Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vihreiden äänestys väheni

Vierailija
03.04.2023 |

Mikä siihen on syynä, mitä pitäisi tehdä toisin?

Kommentit (677)

Vierailija
61/677 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No moni luki täällä vihreiden ajamasta koirakiellosta!

.

Sairasta! Koiria on joo miljardi!

Suomessa koiria on noin 700 000. Tärkeitä perheenjäseniä ja monessa kodissa myös turvana.

Vierailija
62/677 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän päivän nyky-yhteiskunnassa on paljon suurempiakin ongelmia ja huolenaiheita kuin ilmastoasiat. Sitä paitsi suomalainen pieni puolue ei saa tehtyä globaalille ilmastonmuutokselle mitään kun ne isot linjat ja ongelmat ovat ihan toisaalla. Suomalainen pakkovihersaatio vain ajaa elinkeinoelämän ulos ja kurjistaa normaalin ihmisen elämää aivan tarpeettomasti ilman että ilmasto hyötyy tuon taivaallista.

Ympäristöasiat ovat tärkeitä mutta vain isoilla investoinneilla vihreään teknologiaan voidaan oikeasti tehdä asialle jotain. Ja ne investoinnit vaatii rahaa.

Olen pk-seutulainen nuorehko nainen eli periaatteessa tyypillisin vihreiden äänestäjä mutta koen heidät yhden asian puolueeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/677 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä just nyt ne ilmastoasiat ei ole ensisijaisesti ihmisten mielissä kun on muutakin ajateltavaa.

Vierailija
64/677 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ja mun muutama kaveri liikuttiin näissä vaaleissa SDP:n leiriin taktikointimielessä, mikä oli kannattavin vaihtoehto näissä vaaleissa, kun äärioikeisto nosti päätään. Myös SDP:n muutos modernimpaan suuntaan vaikutti asiaan.

Jatkossa todennäköisesti äänestän taas Vihreitä, sillä ihmisoikeusasiat ja luontokadon pysäyttäminen ovat tärkeitä asioita.

Niin, kannattiko? Nyt vihreät menettivät vaikka kuinka paljon paikkoja.

Itse äänestin persuja. En taktikoi. Paitsi sillä tavalla, että äänestimme puolison kanssa samaa puoluetta, mutta eri henkilöitä. Kummankin ehdokas pääsi uutena eduskuntaan.

Vierailija
65/677 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vihreät aloittivat olemassaolonsa, äänestin silloin vihreitä koska mukana oli vihreä aate mutta myös järki. Nyt ollaan kärkkäitä yhden atteen tyyppejä jotka eivät nää muuta kuin oman näkökulmansa ja kaikenlainen kompromissi on mielestään mahdotonta että maailma pelastuu. Ja muutamat näkyvät ulostulot ovat olleet täysin utopistisia.

Vierailija
66/677 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreät halusi lisätä elämisen hintaa, Persut halusi elämisen hintaa alas.

Siksi Persut.

Vierailija
67/677 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörivät omassa kuplassaan kehä 3 eteläpuolella, eivätkä ymmärrä että monilla paikkakunnilla julkinen liikenne on lähes olematonta.

Meidän 25 000 asukkaan kaupungissa on pakko olla auto, jos aikoo päästä töihin. Talvet ovat kunnon lumitalvia ja pyöräteiden kunnossapito ei pysy säiden perässä.

Vihreiden polttoaineratkaisut tulevat liian kalliiksi. Lisäksi EU:ssa ajetaan pakkoremontpinteja taloille. Vihreät ovat koko ajan tavallisen kansalaisen kukkarolla ratkaisuineen.

Vierailija
68/677 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreät - 13 kansanedustajaa, joista 10 naista ja 3 miestä.

Vasemmistoliitto - 11 kansanedustajaa, joista 9 naista ja 2 miestä.

Molemmat ovat kadottaneet miesäänestäjänsä.

Miksi? Koska intersektionaalinen feminismi.

Vierailija
69/677 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreät unohti luonnonsuojelun, ja tilalle tuli Identiteettipolitiikka, intersektionaalinen feminismi ja gender-aktivismi. Suurin osa edes Vihreiden omista äänestäjistä ei usko, että naisella voi olla pippeli, mies voi synnyttää ja että lasten pitäisi saada itse valita sukupuolensa.

Vierailija
70/677 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko puolueen idea pelkkää syöpää

Ai miten fiksu kommentti. Tällaista analyysia lisää.

Yhtä fiksua kuin degrönien persut ja öyhötys-analyysi.

Vierailija
71/677 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansa väsynyt yhden mielipiteen politiikkaan. Kaikki mielipiteet ovat arvokkaita demokratiassa. Iiriksen vaaliohjelma on persujen mollaaminen. Siksi ei ääntä heille. Olen vihreä mutta en fanaatikko.

Vierailija
72/677 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tulee oikeistohallitus + keskusta niin minua ei kiinnosta tämän maan asiat enää ollenkaan. Heitän hanskat tiskiin enkä seuraa enää politiikkaa tai ole kiinnostunut maan asioista. Olen valtavan pettynyt.

Olet ainakin rehellinen.

Vierailija
73/677 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tulee oikeistohallitus + keskusta niin minua ei kiinnosta tämän maan asiat enää ollenkaan. Heitän hanskat tiskiin enkä seuraa enää politiikkaa tai ole kiinnostunut maan asioista. Olen valtavan pettynyt.

