🧐
Joo, on varmaan taas kävellyt 5 minuuttia ulkona.
Tietäjä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoren ihmisen työkyvyttömyyseläke on hirveä köyhyysloukku. En jaksa uskoa, että joku pyrkisi siihen ja vielä jaksaisi vuosia feikata.
Höpsis! Täydellä tapaturmaeläkkeellä päästään suoraan kotona makoilijoiden eliittiin. Korvaustaso on 85 % tapaturmahetken vuosityöansiosta.
Oliko tässä kyse tapaturmasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jank, jank. Asia ei muutu miksikään edelleenkään, koska mä en oo tehnyt vakuutuspetosta.
No jos sulla ei ole mitään salattavaa niin pitäähän olla ok, että sua saa seurata ja kytätä!
Eikö hän olisi voinut saada jonkun ulkopuolisen avustajan ettei puolison olisi tarvinnut jäädä kotiin omaishoitajaksi?