MOT - vakuutusetsivän terveeksi todistama, mielipiteitä?
Katsoin juuri tämän dokumentin, suhteellisen järkyttävää touhua.
En tiedä Sofia Tuomen (dokumentin päähenkilö) sairaudesta enempää, mutta käsittääkseni sitä ei voi kovin helposti feikata?
Poliisi kuulusteluissa oli näytetty 30 minuutin video todisteena Tuomen terveydestä - tätä videota oli kuvattu 4 kuukautta.
Siis 4 kuukautta ja mahdollisesti tuntikausia viikoittain, josta tietenkin saadaan leikkaamalla 30 minuutin pätkä.
Tämän perusteella saatiin syyte - vakuutusyhtiöhän ei laita tähän videoon toki mitään muuta kuin omaa agendaansa ajamaa materiaalia.
Muutenkin tuo salakuvaus, hyi että - tässä maassa näköjään saa jopa henkilön parvekkeella tarkkailla ihmistä.
Näin oli siis dokkarissa oikeasti käynyt, oksettavaa!
Ja laitettiin vartiointi firma (onko niissä miten paljon muuten levitetty ihmisen terveystietoja vartijoiden kesken?) suullisella sopimuksella tarkkailemaan ihmistä.
Voiko tuo olla laillistakaan??
Hyi vttu, ajatuskin siitä että itse sairastuisi ja sitten saisi tuollaiset perään niin käräjille menisin!
Muiden mielipiteitä?
Itseäni koko dokkari oksetti noiden vakuutusetsivien toiminnan vuoksi!
Kommentit (193)
30 minuuttia kuvattu 4 kuukaudessa.
Sehän tarkoittaa sitä, että jos pystyt liikkumaan ulkona 7 minuuttia 30 sekuntia viikossa, tai alle. 2 minuuttia päivässä, voidaan sinut määritellä työkykyiseksi etsivän ammattitaidolla.
Sairaita kyykytetään nykyään ihan kunnolla tässä maassa.
Jos kaikki luulosairaat saisi minusta tuntuu agumentilla aina eläkkeen olisi rahat pian loppu. Jotain kohtuutta töissä vielä käyviä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Samaa tasoa kuin vakuutuslääkäri joka väittää että 25 henkeä vieneen bussiturman uhrin oireet eivät johtuneet onnettomuudesta vaikka siitä lähtien työkyvytön ja kuukausia sairaalassa.
Tiedän yhden vakuutuslääkärin. Vit*umaisempaa ihmistä ei tältä maapallolta löydy. Kuvittelee olevansa joku rikostutkija, ihan harhainen. Ja vielä leuhkia tällä toiminnallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä niminen vartioinfirma ja missä päin Suomea? Tuosta pitäisi ehdottomasti alkaa mainostamaan asiaa, että suullisella sopimuksella lähtevät moiseen touhuun mukaan!
Ehdottomasti firman nimi ja toimipiste julkisuuteen. Voi olla, että menee yksi mätäpaiseinen firma sen mainostuksen jälkeen konkkaan.
Tämä. Miettikää siis oikeasti, että vartiointi firma ja suullinen sopimus. Hmm, mikä voisi mennä pieleen esim terveystietojen käsittelyn osalta?
Vartiointi firman gorilloilla lienee ollut hauskaa, kun saatu hupia ihmisen/ihmisten terveystiedoista. Mehän emme edes tiedä, oliko tämä ensimmäinen tälläinen kerta kyseisellä fimalla.
Ja mitä tietoja vartiointi firmalle on luovutettu? Suullinen sopimus ei mitenkään voi olla NÄIN seassa asiassa edes laillinen.
Ei ainakaan minun oikeustajuuni istu mitenkään, ettei vastuita yms ole paperilla edes. Poliisille tekisin itse heti tutkintapyynnön, jos minulle kävisi noin.
Mulla on onneksi kavereita, jotka saisivat random vartiofirman ukot etsimään uusia hommia.
Nuoren ihmisen työkyvyttömyyseläke on hirveä köyhyysloukku. En jaksa uskoa, että joku pyrkisi siihen ja vielä jaksaisi vuosia feikata.
Lopussa sanottiin,että valtakunnansyyttäjän päätöksellä rikosepäily käsitellään uudelleen ja tämä ihminen on taas rikosepäilty. Kyllä tässä jotain hämärää on. Tuskin muuten juttu otettaisiin uudelleen oikeuskäsittelyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monissa neurologisissa sairauksissa toimintakyky vaihtelee. Jos välillä on parempi päivä, ja juuri silloin videokuvataan, henkilö voi vaikuttaa toimintakykyiseltä. Olennaista on se, että kukaan työnantaja ei palkkaa henkilöä, joka saattaa olla 50-70% työajasta sairaslomalla. Sairas ei voi ennalta tietää, milloin on ns.huono päivä, minkä vuoksi arkeakaan ei voi suunitella ennalta.
En katsonut dokkaria, mutta sitä ihmettelen kyllä, miten joku sairas pystyy pelaamaan ollenkaan lätkää, se on niin rajua ja hyvää fysiikkaa edellyttävää.
Itselläni on etenevä lihassairaus (olen toistaiseksi sairaslomalla), ja olen käytännössä 4-6 pv viikosta täysin sisällä talviaikaan. Hyvänä päivänä pystyn kävellä 100-300m kovaa, jonka jälkeen vauhti tyssää kuin seinään. Jos en pääse penkille istumaan, joudun istumaan maahan, nitä en talvella viitsi tehdä. Olisi hirveää, jos minua videokuvattaisiin niinä hetkinä, jolloin kävelen hetken ajan kovaa.
