Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis miksi ihmeessä nykyään aikuiset kulkee lasten mukana virpomassa?

Vierailija
02.04.2023 |

Ennen vanhaan lapset kulkivat joukkona ovelta ovelle eikä tarvinnut pelätä namusetiä ja muita pedoja.

Kommentit (416)

Vierailija
401/416 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ennustan ilmaiseksi:

Tapaat pitkän ja tumman miehen.

Oho, väärä ketju.

Mutta ennustan virpojille samaa.

Vierailija
402/416 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään ei tiedä ketä on vastassa, mm. Päihteiden käyttäjiä paljon joten en päästäis yksin virpomaan

Jep, tänään rimputti kolme kertaa ovikelloo virpojat. Olin ihan savuissa ja pameissa ja juonut ja hitto että ärsytti.

Piripää kaveri oli mennyt puukon kanssa ovelle ku kuumotteli. Ovisilmästä näki et oliki kakaroita, onneks ei ollut psykooseissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/416 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vievät viimeisenkin mahdollisuuden saada seksiä kun tulevat mukaan kyttäämään..

Vierailija
404/416 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä siksi, että namusedät ei voi käyttää tilaisuutta hyväkseen.

Vierailija
405/416 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyyläävät, että ne muksut saa sen Lontoon rae-pastillinsa. Muuten alkaa kylillä huhu kulkea!

Vierailija
406/416 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään turvallisuus syistä on hyvä vanhempien olla mukana virpomassa. Täällä on niin paljon aikensorttista porukkaa että huh,huh Ja kyllähän se vaan niin on, että yksi oksa/yksi palkka, kaksi oksaa kaksi palkkaa jne. Onko joku aikuinen oikeasti noin ahne ja tyhjä pää , että ajattelee  kymmenen virpomisporukalle annettavan yhdestä oksasta 10 palkkaa, hohhoijjaa!

Onko joku aikuinen oikeasti niin ahne ja tyhjäpää, että jättää lorun lausuneelle lapselle palkan antamatta, jos ei saa oksaa vastineeksi. Hohhoijakkaa. Monesti virpojana ovat esim. sisarukset ja meiltä saa palkan ihan jokainen osallistuja oksien määrästä riippumatta. 

loruussahan sanotaan , "palkka mulle vitsa sulle" niin että miten meni??  Ikuinen perinne tuo on, että palkan saa visasta, että en ymmärrä kiihtymistäsi vai osuiko ja upposiko omaan nilkkaan.

En ole ikinä kuullu eikä kohdalle ole sattunut tai saatikka että joku edes ajattelisi mennä  ovelle lausumaan kyseisen lorun ilman pajunoksia.

Hohhhoijjjaaa!

No vitsanhan saat. Älä ole ahne törppö ja vaadi niitä kaikilta. Jo neljäkymmentä vuotta sitten annettin vitsa vuorotellen paikkoihin missä käytiin ja palkan sai tietysti jokainen. Paikkoja kertyi paljon, aikaa kului ja tuli käveltyä. Luojan kiitos kukaan ei koskaan alkanut mussuttaa, että hän kyllä haluaa vitsan jokaiselta. Eipä olisi sinne menty toista kertaa. Tietysti omiakin lapsia on aina neuvottu antamaan yksi vitsa per talous, eikä kukaan ole vaatinut enempää.

Kiinnostavaa. Minä kyllä olen käskenyt omia lapsia, että jokainen antaa vitsan. Ja samoin saanut myös vitsan joka virpojalta. Nyt kävi meillä yli 20 virpojaa ovella. Onneksi oli varattu paljon palkkoja. Ja nyt on komea kimppu vitsoja olohuoneen pöydällä.

Vierailija
407/416 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla ei ehkä ole enää kavereita.

Vierailija
408/416 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään turvallisuus syistä on hyvä vanhempien olla mukana virpomassa. Täällä on niin paljon aikensorttista porukkaa että huh,huh Ja kyllähän se vaan niin on, että yksi oksa/yksi palkka, kaksi oksaa kaksi palkkaa jne. Onko joku aikuinen oikeasti noin ahne ja tyhjä pää , että ajattelee  kymmenen virpomisporukalle annettavan yhdestä oksasta 10 palkkaa, hohhoijjaa!

