Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis miksi ihmeessä nykyään aikuiset kulkee lasten mukana virpomassa?

Vierailija
02.04.2023 |

Ennen vanhaan lapset kulkivat joukkona ovelta ovelle eikä tarvinnut pelätä namusetiä ja muita pedoja.

Kommentit (416)

Vierailija
321/416 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava perinne. Meillä kävi useita pikkuporukoita virpomassa, aina kaikki virpoivat, antoivat vitsat ja saivat palkat. Nyt kauniit oksat ilostuttavat maljakossa. En ymmärrä, että tästäkin pitää tehdä ongelma.

Vierailija
322/416 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kerjäläiset tuodaan pakettiautolla torin laidalle ja kerjäämiseen jälkeen haetaan samaan pakettiautoon? Joka kesäinen ilmiö.

Taloudellisempaa kuin jokaisen ajaa erikseen taksilla/Uberilla? Ja sama matkakin majapaikasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
323/416 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään teini-ikäisilläkin nuorilla, siis jollain 15-17-vuotiailla nuorilla on huoltaja mukana esim. Lääkärikäynneillä tai röntgenissä käydessä jne.

Kun minä olin 15-vuotias, kävin ihan yksin verikokeissa siten, että siis kotoa lähdin labraan yksin , ei ollut edes saattajaa.

Vierailija
324/416 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka uskaltaa avata ovea? Tiedä mitä pikku-roadmaneja siellä on tulossa puukoin virpomaan.

Vierailija
325/416 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älytön perinne, joka on syytä jo unohtaa.

Joo! Parempi antaa uusi iPad vaikka pääsiäismunan vieressä lahjaksi, niin moiset älyttömyydet unohtuvat. Eikä tarvi itse vaivautua ulos penskan kanssa itseään nolaamaan.

Vierailija
326/416 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pupuneiti kirjoitti:

Jos lähipiirissäni olisi lapsia, ainoastaan tutut lapset saavat käydä virpomassa, koska suklaamunat ovat kalliita. Myös ne halpismunat.

Olen syntynyt -99 ja muistan vielä sen ajan kun kindermunat maksoi alle 50snt ja ostin niitä innoissani useita kymmeniä. Nykyään kinderit maksaa s-marketissa 85snt ja ne halpismunatkin on nykyisin reilut 50snt.

Vaikka en söisi suklaamunia (syön silti, rakastan kinder munia), en missään nimessä ostaisi niitä ylikalliita halpismunia, koska siitä ei saa rahoille mitään vastinetta minkä vuoksi ne ovat 200% tuhlausta.

Laadukkaimmista munista sen sijaan saa jossain määrin vastinetta, vaikka nekin on tuhlausta. Ne maistuvat paremmilta ja yllätyksetkin ovat kivempia, vaikka aikuisen näkökulmasta täysin turhia

Sähän oot varsinainen vanhus jos oot jo -99 syntynyt. Ei taida olla inflaatio tuttu käsite jos ihmettelet miten suklaamunien hinta on 35 senttiä noussu 20 vuodessa? Suosittelisin paremman ammatin hankkimista jos alle euron suklaamuna on niin kallis että sitä ei raaski ostaa. Toisaalta, tulee mieleen tuttu sanonta että ei voi kauhalla vaatia jos lusikalla on annettu.

Vierailija
327/416 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhoitutaanpa nyt, jälleen vuosi aikaa ennenkuin tarvitsee pienten trullien & vanhempiensa kanssa kipuilla.

Pyhäinpäivänä saamme tietenkin taas täällä niskaamme valitusvirren siitä, kuinka juhlitaan väärin. Minulle se on vainajien muistopäivä, käyn haudoilla ja sytytän edesmenneille rakkaille kynttilät kotona. En kuitenkaan hermostu tai pahastu pienistä keppostelijoista, vaan varaan kotiin nameja jaettavaksi. Halloween ei ole suomalainen perinne, mutta kuten eilen sanoin: ilo irti kaikista juhlista! Voin muistella mennyttä, ja ilahduttaa karnevaali-tunnelmissa touhuavia naperoita yhtä aikaa.

Suomi on maallistunut, mikä minusta on hyvä asia. Itse vaalin perinteitä; en kuitenkaan pukeudu mustiin tai vältä elokuvia Pitkäperjantaina (kuten vielä äitini nuoruudessa valtakunnallisesti toimittiin). Nuo pakottamiset ja kieltämiset joutavatkin romukoppaan.

Niin että hyvää piinaviikkoa vaan, aivan kaikille! :)

288

Vierailija
328/416 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siksi kun ne kuskaa niitä tenavia ja ottavat rahat jotka virpojat saavat, luulevat tekevänsä suurtakin bisnestä.

Vierailija
329/416 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä virpojia muka nykyään edes liikkuu? Minä olen aina varautunut eikä kukaan ikinä käy. Ihan pientaloalueella olen asunut viimeiset vuodet, ensin rivarissa ja sitten omakotitalossa ja kyllä täällä lapsiakin on. Vaan ei kukaan käy virpomassa.

Jihuu... meillä kävi kaksi virpojaa tänä vuonna!

Ei tartte syödä itse kaikkia karkkeja.