Voi mennä keikkatyöhön, jossa saa valita itse vuoronsa. Ottaa vain hyvinä päivinä vuoroja.
Ottaa vuoroja vain hyvinä päivinä?
Eli aamulla soittaa töihin, että nyt pääsen tulemaan. ..Ja tunnin työskentelyn jälkeen ilmoittaa, että ei sittenkään onnistu tänään. Soittelen sitten taas kun on hyvä olo.
Vai miten ajattelit sen toimivan, että "ottaa vain hyvinä päivinä vuoroja".
Niitä hyviä päiviä ei voi tietää etukäteen, eikä sitä kuinka monta minuuttia hyvä toimintakyky kestää.
Vierailija kirjoitti:
Lopussa sanottiin,että valtakunnansyyttäjän päätöksellä rikosepäily käsitellään uudelleen ja tämä ihminen on taas rikosepäilty. Kyllä tässä jotain hämärää on. Tuskin muuten juttu otettaisiin uudelleen oikeuskäsittelyyn.
Olin juuri tulossa sanomaan samaa...todisteita lienee saatu🧐
Vierailija kirjoitti:
Vakuutusyhtiö painostaa ja syyttäjällä meni pupu pöksyyn. Vakuutuslääkärit ovat umpimoraalitonta sakkia.
No on toi kyllä sairasta! Mutta toisaalta onhan näitä jäänyt kiinni esim. lätkän peluusta. Jos pystyy pelata lätkää niin varmasti pystyy tekemään jotain töitä.
Mutta varmaan aika harvinaista, että työkuntoinen hakee eläkettä, joten ei varmaan kauheasti tällaisia tapauksia ole.
Äitini aikanaan haki tätä, koska kätensä meni niin huonoon kuntoon. Siihen tuli joku todella kivulias kuluma kun oli ollut 30 vuotta pankissa töissä. Sairastui myös psyykkisesti. Muistaakseni evättiin häneltä aluksi, mutta lopulta sitten pääsi sairaseläkkeelle.
Onhan noita. Joskus jäänyt kiinni kuurosokeaksi (tai jommaksi kummaksi) "tehty" lapsi. Euroopassa eli miksi ei meilläkin jos muualla.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko tällä syyttäjällä on Fennian osakkeita tai mahtaako Fennialla olla kurssi- tai leijonakavereita töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vakuutusyhtiö painostaa ja syyttäjällä meni pupu pöksyyn. Vakuutuslääkärit ovat umpimoraalitonta sakkia.
Nyt meni jo liian pitkälle. Meinaat, että valtakunnansyyttäjä tekee päätöksiä jonkun vakuutusyhtiön painostuksen vuoksi. Ilmeisesti on saatu uutta todistusaineistoa ja sen vuoksi juttu käsitellään uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtiolta säästyisi pitkä penni jos maksaisi etsiville että etsivät feikkaavia saikuttajia. Kannatan.
Eli jos sairastuisit itse vakavasti, etkä pääse enää työelämään niin on oikeasti sinulle ok että:
- Vakuutusetsivät seuraavat sinua 4 kuukautta, samoin vartiointi firma
- Vakuutusetsivät (joista moni on entinen poliisi) tietävät menevänsä lain äärirajoilla - tekevät silti tätä.
- TS sinä ja lähipiirisi (kyllä myös lähipiiriä oli tarkkailtu mm somessa) menetätte kaiken yksityisyytenne.
- Kaiken tämän jälkeen (mm oikeudenkäynnit/ tapauksen paljastuminen/jälkipuinti toimeentulon suhteen jne) saat aikamoisen traumat?
- Hoitavien lääkärien yli jyrätään, vaikka vakuutusyhtiön lääkärit eivät ole nähneet koskaan sinua - on väärin, että noudatit lääkärien ohjetta yrittää ulkoilua?
Ulkoilusta saatiin jopa 30 minuutin video siis 4 kuukauden aikana......
- Menit selkäleikkauseen, jossa oli vaarana halvaantui, silti "esität" muka sairasta?
Oikeasti, kuka menee näin pitkälle saadakseen kämäisen eläkkeen lähihoitajan työstä?
Kunhan mietin, vakuutusyhtiön toiminta oksettaa minua:(
Ap
Minkä takia lähipiiriäkin oli kuvattu? Ihan kauheeta toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Valtiolta säästyisi pitkä penni jos maksaisi etsiville että etsivät feikkaavia saikuttajia. Kannatan.
Mut määrättiin 5 kk saikulle. Olin vaan kuukauden siitä saikulla. En nostanut niitä saikkurahoja, joita olisi saanut. Joku lääkäri oli mua tapaamatta määrännyt mulle pitkän saikun ihan todella. Hoitavan lääkärin kanssa ei ollut sovittu pitkästä saikusta vaan sovittiin, etten jää saikulle. En sit ollut enempää saikulla, kun ei ollut tarvetta.
suomessa köyhiä ja sairaita kiusataan, vakuutusetsivät korruptiota tutkiin samalla tarmolla.tämäkin nainen oikeasti sairas ja silti kiusataan.sairas vakuutusala ja suomi.
Minusta tuo vaikuttaa ihmisen kiusaamiselta.
Nuori nainen joutunut vakuutusyhtiön hampaisiin. 
Tiedän ainakin yhden alkoholisti lääkärin, joka oli vakuutusyhtiöllä hommissa vaikka kuinka pitkään sen jälkeen kun muualta oli tullu potkut.