Onko joku aikuinen oikeasti niin ahne ja tyhjäpää, että jättää lorun lausuneelle lapselle palkan antamatta, jos ei saa oksaa vastineeksi. Hohhoijakkaa. Monesti virpojana ovat esim. sisarukset ja meiltä saa palkan ihan jokainen osallistuja oksien määrästä riippumatta. 

loruussahan sanotaan , "palkka mulle vitsa sulle" niin että miten meni??  Ikuinen perinne tuo on, että palkan saa visasta, että en ymmärrä kiihtymistäsi vai osuiko ja upposiko omaan nilkkaan.

En ole ikinä kuullu eikä kohdalle ole sattunut tai saatikka että joku edes ajattelisi mennä  ovelle lausumaan kyseisen lorun ilman pajunoksia.

Hohhhoijjjaaa!

No vitsanhan saat. Älä ole ahne törppö ja vaadi niitä kaikilta. Jo neljäkymmentä vuotta sitten annettin vitsa vuorotellen paikkoihin missä käytiin ja palkan sai tietysti jokainen. Paikkoja kertyi paljon, aikaa kului ja tuli käveltyä. Luojan kiitos kukaan ei koskaan alkanut mussuttaa, että hän kyllä haluaa vitsan jokaiselta. Eipä olisi sinne menty toista kertaa. Tietysti omiakin lapsia on aina neuvottu antamaan yksi vitsa per talous, eikä kukaan ole vaatinut enempää.

Kiinnostavaa. Minä kyllä olen käskenyt omia lapsia, että jokainen antaa vitsan. Ja samoin saanut myös vitsan joka virpojalta. Nyt kävi meillä yli 20 virpojaa ovella. Onneksi oli varattu paljon palkkoja. Ja nyt on komea kimppu vitsoja olohuoneen pöydällä.

No on kiinnostavaa. Meilläkin kävi paljon virpojia, ja vitsoja saatiin yksi/porukka. En muista, että koskaan olisi ollut toisin. Lienee jotenkin aluekohtaista.

Vierailija
409/416 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lasten mukana sen verran kun pienin (alle 4-v) oli virpomassa. Koululainen oli tehnyt kaverinsa kanssa enemmän vitsoja, ja he jatkoivat kierrosta sitten keskenään. En jätä noin pientä 7-8 - vuotiaille vahdittavaksi, kun kuljetaan autotien viertä. Jättäydyin toki aina taka-alalalle, lapset soittivat itse ovikelloa ja kysyivät saako virpoa.

Ja mun mielestä on itsestään selvä että jokainen virpoja joka saa palkan, antaa oman vitsan. Ja ohjeistin lapsia että koristeita laitetaan kunnolla, ei mitään yhtä höyhentä vain. Ja tekivät kyllä työtä käskettyä 😁

410/416 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pupuneiti kirjoitti:

Jos lähipiirissäni olisi lapsia, ainoastaan tutut lapset saavat käydä virpomassa, koska suklaamunat ovat kalliita. Myös ne halpismunat.

Olen syntynyt -99 ja muistan vielä sen ajan kun kindermunat maksoi alle 50snt ja ostin niitä innoissani useita kymmeniä. Nykyään kinderit maksaa s-marketissa 85snt ja ne halpismunatkin on nykyisin reilut 50snt.

Vaikka en söisi suklaamunia (syön silti, rakastan kinder munia), en missään nimessä ostaisi niitä ylikalliita halpismunia, koska siitä ei saa rahoille mitään vastinetta minkä vuoksi ne ovat 200% tuhlausta.

Laadukkaimmista munista sen sijaan saa jossain määrin vastinetta, vaikka nekin on tuhlausta. Ne maistuvat paremmilta ja yllätyksetkin ovat kivempia, vaikka aikuisen näkökulmasta täysin turhia

Mutta voithan antaa vaikka välipalakeksin, tai tikkarin.