Vierailija
330/416 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kirjoitti:

Pääsiäinen.. ja virpominen.Ortodoksien juhla. Eihän suomalaiset ole ortodokseja, ketkä sitä uskontoa harjoittaa niin heille sopivaa. virpominen vaan karkkien keruu juttu Suomessa ja kulttuurista omimista.

Luterilaisilla on omakin pääsiäisperinne. Kiertävät pääsiäisnoidat. Ei mikään pakanallinen juttu, vaikka jotkut papit väittää niin. Se perinne muistuttaa siitä ajatellusta vaarasta, kun Jeesus ei ollut vielä noussut kuolleista.

Vierailija
331/416 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo 30v sitten kuljin mukana kauempana, jotta saatoin kertoa mihin ovelle voi mennä. En näyttäytynyt ovella seisovalle. Namusetiä on ollu jo sillon

Vierailija
332/416 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne vanhemmatki haluaa kindereitä

Vierailija
333/416 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotta voivat heti varmistaa tasa-arvoisen kohtelun ja sen, ettei virpomispalkka ole liian pieni. Sain yhden oksan, annoin 5 virpojalle pienen suklaamunan ja samantien lehahti aikuinen paikalle ja ilmoitti, että enemmän kuuluu antaa, vähintään 1 KInder-muna jokaiselle. Eli nykyvirpojilla on ammattiliiton edustaja matkassa mukana.

Ammattiliiton mukaan tulo tietää lakkoilua! Siinä kuule ahtaajiltakin leuka loksahtaa, kun virpojien liitto ensi keväänä esittää vaatimuksensa!

Vierailija
334/416 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta virpojat ovat ihastuttavia. He, vaan kasvavat niin nopeasti, ettei heitä näe kuin parina vuotena.

En ole suklaamunilla lahjonut. Ovat tykänneet pienistä askartelemistani nukeista, korteista ja pikkuleivistäkin.

Mielestäni se, että vanhemmat ovat mukana lisää lasten turvallisuutta.

Muistan omilta virpomisajoiltani, kuinka pelotti joku känniääliö, jonka ovelle oltiin tultu vahingossa.

Tuli myös säikähdys ja itku, kun joku aikuinen mies tylytti pelottavasti karjumalla Ei!

5 vuotias pikkusisko nyyhkytti koko illan eikä voinut ymmärtää, että miksi se setä oli hänelle niin vihainen.

Olkaa hyvät ihmiset ystävällisiä lapsille pyydän.

Vierailija
335/416 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä virpojia muka nykyään edes liikkuu? Minä olen aina varautunut eikä kukaan ikinä käy. Ihan pientaloalueella olen asunut viimeiset vuodet, ensin rivarissa ja sitten omakotitalossa ja kyllä täällä lapsiakin on. Vaan ei kukaan käy virpomassa.

Meilläkin kävi! Ensimmäinen kerta 10 vuoteen. Kiva kun ei tarvitse itse alkaa askarrella pääsiäiskoristeita.

Vierailija
336/416 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja teki kysymyksen ja vastasi siihen kuitenkin itse.

Mikä oli aloituksen tarkoitus?

Hänen itsensä viihdyttäminen varmaankin.

Vierailija
337/416 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin kävi! Ensimmäinen kerta 10 vuoteen. Kiva kun ei tarvitse itse alkaa askarrella pääsiäiskoristeita.

Minulla on mukavasti pääsiäiskoristeita, niitä virpomisvitsoja. Niitä on iso maljakollinen. Nostan aina pääsiäisenä vaatehuoneesta esille, ja aina tulee vähän lisää.

Ja jos ne kaikki kinderit ym. joutuu ite syömään, menee laihis ihan pilalle :-/

Vierailija
338/416 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piiska ja lapsi yhdessä saattaa olla jollekin persuja äänestäneelle liian suuri houkutus

Vierailija
339/416 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotta voivat heti varmistaa tasa-arvoisen kohtelun ja sen, ettei virpomispalkka ole liian pieni. Sain yhden oksan, annoin 5 virpojalle pienen suklaamunan ja samantien lehahti aikuinen paikalle ja ilmoitti, että enemmän kuuluu antaa, vähintään 1 KInder-muna jokaiselle. Eli nykyvirpojilla on ammattiliiton edustaja matkassa mukana.

Ja kohta saadaan lukea iltapskan jutusta, miten on some taas räjähtänyt, kun joku vanhempi kertoo järkyttyneenä oman pikku virpojansa kohtalosta, että Tommi-Annikalleen annettu vain 10 euroa, kun lapsi odottanut saavansa itse koristelemastaan pajun oksasta vähintäänkin 50 euroa.. Pakkohan vanhempien on valvoa lastensa oikeuksia näinä aikoina.

Vierailija
340/416 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräässä länsi-helsinkiläisessä kaunpunginosassa olisi saanut olla joku välittävä aikuinen kiroilevien (vttu oli lähinnä välilyönnin asemassa) ja meluavan "virpoja-lauman" mukana hillitsemässä menoa. Lähinnä "uussuomalaisista" koostuva ryhmä kehtasi "vtu sitä vtu tätä" melun ohessa mennä heiluttelemaan kämäsiä oksia. Ei ihme ettei karkkia irronnut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan