Te jotka kuntoilette tai treenatte kotona onnistuneesti
Mitkä kuntoiluvälineet on ollut niitä, joita olette jaksaneet käytää pitkään ja vielä parin viikon jälkeen? Entä mitkä on sellaisia jotka on jääneet kaappiin pölyttymään?
Kommentit (408)
Kahvakuulaa tulee käytettyä, jumppakeppi ja käsipainot pienemmällä käytöllä.
Käsipaino vaihdettavilla osilla on tärkeää kun voi fiksata itse painon määrän. Toinen on kuntoiluohjelma FitOn sekä kuntopyörä jonka en koe tarvitsevan olla älyttömän hyvä jotta toimii. FitOnissa on myös hyviä treenejä esim. pilates joka toimii kun olen kuntoutunut jalkavammasta.
Käsipainoja ja kuntopyörää tulee kyllä käytettyä. Jumppanauha jäi koteloon samoin kuin hulavanne, kun en oppinutkaan käyttämään sitä ja sisällä sen pyörittely oli vaikeaa.
Kunnon laadukas jumppamatto, itellä tätä mallia: https://tinyurl.com/msw47ym4 Muut jää yleensä kaappiin pölyttymään. No on ne jo suunnilleen maksaneet itsensä takaisin, jos kuntosalien hintoihin vertaa..
Mä teen tällä hetkellä joogaa ja youtuben Hiit-treenejä.
Pumppitanko ja painot, steppilauta, kahvakuulat ja käsipainoja. Näitä kaikkia tulee edelleen käytettyä säännöllisesti.
Kuntopyörä on ollut meidän perheessä toimiva. Tulee poljettua ja samalla voi katsella telkkua.
Vierailija kirjoitti:
Käsipaino vaihdettavilla osilla on tärkeää kun voi fiksata itse painon määrän. Toinen on kuntoiluohjelma FitOn sekä kuntopyörä jonka en koe tarvitsevan olla älyttömän hyvä jotta toimii. FitOnissa on myös hyviä treenejä esim. pilates joka toimii kun olen kuntoutunut jalkavammasta.
Sama! Painot, painot, painot meillä alkaa olemaan jo koko sarja kasassa 1 - 10 kg puntteja 👍 Koko perhe nostelee niitä
Meillä on ihan kunnon kotipunttisali, löytyy häkit yms.
Vierailija kirjoitti:
Kuntopyörä on ollut meidän perheessä toimiva. Tulee poljettua ja samalla voi katsella telkkua.
Ostin myös kuntopyörän pari kuukautta sitten ja samalla treenatessa on hyvä kuunnella musiikkia tai katsella telkkaria. Tulee ihan yhtä kova syke kuin kävisi kunnon hiihotlenkillä tai juoksemassa ja voi treenata lämpimissä sisätiloissa. Nyt treenaan noin 3x 40 min ja tulee aina poljettua se 20 km. Hankintahintaa tuli 500 euroa mutta maksaa kyllä itsensä takaisin. Jumppamatto on myös ollut hyvä edullinen hankinta ja voi hikoilla huolletta siinä ja tulee aina kunnon hiki kun ottaa maton esille.
Ei muuta käytössä kuin matto (ja ulkona lenkkarit)
Käsipainosetti. Muuta ei tarvita.
Cardiopuoli hoituu ulkona. Kesällä lenkkeily, talvella hiihto ja lumikenkäily lähimetsässä. Jos on surkea keli, teen cardiotreenin ihan olkkarin lattialla.
En mä ainakaan jaksa kuntoilla, mä oon nimittäin masentunut. mieluummin löhöilen sohvalla ja syön ben&jerries sekä tuijjottelen netflixiä ja hbo:ta. verorahoilla tietenkin,,,
Vierailija kirjoitti:
Kunnon laadukas jumppamatto, itellä tätä mallia: https://tinyurl.com/msw47ym4 Muut jää yleensä kaappiin pölyttymään. No on ne jo suunnilleen maksaneet itsensä takaisin, jos kuntosalien hintoihin vertaa..
Kiinnostaisi ostaa jumppamatto. Olen ihan perus "tupsupää"-matolla tehnyt treenejä ja toimii, mutta ehkä joogamatolla saisi paremmin kitkaa.
Kotijumpassa motivaatio loppuu helposti. Kuntosalille kun jaksaa raahautua niin ei sinne asti istumaan mennä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut tämä lemppari hiit-treeni viimeaikoina
Käsipainot ja jumppamatto:
- kardiojumppatreeni (youtubesta, pitää kunnossa sydäntä, keuhkoa, verisuonia)
- venyttely (youtubesta tai omaohjelma musiikilla)
- hauikset (käsipainoilla)
Vierailija kirjoitti:
En mä ainakaan jaksa kuntoilla, mä oon nimittäin masentunut. mieluummin löhöilen sohvalla ja syön ben&jerries sekä tuijjottelen netflixiä ja hbo:ta. verorahoilla tietenkin,,,
Masennuksessa kannattaa ihan tosissaan parannella itseään tekemällä lempijuttuja. Kyllä siitä yleensä jossain vaiheessa olo paranee. Tsemppiä!
Riippuu harjoituksesta. Crosstrainer on hyvä samalla kun katsoo ohjelmia/elokuvia/youtubea.
Kaikki ne välineet on jäänyt ja mennyt ties minne. Mutta minä kuntoilen - en kotona.