𝐓𝐲𝐲𝐩𝐩𝐢 ❤💅

Vierailija
411/416 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh, oma 5v lapsi kävi virpomassa nyt ensimmäistä kertaa. Jännitti sitä niin kovasti, että lupauduin taustajoukoksi. Hänellä myös kielellisiä vaikeuksia, jonka vuoksi se loru oli haastavaa oppia. Lapsi kysyi aina "saako virpoa" ja sitten yhdessä sanoimme lorun. Ei tuntunut ketään häiritsevän, että olin mukana ja lapsi sai onnistumisen kokemukseen. 

-80, -90 luvun lapset ovat siis lapsesta saakka kasvatettu itsenäisiksi, toisin kuin nykyisin suojellaan kaikelta.

Vierailija
412/416 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olette pihejä kun ette tätäkään perintöä kunnioita. Mitä se maksaa jos ostaa karamelliä ja jakaa lapsille. 

Kyse ei ole rahasta vaan siitä, että itsekkäät ihmiset änkeävät häiritsemään minun rauhaani. Ostakoot vanhemmat kakaroilleen karamellia, jos tahtovat ne glukoosi-fruktoosisiirapilla myrkyttää.

On ihan älytöntä ajatella, että joku ventovieras aikuinen haluaa rumasti mikromuovia tuottavalla krääsällä koristellun pajunoksan, joka luultavasti sekin on otettu jostain luvatta, eli varastettu -pajunoksien taittaminen ei kuulu jokamiehenoikeuksiin. Sitten siitä pitäisi vielä kiittää antamalla kerjäläisille makeisia. Naurettavaa.

Millaiset vanhemmat opettavat lapsensa paitsi rikkomaan lakia, myös kerjäämään? Ja häiritsemään ventovieraita ihmisiä sairaassa makeanhimossaan?

Ja kuinka moni edes kertoo lapsilleen, mihin tämä perinne liittyy? Puhutaanko palmunlehvistä ja jeesuksesta? Tuskinpa.

Itse en edes vietä pääsiäistä, koska en ole uskovainen, joten miksi minun pitäisi osallistua ventovieraiden kakaroiden pääsiäisenviettoon?

Ei vitsi, tämä viesti on taatusti koko keskustelun helmi. Vaikutat upealta ja ihanan positiiviselta ihmiseltä. Kiitos kun avasit tajunnanvirtaasi, se valaisee meille muille paljon.

Vierailija
413/416 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olette pihejä kun ette tätäkään perintöä kunnioita. Mitä se maksaa jos ostaa karamelliä ja jakaa lapsille. 

Olen kroonisesti sairas. Syön kovia kipulääkkeitä ja silti kärsin järkyttävistä kivuista ja tämän myötä olen jatkuvassa univajeessa. Saan jotenkuten puettua, käytyä suihkussa ja hoidettua wc-hommat.

En todellakaan jaksa virpojia tai halloweenejä ovellani, koska heitä on liikaa. Oveani on sotkettu, ikkunaani heitelty ties mitä ja minulle oltu törkeitä.

Voisitteko mitenkään vanhemmat ymmärtää sen, että kieltävä lappu ovella voi olla ihan ystävällisesti pakosta laitettu? Kertokaa se lapsillenne.

Jos minulta kysytään, niin ne, ketkä haluavat virpojia tai muita karkinkaipaajia, niin heillä voisi olla ovessa jokin lappu. Näin muut saisivat olla rauhassa. En nimittäin ole ainut.

Sukulaiseni nukkui työvuoron jälkeen, tai lähinnä yritti nukkua, kun kananmunaa lensi ikkunaan. Veikkaisin, että kuitenkin senkin kananmunia heitelleen lapsukaisen äiti toivoisi sen ensihoitajan olevan levännyt, jos omaa lasta tämä elvyttäisi...

Vierailija
414/416 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miten kenenkään velvollisuus on ostaa vieraille lapsille karkkia?

Olisiko fiksumpaa opettaa ne naperot vaikka auttamaan joissakin asioissa halukkaita ja siitä saisi herkkuja? Tämä maa on nykyään kuraa.

Vierailija
415/416 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ennustan ilmaiseksi:

Tapaat pitkän ja tumman miehen.

Oho, väärä ketju.

Mutta ennustan virpojille samaa.

Pakko lähteä virpomaan.

Nimim. Sinkku vm. -47

Vierailija
416/416 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa silloin oikeasti ennen vanhaan ihan aikuiset miehetkin kävivät virpomassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi