Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"En tarvi kuittia". Otatteko kuitin kaupassa?

Vierailija
03.04.2023 |

Miksi otatte tai ette ota kuittia?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulee tarvetta palauttaa, silloin yleensä vaaditaan kuitti.

Komppaan muita edellä, todella usein on laskutettu väärin ja miten pyydät korjaamaan jos et ota kuittia.

Vierailija
22/49 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokmannilla otetaan niin usein väärä hinta että pakko ottaa kuitti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret myyjät nappaavat kuitin käteensä ja nostavat sen ylös, mitä ei saisi tehdä. "Vanhemmat" myyjät osaavat joskus jättää sen laitteeseen, mistä sen saa itse otettua.

Vierailija
24/49 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina - tarkistan autossa, jos mielikuva, että olisi virhettä. Kuukausittain löytyy jotain pientä - isoimmat virheet kolmenkympin luokkaa kuukausitasolla. Puuttuvia alennuksia tai virheellisiä määriä. Vuosia, vuosia sitten ostin viisi viilistä. Jo kaupassa mietin, että maksoivatpa viikonlopun ruokaostokset paljon. Laskusta löytyi 75 viilistä. Kassalla sormi oli hipaissut seiskaa.

Vierailija
25/49 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä otan aina kuitin mukaan nimittäin tienaan rahaa sillä. Menee ehkä max 1 minuutti kun nappaan siitä kotona puhelimella kuvan ja lähetän sen kuluttajapaneelille, tuonne siis jos jotain kiinnostaa: https://tinyurl.com/ycsx2ava sitten he saa arvokasta dataa ihmisten ostoskäyttäytymisestä ja mä saan vastineeksi lahjakortteja esim pari viikkoa sitten sain tokmannille lahjakortin ja kävin ostamassa oikein kunnolla varastoon vessapaperia kun sen hinta nyt nousee niin kauheasti. Toinen hyvä puoli on myös se, että pysyy kärryllä omasta kuluttamisesta ja samalla varmistuu siitä että sai kaikki alennetut hinnat kuten pitikin.

Mä otan kuitin, skannaan sen kotona (koska se muste lähtee pois ajan myötä) ja kirjoitan joka rivin excelin menot-välilehdelle ja sitten kategorisoin ne tarkasti. Tätä olen harrastanut jo yli 10 vuotta ja pysyn tarkasti kärryillä ostoksistani.

t. mummo 80v

Unohtu mainita

Kuvittelet olevasi jotenkin nokkela?

Unohdit mainita, että olet tyhmä. Tai ei tarvinnut mainita 😂😩 se hohkaa tekstistäsi..

Vierailija
26/49 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkufirmoissa näkee sitä, että ilman kuittipyyntöä käteinen vain työnnetään kassakoneen rahalokeroon lyömättä sitä koneeseen. Herää tunne väärinkäytöksestä tai veronkierrosta eli raha ei päädy viralliseen kirjanpitoon.

Vierailija
27/49 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuittia ei tule kuin mobiilipankkiin mulla. En tarvitse paperista.

Vierailija
28/49 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitti. Aina.

Vierailija
29/49 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson usein ne hinnat jo siitä näytöltä, niin ei tarvi kuittia. Ja varmistan, että tarjoukset tuli. Kysyn.

En kuittipapereita joka kerta ota.

Vierailija
30/49 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina. Tarkistan jokaikisen kuitin summan tililtä aamurutiinina aamuteetä hörppiessä. Olen tehnyt näin aina, niin kauan kuin nettipankki on ollut olemassa.  Ahdistun epätäsmällisyydestä ja olen raha-asioissa äärimmäisen tarkka, vaikkakaan en säästäväinen. Mutta saldot täytyy tietää sentilleen ja jokaisen kuiten tulee täsmätä, samoin mahdollisten alennusten. Teen yleensä ruokakauppoihin huomaamistani ihan täysin  selkeistä hintavirheistä (hyllyssä eri hinta kuin kassalla, alennukset unohtuneet tai väärällä prosentilla) noin kymmenkunta reklamaatiota vuodessa

Vierailija
31/49 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on virallinen asiakirja, jonka vanhenemisaika on kolme vuotta. Riitatilanteissa asiakkaan pitää pystyä todistamaan ostoksensa kolmen vuoden ajan. Kannattaa tsekata Kilpailu- ja Kuluttajaviraston nettisivut, jos ette muuten usko.

Vierailija
32/49 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan, koska melkein joka kerta olen huomannut kuitissa jotain huomautettavaa. Laputettuja tuotteita ei ole lyöty alehinnalla tai paljoustuotteita ei ole huomioitu oikein.

Vierailija
33/49 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katson usein ne hinnat jo siitä näytöltä, niin ei tarvi kuittia. Ja varmistan, että tarjoukset tuli. Kysyn.

En kuittipapereita joka kerta ota.

Sinulla on sitten tosi vähän ostoksia, jos ehdit niiden hinnat tarkistaa kassan näytöltä. Itse vielä puran tavaraa kärrystä hihnalle, kun kassa skannaa ostoksia samaan aikaan.

Minä otan kuitin joka kerran ihan omaa kirjanpitoani varten. Ja toki vilkaisen kuitin läpi maksamisen jälkeen, että hinnat on oikein.

Vierailija
34/49 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvitse S - ja K-kaupan paperista kuittia koska tilasin sähköiset, ettei tarvitsisi ottaa paperisia . Silti kassat jaksavat tätä kysellä .

Vierailija
35/49 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ota. Käytössä digitaaliset kuitit, eli näen puhelimesta samantien jos tarvetta katsoa.

Juuri näin itsekin teen. Jos joskus käteiskauppa otan kassakuitin.

Vierailija
36/49 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tarvitse S - ja K-kaupan paperista kuittia koska tilasin sähköiset, ettei tarvitsisi ottaa paperisia . Silti kassat jaksavat tätä kysellä .

Ei se ole jaksamisesta kyse vaan pakosta.

Kuitintarjoamisvelvollisuuden laiminlyönnistä voi saada vähintään 300 euroa ja enintään 1 000 euroa. Monissa pienissä liikkeissä kassakuitti tulostuu painamalla kuittipainikkeesta erikseen ja siksi kysytään. Jos ei kuittia tarvita se säästää turhaa paperin tuhlausta.

Vierailija
37/49 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ota ellei automaattisesti tulostu

Minulle riittää kun se automaattisesti ojentuu ojennettuun käteeni.

Vierailija
38/49 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin kun Motonetissä kysyttiin tuota. Miten vaihdan tai palautan tuotteen jos on jotain vikaa. Ei sovi kaikkiin paikkoihin noi kyselyt.

Ota aina kuitti koska se vaaditaan jos palautat jotain.

Elintarvikkeissakin voi olla vikaa tai myynnissä vanha tuote.

Prismassa mulla on sähköinen kuitti.

Vierailija
39/49 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan aina kuitin, sekä omaa kirjanpitoani varten että tarkistaakseni, että ostokset on veloitettu oikein. Silmäilen kuitin läpi siinä kassan lähettyvillä ennen kuin lähden kaupasta, jotta voin heti pyytää korjausta, jos jotain on veloitettu väärin.

Vierailija
40/49 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan melko samoja elintarvikkeita viikottain.

Otan kuitin vertaillakseni hintoja eli onko ja kuinka paljon hinta on noussut.

Jos koen hinnannousun suhteettomaksi, jätän seuraavalla viikolla tuotteen ostamatta tai etsin edullisemman vastaavan tuotteen. En tee näin säästääkseni, vaan protestoidakseni ylettömiä hinnankorotuksia vastaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän