Te jotka kuntoilette tai treenatte kotona onnistuneesti
Mitkä kuntoiluvälineet on ollut niitä, joita olette jaksaneet käytää pitkään ja vielä parin viikon jälkeen? Entä mitkä on sellaisia jotka on jääneet kaappiin pölyttymään?
Kommentit (408)
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ette asu kerrostalossa😖🙄
Ei ole kivaa naapurien kuunnella teidän kolinaa ja hyppimistä.
Treenata voi ilman hyppimistä ja kolisteluakin. Coretreeni joogamatolla ei tuota minkäänlaista ääntä. Tai kahvakuulan kanssa jumppaaminen. Aika harva treeni lopulta kolisee. Juoksumattoa en varmaankaan kerrostaloon laittaisi mutta xtrainer ei pidä ääntä
Kahvakuula/käsipainot, jumppapallo, foam roller, jumppamatto tietysti. Kahvakuula riittää melkein kaikkeen lihaskunnon ylläpitämiseksi. Aerobinen hoituu kävelylenkeillä ja sillä, että tanssin siivotessa. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin käytätte noita käsipainoja? Siis että mitä niillä tekee?
Katso vinkit esim. IG Tracey Mallett
En tajua mitä lisäarvoa nuo käsipainot tuo, vaikuttaisi mieltymyskysymykseltä? Itse en halua lisää lihasta käsiin tai vatsaan, ne saa pysymään kivan näköisinä ihan vaan oman kehon painollakin.
Mä oon huomannu et kyynärvarsiin tarttis voimaa, koska en jaksa ees pidellä valurautapannua yhdellä kädellä ilman et tuen sitä jotenkin kyynärvartta vasten.
Sitä voimaa tarvitaan ihan arjen toimintakykyyn ja just noi lihakset, mitä sen valurautapannun kannatteluun tarttis, vaatis käsipainot, jotta niitä voi treenata.
Undersun Fitness Resistance Bands
Tulee halvaksi, ja halutessaan pääsee yhtä hyvään kondikseen kuin natuna pääsisi painoilla ja salillakin,
mutta vastuskuminauhat ovat halvemmat ja ei tarvi mennä salille muiden joukkoon.
Kahvakuula, jumppamatto ja juoksulenkkarit ovat käytössä koko ajan.
Myös nyrkkeilyhanskat ovat käytössä, mutta käyn treenaamassa salilla. Harvan katto kestää nyrkkeilysäkkiä.
Mulla on body fx jäsenyys josta tulee päivän treeniiohjeet. Välineinä joogamatto, käsipainot ja kuminauha.
Treenaan 5-6 kertaa viikossa 35-60 minuuttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnon laadukas jumppamatto, itellä tätä mallia: https://tinyurl.com/msw47ym4 Muut jää yleensä kaappiin pölyttymään. No on ne jo suunnilleen maksaneet itsensä takaisin, jos kuntosalien hintoihin vertaa..
Mä teen tällä hetkellä joogaa ja youtuben Hiit-treenejä.Mulla on ollut tämä lemppari hiit-treeni viimeaikoina
Korona aikana tein joskus kotitreenejä. Ei ollut mukavaa kun kämpässä haisi hiki. Mikä taitaa olla tuntematon ongelma näille palstan kotitreenaajille joiden treeni on niiden puolen kilon käsipainojen heiluttelua pari kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnon laadukas jumppamatto, itellä tätä mallia: https://tinyurl.com/msw47ym4 Muut jää yleensä kaappiin pölyttymään. No on ne jo suunnilleen maksaneet itsensä takaisin, jos kuntosalien hintoihin vertaa..
Mä teen tällä hetkellä joogaa ja youtuben Hiit-treenejä.Mulla on ollut tämä lemppari hiit-treeni viimeaikoina
Korona aikana tein joskus kotitreenejä. Ei ollut mukavaa kun kämpässä haisi hiki. Mikä taitaa olla tuntematon ongelma näille palstan kotitreenaajille joiden treeni on niiden puolen kilon käsipainojen heiluttelua pari kertaa.
Meillä on tuuletusikkunat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivusta, teen kyllä kunnon treenejä kotona ja hiki tulee, mutta ei kovin kauaa tarvitse tuulettaa että haju katoaa. Olen käynyt salillakin ja kun vertaan sen hajua kämppäni hajuun kotitreenien jälkeen, paljon mieluummin valitsen jälkimmäisen. Salilla haju oli kuvottava, kunnon mixture monien ihmisten hien ja erilaisten hajusteiden hajuja. Hyi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin käytätte noita käsipainoja? Siis että mitä niillä tekee?
