Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vihreiden äänestys väheni

Vierailija
03.04.2023 |

Mikä siihen on syynä, mitä pitäisi tehdä toisin?

Kommentit (677)

Vierailija
41/677 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on se ironia taustalla, että nimenomaan persupaniikki upotti vihreät ja vasemmiston.

Vierailija
42/677 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihervassarit noin yleensä pyrkivät pelastamaan koko maailman Suomen toimilla ja rahoilla, on se sitten maahanmuutto tai ilmasto. Vihreät eivät tästä erotu edukseen, lennellään joissain pilvilinnoissa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/677 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä vihreät eivät edes koskaan ole hoitaneet metsää!!!

Vierailija
44/677 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko puolueen idea pelkkää syöpää

Ai miten fiksu kommentti. Tällaista analyysia lisää.

Vierailija
45/677 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihervassarit noin yleensä pyrkivät pelastamaan koko maailman Suomen toimilla ja rahoilla, on se sitten maahanmuutto tai ilmasto. Vihreät eivät tästä erotu edukseen, lennellään joissain pilvilinnoissa

Lapsen tasolla henkisesti

Vierailija
46/677 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihreät eivät ole vasemmistopuolue. Kipin kapin lukemaan lehtiä ja kirjoja. Voit jotain oppiakin.

Vierailija
47/677 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon äänestänyt Vihreitä koko aikuisikäni, mutta nyt en. Viimeinen niitti oli tuo translaki ja sen kinuaminen alaikäisille. Lisäksi olen huomannut muuttuvani iän myötä muutenkin kriittisemmäksi Vihreiden politiikkaa kohtaan kaikelta osin. Prioriteetit väärin heillä eikä politiikka ole yhteydessä reaalimaailmaan vaan ideoihin.

Edustan ikäni ja koulutukseni puolesta todennäköisesti keskimääräistä Vihreiden äänestäjää, 90-luvulla syntynyt humanistisessa opiskellut nainen. Myös jokainen lähipiirissäni vaihtoi puoluetta heistä pois.

Samaa mieltä. Alaikäisiä koskea translaki oli liikaa.

Vierailija
48/677 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunnen yhden Vihreän perheen. Paasaavat muille ilmastonmuutoksista mutta käyvät kotimaan lomamatkoilla vanhalla saastuttavalla dieselasuntoautolla. Väittävät ajavansa polkupyörillä ja paasaavat että muiden pitäisi suosia sähköautoilla ajelua, mutta ajavat isolla diesel-henkilöautolla. Paasaavat lentämisestä ja hiilijalanjäljistä mutta käyvät itse joka kuukausi viikonloppuostosmatkoilla Berliinissä, Pariisissa ja Tallinnassa lentäen. Väittävät kasvattavansa kaikkea puutarhassa ja olevansa kasvissyöjiä, mutta pistävät tuttunsa hakemaan heille pihvilihaa kun eivät itse kehtaa jos joku näkee.

Nyt paasaavat siitä että perhe voi olla mitä sukupuolta haluaa, aina aamuisin herätessään, että miltä tuntuu ja sen mukaan vouhotetaan.

Voiko enää feikkivihreämpää olla. Siksi ei kiinnosta äänestää.

Vierailija
49/677 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivat krapulassa sunnuntaina niin jäi väliin ja sama juttu vas äänestäjillä.

Vierailija
50/677 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon äänestänyt Vihreitä koko aikuisikäni, mutta nyt en. Viimeinen niitti oli tuo translaki ja sen kinuaminen alaikäisille. Lisäksi olen huomannut muuttuvani iän myötä muutenkin kriittisemmäksi Vihreiden politiikkaa kohtaan kaikelta osin. Prioriteetit väärin heillä eikä politiikka ole yhteydessä reaalimaailmaan vaan ideoihin.

Edustan ikäni ja koulutukseni puolesta todennäköisesti keskimääräistä Vihreiden äänestäjää, 90-luvulla syntynyt humanistisessa opiskellut nainen. Myös jokainen lähipiirissäni vaihtoi puoluetta heistä pois.

Saako kysyä, mihin vaihtoi. Olen itsekin joskus äänestänyt nuoruudessani vihreitä. Sitten Vasemmistoliittoa ja nyt tullut  ihan pliisuksi demariksi.

Vierailija
51/677 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä eroa on vihreillä ja vasemmistoliitolla, ei mitään.

Vierailija
52/677 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmastonmuutos ja luontokato ovat sodan kanssa pahimmat maapalloa uhkaavat tekijät. 

Mielestäni Ohisalo on fiksu mutta liian pehmeä tuomaan tuota asiaa esille. Tarvitaan vähän särmää ja paatosta.

Pettymys ja järkytys on kyllä tämä. Woketuksiin en ota kantaa. Tai sanotaan näin että olkoon jokainen ihan mitä on mutta ei sitä tarvitse liikaa hokea ja tuoda esiin.

Vierailija
53/677 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset eivät halua woketusta. Eivätkä pyörillä Helsingistä Keravalle joka päivä.

Vierailija
54/677 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä eroa on vihreillä ja vasemmistoliitolla, ei mitään.

Vihreät on rikkaiden penskoja.

Vierailija
55/677 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreille on tärkeämpää mitä mahd tapahtuu 700 000 v kuluttua kuin tänään.

Vierailija
56/677 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja mun muutama kaveri liikuttiin näissä vaaleissa SDP:n leiriin taktikointimielessä, mikä oli kannattavin vaihtoehto näissä vaaleissa, kun äärioikeisto nosti päätään. Myös SDP:n muutos modernimpaan suuntaan vaikutti asiaan.

Jatkossa todennäköisesti äänestän taas Vihreitä, sillä ihmisoikeusasiat ja luontokadon pysäyttäminen ovat tärkeitä asioita.

Vierailija
57/677 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän pääsyy ole vihreäsiirtymä ja sen myötä kaikkien hintojen nousu mikä koskettaa jokaista kansalaista.

Vierailija
58/677 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin miksiköhän? Viimeksi heitä äänestivät ns muka luonnon puolesta olevat nuoret naiset. Ei ollut enää muodikasta, niin eivät nyt äänestäneet. Se niistä arvoista. Näkihän sen jo tietyistä marsseista ja elokapinoista.... roskaa vain jättivät. Eli feikkejä.

Vierailija
59/677 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreiden maailma on ihanne, ihanne heidän omissa ajatuksissa jotka ovat yhtä kaukana todellisesta elämästä kuin persut vihreistä. Vihreiden ja myös vasureiden vaalimenestys on voitto syrjäseudulla asuvalle, sähköllä lämmittävälle ja diesel autolla ajavalle pientuloiselle veronmaksajalle. Vielä on elämassä toivoa kun saatiin vihreät pois hallituksesta, tästä on parempi jatkaa.

Vierailija
60/677 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulee oikeistohallitus + keskusta niin minua ei kiinnosta tämän maan asiat enää ollenkaan. Heitän hanskat tiskiin enkä seuraa enää politiikkaa tai ole kiinnostunut maan asioista. Olen valtavan pettynyt.