Muuta pois.

Puoliso sanoi, että me muutamme, jos sdp voittaa vaalit. Ei voittanut, joten ei muuteta. Kokoomus päättää. Kuten persujen Purra fiksusti sanoi, voin vaikuttaa vain niihin asioihin, jotka ovat käsissäni. Marinista tulee valitettavasti mieleen rähisevä terrieri. Pissa noussut maineesta ja huomiosta päähän. Yritti kammeta presidentinkin.... valta nousi päähän. Harmi.

Vierailija
74/677 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemani vihreiden äänestäjät ovat +60v naisia, jotka ovat saaneet yhteiskunnalta kaiken. Yliopiston jälkeen pystyivät vain kävelemään töihin ja saada vakipaikan loppuelämäksi julkisesta virasta. Auto, koira, lapset, talo ja kesämökki löytyy.

Sitten maanisesti jankuttavat ilmastonmuutoksesta ja haukkuvat ra sis teiksi niitä tavallisia ihmisiä, nuorempaa sukupolvea erityisesti, jotka yrittävät raapia töistä rahat kasaan, että saavat itsensä ja perheensä elätettyä niillä surkeilla pätkätöillä mitä on tarjolla koulutetuillekin ihmisille.

Auto on tietenkin suurin synti numero yksi, mutta taksin takapenkkiä ei lasketa - ja senkin maksaa veronmaksaja.

Eli tekopyhyys on huipussaan ja sitä ei voi olla huomaamatta.

Vierailija
75/677 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki. Ihan utopistisia ajatuksia, meillä on paljon tärkeämpiä asioita hoidettavana kuin ympäristöasiat ja pilven polton helpottaminen. Täysi floppi ajatella että kaikki ajaa Teslalla ensi vuonna ja maailma pelastuu kun kierrätetään.

Vierailija
76/677 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisaat ihmiset ovat ymmärtäneet, että maailma saastuu ihan entiseen tapaan vaikkapa Kiinan ja Venäjän toimesta, vaikka kuinka paljon rankaisemme suomalaisia köyhiä duunareita erilaisilla maksuilla.

Vierailija
77/677 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan äänestäisi puoluetta, joka koostuu pääosin Helsingin kantakaupungissa asuvista idealismiinsa hukkuneista äärifeministeistä, jotka vaativat ilmastotoimia istuessaan lentokoneessa matkalla Kaukoitään ottamaan itsestään somekuvia palmun alla?

Jos ajaa jotain ideologiaa, pitää elää itse ensin sen mukaisesti, eikä vain vaatia uhrauksia kaikilta muilta.

Vaikka kaikki suomalaiset muuttaisivat huomenna luoliin elämään kuin kivikaudella, ilmastonmuutos sen kuin kiihtyisi. Meidän automme, talomme ja lemmikkimme eivät tätä maailmaa tuhoa, eikä niistä luopuminen sitä pelasta. Työ pitäisi tehdä siellä, missä oikeat ongelmat ovat ja keskittyä isoihin linjoihin, eikä johonkin sähköautojen kanssa pipertämiseen, jotka lopulta tuhoavat enemmän kuin pelastavat.

Vierailija
78/677 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en äänestänyt enää Vihreitä, koska heidän politiikkansa on ihan huttua nykyään.

En ole pitkiin aikoihin kuullut SANAKAAN Vihreiltä esim. turkistarhauksen kieltämisestä, mutta trans- sitä ja tätä olen.

Toisekseen minua ei kiinnosta se, että Suomi toimii jonain "mallimaana" ilmastonmuutoksen estämiselle, koska isommat vaikutukset saadaan muulla tavoin.

Esim. Vihreät olisi voinut ajaa sitä, että erilainen "kiina-krääsä" (mikä pitkälti tehdään hyvin saastuttavasti) pyritään kieltämään tmv. jonka vaikutus olisi ollu HUOMATTAVAN paljon isompi vs. "kielletään yksityisautoilu"-tyyppinen ajattelu.

Eli kaipasin isoja linjoja kansallisesti, en mitään pikku näpertelyä. Väitän että jos jokainen suomalainen vaikka käyttäisi vaatteitaan hieman pidempään/ostaisi vähän vähemmän vaatetta sen vaikutus on paljon isompi mitä Vihreiden ajamien hankkeiden.

Lähes jokainen suomalainen ajattelee ja suojelee luontoa, mutta sen pitää lähteä kannustamisesta, ei kielloista.

Ja Ohisalo sisäministerinä mokasi pahasti kun "tuki" elokapinan tien tukkimisia.

Vierailija
79/677 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihervassarit noin yleensä pyrkivät pelastamaan koko maailman Suomen toimilla ja rahoilla, on se sitten maahanmuutto tai ilmasto. Vihreät eivät tästä erotu edukseen, lennellään joissain pilvilinnoissa

Vihreät eivät ole vasemmistopuolue. Kipin kapin lukemaan lehtiä ja kirjoja. Voit jotain oppiakin.

Täältä oikealta katsottuna vihreät ovat samaa punaista laumaa äärivassareiden ja demareiden kanssa

Vierailija
80/677 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi voi, kun nyt kiukuttaa. Kansa äänesti kai sitten väärin?