Katso vinkit esim. IG Tracey Mallett
En tajua mitä lisäarvoa nuo käsipainot tuo, vaikuttaisi mieltymyskysymykseltä? Itse en halua lisää lihasta käsiin tai vatsaan, ne saa pysymään kivan näköisinä ihan vaan oman kehon painollakin.
Käsipainoilla tulee esimerkiksi jalkalihasliikkeisiin ja vatsalihasliikkeisiihin lisää tehoa. Ei naisille niillä mitään isoja lihaksia saa, mikäli käyttää esimerkiksi vaan 5kg:n painoja eikä syö mitään lihasmassamössöjä.
Minä käytän käsipainoja ja jumppamattoa päivittäin. Jumppapallo on myös käytössä, mutta sitä en käytä niin usein. Käsipainot ovat keittiössä kahvinkeittimen vieressä, joten teen liikkeitä aina kahvia odotellessa. Kyykkyjä jne. painojen kera.
Jumppamattoa käytän joogaan, HIITiin ja pilatekseen. FitOn appistä löytyy hyviä treenejä.
Etkö hikoile? Itse haluaisin tehdä juuri noin mutta en halua olla hikinen tai juosta suihkussa montakertaa pienen jumpan takia.
Jostain luin että hikoilu olisi terveellistä. Se on elimistön tapa poistaa esim. raskasmetalleja ja muita pöpöjä kehosta. Myös ylenmääräinen stressihormoni eli kortisoli poistuu hikoilemalla.
Itsellä on vastuskuminauhat olleet eniten käytössä. Eli niitä on mulla isohko kokoelma kevyestä järeämpiin ja pitkiä ja sitten niitä lyhyitä "rinkuloita" ja myös kahvallisia.
Sitten on käsipainot ja TRX-" juttu" jolla tykkään temppuilla. Tosin täytyy myöntää että tavallinen järeä köydenpätkä ajaa saman asian...
Mutta joo, olen siis kuminauhaihminen.
30 vuotta kotona kuntoillut. Käytössä kuntopyörä, stepperi. soutulaite. käsipainoja, tarrapainoja, kahvakuulia, jumppamatto. Kaikki muut härpäkkeet jääneet käyttämättä. Joitakin tullut ostettua mutta alkukokeilun jälkeen jääneet.
Laatuun kannattaa satsata.
Jumppakeppi vielä harkinnassa.
Ei tullut kyllä mieleen ennen kuin luin kommnettisi
Hulavanne ja hyppynarut on käytössä. Kiinnostaisi kyllä lähteä salille mut kynnys on korkea mennä yksin ja ikää yli 50v. Oisi kiva polkee kuntopyörää ja hartialihakset saada liikkeelle kun on niskat niin kipeänä.
Painotettu hulavanne toimii. Käytän sitä pääasiassa kerrostalon pihalla. Teen sillä muutakin kuin pyöritän.
Vuosia hoitanut kiireisessä elämän rytmissä kuntoilun kotona ajan säästämiseksi. Noin 5x viikossa kuntopyörää telkkarin edessä ns. intervallia, sen perään käsiä käsipainojen avulla ja loppuun jumppamatolla vatsaa, selkää ja vastuskuminauhalla peffaa ym. Naapuriin ei kuulu mitään töminää.
Kyykkyteline, tanko ja painoja löytyy sekä kotoa että töistä. Kotona on lisäksi penkki ja töissä irtopainot maastavetoja varten. Enimmäkseen reenaan nykyään töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No äsken tein kerrostalokämpän keittiössä etukyykkyä 90 kilolla, eikä siellä mielestäni mikään haise.
Vierailija kirjoitti:
Hulavanne ja hyppynarut on käytössä. Kiinnostaisi kyllä lähteä salille mut kynnys on korkea mennä yksin ja ikää yli 50v. Oisi kiva polkee kuntopyörää ja hartialihakset saada liikkeelle kun on niskat niin kipeänä.
Tilaa Personal trainer kuntosalilta. Tekee ohjelman juuri sinulle ja opastaa laitteiden käytön
Eli et ole testiä tehnyt. Ei ne testit siellä itsekseen vaihdu.